Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Mirabell, ainakin mun neuvolassa ihan terkkari itse tarjosi mahdollisuutta tulla kuuntelemaan sydänääniä milloin vaan siltä tuntuu. Ja pari ylimääräistä kertaa kävinkin alkuraskauden puolella, huolimatta siitä että mulla on kotidopplerkin. Halusin vaan vaihtaa samalla muutaman sanan ammatti-ihmisen kanssa.

(.) 39+3 :stick: Huoh....
 
No niin, se sitten lähti huomenet ihan erikseen maailmalle :D

Scarleth/ Mirabell, mulle myös terkka sanoi että saapi tulla sydänääniä kuuntelemaan/ ultrattavaksi milloin vaan jos kaipaa varmistusta omaan oloon. Vielä en ole ekstrakäynneillä käynyt, mutta jos kotidopplerilla ei ala äänet kuulumaan niin sitten voisi kyllä käydä! Piti viikonloppuna testata doppleria eka kerran, mutta siitä olikin patterit lopussa.. En tiedä sitten tuleeko siitä jonkinlainen pakkomielle, mutta kyllä mä sitä kokeilla haluan kun sain lainaan.

Mulla oli paljon muutakin kommenttia mielessä, mutta nyt ne teidän tekstit ei näy kun ovat tuolla edellisellä sivulla niin enhän minä muista enää mittään.. Täällä suht koht rauhallinen olo, välillä kylllä aina mielessä käy että voihan se keskenmeno vieläkin tulla vaikka ne aiemmat onkin tapahtuneet 9. viikolla... Onneksi kuitenkaan ei mikään paniikki ole päällä ja kun kädellä tuntee hyvin kohdun niin se aina rauhoittaa ja juttelen sitten pikkuiselle kaikenlaista. :) Mieskin on alkanut höpötellä masulle ja jotenkin alkaa tuntua vähän todellisemmalta koko raskaus..
 
Paljonko toi dopplerlaite maksaa? Onko niissä millaisia eroja, onko jotain mitä tulisi huomioida?
Edellisessä raskaudessa ostin sen joltakin täältä palstalta käytettynä ja se oli kyllä hyvä. Eihän sitä tullut käytettyä kun alkuun, sitten kun liikkeet tunsi, niin en enää käyttänyt. Ja se on koko laite hävinnytkin jonnekin (no kotimme hajosia, joten varmaan eksyi miehen tavaroihin)
Minulla huomenna ultra ja jos siellä edelleen kaikki hyvin, niin ajattelin laitteen tilata/ostaa valmiiksi.
 
mamuska7 Ite ostin omani käytettynä 20 eurolla, ja se on se ihan perus karvalakkimalli. Mutta sittenhän niitä on semmosia missä näkyy se vauvansykekin, mutta ne maksaa sitten enempi. Kannattaa käydä vaikka raskauskeijun sivulla katteleen että minkälaisia niitä löytyy :)

(.) Täällä vietellään seesteistä keskiraskautta. Joten ei oo oikeestaan sen kummempaa kommentoitavaa ollut. Aamulla oli neuvola, ja siellä kaikki oli oikein hyvin. Painokaan ei oo noussu ekasta neuvolasta oikeestaan ollenkaan, koska viimeksi oli puonnu, ja tänään oli sitten sama ku ekassa neuvolassa :D Seuraava käynti on sitten vasta 20.6, mutta ei haittaa, kun jotenkin tuntuu niin turhalta käydä siellä neuvolassa nyt, kun pystyy sykkeetkin kuunteleen kotona. Mutta onhan se hyvä että seuraavat. Ens kerralla sitten täytelläänkin ne kelan lappuset. En oikein tiiä että otanko avustuksen rahana, vai pakkauksena. Ekasta otettiin pakkaus, mutta toisesta ei, kun heillä on vaan 1½v ikäeroa, ja kaikki oli tallessa, ja on vieläkin. Eikä se pakkaus oikein miellyttäny. Ja nytkään se ei kauheesti jotenki miellytä, ja on mun mielestä enempi pojille sopivampi. Ja jos mun tyttöolo pitää paikkansa, niin en sitä sitten halua. Mutta toisaalta siinä on se oma viehätys kun sen laatikon sieltä postista hakee, ja rupee hipisteleen niitä kaikkia vaatteita :heart:

Marlin ja Vimma 16+4
 
Scarleth: Taitaa olla jo meno mielessä? :D Alkoi hymyilyttää toi sun hymiösi tossa :)

Itsellä ei vielä kauheita synnärille lähtöhaluja. Öisin on alkanut tulemaan paljon harjoitussupistuksia ja olo on muutenkin vaikea. Olen juonut vadelmanlehtiteetä, enkä oikein tiedä johtuuko harjoitussupparit siitä vai onko nyt vaan viikkoja niin paljon. Ja kieltämättä se h-hetki ja sen jälkeinen elämä jännittää aika tavalla. Vielä tekee mieli ajatella sen olevan jossain kaukana :)

-iitu 33+6
 
Scarleth: Taitaa olla jo meno mielessä? :D Alkoi hymyilyttää toi sun hymiösi tossa :)
Joo, kyllä tässä olisi jo niin valmis synnärille kun vaan olla ja voi. Fyysisesti ei ole mitenkään hirveen tukala olo vielä, mutta henkisesti kyllä :) Mullakin on tuo vadelmanlehtitee käytössä mutta taisin aloittaa vähän liian myöhään sen juonnin, en tiedä ehtiikö se paljoa auttaa...
 
  • Tykkää
Reactions: iitu85
Scarleth: Kyllä se lähtö sulla jo lähellä on :) Onko mitään tuntemuksia alkavasta synnytyksestä?

( . ) 34+0 pokspoks
Jos joku olis 30vkoa sitten sanonut, että tässä ollaan, niin en olis kyllä uskonut! Vaan näinpä ollaan. 6vkoa laskettuun aikaan ja tuntuu nämä viikot nyt menevän aika hurjaa vauhtia. Meillä on makkari remontin alla ja sen toivoisin valmistuvan roimasti ennen vauvan syntymää. Mies on onneksi hoksannut että vauva on oikeesti tulossa, joten huhkii kyllä ahkerasti remontin kimpussa. Ei viittis pinnasänkyäkään käydä ostamassa ennenkuin on paikka minne sen laittaa. Hoitopöytä, vaunut, turvakaukalo ja amme on hommattu. Vaatteetkin on aikalailla ostettu (mun äitillä lähti vähän lapasesta), mutta kaikki muu sitten puuttuukin vielä. Ups. Onko jo kiire? :D

-pullea iitu
 
Scarleth: Kyllä se lähtö sulla jo lähellä on :) Onko mitään tuntemuksia alkavasta synnytyksestä?
No eipä mitään isompia. Paine alakerrassa on viime päivinä selvästi lisääntynyt, ja lenkillä tai muussa fyysisessä rasituksessa jonkinverran supistaa, muttei mitään varsinaisia kipeitä supistuksia. Lataan kaiken toivoni siihen, että monella synnytys kuitenkin alkaa ilman mitään päiväkausien ennusmerkkejä.... LA on jo ylihuomenna, joten vauva, laitahan vauhtia!!!
 
Scarleth Tsemppiä viimesiin päiviin. Kyllä se vauva viimeistään kahen viikon päästä syntyy :) Minä join tuota vadelmanlehtiteetä silloin kun nuorempaa ootin, ja mulla ei kyllä vaikuttanu yhtään mihinkään se, vaikka alotinkin ihan hyvissä ajoin sen juonnin.

(.) Kävelin maanantaina koulusta kotiin, noin 4km, ja herranjumala mitkä liitos- ja alaselkäkivut oli seuraavat kaks päivää. Jos tää nyt jo on tämmöstä, niin miten ihmeessä pystyn kesällä tekeen töitä :| Opiskelen lh:ksi, joten sen alan hommia on kesälle tiedossa. Ihanaa kun ilmat lämpenee täällä pohjosemmasakin. Pääsin vihdoin ja viimein maalaamaan terrassille tulevan pirttikaluston. Onneksi nyt on luvattu koko loppuviikoksi lämmintä, niin viihtyy ulkonakin paremmin.

Marlin ja Vimma 16+6
 
Equus Tasan ei käy nallekarkit odottamisessa ;) Itselläni on samana päivänä viimeinen lääkärineuvola ja seuraavana päivänä vauva on täysiaikainen. Ja minusta se on pian. Huomenna on viimeinen ultra, jossa vielä tsekataan istukan paikka ja vauvan tarjonta, mutta koska istukka on jo päivystyskäynnillä todettu siirtyneeksi ja vauva potkii ylöspäin, en osaa sitäkään stressata. Hienoa on kyllä, että istukan virtaukset yms. tulee tarkistettua samalla.

Huomenna alkaa äitiysloma. Aika vähän se mitään muutoksia aiheuttaa, kun muutenkin olen täällä tyttöjen kanssa kotosalla.
 
  • Tykkää
Reactions: heinis1 ja Equus
Tervehdys taas kaikille!
Ei mitään uutta auringon alla, pahoinvointi jatkuu aika inhottavana (ei tarvitse kuitenkaan oksentaa!!!)
Maanantaina olis eka neuvola, se turhauttaa jotenkin... ajattelin, että täytetään vain välttämättömät tiedot ja saan sen lähetteen np-ultraan. Jotenkin en nyt jaksa uskoa tähän raskauteen tai terveeseen vauvaan...
Ehtiihän niitä tietoja tarkentaa myöhemminkin, jos siis np-ultrassa tulisi hyviä uutisia.
Tiedän, että tälläinen stressaaminen ja pelkääminen on aivan turhaa, mutta en vain voi itselleni mitään...

Onneksi on oireita, muuten olisin jo luovuttanut! Tosin edellisellä kerralla oireet loppuivat kuin seinään maanantaina, vuoto alkoi keskiviikkona ja ultrassa todettiin torstaina menehtynyt sikiö...

Nyt yritän ryhtyä ajattelemaan positiivisesti! Hyvää viikonloppua kaikille!

T: Alexa ja Olio 8+5
 
tillukas Tasan ei käy :D Tässä vaiheessa viikkojen eteneminen tuntuu ikuisuudelta. Uskon että jos loppuun asti päästään, silloin viikot etenee paaaaljon nopeempaa ku nyt.

Alexa Mie niin ymmärrän tuon olotilan. Jotenkin sitä ei ees usko/koe olevansa raskaana. Miulla ei oireitakaan paitsi aivan järkyttävä turvotus edelleen, maha on turvonnut ku oisin pidemmälläkin jo. Tosin eilen oli aika epämiellyttävää alavatsatuntemusta, toivon että liittyisi kohdun kasvuun eikä mihinkään muuhun. Kesti vaan illan, tänään ei mitään. Kurjaa kun siulla on pahoinvointia! Auttaako mitkään konstit?

Equus ja tyyppi 10+1
 
Alexa, mä olin alkuraskauden ihan supernegatiivinen ja olin ihan varma joka vaiheessa, että NYT ne huonot uutiset sitten tulee. Oireetkin tuli ja meni ja joka kerta niiden kadotessa olin tietysti varma, että no nyt kävi huonosti. Mutta tähän asti on päästy ja kaikki mennyt hyvin - mutta en mä kyllä vieläkään usko, että vauva oikeasti syntyy :D Helppo se on aina sanoa, että relaa ja yritä nauttia, mutta eipä loppuviimeksi oikein muutakaan voi. Murehtiminen ei ainakaan auta mitään asiaa menemään yhtään paremmin kuin mitä ne muutenkin menisi!

(.) Nii-i, jotta se olis sitten LA tänään... *huooooh*

Scarleth 40+0
 
Täällä onnellinen mami :heart:

Rakenneultra takana ja kaikki rakenteellisesti kunnossa. Huh. Ainoastaan selkää ei saatu kunnolla katsottua ja mittailtua kun neiti oli selkä tiukasti vasten kohdun seinämää. Kaikki nikamat kuitenkin nähtiin. Kontrolliaika on keskiviikkona, jospa silloin saatais tuo selkäkin sitten kunnolla katsottua.

Siellä se pieni liikuskeli vilkkaasti ja käsi viuhtoi koko ajan suuhun..:D Eli tyttöolo muuttui tyttölupaukseksi. Tähänkin varmaan saadaan se lopullinen varmuus silloin keskiviikkona, joten sit sen vois vasta päivittää. Ettei siellä ollu sit pallit litissä jossain jalkojen välissä, ei kai. :D

serenade ja mirjami 20+6
 
Ultrasta terkkuja! Käski perua viimeisen lääkärineuvolan, kun ei sille kuulemma ole mitään tarvetta. Tyttö oli ultralla 3,1 kg, mutta käsin 2,6-2,7 kiloinen. Koska aiemmat ultrat, käsikopelo, vauvan sijainti vatsassa ja sf viittasivat keskikokoiseen vauvaan, sellaista nyt sitten povattiin. Istukka oli kaukana kohdunsuulta, vauva oikeinpäin, kohdunsuu pehmeä, mutta pitkä, ulkosuus sormelle auki, sisäsuu melkein. Vauva on ylhäällä, eikä aiheuta vielä mitään painetta kohdunkaulalle. Mutta äkkiäkös sekin muuttuu :)

35+0
 
  • Tykkää
Reactions: kodehu
Pitkästä aikaa muistin tulla katsomaan kuulumisia. Oooh Scarleth, nyt vaan jaksamisia loppurutistukseen! Sulla on vauva ihan kohta :heart:

Tsemppiä kaikille oireettomuuksien ja muiden negatiivisten ajatusten kanssa painiville. Muistan hyvin ne alkuraskauden tunteet ja nyt kun viikko sitten mulla epäiltiin raskaushepatoosia ja vilauteltiin kohtukuoleman uhkaa, iski taas tajuntaan se, että tottakai tässä pitää jotain sattua, kun tähän asti kaikki on mennyt hyvin. Onneksi ei oo hepatoosia ja vauvakin pyörii virkeänä pitkin päivää.

Aurinkoista viikonloppua!

kodehu 36+0
 
Moikka!
Täällä edelleen painitaan pahoinvoinnin ja oksentelun kanssa. Pari päivää oli vähän helpompaa mutta eilen ja tänään on ollut taas aika tuskaa... Mutta hienoja hetkiäkin mahtunut tähän viikkoon :) kävin neuvolassa ja sain jutella "oman" tädin kanssa, ihanaa kun on tyyppi joka oikeasti jaksaa kysyä miten jaksaa ja osaa kuunnella. Sama täti silloin alkuvuodesta etsi ja etsi sydänääniä silloin kun oli keskenmeno tapahtunut. Tuli aika deja vu-tunne kun samassa huoneessa samassa tutkimustuolissa olin kuin silloin ja täti taas doppleri kädessä... Nyt onneksi löytyi suht nopeasti hyvät sydänäänet, 170 kertaa minuutissa siellä jumpsutti :) olin jo ehtinyt ikäviä ajatuksia pyöritellä päässäni kun ultrasta oli kulunut yli viikon... Ei kyllä vieläkään pysty tähän oikein uskomaan. Seuraava etappi onkin sitten Np-ultra, siihen on vielä vajaa kaksi viikkoa. Neuvolakäynti on seuraavan kerran jossain rv 16 paikkeilla, mutta täti kehoitti heti soittamaan, jos tuntuu siltä että haluaisin käväistä/jutella tässä välissä. Eniten pelkään raskausviikkoja 14-18, joten täytyy kattella fiiliksiä sitten. Nyt en varsinaisesti pelkää, mutta hyvin hyvin varovaisin mielin olen liikkeellä... Kävin viikolla myös nuuhkaisemassa hyvän ystäväni viikon ikäistä vauvaa, voi että oli pieni! :) ehkä meillekin vielä joskus....

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, ainakin serenade ja tillukas!

Scarlethille tsempitukset loppuodotukseen!

Kodehu: hui, mahtoi olla pelottavaa! Onneksi ei ollut hepatoosia! Sinullakaan ei ole pitkä aika enää laskettuun!

Voikaahan hyvin!

Miirabell ja rv 10+2 ultran mukaan
 
equus: mullakin on maha ihan järkky turvoksissa, näyttää tosiaankin siltä, kuin olis paljon pidemmällä jo. Ja se ärsyttää aika lailla, kun ei sitä pysty oikeasti enää peittämään, varsinkaan iltaisin. Mies yrittää sanoa, että hieno vauvamaha ja niinhän se olis jos olis oikeasti jo vauvasta johtuvaa mutta kun se on pelkkää turvotusta! Eihän tyyppi siellä mahassa ole kuin jotain 2-3 senttiä pitkä vielä! Ja kaikenmaailman tuntemuksia on kyllä täälläkin tuolla mahassa... Välillä ihan kuin närästystä mutta ihan alavatsalla, semmoista polttelua. Ei onneksi tunnu kuin olis kohdusta tuleva tunne vaan enemmänkin ruoansulatusvaivaa... Pari kertaa olen yöllä jopa ottanut panadolin että sais nukuttua. Luulisin, että johtuu mun syömisistä, kun jatkuvasti joutuu jotain popsimaan tähän pahoinvointiin, vaikkei sekään oikeastaan auta.

Valivalivali :) mutta onnellinen olen niin kauan kuin tämä raskaus jatkuu ja on tämä ehdottomasti sen väärti jos hyvin menee. Kunhan saa päästellä vähän höyryjä ;)
 
Onnea serenade hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta! :heart:

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa painiville! I feel you...

Scarlethille jaksamista loppupäiviin, vähiin ne käyvät pakostakin. :)

Miirabel onnittelut sykkeistä, se on aina ihanan rauhoittavaa kuulla mahoton jumpsutus mahasta!

Loppupuoliskon siskoille tsemppiä mammalomailuun ja synnytyksen odottamiseen, alkupuolella oleville tsemppiä piiiiiitkiin viikkoihin. Kyllä ne kohta alkavat kiitämään pikaisesti.

Ja pahoittelut jos unohdin jonkun, pää lyö ihan tyhjää. :(

(.) Täällä maha alkaa jo olla ihan kiitettävän kokoinen. :) Liikkeet ovat välillä aika hurjiakin ja herään välillä öisinkin kaverin jumppailuihin. Neuvolassa kaikki oli mallillaan, painoakin tullut vain pari kiloa alkuun nähden. Laput Kelaa varten saatu ja paketti laitettu tilaukseen. Nyt vain elellään ja odotellaan, jotain hankintoja pitäisi varmaan alkamaan vähitellen tekemään. :)

zapata 23+0 POKS
 
Heippa pitkästä aikaa! Säännöllisesti olen lueskellut mutten vaan ole saanut kirjoiteltua... Aika hiljaista täällä on ollutkin!

Scarleth, onko sulla jo vauva sylisä? Toivotaan niin :)

zapata, ihanaa että tunnet liikkeet jo noin hyvin! Mä olen tuntenut aiemmista raskauksista liikkeet aikaisin, jostain rv 14 lähtien! Nyt joitain hipaisuja tuntunut, voi kun alkaisi pian tuntemaan jo kunnon potkuja!

Alun piinaviikkoilijoille tsemppiä! Mulla se piinailu alkanut nyt helpottaa ja olo on aika luottavainen :) Vaika aika alussahan tässä vielä itsekin ollaan :D

ON: nt-ultra oli ja meni, kaikki hyvin :) Veriseulan tuloksia en ole vielä saanut, en tiedä miksi olo on senkin suhteen luottavainen ettei niissä korkeita riskilukja ole...

Stellini 13+6
 
Pikainen tervehdys pitkästä aikaa! Olen koittanut keskittyä opiskeluun, vaikka se maistuukin nyt puulta. Kuuluisin saada jonkun lisämaininnan siitä, että teen gradua näillä hormoniaivoilla. :D

Stellinille onnea hyvistä ultrakuulumisista! Nyt ei muuta kuin mahaa kasvattamaan. :)

Tulin samalla kurkkimaan, onko Scarleth jo vauvautunut?

Muutenkin aika mukavia uutisia kaikilla ja kiva kun tuo kesä näyttää saapuneen. Täällä mennään ensi viikolla uusille kymmenyksille ja se on ihanaa. Maha on aikamoinen ja liikkeet tuntuvat hyvin. Äitiyspakkaus saapunee lähipäivinä. Kaikki on siis pieniä supisteluita ja sitä keskeneräistä gradua myöten hienosti. Voi kun ton gradunkin vois laittaa vaikka kaappiin hautumaan ja voisin ottaa sen sieltä valmiina sitten syksyllä pois, vähän niinkuin vauvakin. :) Ei auta, pakko palata analyysin pariin.

KattiKoo ja maha 29+0 poksista vaan!
 

Yhteistyössä