Keskenmenon jälkeen plussanneet kesällä 2013

Ammiina Mulla on tää laskettu aika vaihtunu useaan tahtiin. Omien laskujen mukaan laskettu aika on 11.11, neuvolan eka oli 23.11 ja sitten 19.11. Mutta neuvola kuitenkin kirjoitti sen äitiyslomalapun niin lasketun ajan 11.11. Mutta marraskuun alkupuolella kuitenkin. Itse nyt seuraan tuota 19.11 ko on siinä keskivaiheilla. Mutta kaikkien mittausten mukaan menee nyt tuossa 19.11 lasketun mukaan. Että näinkin hankalaa :D
 
Mun eka LA oli viime kesäkuussa ja seuraava oli helmikuussa. Että eka meni lähelle. Se oli 29.6, että varmaan oon sanonu jossain kohtaa, että menee heinäkuulle. Hyvä muisti!

Nyt mä oon päättänyt, että tämähän syntyy toukokuussa! Sille ei anneta vaihtoehtoja, koska mä oon kyllästynyt suukotteleen vaan mun miestä ja kissaa (tulee karvoja suuhun). :LOL:

T: kukkurukuu ja "Sailainen seikkailija" alias "Seikka" (koska seikka on saletti) ;)
 
Tänään oli neuvola ja kyllä sieltä paljon lippuja ja lappuja sai :) Neuvolatäti kysy jos haluaisin, että kuunnellaan sydänääniä, mutta ei ole varma että kuuluuko, ja ei saanut sitten kuulumaan, höh!


Miwwi 9+1
 
stellini ja pömppis, niin meillä kolmella on kyllä ihan peräjälkeen la:t ja kaikilla näköjään muuttuneetkin suuntaan jos toiseenkin matkan varrella. Jännä nähdä kenen vauva näkee päivänvalon ensimmäisenä. :) Mullakinhan siis omien laskujen ja laskureiden mukaan olis la 18. tai 19.11., mutta neuvolan mukaan 21.11., joten sillä on menty kun se äitiyskortissakin lukee. Kuitenkin mulla jo varhaisultrassa sekä np-ultrassa pieni vastasi 4 päivää isompaa, mutta koska täällä raja kulkee viidessä päivässä, niin la:ta ei muutettu kuitenkaan.. Ru:ssa kaveri olikin sitten jo viikkoa isompi, että jännä nähdä ensi viikolla ultrassa kuinka paljon nyt on kasvanut! Jos sama tahti jatkku niin ei kyllä haittaisi yhtään vaikka syntyisikin jo ennen la:ta. :D Täällä kans olo on jo I-S-O ja kömpelö! Motivaatiota saa tosissaan etsiskellä että jaksaa vielä nämä kolme viimeistä työviikkoa.. Sulla vielä vähän pitempään stellini, huh.. Mutta saahan sitä loppuajasta sitten saikkuakin jos näyttää että olo on liian tukala töissä käymiseen.

fujin, nuo pelot on tuttuja meille kaikille.. Muistan kyllä minäkin hyvin elävästi miten piinaavaa se alkuaika oli.. Kyllä ne kaksi kkm-raskautta kummitteli koko ajan mielessä eikä voinut olla vertaamatta oloaan niihin.. Onneksi torstai on jo ylihuomenna niin pääset kurkkaamaan pikkuista!
 
miss_piggy
Mulla kyllä on pelko perseessä edelleen koko aika, vaikka kkm:stä on jo aikaa 7kk. Ei siitä vaan pääse yli eikä ympäri, kun se tuli niin yllättäen ilman mitään vuotoja tai muitakaan ennakkomerkkejä... Varmaan nyt sitten pelkään jotain myöhäistä keskenmenoa / kohtukuolemaa siihen asti että nyytti syntyy terveenä.
 
Minä voisin taas tänne hypätä mukaan. :)
Liekkö ketään tuttuja enää mukana?
Takana on 3 peräkkäistä km ja niiden jälkeen lapsettomuushoitojen kaikki muodot. ICSI sitten toi meille sen odotetun raskauden ja siinä oli sitten kaikki mahdolliset vaikeudet mm verenvuotoja 15 viikolle saakka ja 21+6 viikolla huomattiin kohdun kaulan suppiloituneen ja jouduin sairaalaan täydelliseen vuodelepoon. Makasin sairaalassa kaikkiaan 77vrk.
No vaikeuksista huolimatta terve poika syntyi 38+6 viikolla 31.8.12.
Luomu mahdollisuuksia raskauteen ei pitänyt olla, mutta aloin tuossa ihmettelemään outoja oloja ja tein huvikseni testin viikko sitten- no kirkuvan punaista viivaa testiin ilmestyi.. Tänään digi antoi raskaana +3.
Hieman on sekava olo,kun tuon pienen pojan piti jäädä ainokaiseksi ja tällainen yllätys sitten tuli.
Hieman pelottaa raskaus noiden aiempien km takia, sekä myös tuon edellisen raskauden vaikeuksien takia. Kuulemma on 25% todennäköisyys,että tämä raskaus on samanlainen tai vaikeampi.
No päivä kerrallaan eteen päin.

Tillu ja OnniInkeri 5+3 vissiin
 
Onnea Tillu79 sekä pojasta että plussasta! :) Päivä kerrallaan eteenpäin mennään täälläkin ja välillä fiilikset on enemmän ja välillä vähemmän korkealla - kuuluu kai asiaan :D

Täällä tänään moneen otteeseen nippaillut mahaa milloin mistäkin. Päättelin, että kyseessä on pakko olla suolten muljahtelu, ummetus ja kohdun kasvukivut, koska muuten en ala. Ylihuomenna - ajatelkaa, jo ylihuomenna! On ultra. Kauhunsekaisin fiiliksin odottelen, mutta olo on tavallaan rento. Knowledge is power ja siihen mä nyt luotan.
 
Tillu79 Onnea pikkuisesta ja myös uudesta raskaudesta! :heart:

Fujin jee, huomenna :heart: koska sulla on muuten eka neuvola, vai onko se ollu jo? :)

Mäkin niin haluaisin mennä ultraan ja nähä, että kaikki on hyvin : / Tässä pitäis yli 3 viikkoa odottaa!

Miwwi 9+2
 
Mä luulin, että pelkäisin koko odotusajan, että jotain käy. Mä ajattelin, että en varmasti tunne olevani raskaana ja että en pysty oleen ilonen. Ajattelin, että oon varovainen ja en kerro kenellekkään asiasta ja en usko ennen ekaa ultraa, että miten asiat on....

Eilen illalla se iski, kun makasin valveilla mun nukkuvan miehen kainalossa ja kuuntelin sen tasasta hengitystä.. Meille tulee vauva! Meidän oma pieni... Mun pieni! Kasvaa mun sisällä! Mä rakastan sitä jo nyt!!! Kunpa se vois hyvin ja vahvasti!
Ja nyt mun tekis mieli kuuluttaa KAIKILLE!!!! :heart::heart::heart:

Terv. Hurahtanut kukkurukuu ja "salainen seikkailija" 4+5
 
Miwwi: Eka neuvola oli 5.9, eli rv 8+3 (piti ihan tarkistaa neuvolakortista :D). Seuraava onkin sitten vasta marraskuussa.
Siellä ei ollut oikeastaan mitään uutta eikä mullistavaa, lippulappusia tuli taas tosi paljon ja neuvolantäti puhui pehmeästi ja oli myötätuntoinen. Vaaka valehteli miljoonasti eli ainakin oon saanut jumpattavaa jos en muuta. Sydänääniä ei kokeiltu kuunnella ja oikeastaan ihan hyvä niin, tuskin olis kuitenkaan kuulunut ja sit olisin ehkä panikoinut jotenkin tai sit en.

Noooo, enivei - enää alle 24 tuntia! Vähänkö harmittaa kun olin muistanut että aika on klo 14, mutta onkin vasta 16:40. Joutuu jännäämään ihan koko päivän ja illaksi vielä pitäisi iskeytyä vanhalle asunnolle treffaamaan välittäjää..

kukkurukuu: Ihanaa, että pystyt nauttimaan raskaudesta :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miwwi
Fujin Mitä? Seuraava vasta marraskuussa? Ootko sitte varannut nt-ultraa? :) mulla on seuraava neuvolalääkäri 3.10 ja nt-ultra 2.10, eli sinne asti pitäis odottaa ultraan. : /

Mun oli pakko kokeilla pahoinvointirannekkeita, katsotaan onko niistä mitään apua :)

Miwwi 9+3
 
Miwwi en oo vielä uskaltanut varata np-ultralle aikaa... :( Jos kaikki on tänään hyvin niin sit meen labroihin 10+0 ja sen jälkeen np-ultra on tod. näk. 12+3. Me osallistutaan seulontoihin ja noi on ne viikot mihin täällä pyritään labrojen ja ultran kanssa. Mutta soittelen huomenna varmaan np-ultralle aikaa jos nyt jossittelemasta pääsen.

Kahdeksan tuntia ja 48 minuuttia, sit meillä on totuuden hetki käsillä!
 
miss_piggy
Tänään olis ollut Se Päivä kun olis ollut sen kkm raskauden LA :( No mutta näillä mennään ja jatketaan eteenpäin. Onneksi uudella mahasta yksiön vuokranneella tyypillä on kaikki kunnossa toivon mukaan :) Eilen kyllä säikähdin kun doppler ei löytäny sykkeitä, sitten aikani kun sohin sillä, niin viimeinkin jumputus löytyi. Ja tänä aamuna löytyi melkein saman tien kun anturin laittoi mahalle.
Huh kun viitsii säikytellä :D

18+6
 
Onnea Tillu79 :) toivotaan että pääset helpommalla tällä kertaa..

Me kävimme eilen ultrassa, ja siellä oli pikkuinen, vastasi oikeaa kokoa ja sydänkin kävi :heart: kyllä se oli niin ihanaa nähdä, piti pienit itkutkin tirauttaa ja lopun päivää tuijotella pikku kuvaa ihmeissään. On se niin käsittämätöntä.

Miwwi mulla on rannekkeet auttanut hieman, pahoinvointi on ollut kokopäiväistä ja rankkaa. Mulla se on alkanut jo vetään mieltä aika alhaiseksi.. :( nyt kuitenkin hieman siedettävämmät olotilat, ja vain kevyttä etomista pitkin päivän. Vaikka tietenkin järkyttävää närästystä päälle.
Piti vielä lisätä, että aika vaikea oli mun löytää oikea kohta niille rannekkeille, kun mun jänteet on niin lähellä toisiaan että tahtoo muljahdella väärään kohtaan. Miten sulla?
 
Viimeksi muokattu:
Voisin täs ohimennen päivitellä. Eli menkat ei oo vielkään alkaneet, vviimiset alkanut 21.7...sen jälkeen ei oo mitää vuotoja ollut testit sen jälkeen negoi vissiin, yhestä en oo varma (tuli siis se yks haamuplussa sillon ekal kerral ku testasin). Viimisin oli terveyskeskukses verikoe joku pari viikkoo sitten joka oli nega... Nyt on sit tullut nännikipui ja menkkamaiset kivut ja niitä ollut tässä jo puoltoist viikkoa vaikka mitää menkkoi ei näy eikä kuulu eikä oo sellasta et jomottaa kokoajan vaan esim istuma asnnosta nousee seisomaa ni sit jomottaa kohdun kohalla jonkun ? 3-5min ellei vähemmän? 20 sek? ja sit se menee ohi.. Pitäskö vielä testata kumminkin ens viikolla? Vai onko ketään kellä olis raskaus näkyny testissä oikeesti tosi myöhään just tyylii yli 8 viikon jälkee? apuja:(
 
Fujin Täälä kanssa odotellaan ultrakuulumisia? <3

Dorian Mä en nyt tiiä onko noi rannekkeet oikeen auttanu tai sitten en vaa saa niitä oikeeseen kohtaan. Täälä edelleen ihan kauee olo! Ja varsinki silloin kun on vähä nälkä nii lentää kyllä saman tien laatta! :x

Ananke Itsellä ei oo kokemusta myöhäsestä plussasta, vain haaleasta plussasta joka ei oo vahvistunu ollenkaan ja meni sitten kesken. Mutta toivottavasti sielä olis kaikki hyvin <3 ootko testannu vielä? Millä viikolla olisit laskurin mukaan?
 
Viimeksi muokattu:
Tossa puhelintani tutkiskelin, ja siellä olikin ylähhällä viimisten menkkojen alkamispivä, eli olikin 11.7! eli olisin nyt 10 viikolla huomisest alke, ja yks selvä plussa on tullut ( nojoo haamu, mutta täysin silmillä erottava) r-testiin, sen jälkeen pari päivää niin menin verikokeisiin ja se oli nega, tosin hoitaja tai se kuka puhelimeen vastas niin tuntui oudolta kun sen sanoi, ja tosiaan sen jälkee en oo testannu. Plussa vai i? - Image - Aijaa.com - täs viel kuva siit mun " plussasta" . Ja se tosiaan on tehty 17.8 . Ja tosiaan rintakipu ollut ihan kamalaa, ei oo oikein ees liivejä tehnyt mieli pitää ku sattuu.
 
fujin miten ultrassa... olihan kaikki hyvin?
ananke kyllä tuo minun silmään näyttää ihan plussalta. Ja noista verikokeista ja niitten tulkinnoista sen verran, että tämä minun raskaus on verikokeen mukaan negatiivinen ja silloin se täti oli ihan outo siellä luurin toisessa päässä. No itse plussasin sitten kuitenkin verikokeen jälkeen. Varmaan sekoittaavat niitä näytteitä siellä eivätkä tiedä itekkään mikä on kenenkin näyte. :p Teeppä vielä testi ja varmistu asiasta :)

Omaan napaan ei muuta uutta kun mua sattuu niin maan perkuleesti kun tää natiainen hakkaa sisältäpäin :s oikeesti ei koskaan oo ollu näin eloisaa kaveria. Selkäkin on ollu tänään taas aika tulessa. Vielä jaksetaan :)
P.ö.m.p.p.i.s rv 30+2
 

Yhteistyössä