Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Nyt on pakko tulla tuolta kuumeilijoiden puolelta toivottamaan kanellalle todella todella hurjasti voimia!! Sydäntä särkevä tilanne siellä teillä on. :'( Kunpa pikkuisella olisi mahdollisuus selvitä tässä isossa maailmassa, jonne hän aivan liian varhain joutuu tulemaan. Jaksamista sinulle ja miehellesi! :hug:
 
Kanellalle voimia ja uskoa kriittisessä tilanteessa. Toivottavasti on vielä toivoa ja lapsi voidaan tehohoidon myötä pelastaa. Tällaisissa tilanteissa on pakko aina miettiä että miksi tällaista pitää tapahtua. Olen todella pahoillani puolestasi.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mikäköhän kanellan tilanne on? Toivottavasti saitte pitää pienen luonanne.

Omaan napaan ei mitään erityistä. Maanantaina pitää mennä tarkistuttaan kohdunsuu kun oli niitä suppareita sillon pari viikkoa sitten. Vaan eipä niitäkään kyllä oo enään ollu, joten ihan turhaan oikeastaan meen. Vaan mennään nyt kun on aikakin varattu. Vauvan asento on kyllä mysteeri että miten päin on. Potkut tuntuu sivulla, hieman napaa ylempänä, että liekkö poikittain :D

Marlin ja Vimma 28+2
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Täälläkään ei erityistä oloissa, eli hyvin jaksetaan edelleen :) mietin just, olisiko vauva kääntyynyt kun muutama mojovampi liike tuntui ylävatsalla, tähän asti vauveli monotellut lähinnä virtsarakon suuntaan...

Kanella, olet ajatuksissa.

Miirabell ja tyttömaha 22+2
 
Paljon ajatuksia täältäkin kanellan suuntaan.

4+0, la 14.4. Vielä toistaiseksi siis raskaana. Plussattu ensimmäiseen otteeseen 3+4 ja pienellä paniikilla odoteltu, että menkat alkaa. Toissapäivänä digikin raastoi hermoja kertomalla, että raskaana 1-2 ja tänä aamunakin raskaustesti on plussa. Joten tieni tuo pikkuhiljaa tänne.

14.4 -- Fujin -- 24 -- kkm 03/13 -- 1.lapsi -- synnärillekin toivottavasti päästään, en vain tiedä vielä mihin
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: niiskunenä
Fujin, onnea ja tervetuloa mukaan!

Marlin, oliko kaikki ok tsekkauksessa?

Miirabell, mulla myös on potkuja sadellut enimmäkseen tuonne alaspäin, satunnaisesti muuallekin.. Taitaa vielä pyöriä tuolla melko lailla, mutta jännä nähdä sitten muutaman viikon päästä ultrassa miten päin siellä ollaan!

Kanella, ajatuksissa olet.

Omaan napaan ei myöskään kummempia. Hyvin tuntuu liikehdintää päivin ja öin, ei ole paljon tarvinnut sen puoleen murehtia onneksi. Vähän meinaa väsy vaivata, lienee laskeneen hempan ja töihin paluun ansiota.. ja ei kai tämä jatkuva hellekään ainakaan paranna jaksamista, mutta ihan hyvin tässä jakselee kun ottaa rauhassa. Esikoisen 3-vuotisjuhlat on seuraavana viikonloppuna niin niitä olen tässä valmistellut. Kelassakin kävin ja nyt sitten odotellaan että minkälainen päätös sieltä tulee rahojen suhteen.. Vauvan kamppeita on vielä jonkin verran ostamatta, mutta onhan tässä vielä aikaa.

Ammiina ja pikkupeikko 24+4
 
Fujin Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon. Toivottavasti saat pysyä täällä huhtikuuhun asti :) Lisäilen sun tiedot listaan kunhan koneella käyn.

Ammiina Kaikki oli ok. Ei ollu muutoksia kohdunsuulla niinku ite ajattelinkin. Monesko päivä teillä on esikoinen syntynyt? Meillä kuopuksella on 3v synttärit 17.pv :)

(.) Aamun kontrolli olikin sitten pika lääkärinla :D Katottiin samalla kaikki perusmittaukset. Ens viikolla sitten taas nla. Hemppa oli noussu kahessa viikossa 109:stä 111:sta, eli mulle toimii tuo nestemäinen rauta paremmin. Enkä oo sitä etes joka päivä muistanu ottaa.

Marlin ja Vimma 28+4
 
Marlin, hyvä että kaikki ok ja rautakin toimii! Mun pitäisi ehkä vaihtaa merkkiä tai jotain kun viimeksi oli laskenut 125 --> 117 raudan syönnistä huolimatta.. Mitä nestemäistä sää käytät? Mulla on ollut nyt obsidan käytössä, mutta en ole minäkään joka päivä muistanut etenkään lomalla. Nyt taas paremmin. Meillä esikoisen synttäripäivä on 13.8. eli ei kauas heitä teidän kuopuksesta. :) Onnea teidänkin pian 3-vuotiaalle! :)
 
kanellalle lähetän paljon voimia ja kovasti olet ajatuksissa :hug::heart:

Juuri töistä kotiuduttu ja viikon alotus 9.5 tuntii. Sanon että ei kroppa kestä kovin kauaa tuota keittiötyötä. Soitinki tänään neuvolaan ja yritän vielä sinnitellä tän nykyisen listan töissä ja sitten tän kuun lopussa jäisin pois töistä. Vapaita onneks kertyny kivasti niin ei tarviis "saikulla" olla kun parisen viikkoa. Onneks tuo paino ei oo noussu kun sen 6 kiloa tähän mennessä niin ei sekin lisänä tuota tukalaa oloa. Vaan jos ilma on +28 niin ei se ainakaan sen viileämpi oli keittiössä. Että ihanat helteet :headwall:

P.ö.m.p.p.i.s

Huomenna jo siirrytään rv26 hui :eek:
 
Ammiina No ei oo montaa päivää eroa meidän lapsilla :) Ostin tuota Floradixia nyt. Se on hyvä kun sen voi ottaa noin 30min ennen ruokaa, niin ei tarvi yöllä ottaa. Minä kans söin obsidania aikademmin, mutta en kyllä enään sitä aijo syyä. Ei oo aikasemminkaan mulla hb:ta nostanu, mutta nyt oli eka kerta ku laski.

pömppis Tsemppiä töihin. Kannattaa kyllä heti hakea saikkua kun pikkusenki siltä tuntuu :)
 
Ihan ensimmäiseksi vielä kerran kanellalle voimia selviytyä tästä kaikesta :hug:


Fujin Suuresti onnea tänne siirtymisestä!!! Ihanaa :)

pömppis Niin se aika vaan menee ;) Mutta toivottavasti jaksat olla töissä eikä käy liian rankaksi, toi 9.5h kuulostaa aika rutistukselta.. Mutta vauva ensin ja työt sitten eli jos yhtään siltä alkaa vaikuttamaan, pois töistä vaan. Toivottavasti kuitenkaan ei kelan päivärahoille mene. Vaikka se on "pieni hinta" maksaa siitä että olo pysyy hyvänä, silti taloustilanteen notkahtaminen varsinkin tässä vaiheessa ei houkuttele.

Marlin Hyvä kun tilanne vakaa, eikä kohdunsuulla mitään merkkejä noista suppareista.

Ammiina Täälläkin vaivaa väsymys. Helteethän tekee varmasti oman osansa mutta uskon että siulla tuo alhanen Hb varmaan suurin syy. Ootko miten saanut nukuttua?

(.) Kasvavaan omaan napaan. SaimaSulevin liikkeet tunnen nyt päivittäin, illalla tuntuu parhaiten kun nukkumaan käy, silloin alkaa varsinainen myllerrys. Päivällä silloin tällöin jotakin tuntuu, mutta ihana kun edes vähän tuntuu :) Yöt kyllä on viime aikoina menny ihan harakoille, kun yöllä joutuu käymään vessassa 2-3 kertaa, ärsyttävää. Selkä ja lantio on nyt noin viikon verran ollut aika hyvinä, johtunee varmaan siitä etten oo suuremmin tehny mitään :D Mutta selkeesti kaikki kyyristely ja nostelu yms aiheuttaa selkäkipujen lisäksi myös supisteluja, onneks ei kipeitä ole, mutta silti vähän pelottaa ettei ne vaan tee mitään tuonne kohdunsuulle. Samoin jalkoja herkästi alkaa pakottamaan ja koskemaan, pitkään en viihdy näiden kahden tapin päällä, välillä on pakko käydä makuulle ja nostaa jalat kohti kattoa.

Viimeinen lomaviikko ennen töihin paluuta ja työt kiinnostaa ajatuksena kun kilo p*kaa. :D Joku motivaatiopula kenties.. Onneks syyskuun puolivälissä on yks lomaviikko vielä niin katkaisee kivasti tuota työputkea ennen äloman alkua, marraskuun alussa pitäis jäädä. Jännitän jo nyt pomolle kertomista, kun sekin on jäänyt, kun ennen omaa lomaa pomo oli kesälomalla.

Equus ja SaimaSulevi 21+5
 
Viimeksi muokattu:
pömppis, aika kova työrutstus tuo 9,5h ja vielä jalkojen päällä varmaan olet suurimman osan ajasta! Mulla 8h toimistopäiviä 4/ viikko, mutta ei tää istuminenkaan kovin hyvää tee.. välillä vähän jalatkin turpoaa sen takia. Yritän sitten jaloitella aina välillä niin se vähän auttaa. Mutta ei tosiaan kannata töissä kärvistellä jos olo alkaa tuntua liian tukalalta. Saa nähdä pystynkö itsekään sinne syyskuun loppuun asti jatkamaan, mutta yritän kyllä.

marlin, pitääpäs katsastaa noita nestemäisiäkin vaihtoehtoja. Vois olla muutenkin ihan hyvä välillä vaihtaa merkkiä vaikka mulla tuo obsidan on aiemmin ihan hyvin hb:tä nostanutkin, nyt varmaan pitäis ottaa tupla-annosta kun meinaa laskea normiannoksella..

equus, kiitos kysymästä. Oon aina ollut hyvä nukkuja ja nyt raskausaikanakin olen pääasiassa nukkunut sikeästi ja hyvin. Herään kyllä minäkin 2-3 kertaa yössä vessaan ja joskus sitten ei uni tulekaan heti sen jälkeen ja se jos mikä on ärsyttävää! Parina viime yönä oon myös huomannut että lonkat alkaa kipeytyä kyljellään nukkuessa ja herään välillä siihen, mutta eipä sitä oikein muitakaan asentoja ole niin täytyy vaan yrittää kylkeä sitten kääntää. Löysin vitosella semmoisen kyljen alle laitettavan tukityynyn niin se auttaa kyllä jonkin verran paremman asennon löytämisessä. Ihana kun sullakin liikkeitä tuntuu jo noin hyvin! Toivottavasti supparit ei muutu kipeiksi eikä kovin vielä kypsyttele paikkoja.. Töihin paluu loman jälkeen on kyllä tosi nihkeetä.. mulla nyt toinen viikko menossa ja ei kyllä nappaa, etenkään näillä helteillä. Mutta koitetaan jaksella vielä vähän aikaa! Hyvä kun sulla on pikku loma vielä tulossa. :)

Omaan napaan ei kummempia. Kantoliinoja oon kovasti katsellut pikkuista varten. Onkos muita ketkä meinaa liinaa käyttää tai on ennenkin käyttäneet?
 
Viimeksi muokattu:
equus ja ammiina joo tuo 9.5h on meillä ihan peruspäivä ja seisten.. ei se ruoka istualtaan vamistukkaan (harmi) ;) nosteluita oon pyrkiny vähentämään ja kuormanpurkuun ei hirveeemmin tarvii osallistuakkaan kun on aika mahdotonta nostella isoja maitokoreja ja jauhosäkkejä :/ Hankalaks tekee kun maha on niin alhaalla että liikkuminen on työlästä ja supisteluita tuleee pitkin päivää töissä. Tänään listan tekijä kävi jo kyselmässä että tekisin seuraavan listankin mut voi olla että oma napa tulee ekana. Tämä tulee olemaan mulle viimenen raskaus ja en tosiaankaan aio riskeerata mitään tässä jos vain itse pystyy vaikuttamaan.
Ja onneks jäisin virallisille vapaille ennen äitiyslomaa syyskuun puolessavälin niin ei tuu montaa viikkoa tän kuun lopusta siihen. Eli parilta viikolta sairasajanpalkkaa ilman lisiä eli ei kelan rahoille onneks. :) Mutta nyt nukkumaan niin jaksaa herätä 4.50 aamulla töihin ja sit oiski muutama vapaa ennen viikonloppua.

kanellalle lähetän vielä paljon voimia :heart:

P.ö.m.p.p.i.s ja pallomasi rv 26
 
Equus Ihana tekonimi teidän vauvalla :D Itekkin tosiaan ajattelin että tuskin siellä mitään muutosta on, vaan hyvähän se on että tarkistetaan.

katrinainen Tsemppiä pahoinvoinnin keskelle. Toivotaan että rupeais pian helpottaan :)

Ammiina Minä kyllä voin suositella tuota Floradixia. Ajattelin tosin ite kokeilla vielä yhtä toista jonka saa ottaa ruuan kans. Kun tuo Floradixkin pitää ottaa n.30min ennen ruokaa, niin vähän saa sitten miettiä että millon sen ottaa :D Mutta muuten ei kyllä oo moitittavaa.

Mikäköhän KattiKoolla tilanne? :) Entäs Jenski?

(.) Viime yönä sitten alko lonkkakivut :headwall: Esikoista kun ootin niin tais olla näitä samoja viikkoja, kun rupes öisin lonkat puutuun kun kylellään nukku. Toista kun ootin, niin selvisin ilman nuita kipuja, ja nyt sitten tosiiaan viime yönä heräsin ties miten monesti nuihin kipuihin. Toivotaan että oli vaan satunnainen kerta, eikä rupeis kunnolla vaivaan. Ihan järkkyvauhtia menee nyt tää aika! Ens viikolla tulee jo 30 viikkoa täyteen. Ja tää vauva tulee syntyyn viimestään laskettuna, eli 11 viikon päästä.

Marlin ja Vimma 28+6
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Tervetuloa Fujin ketjuun ja paljon onnea plussasta :) Nyt pikkaselle oikeen pitävät tarrasukat jalakaan :heart:

kanella Hirmuisesti voimia sulle :heart: muuta ei osaa sanoa :(

Marlin Toivottavasti nuo lonkkakivut olis tosiaan vaan kertaluontosta ja jäis tuohin yhteen kertaan :)


ON: Tänään siis ultrassa käyty ja sielä oli kaikki vallan mainiosti :) Kummatkin vaavit voi hyvin ja kaikki mitä nyt pystyttiin kattomaan oli ok. Asukit majailevat siis omissa pusseissaan ja kummallakin on omat istukat, eli siinä mielessä kuitenkin se turvallisempi kaksosraskaus. Niskaturvotukset oli A:lla 1,1 ja B:llä 1,2 eli niittenkään puolesta ei mitään hätää. Laskettu aika siirtyi muutamalla päivällä eteenpäin kun asukit vastasivat kumpainenkin viikkoja 14+4 ja LA ois 3.2. muutempas tänne ei mitään erityistä, rippijuhlista selvittiin kunnialla ja huomasin maantaina yhtäkkiä että mun pahin pahoinvointi on kaikonnu tyystin :)
Huomenna ois pitäny olla LN mutta sitä siirrettiin ja se onkin nyt 13.8.

Oikein mukavaa loppuviikkoa masujen kasvattelijoille :)

zannukka ja itisvinkulat 14+4
 
Oon kirjoittanut tähän tekstinpätkää jo monta kertaa ja yhtä monta kertaa kumittanut koko homman pois. Tuntuu niin oudolta kirjoittaa tälle puolelle etenkin kun viikkojakaan ei ole vasta kun vaivaiset 4+3. Onneksi tikutin ovulaation. Paineet olis vielä kovemmat ilman tikuttamista, kiertovälit kun kuitenkin oli pahimmillaan sen 17-34 päivää..
Keskenmenon jälkimainingeissa varattu lomareissu alkaisi tänään, matkakohteessa lämpöä +30 ja mä mietin ainoastaan sitä, pitäiskö pakata mukaan vielä toinenkin sidepaketti. Vaatteita en oo miettinyt pätkääkään saatika iskenyt mitään kassiin saakka.
Yritän siis pysyä poissa viikon ja toivottavasti ensi kerralla kirjoitellessa viikot on jo huimat 5+3 :D
 

Yhteistyössä