*~~*~~* Keskenmenon jälkeen plussanneet MARRASKUUSSA*~~*~~*

Onnea Pinkkikselle pikkuprinsessasta!

Ei vuotoa, ei kipuja, ei r-oireita: taitaa viikon päässä tyhjennyslääke odottaa. Kuinka hiton kauan sitä joutuu kuollutta kantamaan!?! Ja alkaa pännimään tämä ounasteleva kuvotus, jota on ollut huhtikuun lopulta tänne saakka lukuunottamatta heinäkuuta. Se alkaa aina melkein heti kiinnittymisen jälkeen ja jatkuu 4-5 viikkoa keskenmenon yli. Eli tätä on luvassa melkein jouluun saakka. Välillä vaan ottaa päähän. Täällä kuitenkin roikun, kunnes lääkäri antaa ehdottoman tuomionsa, vasta sitten siirryn takaisin vauvakuumepuolelle. Ymmärrätte varmaan. Jotain toivonkipinää on ylläpidettävä, muuten hajoaa pää.
 
Pinkkikselle suuret onnittelut tytön syntymästä!! :flower: :flower: Meidän esikko joutui kanssa lastenosastolle infektion vuoksi. Ei tuntunut mukavalle, nyt pelkään sitä jos tämäkin joutuu..

buam. Kiva juttu että alat päivittämään. Voit vaikka sitten pystyttää tuon joulukuun pinon kun sen aika tulee. Pistän ohjeita sulle jossakin vaiheessa yv:nä. :D

Omanapa sai possupiikistä kamalat oireet.. :| Päätä särkee ihan hullunaja käsi on niin kipeä ettei siihen voi edes koskea. Yöllä ei pahemmin tullut nukuttua kun kättä särki niin kamalasti. Ei edes 1g Panadoli auta. Kiva, kiva.. Piti tänään mennä ostamaan esikoisen kanssa isänpäivä lahjaa mutta enpä taida lähteä mihinkään kun on niin kurja olo.
Eräs raskaana oleva kaverini ei myöskään ollut pystynyt tänään menemään töihin kun on niin kamala olo tuon piikin jälkeen.

Vernis ja Baby-J rv 32+5 :heart:
 
Suuret onnittelut Pinkkikselle ja perheelle pikku prinsessasta!!! :heart:

tintta: Sanos muuta!!! Ja ku ei kehtais ihan mansikoita alkaa maksamaan jostain väliaikaisliiveistä, ku kuitenki imetysajan alussa tarvii isot, sit maidontuotannon tasaannuttua vähä pienemmät ja sit palautuu taas tähän normiin.. :p
 
Hurjasti onnea pinkkikselle nyytistä! :heart:

Aika jännä että päästävät äidin kotiin vaikka lapsi jää sairaalaan, meillähän on kumpainenkin joutunu teholle heti synnyttyään, ja esikoisestakin piti viikko maata ittekin sairaalassa kun vauva oli teholla. Oisin kyllä joutanu kotio mut sanoivat että parempi olla osastolla kun vauvakin vielä joutuu jäämään. :eek:
 
pinkkis: Onnittelut vielä täältäkin! :flower: Toivottavasti tyttö pääsee pian kotiin.

tillukas: Jaksamisia ja kestämisiä, se pieni toivonpilke siellä vielä on ja saakin olla.

Liiveistä piti sanomani, että itsellä on myös aika "muhkut" nämä rinnat. Ja yllättäen nykyään löytyy Prismasta Triumphin liivejä ihan H-kuppiin asti, eikä hintaa ole kuin se 30-40?, kannattaa käydä katselemassa, kolmet minullekin hommattu jo.

Ja tänään käytiin siellä varhaisultrassa (omakustannus) ja kyllä tuntui kaikki olevan kunnossa. Yksi kappale viikkoja vastaavaa pienenpientä papua, jolla sydän sykki vahvasti. Kyllähän tuo oli mukavaa kuulla. Neuvolaan ja kaupungin ultraan ei ole edes montaa viikkoa, että kohtahan tästä raskaudesta uskaltaa jo kertoakin. (Kyllä meillä äiti tietää ja yksi kaveri jo, mutta nyt varmaan kerrotaan jo vähän muillekin läheisemmille sitten.)

Siellä ultrassa muuten tämä kätilö/terkkari/mikälie suositteli, että possupiikin ottaisin vasta ensi viikolla, kuulemma paljon Euroopassa odottavat näitä ensimmäisiä "kriittisiä" viikkoja. Vähän kummastuin, mutta en ole kyllä saanut vielä mitään yhteydenottoa neuvolasta, niin taitaa mennä ensi viikkoon joka tapauksessa.

Mukavia poksuja ja äitiyslomia!

 
Huomenta!

Mä täs teille oon valittanu et ku aika ei kulu ja muutenki tuntuu et jämähtää vaan paikoilleen, vaan nyt huomasin et, hiivatti, nythän alko jo 16.viikko käyntiin. Kai se aika kuluu sittenki.

Sain mahtavia uutisia koululta eilen, johtuen tästä saikusta. Kun täähän on nyt niin pitkä, et mulla väkisinkin jää tekemättä nää loput pakolliset opinnot, kun saikku kestää sinne asti et harjottelu alkaa. Mä olen ns. työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja olisin valmistunut nyt tammikuussa ja nyt tän sairasloman vuoksi jää selkeästi tekemättä opintoja ja harjotteluun en periaatteessa voi mennä kun ei ole kaikki suoritettu, kun on tää viimeinen harjottelu menossa. No, opettaja ei tiedä miten tästä nyt eteenpäin, ja mäkin oon vähän jo pihalla tästä hommasta. Jospa se nyt tän päivän aikana sen selvittäis ja ilmottais sitten että miten nyt. Mutta se on varma et yhdenkään koulun vuoksi en tätä raskautta vaaranna. Mä olen nyt jo "niin pitkällä" että on kuitenkin todennäköistä et me tää nyytti saadaan syliin vihdoin ja viimein. Ja jos on 8 keskenmenoa takana, ni voitte varmasti uskoa sen, kumpi menee edelle, koulu vai raskaus?

Kaipa se siitä selviää...

Käsi kipeyty oikeestaan vasta illalla, siitä rokotteesta. Yö meni kuitenkin nukkuessa, mutta niin, että piti välillä herätä siihen et liikutti kättä jotenki oudosti, et siihen sattu. Pari kertaa heräsin siihen, että olin menossa nukkumaan tuolle kyljelle johon pistetty, se sattu! Kuumetta mulla ei oo ollu, mut pojalla tais olla yöllä. Se oli jossain vaiheessa ängenny meidän keskelle ja nukku sekä mun, että miehen peiton alle. Ja sillain kippurassa vielä. Et liekö palellut ja kuumetta nostanut. Ei se kuitenkaan herättänyt tai mitään, ni en lääkinnytkään kun se nukku niin nätisti siinä. Mut ei aikonu mennä päiväkotiin, mut samapa tuo on, kotonahan minä oon kuitenki. Voihan se olla et jos mulla on käsi kuitenki hellä ja kipee, ni on se varmaan silläkin.

Nyt jos katteleen jotain ja taas kehitellä tälle päivää tekemistä....

buam
 
MLL
Tääläkin poksutaan :) Parin tunnin päästä meno rakenneultraan ja jännnnniiiiiittttääääää!!!! Toivon niin että pienellä oisi kaikki hyvin ja ihanaa nähdä kunnolla meidän menijä, seuraava kertahan taitaa kunnallisella olla synnytystapa-arvio jos mitään lisätutkimuksia ei tarvita? Huh huh..Kohta pitäisi taistella jotain aamiaista napaan, mutta ei oikeen nälätä kun on perhosia mahassa :)

MLL :heart: 21+0
 
Hei,

Anteeksi, että tuppaudun tällai sivullisena ketjuunne, mutta haluaisin kysyä teiltä muutamaa asiaa.

Hieman kuitenkin ensin omasta tilanteesta: Meillä siis miehen kanssa lapsitoiveita kesästä 2007 ja loppukesästä 2008 aloitettu hoidot. Ihmeen kaupalla kahdella clomikierroksella saatiin aikaiseksi 2 kemiallista raskautta ja jäi pelko, että onko jotain vikana vai huonoa tuuria vain. Hoitorumban aikana piilossa pysynyt endo rävähtikin oikein kunnolleen ja sitä leikeltiin kesällä rakosta, koska virtsa muuttui veriseksi ja siten paljastui tämä koko kamaluus. Jouduimme myös vaihtamaan klinikkaa, koska endoani ei otettu siellä vakavasti vaan halusivat vaan yrittää clomeilla ja insseillä. Vaihdoimme kesän alussa sitten klinikkaa, jossa todettiin, että endo on pahempi kuin mitä luultu ja että vain IVF voi auttaa. Loppukesästä tehtiin IVF/ICSI pitkällä kaavalla Synerela + Puregon+Pregnyl+Luget. Tuloksena 11 kypsää munista, joista 9 hedelmöittyi. Ei yhtään ns. topalkiota kuitenkaan saatu, joten siirrettiin 2kpl 3.luokan alkioita, jotka 4 ja 5 soluisia, 7 meni pakkaseen. Hämmennys oli suuri kun pp12 veritesti näytti huimat 211, rv 5+0 alkoi kuitenkin vuoto ilman kipuja. Hcg kuitenkin tuolloin yli 5600 ja vuoto päättyi ja samalla viikolla hcg jo miltei 20 000. Rv 6+3 näkyi ultrassa 2 sikiöpussia, joista toisessa pieni asukki ja syke! Ilo oli suuri, joskin pelko säilyi. Uusi ultra 7+0 ja sama tilanne. Lisäksi ultrattu 9+3, 10+1 ja aina kaikki hyvin. Lääkärikäynti 10+3 romahdutti maailman: ei sykettä enää. Ei mitään km:n oireita tai vastaavaa. Kaikki hyvin hämmentyneitä. Viikonloppuna yritettiin lääkkeellistä tyhjennystä, mutta se meni harakoille ja päättyi kaavintaan.

Nyt olo on tyhjä ja synkkä. En tiedä, mitä tehdä. Sairaalassa kaikki kehottavat vaan äkkiä pakkaselle uutta yritystä koittamaan, kun "kerran noin hyvin lähtee alkuun". Onko täällä muita hoidoilla raskautuneita ja km:n kokeneita? Miten olette uskaltaneet vielä yrittää? Tai miten km:n jälkeen kestää uuden raskauden piinan?!? Itseä tietysti mietityttää, että onko jotain oikeasti vialla, kun ollut 2 kemiallista ja nyt tämä vai vaan kyse huonosta tuurista. Klinikkamme huomioi raskauksina ainoastaan kliinisesti todetut raskaudet. Ja se piti vielä lisätä, että lugeja käytin vielä viime viikollakin ja niiden annostus oli 2x400mg/vrk ja niitä siis asteittain vähennettiin viime viikolla, mutta tämä tuskin saanut aikaan keskenmenoa...

Kiitollinen olen, jos joku osaa jotain sanoa.

t. Vadelmaunelma + kaatuneet vauvahaaveet?
 
Buamniinpä kyl tää aika kuluu, mullakin jo 15. viikko menossa, uhkaavaa vauhtia mennään kohti puoliväliä.. :D joo ei epäilystäkään kumpi menee edelle, kyllä niitä koulujuttuja ehtii myöhemminkin hoitaa, ei kannata nyt edes ressata niitä =)

poksuonnittelut! ja MLL tsempit ultraan, voi kun jännää :D kaikki on varmasti hienosti, tuothan kuvia mukana sitten? :D

vadelmaunelma mä en kyllä osaa auttaa, mutta tosi rankalta kuullostaa, kovasti jaksamista! =)

Pinkkis onnea meiltäkin pikkuprinsessan johdosta :heart: :heart:


mä heräsin tänään mahaltaan ja olin aivan kummissaan, ei tuntunu miltään! :eek: huomenna meen käymään tk:ssa muissa asioissa niin kysyn samalla et kuunneltaisko pienen ääniä :heart: jotenki on nyt niin 'ei raskaana' oleva olo :ashamed: vaikka en mä kyl usko et mitään olis tapahtunukkaan..

14+2
 
pinkkis onnittelut tytöstä :) :flower:

Mll tuuhan kertoo miten meni rakenne uä. tehdäänkö se muuten vatsan päältä ?

mä sain vihdoin viime yönä nukuttua tosi hyvin heräsin ekaa kertaa vessaan vasta 5.30 :O
mä en malta odottaa ens tiistaita mulla sillon rakennu uä onneks se on niin aikasin aamusta(8.15) ettei koko päivää tarvi jännittää...
 
MLL
Nyt on sielä rakenneultrassa käyty. Kyllä sitä on odotettu ja oli sen arvoista. Tosi tarkasti nähtiin kaikki pienen aivojen- ja sydämmenrakenteet yms. Kaikki oli siis mitä parhaimmin, vauva vastasi päivää isompaa ja sukupuoli veikkaus on poika :heart: Oon vieläkin seitsemännessä taivaassa ja kun huoneesta lähettiin niin ihan kädet tärisi kun jännitys laukesi :D Kävin sitten shoppaamassa innoissani superman asusteet vauvalle, missä hän voi tulla kotiin. Ihanaa oli myös kun ultratessa vauva oli hereillä ja pystyin kuvaruudulta seuraamaan oliko liike jonka tunsin potku vai mikä. nanakuu mahan päältä tehtiin ja rakko piti olla tyhjä :)

Marjutti mulla alkaa olla maha jo ihan kunnolla pullahtanut esiin, mutta pystyn silti oleilla makuultaan. En tosin tietoisesti niin oleile, mutta välillä tosiaan tulee oltua. Et älä sen takia ole murheissasi, vauva on sielä lapsivesi kuplan sisällä turvassa eikä vielä paina mitään sun elimiä.

Vadelmaunelma on kirjoitellut tosi kurjista kokemuksista :( En osaa mitenkään auttaa, mutta toivottavasti joku muu osaisi jotain sanoa :hug:
 
MLL Onnittelut poikalupauksesta. :flower: Sanoiko ne mitään painoa tai pituutta? Kiinnostaa mitä se on noilla viikoilla. :)

Mä oon vähän peloissani, kun mun työpaikalla on jo lähes 30 sikainfluenssatapausta. Mä saan rokotteen vasta ens viikolla. :(

rv16+0
 
MLL
Empuu painoa oli pojulla 375g. Pään halkaisija mitta oli ainoa jonka rekisteröin siitä ruudunreunasta ja se oli 5 cm :) vau.fi:n sivuilla pituudeksi tälle viikolle sanotaan 27 cm. Rv 16 painoarvio oli 150 g, mutta mittoja en tiedä. Voit siis miettiä että sulla on sellanen omenan painonen pikkunen sielä masussa :)
 
Pinkkikselle onnittelut nyytistä :heart: :flower: :heart:

Tillukas todella kurja tilanne sulla :hug: Ja vielä, kun joutuu kuvotuksesta kärsimään :( Voimia! :hug:

Millenia onnittelut hyvistä uä-kuulumisista! :heart:

buam ja empuuu Poksuonnittelut! :heart:

Vadelmaunelma Olen niin pahoillani kokemastasi :hug: Voimia! :hug: En osaa enempää auttaa.

MLL Oikein paljon onnea hyvistä uä-kuulumisista ja poikalupauksesta! :heart:

Empuuu Hui, teillähän on jo monta sairastapausta :/

Mulla huomenna np-ultra ja pelottaa ihan järjettömän paljon. Nytkin oikein ahdistaa ja kurkkua kuristaa, kun mietinkin sitä :'( Jotenkin on vaan sellanen fiilis, että taas tulee kuraa niskaan.. Tänään jo kerkesin suunnitella, että millon otan tyhjennyslääkkeet, jos huomenna ei ookkaan kaikki hyvin.. :ashamed: :ashamed:

Alisa & Hippu 11+0 POKS!
 
Alisa84 Joo, mutta on tuolla porukkaakin joku lähes 700. Mä en siis tuon firman palkkalistoilla ole, mutta samassa talossa kylläkin - firman aulassa, missä tapaan päivittäin jopa satoja ihmisiä jotka matkustaa ympäri maailmaa. :( Hui sullakin jo noin paljon viikkoja, poksuonnittelut sinne myös ja tsemppiä huomiseen ultraan! :flower:
 
MML. Onnittelut hyvistä rakenneultrakuulumisista ja poikalupauksesta :flower:

Alisa. :hug: Tsemppiä ultraan! Tiedän miltä susta tuntuu, itsekin menin tässä raskaudessa aina ihan paniikissa sinne ultraan ja mietin hyvää ajankohtaa tyhjennykseen. Aina olin jo valmiiksi varmistanut että äitini pääsee meille hoitamaan esikoista kun kärsin tyhjennyskipua.. No eipä tarvinnutkaan äitin kertaakaan meille siitä syystä tulla :D
Mutta menetykset opettaa aina pelkäämään vain pahinta, sille ei mitään voi. Itse pelkään jopa vieläkin pahinta.. siitä ei varmaan koskaan pääse kunnolla eroon :(


Vernis ja Baby-J (pahoinpitelee kylkiluita parhaillaan) rv 32+6
:heart:
 
MLL suuren suuret onnittelut poika lupauksesta ja hyvistä uä kuulumisista :flower: ens tiistaina mä toivottavasti tulen tänne hyvien uutisten kera ja tietoisena vauvan sukupuolesta :)

mulla on iltaisin taas alkanu olee tissit ihan järjettömän kipeet :( ja välil tuntuu yhtäkkiä ku joku tökkäis puukolla oikeaan tissiin :S ja päänsärkyäkin taas..
täällä sataa vihdoin lunta :)
 
*kurkistaa* Tulinkohan mä nyt oikeaan pinoon...? Siirryin tuolta keskenmenon jälkeen plussanneista. Eli tein tänään positiivisen raskaustestin. Ensimmäisellä yrittämisellä pääsin mutta katsotaan miten pitkälle vie..

Nyt olisi siis viikkoja 3+6

Ajakaa mut vaan pois jos käsitin väärin ja tulin väärään ketjuun. :)
 
Onnittelut MLL hyvistä ultrakuulumisista ja poikalupauksesta :flower:

Tervetuloa mukaan Aappa, toivottavasti kaikki menee hyvin :) :flower:

Täällä ei kyllä omaan napaan mitään tai ehkä pikemminki ei jaksa nyt kirjottaa mitään...

JääKyynel ja Tuittu



 
MLL onnea ultrakuulumisista. Tsemppiä muille ultraan meneville, eiköhän sieltä tule ihania terveitä vauvankuvia vaan!

Aappa tervetuloa!

vadelmaunelma suosittelisin vierailemaan tuolla Vauvakuume-osion puolella siellä keskenmenon jälkeen kuumeilevien pinossa. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1506119 Sieltä ollaan monet tultu tälle puolelle ja siellä on paljon ihmisiä, jotka yrittävät vaikeuksien ja hoitojen kautta. Jos täällä ei niitä vastaajia löydy, niin siellä yrittäjien puolella voi niitä olla.

 

Yhteistyössä