Keskenmenon jälkeen plussanneet loka-marraskuussa

onnea repalle :flower: :D

tänään sitten tuli ostettua ensimäiset mammahousut.. aivan ihanat ja tilaa on (vaikka meille kaikille kolmelle) :D miestä huvitti kun kerroin sille että koitin ettiä vyötä, mut mikään en tahtonut riittää lantion ympäri vanhoista vöistä. koitin sitten sanoa että varmaan joku on niistä leikannut palan pois :LOL:

Marleena83 ja vinski 12+5
 
Nyt sitten ihan oikeesti alkoi huolestuttamaan...TAAS HAAMU!!
Oli kyllä cittarin testi, eli ei siis herkkä..mutta mutta...
huomenna pitäis menkat alkaa...tuleeko huomenna vahva plussa vai menkat... :/
anteeksi että puran teille mietteitäni... :ashamed:
olen vaan aika panniikissa...
ei kai se haaleaa plussaa näytä jos En olis raskaana???
vai voiko kolme testiä tehä virheen??
miten kestän tän päivän...apua...
 
aurinkoenergiaa muista et se hormoni kaksinkertaistuu vaan joka toinen päivä eli jos teet vähemmän herkällä testillä niin ei se tummempi oo vielä. Varsinki jos sul ei oo ees menkat myöhässä! sanoisin ettei oo mitään hätää ton perusteella B) :flower:
 
Täällä taas tauon jälkeen ja hei olenhan mä täällä lueskellut, mutta miten se kirjoittaminen aina vaatii pientä inspistä ;)

Ensinnäkin tervetuloa Arska ja perämaan emäntä ja onnenpotkuja odotukseen :flower:

Riikkuli on ehdottomasti tämän keskustelun valopilkku, noita viime hetkiä on niin hauska lueskella :LOL: Okei, tiedän kyllä et raskastakin varmasti on, mutta kirjoittelet niin mukaansa tempaavasti :p Kauhulla sitä miettii, että mitä itse on tuossa vaiheessa :x

Repa: lle ONNEA :flower:

aurinkoenergiaa malttia, malttia vaikka tiedänkin miten jänniä hetkiä elät :hug: Täällä peukutetaan kovasti.

marleena83 samoilta kulmilta kun ollaan niin missä kävit mammabyysa ostoksilla? Mä oon vielä koittanut kärvistellä vanhoissa housuissa ja taas toisaalta tässä parin vuoden sisään on tullut laihduttua useita kiloja (okei, kesän jälkeen noita sitten tuppasi kyllä jäämään...) eli kaapista löytyy onneksi vielä hätävarahousuja :)

No nyt on sitten np-ultra takana ja kaikki näytti olevan ihan kuten pitääkin =) CRL 54, nt 1,3mm, sydämen syke + ja liikkeet ++ :heart:
"Ilkimys-kätilö" vielä säikäytti napsasemalla äänet yht´äkkiä päälle ja sen jälkeen olikin näyttö pelkkää utua kyynelputouksen takana... Uskomattomia hetkiä ja näitä toivottavasti vielä monta tulevaisuudessa lisää :heart:
Hauskaa oli seurata myös miehen reaktioita, tuo kun ei tapaa itkeskellä koskaan. Melkoista nieleskelyä ja kun tilanne vähän helpotti niin meni sellaisen yli-innokkaan hyväntuulisen höpöttelyn puolelle :D
 
Perämaan emäntä: Tervetuloa täne puolelle!!!!!!! ja Onnea plusssta... :heart:

Aurinkoenergiaa: Ei kyllä haamuja pitäis tulla, jos ei ole raskaana. Ja jos sun menkat on vasta alkamassa... kyllä sä raskaana olet... Ja apteekin oma raskaustesti ei anna 100% varmuudella vääriä olussia eikä liian aikasin tehtynä plussia... Olen kokeillut... :kieh:

Dulle: ihanaa, että kaikki oli hyvin... :heart: Kyllä se vaan niin herkäksi vetää... Mä itkin vielä rakenneultrassakin... Niin kovasti olin jännittänyt sitä hetkeä. Ja varmasti vetää miehenkin vakavaksi ja herkäksi tuommoinen. ja tekee sun raskauden varmasti miehellesi todemmaksi. Ainakin meillä mies muuttui sitten ultrien jälkeen...Hellemmäksi mua kohtaan... :heart:

(.): Niin ja kuten kaikki varmaan huomaattekin, mä olen täällä taas... ja ihan yhtenä kappaleena edelleen... Eli kun musta ei kokonaiseen päivään kuulu mitään, niin voitte arvata, että olen vaihtanut maisemaa... :LOL: Tänne on pakko purkaa tää olo päivittäin, muuten tulen hullux!!!!! :headwall: Voitteko uskoa kanssasisaret, olin eilen pienellä lenkillä ja mä hölkkäsin!!!! :LOL: Onneksi ei ketään tullut vastaan, sillä piipaa-auto olis varmaan tullut hakemaan... :D Jaksoin varmaan parisataa metriä yhteensä... Joo, ja tietty luulin, että nyt alkaa supistelusessio ja nyt mä synnytän... Vielä mitä.... Olo on mitä mainioin, olen virkeä kuin peipponen(heräsin jo 8) ja kokonainen... :eek: Mies taas herätti aamuyöstä, kun ei saanut kuorsaukseni takia nukuttua... Mitenkähän selviän osastolla? En varmaan uskalla nukkua, kun pelkään, ett vierustoverit herää... :ashamed: Ja tää turvotus... Mun jalat on kuin kaksi paksua puunkantoa... Mulla menee vaan yhdet kengät jalkaan... :ashamed: Nyt lähden valittamasta... Ulkona on satanut lunta!!!!!!!!!!Ihanaa.... Mennään tytön kanssa telmimään lumeen! (taka-ajatuksena tietenkin muutama supistus tai jopa synnytyksen käynnistys :LOL: ) juupajuuuuuuuuu

Päivänpaistetta naiset... :heart:

Riikkuli 38+4
 
Dulle h&m on aika varma ja halpa paikka ostaa mammavaatteita..
muutamat housut tilasin mutta farkut kun olivat liian pienet niin vieläkin on ongelmana ne löytää. tampereelle olllaa viikonlopuksi lähössä ni sieltä sitten on jo pakko löytää.

mua tässä on jännittänyt jo hetken aikaa sellanen asia kun pomolle kertominen tästä raskaudesta..vaikka se varmastikin on arvannut asian jo aikoja sitten ja tietää esim. mun keskenmenosta, siitä sttä me yritetään lasta mieheni kanssa, ym.. KUITENKIN se on se pomo :/
vakituisena olen tuolla paikassa ja ravintola-alalla kuitenkin kesä on sitä kiireisintä aikaa..alkukesästä mulla alkais sitten äippäloma :)
miten te muut oeltte kertoneet,vai missä vaiheessa??!!

marleena83 ja vinski 12+6
 
Heippa! Eka neuvola takana ja kaikki hyvin! Sydänääniä ei kuunneltu, koska 2 tuntia neuvolasta mulla oli lääkäri, joka ultrasi. Ja siellähän se pikkuruinen pallero nukkui;) Taitaa olla yhtä kova nukkumaan kuin isoveljensä joka myös aina nukkui ultrissa. Ja joka edelleen on hyvä nukkumaan :heart: Vastasi viikkoja 11+2 ja mulla tänään 11+1 eli aika tarkalleen mennään kasvussa, hyvä niin! Oon niin onnellinen ja nyt alan (ehkä) nauttimaan oikein kunnolla tästä raskaudestani! Hb oli laskenut ja oli 115 kun mulla normaalisti ehkä 120-125. Silloin kesällä epäilin jo siitä jotain olevan vialla kun ekaan neuvolaan mun hb oli noussut ja oli 130!

Tänään lastenkutsuille kaverin luokse, siellä lapset piereskelee kun syövät nallekarkkeja ja poppareita ja koko lastenhuone haisee :LOL: Ei kun kerran siskon tytön synttäreillä käytiin katsomassa lastenhuoneessa meininkiä ja sinne oli lapsille katettu juustonaksuja, karkkeja, poppareita sun muuta niin vähän väliä kuului "puks" "rups" "pshh" ja naurettiin miehen kanssa tolle jutulle ehkä 2 vuotta :LOL:
 
Heippa :wave:

Tänne taas äkkiseltään ehdin muutaman sanan laittaa.

Tervetuloa uusille tulijoille.

Vauva-arki alkanut. Neiti nukkuu yöt hyvin (knok, knok). Päivisin on valitettavasti välillä aika ähertämistä kun masussa myllertää. No toivotaan että menee ohi. Ollaan tässä hierottu masua ja annettu maitohappobakteeria ja cuplatonta. Neiti syö Nania kun mulla ei sitten maitoa rinnosita riittänyt kovin pitkälle. Mutta onneksi on hyviä vastikkeita, joten en ota tuosta kovin suurta stressiä.

Mammavaatteita itse ostin muuten Huutonetistä ja sain tosi hyviä vaattetia edullisesti. Nyt ne vaatteet ovat menneet kierrätykseen mun kaverilleni jolla laskettu aika maaliskuussa.

EI tässä muuta tällä kertaa kuin oikein paljon onnea ja paljon jarrusukkia teille!!!!

-viivin ja mimosa 7.11. -

 
Paljon onnea uusille ja tervetuloa mukaan :flower:

EevaRouva Onnea hyvistä ultra kuulumisista.Onko siulla oireillu miten toi et hemppa on laskenu alaspäin?

Miulla olis huomen illalla yksityisellä se alkuraskauden ultra ja maha on ihan kuralla jännityksestä...eipä se kyllä ole toiminutkaan kunnolla mut nyt toimii sit senkin edestä =)

Miulla on ollu tänään oikein sellanen :kieh: päivä,kaikki ärsyttää ihan kauheesti ja mieskin sano et kiihdyn 0-100 nopeemmin kun urheilu autot :ashamed: noh,ei se enää montaa kuukautta kestä ;)

Mukavaa viikonloppua teille kaikille kun en tiedä et kerkiänkö tänne ennen maanantaita kun viikonloppuna on joulumyyjäiset ni pitäis jauhot ja ryynit pakata pusseihin et olis jotain myytävää.

Äitee ja Sisu 6+6
 
Äitee2 Väsymyksenä oireilee hemoglobiiinin lasku, ei pyörrytä tai huimaa, onneksi. Mulla on aina ollut huono hb, pahimmillaan (ei raskausaikana) reilu 90 eikä silloinkaan tuntunut kovin kummalta. ;) Perinnöllistä kai, koska äidilläni ihan samanlaisia arvoja. Onko teillä joku oma yritys kun puhuit myyväsi jauhoja? Kerro lisää, mainosta nyt ;)

Viivin Mukavaa kuulla, että vauva-arki sujuu! Piti vain sanoa noista masuvaivoista, että mun mielestä relatipat pahensivat vatsanpuruja alkuaikoina. Lopetin ne melkein heti ja aloitin uudestaan vasta 3-4kk:n iässä. Paras keino meillä oli vatsanpuruihin jalkojen pumppaus jokunen hetki syötön jälkeen polvien päällä. Tuli sellaisia pieruralleja, että oksat pois ja sitten loppui kitinäkin :D Mutta jokainen löytää omat kikat helpottaa omaa mussukkaa, mutta tosiaan se oli mun pointti, että kokeile jättää ne relatipat pois, jos pahoja masuvaivoja!
 
EevaRouva Appivanhemmilla on luomutila johon minä ja mieheni siirrymme jatkajiksi vuoden 2009 alussa,ainakin näillä näkymin.Myynnissä on kaikki perus jauhot,ryynit,hiutaleet ja lisänä tattari jauhot,ryynit ja hiutaleet ja melkein kaikki kasvimaan antimet sekä peruna,lampaita myös kasvatetaan ja kanoja jotta saadaan luomumunia.Et ei meillä sen kummempaa yritystä ole,kohta koko päiväsiä maanviljelijöitä,ens vuoden alusta astutaan remmiin mukaan.

Äitee ja Sisu rv 7
 
Huomentaaa!!!
onnea aurinkoenergialle!! :flower: mahtava uutinen.. nyt parikaupalla tarrasukkia pienenelle.

tossa kummastelin viimeksi miten pomolle sanoisin tästä raskaudestani ja sitten eilen tuli tilanne illalla töissä ja sanoin. ei se mitenkään pahana ollut.. ja takasinkin olen tervetullut äitiysloman jälkeen kuulemma :D sinänsä hyvällä hetkellä jään pois kun saa sitten kesää varten alkaa kouluttaa mun tilalle jonkun sillo toukokuussa..

marleena83 ja vinski 13+0
 
Onnea Arska!!!! :flower: =) :hug: Vaikka ei kai täällä kukaan muu tuota epäillyt kuin sinä itse... ;) Ihanaa se kuitenkin on aina varmsitella :heart:

Repalle myös onnittelut näytön läpäisemisestä!

Onkos Riikkuli vielä kasassa? :wave: Kohta on mennyt kokonainen päivä ettei ole kuulunut... ;) Jokohan sitä ollaan tositoimissa! :D

Mulla on jotenkin tämä kirjoittelu jäänyt vähemmälle, väsyttää. :( Ihan tylsää, väsymys jo hellitti, mutta tuli sitten takaisin. Huomenna on joulukuu! Kohta päästään lomalle eikä tarvitse aamuisin nousta ja tingata tenavien kanssa! =)

stoppis 12+4
 
Aurinkoenergiaa ihanaa että sait vihdoin sen vahvan plussan! Nyt sitten elokuuta odottamaan! Joko laitetaan jotain tietoja listaan?

Äitee2 onnea tänpäiväseen ultraan!!!

Ja Eevarouvalla oli hyviä ultrakuulumisia, onnea niistäkin :heart: !

Mulle ei mitään ihmeellistä itelle kuulu, kauheet lantion löystymiskivut/liitoskivut alkanu vaivaan, istuessa tai maatessa ei tunnu yhtään ilkeeltä mut kävely välillä yhtä tuskaa!!! Niksejä kivunhallintaan??? Ei mulla aikasemmissa raskauksissa ollu mitään tollasia kipuja eikä pahemmin muitakaan ongelmia. Kuopuksen odotuksessa mua kyllä alkoi supistaan jo reilu 2 kk ennen synnytystä mut ei niille mitään tehty. Jos nyt vielä joulukuun jaksaisin töissä ni oisin tyytyväinen!

Nyt meen laittaan neidin koulukuntoon, palailen töissä linjoille jos hiljasta, päivitän sitten ton listan ja illalla saankin tehdä jo pinon joulukuuta varten. Ja siitä sit kysymys: Teenkö pinon pelkästään joulukuulle, etten joulu-tammikuulle? Vois ehkä olla parempi tehdä joka kuulle omansa kun tuolla km:n jälkeen kuumeilijoissakin ollu oikee plussa-aalto, jos vaikka tämäkin pino sais lisää eloa!!! Vaikka onhan täällä nykyään jo paljon enemmän tekstiä kun esim. alkusyksystä.

Perjantain jatkoja neidot!!!

:heart: :Ninni ja Kirppu

Ai niin, pääsi melkeen unohtuun, Riikkuli mikäs vointi siellä?
 
Täällähän minä... :D Olo on mitä mainioin, kiitos kysymästä... :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:


Mä en ymmärrä enää tätä... Tulee semmoisia pikku suppareita ja sitten kun lähden liikkeelle ne häipyy... Vauva on runnonut mun kylkiluut ja alapään eilisella melskaamisellaan ihan kunnolla... Mä en arvannukkaan, ett siel olis edes sen vertaa tilaa, ett hän kykenisi potkimaan, mutta ai, miten mojovia potkuja sateli eilen... Ja illalla lurahteli supparin yhteydessä taas aika satsi valkkarivuotoa housuun ja siinä se!!!! Tänään on muutenkin maaginen päivä, kun esikoinen syntyi näillä rv:lla...

Ninni: :hug: , nuo liitoskivut on sitten ihan vihoviimeiset... Toivottavasti ne ei sulla ihan kamaliksi äidy. Mulla ne oli pahimmillaan niin pahat, etten pystynyt kävelemään...

Mulla muuten koskee päähän... Heräsin puol viiden aikaan enkä nukkunut kolmeen tuntiin, kun mietin vaan, ett koska tää mun vauva tahtoo ulos... Olenkohan mä säikäyttänyt sen jotenkin, kun olen kiukutellut miehelle tms? Ei uskalla syntyä? Apua....

Riikkuli 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni78:
Aurinkoenergiaa ihanaa että sait vihdoin sen vahvan plussan! Nyt sitten elokuuta odottamaan! Joko laitetaan jotain tietoja listaan?

joo, eli 27v. ja synnäri KAKS ja km oli 06/07 ja 3.lapsi tulossa :heart: :heart:

pitikö jotain muuta?

yritetään pitää nyt mahollisesti salassa vkolle 12 asti... jolloin km riski on pienentyny huomattavasti...

Nyt kyllä on ihan erilaiset tuntemukset heti alussa kuin oli siitä kesken menneestä!
paljon vahvemmat! :heart:
 
Harvakselataan olen tänne kirjoitellut, mutta seurannut kirjoittelua sivusta sitäkin ahkerammin. Nyt päätin jotain raapustaa. Elokuussa KM:n aikoihin sain täältä lukea paljon lohduttavia juttuja. Hienoa, että tällasia palstoja ja myötätuntoisia ihmisiä on olemassa! Kiitokset kaikille!

Meidän yrityksemme tuotti "tulosta" ja plussasin pari viikkoa sitten :) Nyt päivä kerrallaan mennään ja toivotaan parasta, kuitenkin pahinta peläten...Muutaman viikon päästä varhaisultraan varmistamaan alkutilanne. Olo kuitenkin onnellinen tästä hetkestä kuvotuksesta huolimatta ;)
Rutistukset kaikille plussanneille kanssasisarille ja rentouttavaa viikonloppua !

Adrian & Kuuno 6+3 ?

 
Eevar. Kiitos vinkistä, kokeillaan jättää pois, jospas ne helpottaisi sitten. Kuulin kanssa joltain muultakin että olisi tuottanut masuvaivoja pikkuiselle. =)

Onnea uusille tulokkaille! =) :flower: Ja paljon jarrusukkia teidän matkalle!

Tuun taas lueskelemaan kuulumisianne.

-viivin ja mimosa 7.11.07 -
 
Onnea Adrian! Ollaan saman ikäisiä! Onko teille eka vai mones tulossa?

Tänään tuli jo soitto synnäriltä, että np-ultra heti maanantaina. Mullahan oli eilen siis eka neuvola ja sieltä laittoivat mun paperit eteenpäin. Nopeaa meininkiä ja pääsee siis viikon sisällä 2 kertaa kurkkaamaan pikkuista. Ihanaa, paitsi sitten kyllä tuleekin pitkä väli ennen rakenneultraa. Maanantaina taitaa olla 11+5 tai 6. Eiköhän siellä aivan tarkka päivä selvinne. Toki jännittää sitten taas, onko pikkuisella kaikki hyvin niskaturvotuksen suhteen.

Hyvään aikaan raskauduin pk-seudulla, koska alkuvuodesta yhdenmukaistetaan koko valtakunnassa ultrat/seulonnat ja ilmeisesti vanhemmat saavat sitten enää valita jommankumman (neuvolan täti selitti jotain 5 eri mahdollisuudesta...?). Nyt täällä vielä tarjotaan molemmat! Ymmärsin, että jatkossa saa valita tietyn seulapaketin, joka voi olla esim. np-ultra+veriseula tai rakenneultra tai pelkkä np-ultra tai ??? Tähän suuntaan neuvolantäti selitti..

Hauskaa iltaa arvon leidit, tämä lähtee syömään :x Ja närästys on saapunut |O

Eeva ja vaavi rv 11+2
 
Ihanaa, tänne on tullut uusia! Tervetuloa ja onnea :flower:

Eevarouva mä oon taas kuullut ihan muuta, siis en pk-seudulta vaan ihan maan laajusesti että parin vuoden sisään pitäis tulla yhtenäinen linja noista ja juurikin niin että sitten sais sekä nt-ultran että rakenteen. Kun esim. täällä ei ole kun nt niin ymmärsin (ihan ton neuvolan terkankin puheista) että sen jälkeen tulisi molemmat. Mutta tiedä sitten noista :/

Riikkuli johan sä nyt joudut odottelemaan, nyt jos supparit alkaa niin älä ala liikkumaan jos ne kerran lakkaa kun liikkeelle lähet :whistle: nyt pitää olla ihan vaan paikallaan...

Tänne ei ihmeempiä, maha on välillä kipeä, oliskohan närästystä, en osaa sanoa. Nukkumisvaikeuksiakin on edelleen, välillä nukuttaa vähän paremmin mutta sitten taas jatkuu. Muutaman kerran on töissä tullut tunne että näinköhän loppuun saakka jaksan, yritän ainakin mutta saa nähdä.

Nyt meen kattomaan elokuvaa!

Vinja ja Urmi 27+4
 
Vinja No siis noin mäkin olettaisin sen menevän! Typeräähän sitä olisi supistaa kun ainakin HS:n tämän viikon artikkelista ymmärsin, että nimenomaan halutaan parantaa seuloja, jotta nuorillakin synnyttäjillä löytyisi mahdolliset viat sikiössä. No, meidän neuvolantäti oli eilen aika kuutamolla (niin ihana kun muuten onkin). Oli kirjoittanut äitiyskorttiin 1. raskaudesta, että synnytys normaali alatie (kiireellinen sektio) ja synnytyssairaala KOS (NKL). Että näin...Kotona sitten korjailin punakynällä :kieh:
 
Niin, eilen luulin lähdön jo tulleen, mutta ei..... :headwall:

Imuroinnin jälkeen alkoi niin helv.... vatsakivut, jatkuvat eikä mitään menkkajomotusta.... Mä luulin synnyttäväni siihen paikkaan, mut annoin kipujen jatkua nelisen tuntia... Se oli sellaista jatkuvaa, jossa ei ollut taukoja...

4 tunnin jälkeen soitin äippäpolille, jossa kätilö arveli sitä kuitenkin supistukseksi ja käski mennä suihkuun ja levätä ja jos kipu ei lakkaa, niin sitten synnärille. Olin semmoiset 20 minsaa suihkussa ja menin sängylle makaamaan, niin siihenpä lakkasi kivut... Siis oikeesti!!!!!!!!
Kuinka kauan mun tarvii vielä näitten kipujen kanssa kärvistellä, että jotain alkaa tapahtumaan... Vatsa ainakin on selvästi laskeutunut, koska on niin paljon helpompi hengittää... tyttökin oli varmuudeksi mammalla taas yötä, jos tulee lähtö... Mutta vessassa käynnin jälkeen tuli vaan muutama suppari ja se siitä... mä en oikeesti enää ymmärrä!!!!!!! :(

No, taas tulee joulukuun vauva, se on ainakin varmaa,,, =)

Hyvää pikkujoulua kaikille... :xmas:

Riikkuli 38+6
 

Yhteistyössä