Keskenmenon jälkeen plussanneet Joulukuussa

Repa: ensiksikin suuret onnittelut , ett valmistuminen häämöttää lähellä!!!!! :heart: Mä olen niin keskittynyt omiin pukamiin ja limoihin, ett vallan unohdin onnitella... :ashamed:

Stoppis: Täällä olen edelleen ja pukamavoide kauppalistalla... On muuten niin hel.... kipeä tuo pukama, ettei pyyhkimään kärsi. Ei siis taida olla mikään pikkupukama... Ja mulle tuli kauhee paniikki, jos synnytyksessä se paisuu, niin kuinka paljon????

Kiva, ett jotakuta naurattaa nää mun jutut. Huumorilla koitan ne itsekin oottaa, vaikka välillä vaikeaa onkin... Mies olisi ehdottomasti halunnut nähdä mun pukaman eilen saunassa... Häntä kuulemma kiinnostaa millainen se on... Joo, kiitti vaan, eihän mulla muutenkaan ole tuo itsetunto kohdillaan, niin pitäis pukamaa vielä alkaa näyttämään... Joo, kiitos ei!!!! :kieh: Sitten tää limavuoto vaan jatkaa ulostuloaan, mutta edelleen ilman veriviiruja. En ole kyllä koskaan tutkinut limojani yhtä tarkkaan kuin nyt. Sitä tulee ihan hirveesti... Ja väri on kellertävän/vihertävän/kirkasta... Teitä varmaan kiinnostaa kovasti... Niin, ja ei ole veriviiruja.. Eli ei varmaan limatulppaa... :(

Muutama supistusjomotus tuli eilen illalla ja yöllä, mutta ei mitään vakavaa... Nukuin tooooodella hyvin yön ja olen pirteä kuin peipponen... =) Anopille kyllä sanoin eilen, että tänään aion synnyttää... Onhan tässä vielä aikaa, mutta kiirusta tekee, kun ei mitään oiretta siihen suuntaan olekaan... :LOL:

Stoppis: Masu vaan esille... kyllä sitä raskausmasua kuuluu esitellä. Mä ainakin käytin tyköistuvia vaatteita ja käytän edelleen heti siitä saakka, kun raskaudestani tuli julkinen... :D

Riikkuli 39+3

Mulla olis kuukautisten mukaan se laskeutumispäivä huomenna!!!! IIIIIIIK
 
Riikkuli niin kyllähän mä olen aina esitellyt masua tyköistuvissa vaatteissa sitten kun on yleisessä tiedossa, mutta nythän me ei olla lapsille vielä kerrottu... en tiiä... Ja tosta pukamasta synnytyksessä vielä: sehän riippuu ponnistuksen kestosta - mulla esikko ei ollut laskeutunut ja ponnistuksen jälkeen aina *slurps* imaisi takaisin sisään päin eli ponnistus kesti aika kauan ja siitäpä se pukama innostui sitten :x Luulen että kun sulla kuitenkin jo toinen synnytys, niin ei se ponnistus niin kauan vie eikä se pukama siitä hirmusti kasva :hug: Tietty jos ehtisit sitä vähän lääkitä, niin se saattaisi vähän laskea ennen synnytystä. Niin ja voihan se lima olla limatulppaa - ei siinä kaikilla välttämättä niitä veriviiruja ole :wave:
 
Riikkuli, mulla kans oli vuos sitten tosi iso ja kipee pukama johon ostin semmosia peräpuikkoja...niistä tuli semmonen viilentävä vaikutus ja pukamakin laski parissa päivässä! Suosittelen! Ja sit sain ohjeeks myös "jumpata" (supistella) peräreikää :LOL: voi hitto mitä tekstiä heti aamusta!

Stoppis, vannoutuneena vartalonmyötästen vaatteiden käyttäjänä oon siirtyny noihin babydoll mallisiin toppeihin, on nii löysä ja paksu olo :/ sitä vauvamasua siis odotellessa :D

).( pitikin kysellä tosta päänsärystä mutta näyttäähän sitä olevan muillakin täällä. Mulla jo toista viikkoo semmosta pientä hedarin alkua etenkin iltapäivällä, saako sen lukee raskausoireeks :D ?
Aamulla taas ällötystä kun en heti menny syömään..ei tee oikeen mitään ruokaa mieli :( paitsi sit illalla kun maistuis vaan kaikki grilliherkut jotka ui sinapissa ja ketsupissa :p ! Tähän asti kun on vietetty vaan tiukkaa kilpaurheilijan elämää ja syöty puhdasta ruokaa niin hieman tuntuu oudolta noi iltafiilikset :eek:
Nännejä aristaa edelleen ja naama on täys finnejä. Mutta en valita kun näin ihana joululahja saatiin :heart:
 
Gatsu: siis peräpuikkoja??? Apua!!! Täytyy kokeilla tänään sitten kaikki mahdollinen. Mun takapuoli on kuin tulessa ja mä en pääse täältä kotoa mihinkään ennen kuin mies tulee töistä, kun sillä on auto... Juu, kyllä heti aamusta täytyy nää lima yms peräpukamajutut aloittaa... :LOL:

Riikkuli+pikkuinen 39+3+ 1 varmuudella synnytetty pukama
 
Tervehdys ystävät!


Amira: Kiva että pidät näistä mun hymiöistä
Mä oon hurahtanut näihin täysin


Gatsu: Sulla on paljon oireita =) Täällä myös hedari vaivaa...
Eilen se yltyi jo migreeniksi
mutta onneksi parantui yön aikana.

Sun sanoja lainaten, ei mikään haittaa kun näin mahtava lahja saatiin!


Nyt täytyy juosta, että ehdin iltavuoroon! Moikkuli! :wave:
 
Repa Onnea valmistumisesta :flower:

MyAngel Kitos sanoistasi,tuli tippa silmään kun luin kirjoituksesi :hug:

Stoppis Masu vaan esille =)

Omassa olossa on huimaa helpotusta tapahtunu,ruoka maistuu mut liikaa ei saa syödä koska muuten tulee paha olo mutta siis olo on jo paljon positiivisempi kun viime viikolla.

Äitee ja Sisut 7+5
 
Kiitos taas onnitteluista,ootte ihanoita :heart:

:LOL: Edelleen nauran noita teidän pukama juttuja.... :LOL: :D

Gatsu: Juu,päänsrky voipi johtua hormoneista,näin mulla ainakin. Eipä juuri aiemmin päätä särkenyt...

Stoppis: maha esille vaan :D

Äitee:Hyvä juttu että olo on jo parempi :heart:

Riikkuli: Toivottavasti olet päässyt jo puikkoja/voidetta pukamiis ostamaan,ettei tarvi reikä ruvella kärvistellä :LOL:

Täällä ei eilisestä päänsärystä enää mitään tietoa,onneks. Mulla oli rv 14-15 enemmänkin noita,mut sitten katos ja luulin että olen "parantunut" mutta näköjään en.... :/ Onneks se ei oo ihan kauheen kovaa eikä päivittäistä...
Töissä oli tosi rankka päivä,kun huomenna kaupat kiinni. Mulla ottaa mahaan kun liikaa rehkii,sillai jomottaa...onko tuttua kelleen? Saa nähä kauan pystyy tota puuhaa tekemään.
Nyt päikkäreille.... :wave:

Repa + kutvonen 17+1
 
Hei,

kaikki ihan hyvin! Tosiaan eilen sai lääkäri saman mittatuloksen, 2.6mm kuin kätilö edellisenä päivänä. Ihanan vilkas vauva iloisesti pyöriskeli masussa kun täti ultralla töksötti massun päältä. Nenäluu näkyi hienona hyppyrinä ja kuulemma 80% downista ei näy. Lääkäri oli oikein mukavan rauhallinen ja asiallinen ja kertoi siis faktoja ja myös ne puolet, että nämä tosiaan ovat vain seulomisia ja näiden avulla löydetään 50-70% esimerkiksi downeista. Mutta me ei nyt haluta tämän enempää tutkimuksia vaan toivomme ja rukoilemme kaiken olevan pienellä syntyessään hyvin (ja rakenneultrassa tammikuussa). Ja kuten tuolla toisaalla kirjoitin, ei mitkään maailman tutkimuksetkaan voi taata tervettä lasta, se selviää synnyttyä ja ajan kuluessa.

Nyt nauttimaan raskaudesta!

eeva ja vaavi rv 12+0(np-ultran mukaan 12+3)
 
Ultrassa käyty:

Katteltiin ja mittailtiin mulla viikkoja siis nyt 12+0 mutta ultran mukaan 12+4 mutta LA ei nyt vielä muutettu.

kaikki mitat oli ok, jopa se np. kovin eläväinen kaveri siellä oli, ei pysyny hetkeäkään paikallaan. saatiin nähtyä sormetkin kummastakin kädestä.

ja sydän , munuaiset ym muut löytyi!

oli se kiva olla siellä, ainut harmi oli että mies ei päässyt mukaan :'(

nyt sitten pääsee hyvillä mielillä reissuun, eihän tässä ole enää kuin 4 päivää reissuun B)

sitte rakenne ultra on 25.1.2008

koitan saada teille vielä kuvan meijän masukista vähän myöhemmin nähtäville ku sille pitäis vieläki keksiä se työnimi.

wiivi84 & ? 12+0
 
:wave: heips!

Tulin taasen kurkkimaan kuulumisianne. Ja onhan teitä uusiakin tullut. Tervetuloa vain =) :flower: :heart: .
Tosin minä olen jo onnellisesti synnyttäneiden listoissa. Rankka alkumatka, mutta kun alkoi uskoa todeksi että kaveri pysyy matkassa mukana alkoi nauttiminen. Ja nyt nautitaankin tästä toisesta tyttärestämme.... on hän niin ihana pikku toukka. =) Profiilista voipi kävästä kurkkaamassa.

Joku kyseli painosta. Mulla koko raskausaikan painoa ei tullut kuin 6 kg ja nekin jäi kavereiden kanssa sairaalaan. Ekassa tuli 10 kg. Alussa lähti painoa reippaasti kun olin huonovointinen ja sitten alkoi tulla pikkuhiljaa tuo 6 kg ja niistäkin taisi tulla 2 kg ihan viimeisenä kuukautena. Piilossa pysyi minulla raskauskuukaudelle 4 saakka ihan hyvin.... kesävaatteet paljasti masun =)

Mutta nyt neiti heräilee ja syömään....

viivin ja mimosa-
 
Riikkuli, juu nyt ei lopeteta näitä juttuja kun kerta päästiin vauhtiin :LOL:! Käy ihmeessä ostamassa puikkoja, ne sulaa ja viileentää tooosi mukavasti. Paketti oli semmonen valko-vihree muistaakseni ja ne puikot oli vihreitä..ihan kun jotai yrttipuristeita. Ja eiku jumppaamaan vielä lisäks niin kyllä siitä vielä hyvä tulee :D

Eevarouva hienoa kuulla että siellä kaikki hyvin =)

MyAngel ihanaa kun huomautit tuosta oirelistasta :) Koko ajan vaan miettii että mahtaako niitä olla tarpeeks ja ovatko tarpeeks voimakkaita tai jotain. Ehkä tämä tästä vielä varmemmaks muuttuu :heart:

Repa, mulla oli kans eilen kauhee päivä töissä ja jouduin nosteleen ja kumarteleen koko 8h. En tiedä johtuko siitä mutta välillä kyllä myllersi vatsassa tosi inhottavasti ja mietinkin että pitäsköhän pyytää siirtoo toiseen työpisteeseen.

Tänään taas ollu ällötystä ja ruokahaluttomuutta, kaveri toi joulutorttuja töihin ja niitä oisin voinu vetää koko laatikon!!

Jaahas, ja nyt miäs soitti hakemaan saunaillasta...
 
Hyvää itsenäisyyspäivää naiset!!! :heart:

Kasassa edelleen, vaikka tänään olis menkkojen mukaan se laskeutumispäivä... Olo hyvä, yö nukuttu hyvin ja nyt nautittu kunnon aamiainen... Ei merkkiäkään lähdöstä... :kieh:

Gatsu: Kävin apteekissa eilen ja farmaseutti ei suositellut mulle just sitä lääkettä, koska siinä on kortisonia ja sitten sitä toista en voinut ottaa, koska se sisälsi maapähkinäöljyä ja saan siitä kauheet allergiset reaktiot. Joten ostin 3 kertaa kalliimpaa luonnontuotetta, joka on tohon kutinaan ja tykytykseen auttanut... Mutta edelleen se pukama tuolla on... :LOL: Jumpatakin yritin, mutta kun koko ajan on se ponnistamisen tarve alhaalla, kun vauvan pää painaa, niin sekin käy oikein kunnon työstä... Taas näiä peräpukamajuttuja näin aamutuimaan...

Yhä toivon, että tulisi tässä lähtö ja saisi nyytin syliin, mutta hiljaista on kuin huopatossutehtaalla!

Riikkuli 39+4 (virallisesti kuukautisten mukaan laskeutumispäivä tänään)
 
huomenia!!

tulin toivottamaan kaikille hyvää viikonloppua,lähdetään kohtapuoliin mummulaan kyläilemään, että palaan sitten su tai ma linjoille =)

riikkulille onnea jo valmiiksi jos lähtö tulee =)

ja kaikille muille hyviä vointeja =)

mulla vieläkin olo kohtalaisen normaali ei mitään huomattavia oireita, mutta kaipa ne on just jouluna alkaa niin etten saa syötyä herkkuja, no tälläkertaa ei kyllä haittais yhtään kun tietäis mistä johtuu =)

no mutta nyt pakkaamaan :wave:
 
Vee, mä täällä taas!!!!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Nyt alkaa mun kärsivällisyys loppua... kaikki soittelee ja kyselee.... paras oli kun siskoni( joka varsin hyvin tietää, että mä oon kuin tulisilla hiilillä) soitti ja kysyi ensimmäisenä, ett joko? Mä olin sitten se kauhea bitch ja löin luurin korvaan. Ei nyt vaan jaksa!!!! :headwall: Mä en edes jaksa kaikkiin puheluihin vastata, eli olen ihan hirveä ämmä...
Oltiin miehen kanssa eilen tosi reippaalla kävelylenkillä. Mäkin kävelin niin kovaa, ett mies joutui välillä toppuuttelemaan(tyttö oli taas varmuudex hoidossa, kun mamma ja pappa halus mökille ja sinne on 70 km matkaa, ettei sitten yöllä tartte lähdön koittaessa sinne lähteä viemään) Tulos: Helve.... liitoskivut, etten pystynyt illalla ottamaan yhtäkään tudskatonta askelta, mutta ei yhtään kunnon supistusta... :kieh: Mä en enää kestä. Ei tää halua tulla täältä ulos... :'( Tänään meinasin lähteä Keskustaan pyörimään, kun tyttö tulee vasta illalla ja mies on töissä. Mä tulen muuten täällä yksinäni hullux... :/ Eka kertaa mulla on tosi paha olla... Tuntuu, ettei tää synny ikinä, kun joka päivä ja yö odotan, että jokohan nyt...

Anteeksi kauhea nurinani, mutta mä alan olla niin väsynyt ja olo on niin kurja. Eikä ketään kelle puhua. En viitsi miestäni vaivata, kun tiedän, ett hän odottaa yhtä kovasti...

Kivaa päivänjatkoa teille naiset. Nauttikaa edes te!!!!
:heart:

Riikkuli 39+5
 
No nyt on juhlat juhlittu ja oli semmonen nykymuodin mukainen mekko, joka peitti ihan mukavasti =) Oli kyllä ruuan jälkeen semmonen potkupallo että huhhuh :x eikä meinannut vajua ollenkaan!!! Onhan tuota masua vissiin, kun kaveri oli tuossa tänään käymässä, niin heti huomasi B)

EevaRouva hyvä että saitte asiantuntevaa opastusta, eiköhän kaikki ole kunnossa kun sulla vaistokin niin sanoo =)

wiivi onnea ihanista ultra-kuulumisista =) Ja hauskaa reissua, nyt voitte rauhallisin mielin lomailla :wave:

viivin suloinen tyttö =) Tule aina joutessasi kertomaan kuulumisia!

Riikkuli :hug: jaksa vielä vähän :hug: Ei se pikkuinen sinne enää kovin pitkäksi aikaa voi jäädä :hug: Ja tänne saa purkaa ihan just niin paljon mieltään kun on tarvis :wave: :hug:


Pitäisi vissiin lähteä vähän jouluostoksille... eihän sitä ole enää kun pari viikkoa jouluun! :eek: Kyllä on viime aikoina mennyt aika nopeasti!

stoppis 13+4
 
Riikkuli Paljon jaksamista tähän piinaavan pitkään loppu odotukseen :hug: Mua ärsytti kun odotin kuopusta niin rv 36 (esikko syntyi sillon) kaikki kyseli et joko,joko,joko ja eivät voineet millään tajuta että vielä ei ollut edes aika täysi ja kuopus rv 38 syntyi ni kaikki ihmetteli et mites se jo nyt syntyi :headwall: ikinä ei kelleen ole mikään hyvä ja silloin tein samaa et löin luurin korvaan tai jätin vastaamatta...pojat on siis kumpikin syntyneet hätäsektiolla ja sen takia noin ajoissa syntyivät.

Stoppis Mun kaveri kävi tänään ja kyseli sit kautta rantain et olenko raskaana :eek: jep ja mulla viikkoja vasta 8 joten minkäköhänlainen maha tästä vielä kehkeytyy,turvotusta kyllä on jonkun verran ja just sellain et työntää mahan hyvin esiin...

EevaRouva Hyvä että kaikki hyvin kyllä äidin vaisto on useimmiten oikeassa :hug:

Omassa olossa ei kauheesti muutoksia joka toinen päivä on hyvä olo joka toinen päivä ihan kauhee olo,ruokailu ja juominen on pidettävä säännöllisenä muuten ei mistään tule mitään...mitenköhän sitä ens viikolla pärjää kun pitäis miehen kanssa lähteä reissuun pariks päiväks...tulee varmaan ikimuistoinen reissu ja voin ainakin vannoa ettei aamuinen paha olo johdu krapulasta...mies muten ihmetteli et miten voin makoilla päivässä niin paljon ja yökkiä pelkästä vedestä ni sanoin jotta juoppa pullo kossua ja hoida seuraavana päivänä pojat yksin ja teet ruuat ym. kaikki mahdolliset kodin askareet...mut ei tuo halunnu kokeilla...uskoo kuulemma ilmankin kokeilua :LOL:

Kerroin vanhemmille ja ottivat uutiset ihmeen rauhallisesti kaksosista vastaan...ainut kommentti mikä särähti korvaan oli äitini tokaisu et kai nää jää mein viimeisiksi lapsiksi jos saamme nämä pitää :eek: ei kun meinattiin väsätä mun terveuden kustannuksella vielä 8 lasta lisää :kieh: Huomaatteko että mua ärsyttää asiat ihan kauheesti...

Äitee ja Sisut rv 8
 
Heippahei :wave:

En pariin päivään ole päässytkään sivuille...valkoista vaan näytti :(

Riikkulille voimia tuskaisiin viimeisiin päiviin,koetahan jaksaa :heart:

EevaRouva:Hieno asenne sulla :heart: Ei näitä asioita voi loputtomiin yrittää kontrolloida kaikenkarvasilla seulonnoilla. Kaikki on varmasti kunnossa =)

Wiivi:ihania ultra uutisia :heart:

Hei ystävät rakkaat :attn: Voisko vauvan liikkeet tuntua sellasilta muljahteluilta?? :p Nyt parina,kolmena päivänä pannut sellasen muljuamisen merkille,mitä ei ole aiemmin ollut. Lähinnä tuntuu istuessa...


Hih jännää...Repa ja kutvonen rv 17+5
 
hei pitkästä aikaa :wave:

täällä muutto saatu hoidettua, tosin vielä löytyy pussia ja kassia joka puolelta. kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu, ehkä..
väsynyt mutta onnellinen olo ollut.
tämän viikon tiistaina oli rakenneultra, vauva vastasi päiviä ja oli rauhallisen oloinen tapaus. kaikki paikat oli kunnossa ja haarojen välissä näkyi sämpylä ilman nakkia :D joten kätilön ja omien silmieni mukaan saamme odottaa huhtikuussa syntyväksi tyttöä :heart:
mitään 100% varmuutta ei kuitenkaan ole eikä tarvitsekaan. toivoimme tervettä lasta ja toivottavasti saamme sellaisen. :heart:
itselleni ja varsinkin mihelleni varaan huomenna joululahjaksi 4d ultran- mies kun ei ole päässyt kuin rv 7 ultraan mukaan. näkee mieskin millainen höppänä sieltä on tulossa..

olo ollut ihan hyvä ja kohtu on jo navan korkeudella. joten aika valasolo alkaa olemaan :whistle:
joulua odotellaan, sitä ennen on ens v-loppuna nuoremman pojat 3v juhlat. ihan hurjaa-vastahan tuo tonttu syntyi joulunalla :ashamed:

nyt pojat huutaa ruokaa, palaan paremmalla ajalla.
voikaahan hyvin :hug: ja äiteelle tuplaonnea :flower: :flower:

pulttis ja tyttö? 20+1 :heart:
 
Mikäs on Riikkulin tilanne, ootko vielä kuulolla vai joko tapahtuu?Entä se pukama, joko alkaa helpottaan =) ?

Mulla alko tiistai-iltana kuivata kurkkua ja sen jälkeen en ookkaan öisin paljon nukkunu, karmee kurkkukipu...saa keskittyä nielasuun. Torstaina kävin lääkärillä tulehdus ja nielutesteissä mut ei löytyny mitään, kurkku vaan punottaa kovasti eli viirusperäinen. Eilen kävin taas lääkärissä kun alkaa tää valvominen käymään voimille ja sain penisiliinikuurin sekä panadol hottia. Ihana lääkäri oli, paineli mun masua ja kyseli että kumpaa toivotaan, tyttöä vai poikaa. Huolestuttaa vaan että ei kai tästä sairastelusta vauva kärsi?

Hyvää sunnuntain jatkoa =)
 
Mua ei tarvikkaan lisätä elomassuihin. Nyt se on sitten täälläkin suunnassa koettu, nimittäin keskenmeno. Jouduin eilen sairaalaan sisälle vuodon ja järkyttävän kivun takia. Hel%&¤%*^??%"&tti soikoon esikoisen syntymästä/kuolemasta ja hautajaisista ei ole vielä puoltakaan vuotta, kun menetämme jo toisen


Tämä oli tämmöinen pikapyörähdys täällä... Hyvää jatkoa teille kaikille



:MyAngel
 
MyAngel Olen todella pahoillani puolestanne :hug: paljon jaksamista tulevaan :hug:

Riikkulii!!!!!!!!!!!! Mikäs tilanne?? (sori,pakko kysyä :ashamed: )

Omassa olossa on tapahtunu käänne mun aamu/päivä pahoinvointi on kääntynyt päivä/ilta/yö pahoinvoinniks ja mie jo luulin et on helpottanu mut ei sit kuitenkaan...

Mun maha ei toimi :headwall: nyt aloitin luumu kuurin kun pitäis miehen kanssa lähtee keskiviikkona reissuun ni olis ihan kiva lähteä olo vähän köykäsempänä...toivotaan parasta...

Äitee ja Sisut 8+2 (aika menee nopeesti)
 
MyAngel Itkuhan täällä pääsi kun luin viestisi... Voimia sinulle ja miehellesi :hug: Tiedän, mikään ei juuri nyt lohduta...

Itsellä huomenna kontrolliverikoe kesäisen keskenmenon jäljiltä kun CA12-5 arvo oli lievästi kohollaan. Luottavaisin mielin kuitenkin sillä oli niin pienestä kohoumasta kyse.
Vaatteet alkavat hieman kiristellä ja liivi ostoksille nyt ainakin pitää sännätä hyvinkin pian.


 
MyAngel :'( ei voi olla totta :'( Ei ole reilua... :hug: Ei löydy sanoja ilmaisemaan miten pahoillani olen teidän puolestanne :hug: Olin niin iloinen kun tulit tänne puolelle... Voimia toivotan kovasti taas uudelleen itsensä kokoamiseen :hug: *rutistus*

stoppis
 

Yhteistyössä