Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

Kiitos stoppis!
eiköhän tää tästä...nyt lähen ajelemaan töihin ja yritän ajatella muita asioita, ja täytyy toivoo et on paljon asiakkaita niin ei tarvii jäädä murehtimaan.

kirjoittelen sitte illalla kun oon kotiutunu.
 
No niin...maha ei oo ollu enää kauheen kipee...nyt on vaan jalat kipeet kun tuli seistyä tuolla 5 tuntia.

nyt on ihan puhki...mut eipä ollu aikaa murehtia et sen verran oli asiakkaita.

no ajattelin sit niin et jos nyt ei verta rupee tulee ni ollaan viel paremmalla puolella
 
Onneksi wiivi kipuilu on helpottanut =) Nyt vaan yrität pitää ne pelot kurissa ja luottamuksen mielessä :wave: Neuvoo nimimerkki en-ajattele-olevani-raskaana :ashamed: :LOL:

Missäs kaikki on? :wave: Mukavaa viikonloppua kaikille! Meillä on tosiaan lomaviikko lopuillaan... olishan tuota voinut pitempäänkin viettää aikataulutonta elämää... :xmas:
 
Jees,vapaa päivä :p

Beccy: Voi ei,koitahan jaksaa pahan olon kourissa :hug: Onneksi nyt lääkkeillä sait vähän helpotusta.... :heart:

Hiidi: [/b]Onnea ajoluvasta!!!! Täällä ei omisteta sellaista kuin ajokortti,ei ole ollut koskaan rahaa ajaa moista kun maksaa niin turkasesti ja sit melkein pitäs olla toinen autokin,että oikeesti olis kortista hyötyä ja sekin maksaa.... Noh,vielä ei oo ollut pakottavaa tavetta,mutta on miehen kanssa ollut puhetta että opettaa mut joskus ajamaan,kun saadaan ensin isompi asunto hommattua jne... =)

Wiivi,onneksi kivut sitten hellittivät,mikähän mahtaa olla nyt tilanne?
Mulla oli silloin, ennenkuin olin testannut plussaa, muutamia kertoja aika kovia kouristuksia mahassa. Jos olisin tiennyt olevani raskaana oisin kyllä pelästynyt niitä kunnolla. En sitten tiiä mitä moiset oli,pisti kuitenkin ihan kaksin kerroin.... Kasvikuvut voi olla melko koviakin...
Toivottavasti pysyvät poissa,eikä merkanneet mitään :heart:

Mies lähti treeneihin ja mietin tässä että yrittäiskö soitella kavereille ja kysellä kuulumisia... Tuntuu että tiettyjen ihmisten kohdalla toi yhteyden pito harventunut nyt kun elämänkuviot on erillaiset. Mun ystäväpiirissä juuri kellään ei oo lapsia tai ole naimisissa, vaikka melkein kolmekymppisiä ollaankin. Oon huomannut että saan melkolailla ite pitää yhteyksistä huolta.Toki muutama ystävä on olemassa joiden kanssa tämä toimii molemmin puolin. Harmittaa sikäli,kun kyseessä on mun lapsuuden ystävät... :/
Onko muilla tän kaltasia kokemuksia?
 
Wiivi84: Onneksi kivut helpottivat... Ne on varmaan niitä alkuraskauden vatsaviiltoja vaan... Nimimerkki: Oli niitä täälläkin... :heart:

Hiidi: onnea ajokortista.

Repa: Ajoin kortin esikoista odottaessa ja voin kertoa, että mulle tuo kortin ajaminen tähän mennessä ollut lähes turha... Meillä on yksi auto, joka miehellä aina käytössä... Sitä on tullut jopa araksi tuolle ajamiselle, kun ajaa niin vähän. Enkä ole koskaan ollut autoihminen, kun pärjäsin 25 vee ilman ajokorttia. Lähinnä ajattelen, että joskus tulevaisuudessa lasten harrastuksiin kuskaamisessa se on ihan järkevää...
Repa, sama mullekin käynyt. Olen lähes ainut, jolla lapsi ja toinen tulossa. Esim. paras lapsuudenystöäväni on aivan erilaisessa elämäntilanteessa joten yhteydenpito ollut tosi vähäistä. kaiken lisäksi tuntuu usein, että ollaan vaan niin eri aaltopituuksilla... Ja se on kurjaa. sama tilanne aika monen muun lapsuudenystävän kanssa... :| Ei kivaa, ei.

Oma(.): Ei kummoisempia. Pikkuinen ollut tosi hiljaa ja olenkin miettinyt missä ihme asennossa hän taas makoilee. Potkut tuntuu omituisesti tuolla alhaalla enemmän. Eilen jo kauhulla ajattelin, että joskohan pikkuinen onkin kääntynyt... SUppareita ollut jonkin verran iltaisin ja yöllä.... Eli kyllä tää kotiin jääminen oli oikea ratkaisu. En mä vois enää kuvitellakaan meneväni töihin. perjantaina olin tytön kanssa rauhallisella kävelyllä ja loppuilta menikin sitten taas kärvistellessä eikä sohvalta meinannut päästä ylös... :( Kipu on alkanut säteilemään tuonne vasempaan takareiteenkin. lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että liikkua täytyy yrittää vaan... Joten pakko yrittää edes hiukan. Turvotusta on vaikka muille jakaa. No, eipähän tässä enää tätä raskautta ole paljon jäljellä, joten täytyy nauttia nyt vaan täysin siemauksin kaikesta. =)

Riikkuli 33+0
 
Tervehdys Naiset,

Täällä voidaan huonosti :x . Laatta lentää ja pyörryttää. Meinas esikoinenkin saada aamupalansa itämaiseen tyyliin, kun äiteellä ei pitänyt nuppi pystys. Makoilin sit keittiön lattialla ja keräsin voimia. Täyden yön jälkeen takas nukkumaan ja vetäsin sit 3 tunnin aamupäikkärit :whistle: . Kait tää tästä... |O

Tervetuloa uusille, olikos se SatuA. Ja Hiidille onnittelut ajokortista :) ! Riikkulille jaksamista turpean olon kanssa. Ja Wiiville tsemppiä - toivottavasti kaikki oli ohimenevää ja vaaratonta.

-A- 7+5
 
riikkuli hyvä, että jaksat olla kivusta huolimatta positiivinen ja vaikka n.7viikkoa on lyhyt aika niin on se myös pitkäkin. toivotaan, että pystyt liikkumaan koko loppu ajan ja ettei kipu pahene.

repa ku mä odotin esikoista 23.v ja mies oli 21.v niin kyllä ne ystävät ikävä kyllä jäi, joilla ei ollu lapsia. niistä mä muutuin kai tylsäksi(miten se on mahdollista :eek: ???) ja musta niiden jutut muuttui turhanpäiväisiksi. muutama paras jäi. ja sitten pikku hiljaa alkoi muillakin perhettä tulee ja alkoivat itse ottaa yhteyttä ja osa pyys anteeksi, etteivät oikein silloin tajunneet. Joo, kukapa muiden elämää osaiskaan tulkita tai ymmärtää. heh

Wiivi onneksi kipu hellitti. varmasti pelottaa tuollaiset. :hug:

niin, auto sammui sata kertaa eilen ja mies poloinen rystyset valkoisena istui vieressä ja huokaili. mut kyl se siitä :LOL: kaikki on aloittelijoita joskus. en mäkään korttia muuten ois hommannu, mut ku kolmas tulossa niin tarvitaan kuitenkin isompi auto, mun helpompi liikkua kolmen kanssa. Itse odotin sitä vapautta etten ole riippuvainen muiden kyydistä esim.mökillä, vaan voin lähteä lapsineni vaikka kaupaan tai rannalle silloin ku me ollaan valmiita. ja ei tarvii enää anoa miestä ikeaan tai ostoksille, ku tuo tuppaa inhomaan kaikkea missä on samaan aikaan yli 4 henkilöä. :D

OLo melkein ok, eli nyt voin alkaa panikoimaan, miksi mitään oireita ei ole, miksi ne on vähentyneet. no te tiedätte

ihanaa syyspäivää kaikille
 
Heipsu pitkästä aikaa kaikille!

Ollaan vietetty syyslomaa, päivällä tulin esikoisen kanssa mökiltä kun huomenna on koulupäivä, mies jäi kuopuksen kanssa vielä tiistaihin asti sinne.

Tervetuloa uusille, SatuA ja Wiiwi84, lisäsin teidät listaan!

Onko muita kenen tiedot kaipaa päivitystä?

Täällä ei kuulu omaan napaan mitään uutta eikä ihmellistä. Tänään tuli jo 19 viikkoa täyteen, kohta ollaan jo puolivälissä :heart: . Aika on menny ihan sikaäkkiä, vastahan me oltiin Bulgariassa missä mä loman kunniaksi plussasin :heart: . Puoltoista viikkoa vielä rakenneultraan, kauheesti jänskättää kumpi siellä on. Jotenki mulle on tullu ihan poikaolo, en tiedä miksi... Mut se jää nähtäväksi.

Nyt on pakko mennä kattoon formuloiden loppu kun on niin jännät paikat!

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+0
 
Jahas, arki koitti... piti oikeen laittaa kello soimaan, että herään, kun lomalla tuli koisittua kyllä ihan lahjakkaasti B)

Repa kyseli kavereista - mulla on pari kaveria, joilla on jo monta lasta ja ajatusmaailmat kohtaa siltä kantilta (vaikka ei aina välttämättä niin usein nähdäkään, kun se on aina sumpliminen kun on useampi lapsi). Sitten on näitä lapsettomia, joista parin kanssa pidetään mailitse kyllä yhteyttä eikä eri elämäntilanne ole haitannut välejä. Yksi on sitten sellainen (asuu nyt ulkomailla), jonka kanssa on kyllä välit viilentynyt :/ Hän seurusteli vakavasti silloin kun me muut elettiin villiä teini-ikää ja sitten kun me muut alettiin asettua, niin hällä alkoi se villi teini-ikä siinä yli 20-vuotiaana ja hänestä tuli tosi outo :( Kerroin hällekin keskeytyksestä mailitse, niin ei mitään ole kuulunut. Kyllä se minua loukkaa aika paljon, koska se oli aika helvetin iso ja vaikea asia mulle :'( En taida enää ottaa yhteyttä.

Riikkuli vaikka se kaveri siellä oliskin kääntynyt jalat eelle, niin voi se vielä kääntyä takaisin! Jos sen vaan teki mieli olla välillä toistepäin ettei mene veri päähän :LOL: *joo, oli aika huono* Voimia noihin kipuiluihin!

Amira :hug: Jaksuja öllötykseen ja koitahan pysyä tolpillas!

hiidi niinhän se on, että oli olo mikä hyvänsä, niin huolestuttaa joka tapauksessa :LOL: Toivottavasti se hellittää jossain vaiheessa... :xmas:

Ninni voi kun menisikin aika noin nopeasti, että kohta huomaisi olevansa jo puolivälissä... tässä vaiheessa tuntuu niiiiiiiiin kaukaiselta kaikki.


Tännepä ei kummoisempia, välillä on vähän ökö-olo ja välillä ei, välillä väsyttää ja välillä ei. Jotain pikku näppyä tullut selkään ja olkiin :eek: Mutta ei siis mitään ihmeellistä. Kertokaahan kuulumisia te, joilla on enemmän kerrottavaa! :wave:
 
Stoppis: Toi oli aika hyvä... :LOL: Mä meinaan olen joskus miettinyt, että meneeköhän se veri päähän... =) Eilen taas tuntui, että pikkuinen oli omassa asennossaan eli pää alaspäin...

Ninni: Sinäkin jo puolivälissä... :heart: Vähän tää aika menee nopeasti... =)

Hiidi: pakko yrittää olla positiivisella mielellä, vaikka se välillä vaikeeta onkin. kyllä tätäraskautta niin kovasti toivoi, että valituksesta huolimatta on valmis kestämään mitä tahansa...

(.) : Ei kummoisempaa tännekään suuntaan. Päätin eilen lähteä illalla tuonne raittiiseen syysilmaan kävelemään. Siis vaikka en pystynyt kunnolla lenkkeilemään, niin oli niin ihanaa kävellä tuolla raittiissa ilmassa yksin ja antaa ajatusten vaan lentää. =) Hiukan koville otti, mutta ihmaan kivuton oli tuo loppuilta. Lääkärihän sanoi, että liitoslipujen kanssa täytyy vaan yrittää kuitenkin liikkua. Taidan ottaa tavaksi joka ilta tuon pienen lenkin. ei se ole kuin noin 2 kilsaa, mutta tuleepa edes pikkuisen liikuttua... :D Aikamoista etanakävelyä, mutta kuitenkin. Miehenkin kanssa on ihan kivat tappelut ollut, kun hänelle maistuisi tuo s...., mutta mulle ei nyt niin hirmuisesti ole viime aikoina maistunut näitten kipujen takia. itseasiassa se on ollut ihan viimeisenä mielessä. Mutta sitähän mies ei valitettavasti voi ymmärtää. Sitten tulee tappelu. :( Mutta minkäs tälle mahtaa. Täytyy varmaan sitten ihan vaan toisen mieliksi... :kieh: Pikkuisen yksiössä taitaa olla tosiaan jo ahdasta, kun tuo liikkuminen on muuttunut ihan kokonaan. Ei tule enää potkuja, vaan lähinnä möyryämistä. Odotan jo niin kovasti tätä pikku nyyttiä syliin... :heart:

Riikkuli 33+1
 
Jelppikääs vähän - mitä tekisitte? Eli työasiaa. Oon nyt ollut työttömänä ja nyt kun joulusesonki lähestyy, niin jonkunlaisia töitä varmasti löytyisi. Mutta nyt on ruvennut mietityttämään, kun tuo olo on välillä ökö ja väsytys ja muut, niin kannattaakohan sitä lähteä? Mietin sitä, että varsinkin jos joutuisi pelkäksi kassaksi eikä pääsisi siitä minnekään vessaan tms... Voi apua. En yhtään tiedä hakisiko vai eikö noita paikkoja :x Mitä tekisitte? Mielipiteitä pliis!
 
Työjuttuja mietin täällä minäkin, kun sain just äsken soiton, että olis töitä tarjolla koko ens vuodeks... Sopersin siihen sitten, että voisinkos pari päivää miettiä asiaa. Nyt en todellakaan tiedä, mitä teen töiden suhteen...
 
Stoppis ja Mouse: Hankalia noi työhommat... jos nyt ihan kamala olo on niin kannattaa kakskertaa miettiä ainakin minne hakee...mutta jos taas ei niin kamala,niin ehkä mä kuitenkin menisin töihin... pääseehän sitä sitten pois jos ei pysty... Ja Mouse,miks et ottas vastaan töitä,oliskos siinä palkallinen äippäloma jne... ?:p

Riikkuli: Meillä on nytkin noi seksi hommat jäissä,melko harvakseltaan oon antiksella ollut :LOL: Jotenkin niin kehno olo,että on viimesenä mielessä haarojen levitys :LOL: :LOL: No eipä toi oo kauheesti kinunnukkaan,ei oo uskaltanut :D Ehkä tää tästä,ootan sitä kuuluisaa toista kolmannesta milloin mun pitäs sitten aktivoitua ja puhjeta kukkaan :whistle: Ja todennäköisesti mieskin...
;)


Ei mulla ihmeitä,alkiosta tuli tänään sikiö!! Onnea kutvoselle :flower: :D

rv 10
 
Huomenet täältä :wave:

Jeps kyllä minä varmaan hakisin kanssa niitä töitä ja ottaisin vastaan, pääsehän niistä pois jos ihan mahdotonta on. Jospas olo parantuisi jo joulusesonkiin menessä =) Mutta ihan kuitenkin oman mielen mukaan ja itse varmasti tietää parhaiten mitä jaksaa.

Seksistä =) Alku oli hiljaista (oli sen verran pahaolo ettei pahemmin tehnhyt mieli), sitten olikin vilkkaampaa.... nyt taas hiljasempaa, mutta kun h-hetki lähestyy täytyy varmaan kokeilla sitä kolmen s:n jutskaa jos auttaisi, siivoaminen,sauna ja seksi :LOL: Ei kyllä viimeksi auttanut yhtään synnytyksen alkua, mut jos nyt....

TErvetuloa uusille :hug: ja :hug: huolesteuneille. Luotetaan että kaikki on ok. Kyllähän km jälkeen kaikki viillot yms. huolestuttaa. Itsellä jo se aika takana, nyt vaan laskeskellaan kaverin liikkeitä.

Jeps täällä sitä siis porskutetaan yhdessä kasassa. JA varmasti ollaankin vielä hetken vaikka la onkin ensiviikolla. Tosin niitä suppareita mullahan on ollut jo kauan, mutta tuntuu että treenaavat vaane ikä edes pehmitä paikkoja. Mutta kuulumisiin :wave:

viivin ja kaveri 38+5
 
eilen kirjoitin pitkän stoorin ja se hävis kuin tuhka tuuleen enkä enää päässyt sivuille takas.

huomen aamulla ois eka neuvola ja toivon kovasti että siellä kuunneltais sydänäänet. mähän en edelleenkään tiiä paljon on viikkoja kasassa..menkkojen mukaan nyt ois rv 10+1 mutta sen myöhäisen plussan takii luulen et mennään viikoilla 4-6...oishan se kiva olla jo viikolla 10 niin ei ois enää niin pitkä matka tuohon 12 viikkoon.

no se selviää sitte ultrassa...huoh..mutta kun sinnekki niin pitkä matka ja jos nyt pääsen edes sinne asti
 
Huomenta!

Minulla oli eilen aamulla oikein huono olo hetken ja hehkuttelin sitä miehelle illalla.. se oli ihan että kyllä oot aika pimee :LOL:
Meillä ultra viikon päästä keskiviikkona ja sitä nyt odottelen kovasti. Minä oon nähnyt joka yö keskenmenosta unta ja herään siihen että pitää mennä vessaan tarkastamaan etten vaan vuoda.. Toivotaan että tämä helpottaisi tästä.. väsynyt oon ollut ainakin, öisin nukun sellaset 10 tuntia ja iltapäivisin otan 2-3 tunnin "pienet" päikkärit. Siinähän ne päivät meneekin töiden lisäksi :)

Minä ottaisin työn kanssa vastaan. Kesällä missasin oikein unelmatyön kun ajattelin etten voi raskaana hakea töitä.. keskenhän se sitten meni.. Mullakin on tällä hetkellä pätkätyö, sopimus on ensi vuoden loppuun asti.
 
Onpas täällä ollut hiljaiseloa viimeiset päivät...

Viivin: Sulla tuo h-hetki alkaa ihanasti lähestymään. Itsekin jo kovasti odotan, että saisin nyytin syliin. Synnytys on alkanut hirmuisesti jännittämään. Onko sinua? Minä synnytin esikoisena juuri vkoilla 38+5! Tuli jotenkin vaan noista sun vkoista mieleen, kun sulla tänään juuri nuo viikot täynnä...
(.): Pakko purkaa tuntoja... Tytön päiväkodissa on sitten löytynyt kihomatoja... :kieh: Ottaa päähän hirmuisesti. Onhan meilläkin niitä tuolla omalla työpaikalla 1-2 krtaa vuodessa, mutta kun sitä kihomatolääkettä ei saa käyttää raskauden aikana... Mietinpä tässä vaan, että jos meilläkin niitä on, niin minä varmaan synnytän sitten kihomadot takapuolessa... :LOL: Ja tyttökin on ollut joka yö meidän välissä eli 100% niitä on sitten meilläkin... Ja mä jo kauhulla mietin sitä siivousrumbaa mikä edessä, jos niitä olis... Sori, tää tunteidenpurkaus, mutta mä en niitä nyt tähän paikkaan olisi halunnut. Ja tietty mun mielikuvituksella mun peppua alkoi kutista tasan sillä sekunnilla, kun kuulin asiasta... :LOL: :headwall:
Pikkuinen on ollut tosi rauhallinen taas. Välillä mua huolestuttaa, että onkohan hänellä kaikki hyvin? Liikkeitä tulee vaihtelevasti, mutta laskujeni mukaan kuitenkin tarpeeksi. Mä en muutenkaan ole mikään kauhean innokas liikkeidenlaskija, koska sitten vilkas mielikuvitukseni saa vallan, jos niitä ei juuri sinä tuntina tarpeeksi tulekaan... Alkaa tämä sairaslomallakin oleminen puuduttaa, vaikka olo on kyllä todella paljon parempi ja kivuttomampi ollut, kun on saanut levätä. Tämmöistä tänne. taas tuli romaani kirjoitettua, mutta oli pakko purkaa nää ajatukset jonnekin...

Riikkuli 33+2
 
heips kaikille! oltiin eilen sitten ekassa ultrassa yksityisellä ja hienoja uutisia tuli :D viikot vastas just sitä mitä ollaan laskettukin elikkäs 7+4 ja LA 7.6. siellä se vinski köllötteli ja sykekin näkyi :heart: tilanne oli sanoinkuvaamaton ja herkkä. kun oli lopettamassa ultraamista teki mieli sanoa että anna kun katon vielä hetken :D isän ja äidin onni mittaamaton!! nyt lähetetään pareittain jarrusukkia vinskille sinne yksiöönsä että pysyy siellä kesäkuun alkuun asti.
 
Onnea Marleena!!! On se vaan niin ihku tunne kun näkee pikkusen ultrassa...

Sitä tässä nyt kieli pitkällä venataan,ultraa siis :p Tuntuu ettei oo paljoo kerrottavaa ennen sitä...

Riikkuli:Otan osaa kihomadoista,ei kuulosta kovin miellyttävälle.... :eek:

ei mulla muuta..... :wave:
 
Mouse jos voit hyvin, niin ota ihmeessä työ vastaan! Saat paremman äippärahankin kun kerkeet olla töissä yli puol vuotta! Mullahan ei ole mitään oman alan töitä tms tiedossa, niin siksi en ole niin innolla hakemaan noihin joulusesongin paikkoihin...

viivin pääseekin pian jo tositoimiin :heart: Onnea matkaan sulle loppurutistukseen!!!

wiivi mullakin on huomenna neuvola! Ja vähän saman tyyppinen tilanne, luulisin että viikkoja on jotain 6+, mutta menkkojen mukaan ehkä 8 (? en muista kun en ole ajatellut ollenkaan menkkojen mukaan koska olen sitä mieltä että ei pidä paikkaansa myöhäisen plussan takia). Meidänhän pitäisi saada siis lähete äippäpolille alkuraskauden ultraan edellisen (keskeytetyn) raskauden takia, siinähän ne viikotkin sitten selviäisivät. Tuosta kun sanoit sydänäänten kuuntelemisesta, niin sehän on vähän riskaabelia siinä mielessä, jos oletkin vasta noilla epäilemilläsi aikaisemmilla viikoilla, niin eihän ne kuulu - tuleeko siitä sulle sitten stressiä vielä enemmän? No joka tapauksessa toivottavasti saisit lähetteen ultraan, niin saisit selvyyden viikkoihin!

margherita kyllä mä olen kanssa tässä miettinyt, että kai siellä joku on, kun on niin ökö olo :LOL:

Riikkuli meille tuli madot kerran hoidosta, mutta lähtivät kyllä hyvin yhdellä kuurilla enkä minä kyllä koko kämppää desinfioinut - siihen siivoukseenkin löytyy ohjeet netistäkin, ei se mahdottomia vaadi. Ikävä homma tietysti, toivottavasti vältytte!

marleena ihania uutisia :heart: Onneksi olkoon!!! :flower: =) Kun syke on nähty, on km-riski jo tosi pieni!!!

Seksistä olette puhuneet... no eipä ole mullakaan kiinnostusta pahemmin ollut... :whistle: Jospa se siitä taas jossain vaiheessa... ei tuo mies ainakaan vielä ole kehannut valitella :LOL:
 
No niin, eka neuvola käytynä.

paljon tuli papereita ja asiaa.
ihan ensiksi tämä tärkein... th laittaa lähetteen ultraan jonne minä soitan tänään ajan jotta saadaan varmistus raskauden kestosta.

pituutta mulla oli 166cm eli olen hukannut johki 2cm, paino hurjat 85,2kg kröhöm ja minä siis tulen joutumaan sokerirasituskokeeseen....yök!!!

itse pyysin jo nyt saada ohjeet sokeridieettiin jotta paino pysyis hiukan edes aisoissa koska olin siis juuri aloittanut laihdutuksen.

meillä ois otettu jo tuol neuvolassa verikokeet mutta musta ei sitten verta herunut joten joudun kuitenkin menemään labraan asti..no samalla vien sitte noita pissa näytteitä.

hemoglobiini oli 146 kehuja siitä...(oottakoot vaan jos loppuun asti päästään ni ollaan 100) verenpaine 109/64 ja mun syke oli kuulemma myös alhanen jos oikein näin niin näytössä oli 61..en sit tiiä mitä noi meinaa.

sain mukaan jopa dvd:n oppaana vanhemmuuden polulla.
ja vau' kirjan vauvan odotus "kalenteri" jossa isälle ja äidille tietoa..ja kerrotaan ihan ekasta viikosta lähtien kaikki...tästä olin iloinen!! =)

ja kaikki muut maholliset lippulappuset.

nyt vaan odotan että kello ois jo 12 että saisin soittaa sen ajan sinne ultraan ja toivottavasti saisin sen jo tälle viikolle!! kuitenki saan sen vasta parin viikon päähän. :(

tässä nämä ei niin tärkeet mut kerranki oli ees vähän kirjotettavaa.

:wave:
 
Stoppis: Toivotaan, ettei ne madot nyt olis tarttunut... :headwall: Kyselin asiaa ja yhdellä lapsella havaittu ja asia on hoidossa, mutta kun tuo meidän neiti laittaa sormiaan nenään ja suuhun, niin se on aika otollista tuolle tarttumiselle. Täytyy tarkkailla... Enkä minäkään kyllä kämppää ala desinfioida. Tehostan nyt alkuun tuota käsien pesua ja meillä on kotona desitippapullo. Ihmettelin, kun päikkärissä ei ollut otettu edes saippuaa eikä desipippaa käyttöön. Meillä ne otetaan heti tehostetusti käyttöön, jos ilmenee jotain pöpöjä...

Wiivi: Kiva, että neuvolassa kaikki hyvin. Äläkä ole sykkeestäsi huolissasi. Se on normaali syke. Mulla oli ennen raskautta leposyke noin 50 ja nyt raskauden myötä se on 75-90... :) Ja hemppa sulla oli kyllä todella loistava naiseksi...

(.): No, kun hain tytön tarhasta eilen, niin hän valitti rannettaan ja kättään ihan kunnolla. No, soitin sitten päikkäriin ja kysyin, että oliko jotain sattunut, kun nyt vasta tyttö alkoi kertoa, että käsi on tosi kipeä. Se oli ihan kosketusarka tuosta ranteen yläpuolelta. Kukaan ei tiennyt eikä ollut nähnyt mitään, mutta tyttö itse kertoi, että oli pudonnut päikkärin pihalla telineiltä ja loukannut kätensä, mutta ei ollut kertonut tädeille, kun pihalla ei ollut ollut tuttuja tätejä... Hohhoijaa... Minä sitten saarnaamaan, että kaikki tädit on siellä teitä varten. Tilasin sitten Mehiläisestä ajan ja illalla käytiin lääkärissä. Ei välttämättä kuulemma murtunut, mutta kun pienten lasten käsistä ei koskaan kuulemma tiedä. No, täytyy pari päivää seurata ja sitten saatiin lähete röntgeniin. Eli huomenna röntgeniin, jos kipu ei hellitä. edelleen se on kosketusarka. ihmettelin vain, kun kukaan ei ollut nähnyt mitään. Meidän päikkärissä aina seisoo yksi täti telineitten luona... :headwall: Tuntuu, että koko ajan on jotain pientä... No, illalla nukkumaan käydessä alkoi sitten oikein kunnon supparit,. Ihan piti hengitellä niiden tahtiin. Ne oli tosi kivuliaita ja kesti aika pitkään. :( saapahan nähdä, että onko tuolle kohdunsuulle alkanut tapahtua jotain... Pikkuinen on ollut edelleen tosi hiljainen ja mua vähän karmaisee, kun liikkeet on ollut tosi vaisuja... :( jos vielä jatkuupi, niin täytyy soittaa neuvolaan... Tämmöistä tänne kuuluu... Tuli taas oikein valituskirjelmä, sori naiset. :ashamed:

Riikkuli 33+3
 
Noni nyt on sitte soitettu ultraan ja arvatkaa olinko hymy korvissa asti kun ne kysy että pääsenkö tänään tulemaan..tottakai pääsen...no sitten se jutteli siellä jonkun hyypän kanssa ja totesi sitten että ei tänään kerkeäkkään että vasta perjantaina...no perjantaina mennään sitten ja tyytyväisiä siihenkin aikaan ollaan mutta kun piti tollai elätellä jo toiveita et ois päässy jo heti tänää... :headwall: :headwall:

okei okei ei valiteta :saint:
 
Moi :wave: täältäkin taasen!

Riikkuli: jeps on alkanut jännittämään tuo synnytys, varsinkin kun tuo tytön synnytys on päälimmäisenä mielssä. No toivotaan että tulee helpompi tällä kertaa.

Eilen käväisin äippäpolilla. Soittelin eilen aamusella sinne noista mun turvotuksista ja he pyysivät heti käymään. Ihanaa kun ottavat meidät odottajat ihan tosissaan, toisin kuin neuvolassa. No kaikki oli ihan Ok ja raskausmyrkytystäkään ei nyt ainakaan vielä ole =) Lähti iso kivi rinnasta pois. Paikat ovat pehmenneet ja auki on yhdelle sormelle. Mutta kanavaa vielä 2 cm jäljellä, joten saanenen odotella vielä synnytystä rauhassa. Suppareita tulee päivittäin, mutta epäsäännöllisiä. Varmaankin kärvistelen tässä vielä kolmisen viikkoa, kuten tytöstäkin meni sitten kaksi viikkoa yli. Painoarvio oli vaaville eilen 3,2 kg ja sitähän nyt sitten tulee n. 200g viikossa. Toivottavasti ei mene kauheesti yli ajan että jaksaa pukertaa hänet ulos. Paikat hän vilautti, mutta en ihan satavarma ole vieläkään kumpi tulee, en kysynyt lääkäriltä, kun tuo mies ei tahdo tietää.

Niin ja tällähän me kaikki ollaan tukemassa toisiamme, joten valitusta ja tumntojen purkua vaan surutta. Olen todennut että tää on parasta terapiaa kun päässee purnaamaan olojaan ja lukemaan kansasisarien samoista vaivoista yms. Ei tunnu että olisi ihan yksin, joten :hug: :hug:

Niin juu Riikkuli vielä.... täälläkin oli aika hiljasita noitten liikkeiten kanssa ma-ti ja siksi myös osaksi soitin sinne äippäpolille (jostain syystä tykkään synnytyssairaalasta suoraan kysyä nää vaivat yms. ennemmin kuin neuvolasta, vaikka matkaa kanssa sairaalaan on 30 km). Lääkäri sanoi että lapsivettä alkaa olla vähemmän ja tilaakin myös ettei pääse kunnolla liikkumaan, mutta saoi että kannattaa vaikka illalla istahtaa tunniksi ja laskeskella niittä liikkeitä, tunnissa pitäisi n. 10 liikettä tuntua. Et näin mua opastettiin.

Viivin ja kaveri 38+6
 
Moikkis ja pikaiset kuulumiset täältäkin!

Riikkuli toivottavasti teiän neidin käsi ois vaan jotenki venähtäny ettei mitään murtumaa ois tullu. Olitkohan eilen mun isäpuolen vastiksella, hänellä kun ainakin tiistaisin vastaanotto Mehiläisessä =)
Meiän kuopuksen käsi murtui viime marraskuussa, oltiin menossa talven ekaa kertaa pulkkamäkeen ihan meiän tien toiselle puolelle kun neiti vähän ennen mäkeä liukastu, oli lumen alla jäätä, kaatui sit tietty käden päälle... Käytiin päivystyksessä arvauskeskuksessa, siellä sanoi vaan et on luultavasti venähtäny, ei kuvattu eikä muutenkaan sen enempää tutkittu. Eihän ne kivut tietenkään mihinkään lähteny, seuraavana päivänä isäpuoli soitti lastenpolille lähetteen ja mentiin sainne, TYKS:ssä kuvattin ja ranne kahesta kohtaa murtunu... Kipsissä sitte oiskohan ollu kolme viikkoa ja hyvin parani. Toivottavasti teillä kuitenki kaikki hyvin!

Viivin ihanan lähellä sulla jo synnytys! Ite en malttais millään maaliskuuhun asti odottaa.

Wiivi hyvä että sait kuitenki lähetteen ultraan vaikket heti tänään päässykään, perjantaihan on jo ihan just! Odottavan aika on kyllä pitkä, itestäki tuntui et aika mateli ku odotti varhaisultraa. Mä kävin yksityisellä ja maksoin itteni kipeeks, mut oli se sen arvostakin et sai sen mielenrauhan!

Stoppis saitko säkin sen ultra-lähetteen? Ja miten muuten meni neuvolakäynti?

Marleenalla iloisia ultrakuulumisia, onnea niistä!!

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä, Kirpun liikkeet tuntuu jo tosi usein ja jo onneks päivittäin! Viikon päästä rakenneultra, sitä nyt innolla ootetaan, haluisin niin tietää kumpi masussa oikeen viipeltää :heart:

Nyt tarvii lähtee hakeen esikko koulusta!

:heart: :Ninni ja Kirppu 19+3
 

Yhteistyössä