Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

riikkuli hyvä et kaikki oli hyvin... niin se kätilökin mulle sanoi et vauvan pää painaa varmaan hermoon...voihan se tietty sulla sitäkin olla... toi vihlominen viä...niin oli mullakin...( samaan aikaan ku toi paineen tunne tuli ) oli tota vihlomista...oli tosi terävää ja inhottavaa..johki tonne kohdunsuun paikkeille ( juu, sitä on vaikea kuvailla ) mut muistan että käveleminen oli tosi hankalaa..se sattui.. mummotkin köpötti ohitte kaupassa.. :LOL: kuulostaa vaan niin samalta ku mulla sillo... ainakin ajattelis ettei se synnytys enää kovin kaukana oo...toivotaan parasta :heart: pysyköön vauveli just niin kauan ko tarvitsee aikaa niin masus mut jos jo valmis ni toivottavasti tulee pian :heart:

Äitee2 kaikki on varmasti hyvin :hug: onnea ultraaan :hug:

mulla kans kuukausi viä rakenteeseen... voi kun ois jo..yhtään ei ole tyttö tai poika- oloa... toivottavasti ultrassa vilauttaa kumpi on :heart: kaikki on mennyt hyvin ja nt- ultran jälkeen on ollut tosi helpottunut olo...ei ole enää niin huolettanut.. tänään vauva on potkinut ahkerasti :heart: :heart: vihdoinkin tunnen kunnolla liikkeitä.. tähän asti on ollut tosi vähän ja heikkoja mut tänään on kunnolla kokeillu potkutaitoja.. :heart:

ihanaa odotusta ja mahan kasvatusta kaikille :hug: mimmuli ja lämpöinen 17+2
 
vimpula :flower: nuuskuttele oikein kovasti, ne kasvaa niin nopeasti. ;) onnea koko perheelle.

antteks meen heti omaan napaan. tänään käynnyt neuvolalääkärissä ja ultras kuitenkin vaikka huomenna onkin sen lakon peruuntumisen vuoksi np-ultra. mua jännitti niin et en muistanu edes potkaista neuvolatätiä, ku se alkoi taas ihmetellä mun painoa ja kysyi, et syönkö vihanneksia. siis mikä on vihannes???ne patukat joita myydään kassojen vieressä? sanoin että älä aloita nyt mitää lautasmalli-höpötystä pliis, mä tiedän mikä se on. no, mut paino siin nousee 500g-1000kg viikko, ihan niin kuin aikaisemminkin on tehnyt. :kieh: mut onneks mä jo nyt tiedän, et niin vaan tapahtuu ja se lähtee pois, ku ekan kans mä olin ihan huonona ja itkin aina ennen punnitusta.
mutta tärkeimpää eli terminaattor oli kunnossa ja kaikki oli hyvin. vähän oli vanhempi kuin 12+3 eli viikkoja nyt vähintään 13+3, mut huomenna vasta tarkempi arvio sielä np-ultrassa. :heart: nyt uskaltaa jotenkin odottaa vauvaa, ei olla miehen kanssa just puhuttu mitään koko vauvasta, mut nyt ehkä voidaan jo miettiä et miten selvittään. ;)
ilmoittelen huomenna LA:n
ihan onnesta sekaisin :heart:
hiidi ja terminaattor 13+3
 
Mimmuli: juu, saapi nähdä, ett tapahtuuko tässä mitään... Mä olen niin satavarma, et kun lääkäri ja nlatäti sanoo, ett hyvältä näyttää synnytyksen kannalta tää tilanne, niin yli menee ja koreasti. Esikoisesta nlatäti oli aivan varma, ett menee yli ja kunnolla, kun mitään edistystä ei tapahtunut, mutta tyttöpä päätti ottaa 9 pvää ennen la:ta varaslahdön ja syntyä just ennen joulua... Tutkimattomia ovat nuo synnytyksen käynnistymisen tiet... :LOL:

Äitee2: Mulla on ollut tuo sama riippuvuus miehestä tässä raskaudessa. Hän on sanonutkin, etteikö hän voi mihinkään mennä (edes vessaan) Ilman, että mä heti kysyn, ett mihin hän menee. :LOL: Ja sama juttu tytön kanssa. Musta tuntuu, ett mul on koko ajan häntä kohtaan semmoinen järjetön rakkaus ja huolenpito. Ehkä se on samalla sitä, ett tiedän, ett esikoisesta tulee nyt "iso tyttö" Ja hänen täytyy :LOL: itsenäistyä aikamoisesti...

Hiidi: Ihanaa, ett kaikki oli hyvin... :heart: Nyt nauttimaan raskaudesta ja odotuksesta... :flower:

Eilen illalla lähdin sitten kävelylle ja supisteli tai ainakin mahaan sattui niin sairaasti, ett piti utlla kotiin melki heti takaisin. samalla loppui kipukin... No, illalla miehen kanssa taas kokeiltiin tota sexoa... Ei sitten mitään... Ei edes yhtä supparia. Eli kyllä nyt lopetan ton hömpsöttämisen ja odottelen, vaikka se tässä vaiheessa niin sairaan pitkältä tuo aika tuntuu... Lähinä mua pelottaa, ett tää vauveli on niin isokokoinen laskettuun päivään mennessä. Mulla on kaikkien mielestä niin VALTAVA vatsa... ja oli esikoinenkin 3570g, vaikka syntyi 9 päivää etuajassa... =)

Riikkuli 37+2
 
Heipsu!

Hiidille
onnea ultrakuulumisista! Tuu huomenna sit kertoon mitä np-ultrassa sanottiin ni päivitetään sun laskettu aikas sitten tonne listaan!

Riikkuli toivottavasti sulla ei ainakaan kauheesti mene yli lasketun ajan, sitten se aika varmaan alkaakin mateleen synnytystä odottaessa...

Mä sain eilen kasattua pinniksenkin ja sit haettiin mun kaverilta jo vaunutkin, he on muuttamassa ni otettiin vaunut nyt sitten jo mukaan. Ja niin kauniit on :heart: . Tytöt käy niitä eteisessä lykkimässä ja ihailemassa aika ajoin. Pinniksen patja on nyt oolu yön yli parvekkeella tuulettumassa kun haisi sellaselle pakkausmateriaalille, muovin ja jonkun muun sekoitukselle. Petari tarvis kans vielä ostaa ku meiän äiti ei ollu patjaa ostaessa osannu päättää millasen petarin ottais. Nyt alkaa oleen aika hyvin noita isoimpia tavaroita ja hankintoja kasassa, vauva vaan puuttuu :) Pakko vaan malttaa maaliskuulle että saa oman nyytin syliinsä!

Mulla oli lauantaina töiden jälkeen ihan kauhee olo, sunnuntaina vielä pahempi, supisteli ja masussa muutenki sellanen pinkee ja inhottava tunne. Sit vielä tuntui et kaikki alakerran luut särki joka askeleella kun kävelin, tuntui niinkun lantiossa ja varmaan häpyluussa...
Ajattelin tänään sitten soittaa neuvolaan jos saisin ajan lääkärille, oli vielä eilenkin aika tuskainen olo. Mulla nyt vapaata onneks torstaihin asti, mut ei oo kyllä hauskaa mun mielestä että palautuminen kolmen päivän työjaksosta kestää ainakin ton 2 päivää :ashamed:
Edelleen välillä nippailee ilkeesti mahasta, kunpa nyt ei ois mitään vakavampaa, kun ei ois vielä pitkään aikaan aikomus mennä synnyttään. Enkä toisaalta haluis joutua mihinkään vuodelepoonkaan loppuajaks kun oon aika menevä ihminen normaalisti :ashamed:

Eipä muuta, sori kun en nyt jaksanut enempää muiden juttuja kommentoida, kaikki oon kyllä lukenut!!

Tiistain jatkoja neidot!!

:heart: :Ninni ja Kirppu 23+2
 
Tiistaita!

Hiidillä oli hyviä kuulumisia :) :flower: . Hienoa!
Ja Riikkulissa ilmentyy selkeästi tämä fraasi 'odottavan pitkästä ajasta'. Tsemppiä ja jaksamista - kyllä te pian jakaudutte ja pääset nuuhkimaan ihanaa vauvantuoksua kuten Vimpulakin.
Ninnille voimia kans. Ihanasti oot päässyt jo puuhastelemaan vauvatavaroiden kanssa :) .

Ja sitten omaan napaan...
Tänään eka lääkärineuvola. Paino oli valahtanu kuudes päiväs taas -1500g alaspäin. Hups. :whistle: Rr 100/62. Turvotukset ym. miinuksella.
Lääkäri oli hieman skeptinen sisätutkimuksen jälkeen, että mahtaako sydänääniä saada kuuluviin. Mutta sieltä ne löytyivät kuitenkin. :heart: 160/min. :D Kuulosti NIIN hyvältä!

Rakenneultraan 9.1. ja seuraava neuvolakäynti joulua edeltävällä viikolla.

Jokohan tässä pian uskaltaisi huokaista helpotuksesta ja alkaa nauttia raskaudesta...? Lääkäri meinas, että jouluna voidaan jo kovastikin kertoa hyviä uutisia lähipiirille :xmas: .

-A- ja Jysky rv 12+0
 
Hei! Pojaksi varmistui :D ja näyttihän se rakennultran kuvakin pippelin :whistle: Oli kyl tosi kivaa, harmitti vaan vähän (enemmän miestä) kun vauva piti päätä mun selkärankaa vasten niin ettei väliin jääny paljon mitään lapsivettä joten kasvoista ei saatu kuin 1 kuva. Vaikea se oli kuvaa ottaa kun toinen peittää minkä pystyy :D olin juonut just kahvia suurinpiirtein ämpärillisen ja syöny suklaata ni jalat kyllä vispas :LOL:

Nyt mutsille syömään tänään tilaamaani karjalanpaistia *nam* ja sitten himaan pakkailemaan <3

Niin ja kaikki siis oli kohdallaan ja näytti normaalilta ja terveeltä vauva :) tosi tarkkaan näytti lekuri selkärangan nikamat ja sydämen kammiot ja kaikki. :heart:
 
Heipähei!!!

Ihania ultrauutisia Oikukas!! :heart: Stoppiskin pääs vilaseen vauvaa,mutta odotellaan vielä huomiset kuulumiset... =)

Amira,onnea sydänäänten kuulumisesta :heart:

Riikkuli,koskahan se nyt tulloo,jännittää :p

Ninni,toivottavasti ei merkkaa mitään vuodelepoon joutumista...jospa tuo tuosta helpottais :heart: :heart:

Mulla on huomenna eka lääkärineuvola ja kuinka ollakkaan,paskat housussa jännitän kuuluuko sydänäänet :eek: Toinen pelon kohde on että onko kohtu kasvanut viikojen mukaan... onneks tuttu lekuri yksityiseltä puolelta. Pitäkee mulle peukkuja että kaikki olis hyvin =)

Niin ja sain näytönkin sovittua,ens keskiviikkona 28.11,vihdoin ja viimein :whistle:

Repa ja kutvonen 14+6
 
Siis aapua, olenko ollut jotenkin kauan pois, kun täällä on näin paljon juttua (en siis ole tänään vielä käynyt :LOL: ) :eek: Mikä on ihanaa tietysti :)

Puella paranemista :wave:

viivin huh, toivottavasti ei pieneen tule oksu-pöpöä! (eikä keneenkään muuhunkaan! Ihanaa vauva-arjen jatkoa! :wave:

Amira eiköhän se vuotokin siitä nyt lopu, niin että saat vähän relata! Kaikki menee hyvin :hug: Ihanaa kun saitte sydänäänet kuuluviin :heart:

Riikkuli kiva jännätä täällä aina vuorollaan toisten loppumetrejä! :D Sulla kyllä kuulostaa jo varsin lupaavalta, mutta eihän sitä tietty koskaan tiedä, voi pieni kiusata äitiä ihan uhallaan! ;) Onnea kuitenkin tulevaan koitokseen ja jaksuja loppukiriin!

Marge iso :hug:

EevaRouva vau, ihana loma teillä ihan kaksin :heart: *milloinkahan mä pääsisin miehen kanssa* Toivottavasti ei liikoja kipuilisi sulla tuo alaosasto, ikävää :( :hug:

Äitee kaikki on varmasti kunnossa :hug: Anna mennä tommoset tuulimuna-"lohdutukset" toisesta korvasta sisään toisesta ulos!!! :hug:

mimmuli ihanaa kun tunnet jo liikkeet, se ainakin luo uskoa siihen että kaveri voi hyvin massussa =)

hiidi onnea hyvistä ultra-kuulumisista! Tule huomenna sitten kertomaan ne tarkemmat "tulokset" np-ultrasta! :wave:

Ninni sullahan alkaa olla kamat kasassa :) Koita ottaa levon kannalta jos kivut vaikka hieman rauhoittuisivat! :hug:

Oikukas ihania ultra-kuulumisia, onnea pienestä pojasta joka on tulossa! :flower: =)

Repa älä turhaan jännää tavan lääkärineuvolaa!!! :hug: Eiköhän siellä ole pienellä kaikki kunnossa! Niin ja hyvä että sait näyttö-asiat nyt viimein kuntoon!


Mä kävin tänään neuvolassa, eka kertaa treffasin tän mun oikean tätin (kesällä ja tällä kertaa eka käynnillä oli sijaiset). Oli tosi ihana vähän vanhempi täti, ihan oikeasti ihana ihminen :heart: Enimmäkseen juteltiin tuosta edellisestä ja miten se on vaikuttanut mielialoihin jne. Nyt tosiaan tuo eilinen ultra valoi kyllä uskoa sen verran, että olo on paljon kevyempi ja iloisempi ja luottavaisempi =) Tää ultraaja (pekka taipale) on muuten Suomen ykkösnimiä näissä ultra-hommissa, joten kyllähän sekin luottamusta herättää, jos hän sanoo kaiken olevan kunnossa! Niin mutta siis neuvolakäynnistähän mun piti jaaritella,e ipä siellä ihmeitä, paino oli ihan vähän tippunut, hemppaa ei nyt otettukaan, pissi puhdas. Niin ja sydänääniä ei vielä löytynyt, kohtu on sen verran piilossa vielä (just tuntee kohdunpohjan). Mutta luotan nyt siihen että kun eilen kaikki oli hyvin, niin on edelleenkin! Kahden viikon päästä sitten uusi neuvola, niin kuunnellaan ne äänet vähän isommasta kohdusta! =)

stoppis 11+1
 
Repa millaista oli neuvolassa? Peukut on pystyssä :D

Hitto kun oon juonut liikaa kofeiinia :LOL: Ei tehnyt paljon aamupalaa mieli kun eilen illalla vedin hehtoannoksen karjalanpaistia ja perunamuusia äitin luona. Söin varmaan samanverran kun äiti ja mies yhteensä :LOL: ei olis sen jälkeen pitänyt mennä heti vaa'alle. Näyttää oikeesti ihan liikaa, mä en tajua missä ne kaikki kilot oikein on :eek:

4Dstä vielä, painoarvio oli 606gr ja tota pituusmittaa mun pitää vielä vähän selvitellä kun tossa noita arvoja on vaikka kuin paljon :D Nähtiin kun poika vilkutteli meille ja jumppaili jalkojaan kuin paraskin balleriina :D Hintaa tuli korvausten jälkeen 175e Bulevardin gynekologisessa ja siihen kuului se DVD ja puolisen tuntia on sillä mittaa. Kaikki selkänikamat,kylkiluut, sydän, aivot ja muut elimet olivat kunnossa ja näytti normaalilta. Pää oli viikkoa pienempi mutta on kuulemma ihan normaalia tässä vaiheessa eikä siihen kiinnitetty sen enempää huomiota kuin mitä kysyin kun näin viikot siitä kuvaruudun alareunasta.

Tänään lähdetään Roomaan illalla!!

ennen tätä aamua en oo jännittänyt ollenkaan mutta kun sain itseni hereille niin siitä asti oon hypettänyt :D siellä olis ennustettu ~20 astetta lämmintä :heart: Pupu on viety eilen hoitoon ja koira viedään tänää. IIK! :LOL:

töitä tässä välissä vielä ->

p.s me muuten saatiin vihdoinkin kaikkien vakuutusetsintöjen jälkeen Tapiolasta oikein kattavat vakuutukset ja vaunutkin ollaan valittu :) Emmaljungan smartit. Kyllä lähti iso paino pois ajatuksista kun sai noi selvitettyä että mitkä meille on parhaimmat!

-Oikukas rv 23+6
 
Oikukas: Onnea pojasta!!!!!! :heart: ihanaa!!Mäkin olisin halunnut mennä tohon 4d-ultraan, mutta se on niin kallis, ett jätettiin väliin. Oikukas, oon niin kade, kun pääsette reissuun... Tahtoo myös....

Repa:: Kuulumiset heti tänne!!!!!! =)

Stoppis: Kiva, ett sulla oli mukava neukkatäti. se on aina tosi tärkeä juttu... :D

(.): Aamula vessaan mennessä jäi pari tippaa ihan kirkasta verta paperiin... Sitten ei mitään... Valkovuotoo tullut kyllä runsaasti. neuvolatäti ei vastannut ja äippäpli varattu... Mitähän tää vois olla? Tarviiko mun olla huolissaan. Mitää suppareita ei ole ollut, selkää jomottanut hieman, mutta ei kipeesti... Tulee taas kauhukuvat mieleen... :/ Muuten ei ihmeempiä... Väsynyt olen, kun koko yön taas pyörinyt ja hyörinyt hikisenä sängyssä... |O

Riikkuli 37+3
 
Riikkuli Hui! Oiskos limatulppaa sitten? Sehän voi kai irtoilla pikkuhiljaa tai sitten sieltä tulee kaikki lähipäivinä ja pääset synnärille! Ihquu =) ;) Mä halusin nähdä limatulpan synnytyksessä kun puhkastiin kalvot. Houruissani sanoin, että "haluun nähdä limatulpan!" Se oli sellainen verinen pitkä klimppiluikura... :x

Tuolta kesäkuisista odottajista on tosi moni pudonnut pois. Omassa mielessä kummittelee kesän keskeytynyt km taas kun muutamalla just sama kaava ku mulla oli silloin...Viikon päästä vasta neuvola ja lääkäri. Tuskin kuuluu sydänääniä, mutta lääkärillä onneksi ultra.

Mulla alkaa kai alkuraskauden pahin väsy väistymään. Eilen nukuin 2h päikkärit, mutta illalla kestikin unen tulo 23 asti. Tänään ei huvittanut käydä päikkäreille niin ehkä sänky taas kutsuu klo 21. :saint: Nukkuminen on ihanaa.

EevaRva 10+0
 
mua kans vähän pelottaa kun tosiaan tuolta kesäkuisista on tippunu hirmusesti porukkaa...

en uskalla oikein mitään kirjottaa ku yritän uskotella et en olis raskaana ni ei tarvis pettyy..

arvatkaas kuulkaas sisaret mitä... viikkoja kasassa tasan 10 ja miulle ei mahu enää noi 85 F tissikassit päälle....mistä hitosta sitä löytää rintsikat jotka ei maksais maltaita koska esikoisenki aikaan kasvo odotuksen aikana 2 kuppikokoo ja imettäes yhen viel lisäks ni ei oo varaa ostella kalliilla... :LOL: :kieh: :kieh: no sitte tää tissi ongelma jatkuu koska nyt ku nää on aivan järkyn kokoset ni arvatkaa millaset hartiakivut mulla on koko ajan :headwall: :headwall: :kieh: :headwall:

ei oo enää ryhdistä senkää vertaa tietoo mitä oli ennen raskautta ja siis vieläki mennää vasta viikolla 10 :headwall: :headwall: prkl

no ei mul tähän hätään muuta ollu... sori...tuli valitusta konsanaan.

ai nii...enää en nää ku pari kertaa viikossa niitä pokailu unia... mut tilalle on tullu kaikenmaailman kidnappaus unet ja me painellaan karkuun jossain ulkomailla...ja nää ei oo pelkästää painajaisii vaa välillä siel unessa on hauskaaki...

no katotaa mitä unta parin viikonpäästä nähää.

wiivi84 & (nimi viellä työnalla) 10+0
 
kiitos kovasti kaikille onnittelijoille.. itselläkin ollu jo pari päivää todellisempi olo tän raskauden suhteen :)

elikkä viikolla 11+5 nyt mennään.. olen vaan tässä miettinyt sellasta kun puhutaan että tohon viikkoon 12 olis se "riskiaika" esim. keskenmenolle,ym..
mutta kun mekin ollaan sen yli nyt jo melkeen päästy ja ultrassa maanantaina selvis että kaikki on kunnossa mutta onko kuinka mahdollista että vielä voisi jotain kamalaa tapahtua??!! siis tarkotan nyt lähinnä sitä että kun ollaan jo nähty sykeen olevan normaali ja muutenkin kehityksen alkaneen normaalina niin kuinka peloissaan täytyy olla vielä keskenmenosta..voiko esim. normaali (..siis ei raju :D..) seksi vaikuttaa asiaan?? jos joku haluais auttaa tietämätöntä, muualta tuntuu olevan turha kysyä kun ei vastausta kuulu :(


marleena83 ja vinski 11+5
 
wiivi84voin vaan kuvitella millaista on kantaa sellaista varustusta ;) et varmasti helpolla pääse, etkä halvallakaan. mun ystävä kävi viimoisensa jälkeen rinnan pienennys leikkauksessa (kantoi kokoa E mukanaan), koska selkä ja hartiat aina kipeinä ja urheilukaan ei aina ollu mitään herkkua. tykkäs tuloksesta tosi paljon, vaikka vielkin D- kuppi.

ultra kuulumisia: LA 26.5 ja olis kuulema voinu olla viel muutaman päivän aikaisemminkin, mut kaveri liikkui niin, ettei mittaa oikein saanut. niskaturvotus ok, ja muutkin ok. tyttö oli kipeenä, joten otin sen mukaan, ja odotteli odotushuoneessa sen aikaa ku kävin ultrassa. no ilostuin niin uutisista, että kerroin sitten tytölle ja sanoin, et se on viel salaisuus ku sinne on niin pitkä aika. joo, tyttö vastas, kerron vaan isälle. no kaupassa kassalla, tyttö kertoi kassaneidille, käveltiin kotiin puiston ohi-tyttö huus koko puistolle ja ku isä ja veli tulivat kotiin niin heti kertoi veljellekkin ja varmasti tänään vieraille. eli arvatkaa mitä-MEILLE TULEE VAUVA TOUKOKUUSSA :heart:

t.hiidi ja terminaattor3 13+3
 
Eevarouva: Voix se limatulppa irrota sillai, ett ensin tulee tippoja kirkasta verta ja sitten tota limaa... Valkkarii on tullut aika runsaasti tohon pikkuhousunsuojaan jo parin päivän ajan. Soitin kyl äippäpolille ja käskivät tulla, jos vuotoo tulee enemmän, mutta ei mulla sen aamun jälkeen ole tullut mitään...

marleena83: Mä luulen, ettei seksi enää vaikuta asiaan ollenkaan... Sitähän saa harrastaa, jos hyvälle tuntuu. Mä jostain joskus luin, ett vko 9 on keskenmenon kannalta kriittisintä aikaa ja silloin kannattaa "rajua" seksiä välttää. Mä ainakin harrastelin seksiä miehen kanssa ihan normaalisti, kun olin käynyt alkuraskauden ultrassa ja tiesin, ett kaikki ok... :D Minun mielestä peittoa vaan heiluttamaan, jos siltä tuntuu... :heart:

Hiidi: Ihana tyttö sulla... Meidän tyty on yhtä hyvä pitämään salaisuuksia. Tossa näkee ton lapsen viattomuuden ja avoimuuden. Nauroin vedet silmissä, kun luin sun juttuas... :LOL:

Täällä siivottu ja puunattu sauna ja kylppäri... ajattelin tehdä sen nyt, kun voi olla, ett joulusiivous jää muuten minimaaliseksi kuitenkin... Kohta laitan saunan päälle ja mennään koko perhe saunaan... Siihen vielä yksi nikolai alkoholiton olut tukemaan löylyjä, niin jopas on rentouttavaa... :D Ikävästi vihloo taas tonne nivuseen ja joulukuisissa yksi äiti täydensi vielä sitä mun kohdunsuunkipua... Eli tuntuu siltä kuin kalvot puhkeis justiinsa... pikkuinen on ollut tänään tosi vilkas... Tää möyryäminen sattuu jo aika paljon!!!! Ihanaa tietää, että kaikki hänellä varmaan hyvin... Ainakin toivon niin...

Wiivi: Varmasti tulee hartiakipua... Toivottavast apua löytyy jostain rintsikoista... Se on kyllä totta, ett hyvistä rintaliiveistä saa maksaa maltaita... Ja noi sun unet... :LOL: Mulla muuten oli niitä kanssa aika paljonkin, mutta ne oli enemmän semmoisia sekstistisiä unia... :D No, nyt ne on jääneet kokonaan pois. Ei ole seksit nyt ollut öisin ensimmäisenä mielessä. :LOL:

Riikkuli 37+3
 
Riikkuli Siis käsittääkseni se voi just irrota kerralla könttinä TAI sitten pikkuhiljaa verisenä vuotona. Ja jos irtoilee pikkuhiljaa, voi mennä tyyliin parikin viikkoa synnytyksen kunnolla käynnistymiseen.

Wiivi Ootko kokeillut niitä imetysliivejä, joita jossain nettikaupoissa myydään? Ne on ihan älyttömän tukevat, vaikkei niissä ole edes kaaria. Paksut olkaimet ja leveä malli muutenkin. Maksaa muistaakseni 20-30?? Ja menevät sitten vielä imetysliiveinä kun antavat niin hyvin periksi. Joo, Carriwell oliskohan se nimi? Mulla ei ole kasvanut rinnat yhtään, menee samat rintsikat kun ennen esikoista. Esikoisesta ostin rv20 isommat liivit kun kasvoi B->C ja imetysaikana oli sitten D. Mutta tosiaan palasi takaisin sinne B-kuppiin...

marleena Mä yritän ajatella asiaa aina niin, että ei sitä voisi tehdä mitään jos epäilisi kaiken aiheuttavan keskenmenoa. Mulle sanoi lääkäri ihanasti km:n jälkeen, että "jos raskaus on onnistuakseen, äiti voi vaikka hyppiä laskuvarjolla ja tehdä kaikkea hurjaakin. Jos raskaus on mennäkseen kesken, ei auta vaikka pumpulissa makaisi." Ja tietty tämä on kärjistetty ilmaus kun kyllähän nyt esim keskenmenon voi aiheuttaa mahdollisesti esim. huumeilla, viinalla, onnettomuuksilla...Mutta normaalia elämää pitäisi voida terveessä raskaudessa elää.

Riikkulille toivotaan kehistystä tapahtuvaksi alapäässä!! Vauva siellä porailkoot paikkoja auki! :D
 
Oon pyrkinyt koneelle koko ajan,mutta näin myöhäseks meni... :D

Ekakskin Marleena,kun syke nähty ja viikkoja noin paljo,riski on hyvin pieni...eli onnellista odotusta vaan :heart:

Riikkuli,harmin paikkan kun ei osaa tietämättömänä neuvoa, mutta toivotaan ettei sen kummempaa olis kyseessä...

Hiidi,hyviä ultrauutisia ja tyttöskin vaikuttaa luotettavalta :LOL: Ihania noi lapset.... :D

No niin,eli pissa puhdas,paino noussut 1.6 kg edellisestä kerrasta,hemppa 123. Sitten se ikävempi,eli verenpaine alkaa taas kohoamaan. Mullahan on luonnostaan melko korkea paine,en tiä miks... On epäilty että johtuis jännityksestä mittaustilanteessa,se selvinnee kohta kun tilasin tänään verenpaine mittarin kotiin...paineet siis 132/88.
Kohdun koko vastasi viikkoja ja muutenkin paikat ok :D Sydämensykkeet kuului heti kun laitettiin se värkki massulle :heart:

Ainoo harmittava homma käynnissä oli,kun lääkäri rupes voivottelemaan kun ei otettu sitä verikoetta np-ultran yhteydessä ja tivas miks. Sanoin ettei otettu kun turvotus oli niin alhainen,enkä halunnu ylim.stressiä siitä... se rupes saarnaamaan ettei se pelkkä turvotus mitään kerro,niin sanoin ettei se veriseulakaan oo sataprossanen. No sen se sit myönsi...vähä jäi paskan maku suuhun,kun kyse on kuitenkin omasta valinnasta,niin ei tarvis puuttua :kieh:

Mut pääasia että kaverilla kaikki hyvin,nyt tellulle,adios :wave:

Repa ja kutvonen rv 15+1
 
pojalle puhkes sitte viimeyönä korvatulehdus ja ajan sain lääkärille tosin päivystykseen klo 13.15 ja tiedä sitte kauan siel joutuu odottamaan. ja joudun viel kaikenlisäks lähtee tonne isolle kylälle terveyskeskukseen koska meillä ei tarjota päivystystä...

hirmu väsy päällä kun ei tullu oikein nukuttua.

jatkelen myöhemmin.
 
Ihunia ultrauutisia täällä :heart:
Ja huomasinpa tuolta et tiedä vaiks huonekavereiksi päästäisiin Marleena83: n kanssa ensi vuoden kesäkuulla ;) Muutoinkin mennään aikas samanlaisella historialla tuolla alkuyhteenvedossa :)
Täällä olo on ollut rauhaisa ja odottava (np-ultra ma 26.11.) :) Yksityisellä käymäni ultra tuli kyllä hyvään väliin rauhoittamaan. Väsymyskin on helpottanut melkoisesti eli elämämme kunnossa täällä mailla porskutetaan :)

Voikaahan hyvin :wave:

Dulle rv 11+4 (se työnimi edelleen hakusessa :/ )
 
Olo on koko ajan huono,jos syö ni oksettaa ja jos ei syö ni taas oksettaa...kylmää yritän nieleskellä vaihtelevalla menestyksellä...

Väsyttää,paleltaa,itkettää,kiukuttaa ihanaa olla näin tasapainoinen ihminen :saint:

Äitee ja Sisu 5+6
 
kiitos hirmusesti kaikille neuvoa antaneille!!! :) helpotitte hirmusesti mun mieltäni.. :)

eevarouvalle kovasti kiitos :D hienosti sanottu kyllä lääkäriltä..
mutta niin totta :LOL: vaikka ei sillä hetkellä auta paljoa asiaa kun keskenmenon on kokenut, niin jälkeenpäin asioita osaa ajatella ihan uudelta kantilta..esim. noin.

dulle mennäänkin muuten melkeen samoilla päivillä.. eihän sitä tiedäkkään vaikka nähtäis synnrillä kesäkuussa :D jokos te olette ultrassa käyneet?

marleena83 ja vinski 11+6
 
repa: Aika jännä neukkatäti noine verikokeineen... Sehän on vapaaehtoinen ja todellakin voi antaa vääriä tuloksia. On se niin monesti kuultu... :| Mullakin on normaalisti repa korkeat paineet. Mut yllättävää kyllä, molemmissa raskauksissa paineet ollut tosi hyvät. Jos ne siitä laskee... Monella korkeasta verenpaineesta kärsineellä on raskauden aikana paineet laskenut ja ollut hyvät. Toivon sulle samaa... Onneksi nykyään noi kaikki jutut tutkitaan ja kontrolloidaan tarkkaan...

Täällä siis eilen siivottu ja saunottu, mut sitä kolmatta ässää en uskaltanut sen verenvuodon takia harrastaa... Mutta heräsinpä yöllä aika napakoihin suppareihin kolmen aikaan... Ja nyt ne todella tuntui tuolla alaselässä ja siirtyi tohon alavatsalle... Tuntui ihan siltä, ett vauva puski itseään samalla alemmas... Sattui niin ovelasti... :eek: Mutta ne loppui sitten kuin seinään, kun nousin ylös ja menin sohvalle köllimään ja vettä juomaan... :kieh: mä jo luulin, ett nyt tuli lähtö... Limaakaan eikä verta ole tullut... Mahtaakohan se limatulppa olla semmoista kirkasta ja venyvää, koska sellaista yöllä tuli paperiin...

Ja naiset, olisittepa nähneet mun jalat eilen saunassa!!!!!!! Siis ne oli niin tuvoksissa! Näytti ihan hirveiltä. Jopa mun mies niitä kauhulla katseli ja sanoi, ett nyt huomaa kyllä, ett olet turvoksissa. No, yritinpä sitten nostaa jalat sängyllä ylös, mutta enhän minä pysty olemaan yhtään selällään... :( Alkaa sattua ihan hirveesti... :/

Tänään olenkin maannut koko aamun ja katsellu elokuvaa, kun tyttö meni päiväkotiin... Niin ja anoppi soitti eilen, ett voiko tyttö mennä heille koko viikonlopuksi hoitoon? Ei yleensä koskaan pyydä omatoimisesti... No, mä olen kyllä varmaan hankala äiti, koska tykkään, ett tyttö on aina kotona, jos meillä ei sit satu olemaan mitään juhlaa tai menoa...Olenkohan liian omistushaluinen äiti? :whistle: No, tässä vaiheessa sitä ajattelee, ett on enää niin vähän sitä kolmenkeskistä aikaa, ett olis ollut kiva tehdä kaikkea kivaa yhdessä viel kotona, mutta tyttö rakastaa olla mammalassa, niin menköön sitte ja jos lähtö tulee, niin eipä tartte sitten esikoista roudailla mihinkään. Kunhan vaan lähtee, mitä tosin epäilen suuresti, että tässä lähtö lähiaikoina tulis... Mä vaan niin haluan tän pikkuisen syliini... :heart:

Tulipas tässä romaani taas kirjoitettua... Mut teille on niin ihana purkaa tuntojaan, kun te aina jaksatte kommentoida ja kannustaa... :heart: olette ihania... :heart: ja ansaitsette kaikki halin... :hug:

Wiivi: Koita jaksaa, vaikka poika pipinä... Korvatulehdus on aina kurja...

Niin, ja sitten piti vielä kommentoida, kun mulla ei tässä raskaudessa ole vielä tota maitoa tullut yhtään ja tissitkään ei ole kipeet... Enteileeköhän huonosti nousevaa maitoa? Esikoisesta ruikki maitoa öisin jo viikolta 28 lähtien ja nyt ei mitään... Ja mä niin tahtoisin taas imettää... =)

Riikkuli 37+4
 
Heinäkuisistakin on mun mielestä tippunut aika monta pois... :/ Tai en tiiä kuinka moni yleensä tippuu, mut liian moni :(

Mä en jaksais millään odottaa, ekaan ultraan vielä viikko...!! Se pyörii monta kertaa päivässä ajatuksissa... Voi kun kaikki ois hyvin...

Nyt ei jotenkin osaa kirjoittaa mitään... Yritin lukea teidän kuulumisia, mutta ottee olleet niin ahkeria että menee ajatukset sekaisin kelle pitäis kirjoittaa ja mitä :D

No, jokatapauksessa hyviä vointeja kaikille..! :)

Äitee2 TODELLA tuttuja fiiliksiä :wave: :ashamed: :D

wiivi84 Paranemisia..!

Riikkuli En tosiaan tiedä miten on mahdollista, mut en ole vielä kertaakaan nähnyt vilaustakaan limatulpasta :whistle: Vaikka tässä jo muutama synnytyskin takana... Menny ihan ohi multa :ashamed: :D

Marge & "Maggie" rv 7+4 :heart:
 
Äitee2 ota ilo irti kaikista noista tuntemuksista :D Täällä enää paleltaa ja mielialat heittävät kuperkeikkaa monta kertaa päivässä... Voi isäntä parkaa :/

Marleena83: käytiin yksityisellä ultrassa rv10+1 ja siellä se :heart: pamppaili ja raajatkin oli jo nähtävissä. Kesken menneessähän en ehtinyt tuota ihanuutta kokea vaan raskaus oli mennyt kesken jo ennen rv10 ja kehitys oli jäänyt kahvipapu malliin :/ Np-ultra on tulevana maanantaina eli taas on jotain mitä odottaa, mutta jotenkin vatsatuntemukset antavat välillä viestiä et hei täällähän mä olen :) Jännää vaikkei liikkeitä vielä pitäisi tuntuakaan...

Ihan yleisenä kyssärinä vielä kaikille arvon leidit, että onko teitä ohjeistettu syömään talvikuukausina d-vitamiinia kun tämä maalaisneuvolatäti ei aiheesta edes pukahtanut..? Useammasta paikasta olen kuitenkin lukenut, että tuota suositellaan mutta ihan omin päin kun ei uskaltaisi aloittaa...
 
Dulle: Juu, mulla just viimeksi suositeltiin tuota d-vitamiinilisää. Kuulemma lokakuusta-maaliskuuhun on hyvä käyttää... Mut mä juon nykyisin niin paljon maitoa ja syön juustoa ja jogurttia, ett sanoinkin neukkatädille, ett en varmaan ota tota lisää, kun syön vielä noita raskausvitamiineja ja siinäkin on d- vitamiinia... :D

Marge: En minäkään mitään limatulppaa esikoisesta nähnyt enkä varmaan ollut kuullutkaan... Mutta kun kaikki puhuu limatulpasta, niin jotenkin itsekin siitä alkaa intoilemaan... :LOL: koita jaksaa vielä viikko, vaikka muistan kuinka vaikealle itsestä tuntui tuo alkuraskauden ultran odottaminen. itse jouduin vielä siirtämään sitä myöhemmäksi, kun sain tytöltä just vatsataudin sinä päivänä, kun oli ultra sovittu. Siirtyi sitten ultra melkein viikolla...

Minä taas...
 

Yhteistyössä