**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET **~~ Huhtikuussa~~

Leinikille onnittelut, ihanaa :hug: :flower:

On: ei kummempia. Flunssaa pukkaa ja pari pv jo saikutellut kotosalla, ihan kamala olo ja mitään ei jaksa tehdä.
Mä en tiedä miksi en oikein nyt suostu ymmärtämään että edelleen raskaana ollaan,
ahistaa ajatus että pienen on nähnyt viimeksi niin kauan sitten ja vielä olis kuukaus matkaa seuraavaan ultraan. Mistä mä tiedän onko kaikki siellä hyvin kun en oikein tunne liikkeitäkään vielä???
Pah, pahat ajatukset pois minusta :D syytän näistä sitä kun olen kipee ja siis herkempi :whistle:

dada ja rakkahin 16+5
 
Ai niin sori Heinis, piti jo eilen antaa tiedot :D

Leinikki.......29v....... Tays ....Km: 12/04, 01/08, 07/08, 12/08............... 2

La 23.12.09


Kiitos vielä onnitteluista kaikille :heart:

Leinikki & Baby-Jesus rv 4+2
 
AAM
neuvolasta kotio tietoja eip mtn uutta:
hemppa 123 jee :D
sm-mitta 36,5 taas 0,5 cm noussut? |O
vauva pää oli selkeesti napakammin kiinni mutta supparit samoja laimeita.. plaah oloja
122/66 mun paine
145 vauvalla
kuskus oli ok
paino +1,8kg..:whistle: no viimeks (3 päivää sitten) oli sen -500gr joten... normaalia terkan mukaan okei oli minä :)
turvotus on +
rt

siinäpä tuo.. ja sunnuntaita mahdollista limatulpan irtoamista odotellessa.. :|
nyt torkuille.. :wave:

am & hippunen 40+4 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa! Anteeksi, etten ole kirjoitellut, olen vain käynyt kurkkimassa teidän kuulumisianne. Nytkin pistän ihan pikaisen tervehdyksen ja jatkan hommia! Meillä päin kaikki on aivan mahtavasti, raskausajasta nautin täysin siemauksin, enkä enää laske joka päivä päiviä ym. Rakenneultra oli tiistaina, jossa kaikki oli ihan priimaa ja vauveli osoittautui pojaksi. Ja poikaolo mulla on ollut todella vahva alusta alkaen! Poika käykin meidän perheeseen oikein hyvin, äiti kun ei ole prinsessa-kaliiperia ;) Tai sitten tytöstä tulisi kuten äitinsä, rämäpää show-painija jo 6-vuotiaana, heh!

Vatsa on ihan kohtuukokoinen, ei haittaa vielä elämää tai liikkumista mitenkään ja muutenkin olo on mitä mainion! Vauva potkii ihan raivona, vaikka istukka suurimmat iskut vaimentaakin. Potkut on silti melkoisia välillä, kovaa menoa ;)

Ihanaa viikonloppua kaikille ja onnellista odotusta :heart:

Lymypiilo 21+1
 
Kopsailen:

*******************************************

Neuvola + lääkäri

rv 36+3
Paino 69,5 kg (lähtöpaino oli silloin joskus 57 kg )
Painonmuutos/viikko + 350g
Turvotus +/-
RR 116/68
Hb 118
Sf-mitta 31
Tarjonta RT
syke +148
Liikkeet ++
Kohdunsuu pehmeä mutta kiinni, pituus 2 cm (?)

*******************************************

Eli kaikki hienosti. Vaikka mun oman th:n tilalla oli sellanen mölli tuuraaja joka on kirjottanu neuvolakorttiin että tänään olis 36+6 ja joka merkkas tuon painonmuutos/viikko siihen vaikka siinä ei oo kertaakaan sitä merkattu, lääkäri oli kovakourainen eikä meinannu löytää sydänääniä eikä osannu sanoa miten päin vauva on siellä ja sen piti pyytää se mölli terkka kokeilemaan.... puuuuuuh. :kieh: ja tuosta kohdunsuusta se sanoi että "eihän täältä tunne mitään kun on niin pehmeetä... ehkä jotain 2 cm on kaulaa jäljellä".... EHKÄ? Ja tottakai se on pehmee!! Senhän KUULUUKIN tässä vaiheessa olla!!! :kieh: :kieh: :kieh: Nyt jäi vähän sellanen fiilis että onko se vauva miten päin ja onko se kohdunsuu nyt vielä kiinni vai mitä... argh.

ärsyttäviä möllejä. toivottavasti ens viikolla on meijän oma th.


Omanapainen valitus tällä kertaa...
:ashamed: :ashamed: muutenkin tosi kiukku-päivä. :(

EM ja Dodo 36+3 :heart:
 
EM. Kyllä tuo tarkoittaa että se kohdun suu on kiinni mutta se on vielä n. 2cm pitkä. Mutta kyllä se olisi sen varmasti tuntenut jos pituus siitä olisi kokonaan kadonnut :) Otahan ihan rennosti vaan. :hug: Tiedän että tuossa vaiheessa ärsyttää todella jos joku on tuollainen "mölli" :)
Itselläni oli silloin yksi sellainen lääkäri mikä puhui tosi "hoono soomi" ja olin ihan raivoissani kun tulin sieltä kotiin enkä ollut ymmärtänyt sanaakaan mitä lekuri sanoi..

Haleja sinulle hirmuisesti!! :hug: :hug:
 
Leinikki onnea plussauksesta!

ÄÄÄÄÄÄÄhhhh maanantaina neuvola.. paino varmaan noussu 10 kiloa viime kerrasta joka oli 5 viikkoa sitten.. :D Turvotus on aivan kamalaa.. paino vaihtelee useita kiloja päivässä vaikken mässää suolaa.. :/

kleo :heart: Sara-vauva 31+1
 
Leinikki ootko siekin Tamperelainen? =) Miten tuo on mennyt minulta ihan ohi...

Pikaiset omanapaiset neuvolakäynnin jälkeen:

Terkkari on onneksi ihana. Kuulemma maanantain ultra ei ole liian aikainen pienistä viikoista huolimatta, joten menen sinne sitten vaikka vähän epäileväinen olenkin sen suhteen.
Siellä on kuitenkin lääkäri jonka kanssa katsotaan onko tarvetta tukeville lääkkeille tms. ja saa kyseltyä lisää.

Tampereella olivat siirtyneet nyt yhdistelmäseulontaan joka meinaa kait sitä että jos haluaa nt-ultran on mentävä sitä ennen veriseulaan, iästä ja taustasta viis. Maanantain varhaisultraan mennessä pitää päättää haluanko sitten nt-ultran, vai perusultran, mutta niskaturvotusta eivät kuulemma mittaa ollenkaan jos ei ole veriseulan tuloksia mukana...

Kaikki arvot oli ihan kohdallaan, verenpainetta ei tosin saanut mitattua kun oli masiina rikki mutta lupasin mitata sen itse huomenna kun meen porukoilla käymään, äiteellä on semmonen laite.

Neuvolapsykologille ohjasi minut myös. En osaa sanoa koenko nyt niin tarpeelliseksi sitä, mutta taidan kyllä mennä kuitenkin. Ei se ainakaan pahaa voi tehdä.

Pahoittelen omanapaista viestiä, kiirusta pukkaa ja väsy on kova...
Maanantai jänskittää...

Meritähti :heart: Pömppis 6+3
 
Tervehdys kaikille :wave: Kovasti onnea uusille plussaajille ja vauvansa saaneille :heart: Meillä on nyt myös neljä kuukautta eletty vauva-arkea ja poika kasvaa hurjaa vauhtia. Painoa on tullut syntymästä lisää melkein viisi kiloa ja pituutta 16,5 cm :D Hyvin ollaan pärjätty; poika on hyväntuulinen, mutta osaa myös pontevasti ilmaista, jos jokin asia ei miellytä tai on nälkä. Kyllä sitä lähes joka päivä tulee ihmeteltyä, miten tällaisen mussukan on vielä syliinsä saanut menetyksen jälkeen.

Leinikille :hug: ja tsemppiä pistelyyn! Tiedän miltä se pistäminen tuntuu, sillä minullahan todettiin veritulppa rv. 10 ja pistelin Klexanea kaksi kertaa päivässä koko loppuraskauden ajan. Ihmeesti siihenkin tottuu, vaikka kurjaa onkin. Meidän ipanan la oli ensin myös 23.12. mutta muuttui ultrissa 18.12. ja tuona päivänä sitten täsmällisesti syntyikin.

Meritähti tällä kertaa kaikki sujuu varmasti hyvin :hug:

EM ja Allusmamma teille molemmille voimia loppumetreille :heart:

Aurinkoisin kevätterveisin B)

surusydän ja ipana 4 kk
 
Hei ja aurinkoista päivää kaikille!! :)
Haluisin kysästä täältä että onko kukaan raskautunut heti km jälkeen tällä?
Kun millon sitä uskaltaa tehdä uuden testin.. :) mulla keskenmenon ensimmäisestä vuotopäivästä mennyt nyt 30päivää ja menkka juilintaasekä nivusjomotusta on ollut tässä lähes viime sunnuntaista lähtien.. mutta eipä näy menkkoja..

Kiitos jos joku jaksaa vastaa.. :)
 
Meritähti. En ihan Tampereelta mutta Akaalla asutaan nykyään. Vuosi sitten asuimme vielä Tampereella Pappilassa :D Mutta synnytin esikonkin Taysissa :heart:
Me ollaan päätetty kieltäytyä seuloista ihan kokonaan, mutta kun menemme yksityiselle kuitenkin siihen np-ultraan niin ehkä se lääkäri voisi siellä edes vihjaista onko onko niskapoimu ihan jees. Lukemia emme halua tietää sen kummemmin. Kaikki lääkäri käynnit raskauden aikana käymme yksityisellä koska tämä neuvola lääkäri täällä on ihan Perseestä!! Jos joku muistaa mun viime raskauden aikaiset ultra valitukset siitä inhottavasta miehestä..

Surusydämmelle lämpimät kiitokset tsempityksestä tuon piikityksen kanssa. Eilen meni onneksi jo hieman paremmin.. Hurjaa että jouduit kaksi kertaa päivässä piikittämään. Itselle tekee jo tuo yksi piikki ihan tuskaa.. ja 14 viikkoa pitää minun vain piikittää.

Nyt vääntämään pitsaa miehen siskon ylläri 30v synttäreille :D
 
heippa kaikille ja onnittelut kaikille uusille, voikaahan hyvin ja muistakaa nauttia peloista huolimatta =)

ja suuret tsempitykset tulevaan koitokseen kaikille loppusuoralla olijoille =) pian se odotus palkitaan

meillä on kaikki sujunut tosi hyvin ja aika menee kauheeta vauhtia edelleen, neiti on kontannut jo kuukauden ja nyt harjotellaan jo tukea vasten nousua..... alkaa olla vauvavuosi jo loppua kohti kääntymässä, yritin laittaa profiiliin kuvan mutta en ilmeisesti onnistunu, täytyy yrittää myöhemmin uudestaan, nyt pitää lähteä laittamaan väsynyt pikkuneiti päikyille

leinikille piti sanomani että samassa paikassa asutaan ja jos on sama nla lääkäri kuten varmaan on niin eikös ookkin ihana :kieh: se on juu ihan päivästä kiinni että millä tuulella herra sattuu olemaan
mutta onnea kovasti sun odotukseen

ja nähdään kaikki kerhon puolella sit kun saatte vaavit maailmaan, kyselkää sit salasanaa jos ei ite huomata tulla kertomaan

ihanaa keväänjatkoa kaikille =)

eliisa ja pikkuneiti 8 ja puoli kk jo
 
Jaaha, jaaha, eipä ole AM käynyt raportoimassa... Eikös nyt vedetä jo johtopäätöksiä? :xmas:

Sais tuuli nyt mennä pois ni saatais kunnon kesäkeli, hyvää viikonloppua kaikille!!!

:heart: :heart: :heart: :heart:

ps. mä oon tän raskauden aikana syöny varmaan 5kg ainakin hapankaalia, onko muilla mitenkään näin pervo tilanne? Tuli vaan mieleen ku taas vedän kilon tynnyristä ko herkkua.....
 
AAM
ette perhana veä mtn johtopäätöksiä :D |O
mähän sanoin etä ko lähden Jorviin niin raahaudun tänne vaikka kuolio perseessä sanomaan :LOL:
eilinen meni niin supistusten puolesta penkin alle ettei tosikaan, tehtiin illalla himolenkki kauppaan ja kauppakeskukseeen ja leikkipuistoon vielä että jos ois tehostanut niitä laimeita muljkkeita mitä tuli aamupäivästä ja kilin kellit !! ne katos ko tuhka tuuleen ne vähäisetkin supparit :headwall: :headwall: ois van pitäny valaana maata himassa ehkä ne ois jatkuneet.. :|

tänä iltana pitäis nähdä jos osteopaatin kerskunnat pitää paikkansa taas.. :whistle: |O saa nähdä onko sesen reklamaation paikka... :headwall:

lähtisköhän ukko vielä kävelyttämään mua ja esikosita tivoli seiterään lohjalle.. :xmas: esikoista pitäis ja tekis mieli niin hemmotella vielä kun voi.. raukka jää vähemmälle huomiolle muutenkin pian.. :(
tai mies vois uimaan hään viiä.. sinne mä en muutenkaan pääse.

am & hippunen 40+6
 
AM supparituulia puhaltelen sulle!!! Ala jo mennä siitä synnyttämään et me muutkin sit päästään.... :p

woodoo hapankaalia.... :x ei tod. :D :D mut mä syön kaikkea makeeta ihan hirveesti! Pullaa, kakkuja, leivonnaisia, lettuja, jätskiä....... ja mä en normaalisti syö tuollasia makeita juttuja mitenkään paljon. :)

(.) HUH mikä yö!!! :eek: Menin nukkumaan siinä puolenyön aikaan ja samalla sekunnilla kun suljin silmäni niin vauva aloitti mahassa riehumisen. Ja sitä kesti 1 ½ tuntia!!!! |O |O Viimeisen kerran katsoin kelloa siinä puoli kahden aikaan. Voi juku! :headwall: Yritin silitellä masua ja puhua rauhoittavasti ja vaikka mitä mut ei... en muista milloin viimeks olis noin pitkään meuhkannut yhteen menoon. Ehkä se iltapalaks nautittu mäkkärin kanahampurilainen aiheutti tuon reaktion.... :LOL: mut kylläpäs nyt väsyttää.

EM ja bile-beibi 36+5 :heart:
 
Allusmamman puheissa on havaittavissa jo pientä.... turhautumista :whistle: . Voin vaan kuvitella miten tuskainen olo sulla on kun itseäkin alkaa jo nyppimään välillä ja sulla sentään viikkoja on vielä muutama enemmän. Tänään tuli aamulla kaverilta viestiä, että olenko vielä kasassa :kieh: Kai minä nyt sitten ilmoitan kun joskus jakaudun! Ompa kiva jos alkavat jo nyt kyselemään tuota, niin eipä varmaan ole hermo tiukalla sitten jos peikko viihtyy yksiössään sen 2vkoa la:n ohi... :saint:

Eilen kävelin koko päivän kaupungissa ja nyt pitäisi olla kaikki hankinnat sitten tehty. Roskiksen kun vaipoille vielä jostain ostaa, niin hyvä on. Eilisen tuloksena oli kivuttomia suppareita ja yksi joka sai jopa melkein irvistämään :attn: Jee! Nyt pitäisi alkaa imuroimaan ja pesemään lattioita kun on vieraita kuulemma tulossa. Onhan tummat lattiat kivan näköiset, mutta kaikki pöly ja jopa jalanjäljet näkyy siinä kun aurinko paistaa sopivasti :kieh: Tuleepahan ainakin siivottua useammin... Minä kun en mikään niin himosiivoaja ole, mutta tykkään kuitenkin että on edes jossain määrin tavarat paikoillaan. Saunan pesukin odottaisi, mutta ajattelin säästellä sitä hommaa vielä vähän... Kun alkaa oikein kyrsimään tämä olotila niin sitä voisi sitten kokeilla jynssätä sen juuriharjalla lattiasta kattoon :whistle:

Mutta nyt hommiin, ei ne ajatuksen voimalla tehdyksi tule! :)

-snowball & peikko 36+6 (huomenna virallisesti täysiaikainen :eek: )
 
AM:lle täältä kanssa kovia suppareita toivottelen :D Toivottavasti pian alkaa tapahtumaan :wave:

Eliisa. Taitaa olla ihan sama lekuri kyseessä.. kukaan täällä mun kaveripiirissä ei käy sillä neuvolalääkärissä, enkä kyllä tosiaan ihmettele |O Hirvee idiootti ja tosi kova kouranen vielä kaikenlisäksi. Mieskin oli ihan järkyttynyt sen lääkärikäynnin jälkeen kun oli mukana siellä ja sanoi ettei mun tarvii mennä sinne enää ikinä, thank god.. hauskaa että joku muukin asuu täällä samassa pikkukaupungissa kuin minä. Käyttekö missään kerhoissa täällä? Me käydään pojan kanssa MLL:n perhekahvilassa :)

dadalle onnea ihanista poksuista!! :flower:

Ei ole snowballillakaan enää paljoa eräpäivään jälejellä, juurihan plussasit :D Mihin tämä aika menee :eek:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Heips vain B)

Meinasin tulla kertomaan, että meidän neiti on nyt leikattu (jos joku muistaa, kun siitä puhuin) ja hyvin meni. :) Tosi hyvin tuntuis toipuvankin, tosin haavakin on todella pieni.

Onnellista loppuraskautta kaikille! :D
hieno homma :) mietinkin että kui äkkäi se saadaan hoidettua ..
eihän imetys ole kuite liikaa kärsinyt siitä ?
 
Am ei kärsiny. :) Neiti söi tissistä heti leikkauksen jälkeen, kun heräsi. Tosin vain vähän ja päätinkin pumpata koko loppupäivän ja seuraavankin, kun taisi kipukin silloin vaikuttaa sen verran, että oli ruokahalu vähän normaalia pienempi. Mutta sittemmin on taas maistunut ja totta puhuen jos mun maidontulo ois tuosta edes hiukan laantunut, se ois ollu vaan helpotus. Mutta taisi käydä toisinpäin. ...mä taidan kohta hukkua tähän maitoon... :xmas:

Tsemppiä sullekin! :D Kohta on nyytti sylissä. B)
 
Moikka!
Pinna on kireellä, itkettää ja väsyttää..Huolestuttaa onko kaikki vauvalla kunnossa, ja kotihommia ei jaksa kunnolla hoitaa.

Huoh..meillä ollut tässä anopista johtuvaa kinaa ja kränää, oon saanu itkettyy taas kerran..Hormonit vielä herkistää ja muuta..Uusperheen äitinä ei oo aina helppoa olla, varsinkin kun anoppi on omistushaluinen "oikeasta" lapsenlapsestaan.. Kaiken maailman vääntöä ollut tässä. Tilanne meni jo siihen pisteeseen että huusin miehelle siitä että jos anoppi haluaa sitten tulevaa lapsenlastaan nähdä, niin kannattaa miettiä mitä suustaan päästelee ja miten käyttäytyy mua kohtaan :snotty:

Vaikee löytää oma paikkansa perheessä, jos mulla on vain pelkkää hoitovastuuta ym, mutta sitten ei sananvaltaa toisen lapsen suhteen ollenkaan.

Anteeksi vuodatus, harmittaa vaan todella paljon :ashamed:

Heinis ja kirppu, 9+2
 
heips

tulin edelleen vanhasta tottumuksesta tänne joten päätinpä samalla kirjoitella jokusen rivin :)

Onnea Leinikki ja paljon jarruja pienelle mukaan!! :flower: :hug:

SS:lle myös onnea!!

AM: Jaksuja viime metreille!

heiniksen kyselyyn voisin minäkin sen verran vastata että vessassa ravasin parhaillaan 4-5krt/yö.. ja miltei joka kerta kun kävin vessassa, katos unet.. oli tooosi rasittavaa :kieh: mutta eipä siinä.. nyt palkinto tuhisee tuolla sängyssään :heart:
jaksuja sulle tuon anoppi asian suhteen, :hug:

täällä molemmat nassikat vetää unta sängyissään, joten minä menen jääkaapin kautta sohvalle.. jos vuokrattua elokuvaa jaksais vähän kattoa.

danjuska ja "nenu" jo 2viikkoa ja 2pv!
 

Yhteistyössä