*~~*~~* Keskenmenon jälkeen plussanneet MARRASKUUSSA*~~*~~*

Täällä tuli tänään se runsaat 5+0 täyteen.

Samalla tuli kirkasta tuhrua :'(

Viimeksi meni kesken 5+2. Mulla ei kieltämättä ole lainkaan sellainen olo, kuin viime km:ssa. Ei satu mahaan, ei oikein mitään nippailua kummempaa. Tää on nyt vaan aika turhauttavaa. Itkuhan tässä tulee. En millään haluaisin lähteä tästä ketjusta :'(
 
Huomenta!

Vielä ainakin harjottelussa pystyny oleen hyvin, eilen tosin masu tuli kipeeksi kun kotiin tulin, muttei mun mielestä supistellut kuitenkaan. Ja vauva liikkui hyvin tuolla ja dopplerillakin kuuntelin ni hyvin se sydänki siellä puksutti.

Tänään poksuu 18+0!!!
Siis uskomatonta, että mä olen vieläkin täällä. Mä olen AINA tippunu ensimmäisten joukossa pinoista pois, niin musta tuntuu niin uskomattomalta se, että mä olen vieläkin mukana, ja vieläpä raskaana. Aina kun olen pinoutunu jonnekkin, niin olen sen pari viikkoa ollut mukana ja sitten oonki jo tippunu matkasta. On kyllä uskomatonta....
Siis onnellisesti ajattelen....
2 viikkoa vielä ja sitten puolessa välissä ja tasan 3 viikkoa rakenneultraan. Nyt harjottelussa ollessa varmaan tää aikakin menee nopeempaa.

Kretalle :hug: ja jaksamista. Tiiän varsin hyvin tuon tilanteen. Tai jokainen meistä tästä pinosta tietää....

buam
 
MLL
Kreta :hug: Muuta ei osaa.

Buam Onnea pokusita! Mukavaa, että harjottelussa sujuu :)

Täälä pasahtaa tänään tärkeä etappi! Nyt sitten oisi se maaginen 24 rikki ja vauva tehohoidon piirissä, jee! :) Miehen kanssa ollaan mietiskelty menisikö vielä 4D ultraan ihailemaan vauvaa, veronpalautukset tulisi aika sopivaan aikaan sen puoleen..Toisaalta taas tekisi vaan mieli luottaa rakenneultraan ja niihin hyviin uutisiin mitä sieltä saatiin, mutta toisaalta olisi kova hinku nähdä vielä vauva ennen syntymää :heart:

MLL :heart: Poju 24+0 JEEEEEE!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kreta:
Täällä tuli tänään se runsaat 5+0 täyteen.

Samalla tuli kirkasta tuhrua :'(

Viimeksi meni kesken 5+2. Mulla ei kieltämättä ole lainkaan sellainen olo, kuin viime km:ssa. Ei satu mahaan, ei oikein mitään nippailua kummempaa. Tää on nyt vaan aika turhauttavaa. Itkuhan tässä tulee. En millään haluaisin lähteä tästä ketjusta :'(
Voi kreta... :hug: Tuntuu tosi pahalta sun puolesta! Ehkä se kuuluu asiaan? Tuossa vaiheessahan monesti saattaa verta tulla kuulemma. Nyt lepää ja yrität vaan ottaa asian niin kuin se tulee.. Lopulta onnistut kuitenkin! Ihan varmasti! :hug:
 
kreta Jospa tuhru olisi ihan harmitonta. :hug:

MLL Sullahan on jo mahalla kokoa. :heart: Tietääkseni te ette saa enää KELA-korvausta, jos 4D-ultraan menette. Mutta ei kai siinä, jos olette valmiita maksamaan koko summan, kivahan se on vauva nähdä ja vielä niin tarkasti. :) Onnittelut taas yhden etapin saavuttamisesta. Mulla olis vielä viisi viikkoa tuohon.

rv19+0
 
MLL
Empuu tossa aikasemmin kun pohdin niiden supisteluiden takia yksityiselle menoa ja kartottelin vähän hinnastoa jne. niin aika hankalalta ja epämääräseltä vaikutti ne kelan korvaukset ylipäänsä. Jälkikäteen pitää hakea ja jollain ihme prosenteilla laskeskelin mitä netistä löysin, että oisivat korvannu n. 50e kun se ultra maksaa 200e. Onhan se 50e iso raha, mutta ei se ehkä sitten enää siitä jää kiinni jos mennään :) Sulla tulee viikonpäästä yksi tärkeä etappi, kun puoli väli menee rikki, onhan sekin iso asia. Sitten loppu on jo lähempänä kuin alku :D
 
Huomenta, tai kohta päivää...

Millenia Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:

...ja poksuneitaki oli monia, onnittelut myös niistä :)

kreta Toivottavasti on harmitonta :hug: Mulla ainaki raasto alkuraskaushermoja, kun tuli aina välillä tuhrua, mutt ne tais ajottua niille ajoille kun menkkojen ois pitäny alkaa. Silti olin joka kerta pelko persiissä. Kun 12 tuli täyteen loppu kaikki tuhruttelut yms. kuin seinään. Vähän olin helpottunu. Mulla ei tosiaan edes tuulimunassa ollu ku viissiin yhen kerran tuhrua eikä mitään muitakaan merkkejä mistään, joten nyt oli sit vähän "pelottavampi" tilanne. Varsinkin, kun tiesi, ett pieni ihmisen alku tällä kertaa oli oikeasti kasvamassa. Voimia sinne :hug:

Täällä tuli sit nukuttua ihan kunnon yöunet. Joskus 01-02 välillä menin nukkuun (en muista tarkaa aikaa), aamulla heräsin kasin jälkeen vessaan ja kömmin vielä takas sänkyyn. Avokki sit tuli herättelee tuossa 11.00 aikoihin, ett tarttis nousta. Mitenkähä pitkään oisin nukkunu jos ei ois tullu herättään :/ Oli ehtiny käydä kylälläki asioilla ja meikä vaan nukkua tuhnutti.

Voi järkytys. Onkoha mulle tulossa suonikohjuja, ainaki toisessa jalassa on ihan sen näkönen jälki. Tosi hieno homma! Se on vieläpä tossa sääressä ihan näkyvällä paikalla. Mulle riittää ne pari suonikohjua mitkä on jo olemassa tuolla polvitaipeissa, mutt, ett johonki sääreen. Ei tuu kesää, sanon minä! |O |O

Eipä tänne ihmeempiä. Pitää varmaan mennä eväiden tekoon ja syömään, ett ehtii taas töihinki 10 tunniks. Tää onki tälle viikolle viimenen ilta, ku huomisen "jouduin" ottamaan vapaaks. Pitää lähtee käymään tuolla 300km päässä vanhempien luona hakemassa puolikas hirvenvasa pakkaseen, paloteltuna tietenkin ;) Aika pikareissu siitä tulee, kun huomenna lähden ja perjantaina varmaan joutuu tuleen jo takas, kun ne lihat pitäs saada kuitenkin pakkaseen. Kaikkee sitä ihminen tekee hyvän lihan eteen :LOL: Onpaha ostettu sit lihat ainakin hetkeks ja nimenomaan kunnon lihat. Avokki ei ollu tänä syksynä hirvimetällä, kun sillä on ollu tosi loistavat työvuorot tänä syksynä. Vissiin joka viikonloppu töitä ollu.

Kivat päivän jatkot kaikille! :flower:

JääKyynel ja Tuittu

:flower:
 
MLL
Empuu täälä on niin, että se pitää erikseen kelasta hakea. Viimeksi menoa vähän jarrutti se kun ei ollu sitten mitään takeita, että käynnin syy on kelalle riittävä korvauksen myöntämiseen ja oli raha aika tiukalla. Soitin kelaan ja kyselin että saanko sitä ja miten haetaan ja kuinka paljon voin saada, sielä ei virkailija oikeen osannu sanoa juuta eikä jaata. Tyhmää tommonen, helpompaa oisikin kun suoraan luukulta saisi, niinkun normaalisti kun lääkärissä käy. Kyllähän noille palautuksille alkaa olla keksitty niin monta tarkoitusta, ettei kohta meinaa riittääkkään :D Ei ole vaikeaa keksiä kohteita mihin sijoittaa, varsinkin kun vauva on tulossa :)

Jääkyynel mullekkin on tullu alkava suonikohju sääreen :( Ihka ensimmäiseni, joten en ensin tienny mikä se on ja äitille karjuin että "tuu kattoon, mulla on veritulppa" :LOL: Olin siis hällä kylässä kun tän löydön tein. Se sitte kauhuissaan ryntäsi kattomaan ja vähän harmissaan selitti mikä toi on :p
 
Empuuu: Pääperämitta oli 2,9cm huikeeta :D Olihan se pirun hellyttävää kun se muutaman kerran vähän sätkytteli siellä. Jotenkin se liikkuminen tekee siitä niin paljon todellisemman.

Kiitoksia muillekin tsemppaajille ja onnittelijoille.

kreta: En minäkään olisi vielä heittämässä kirvestä kaivoon. Varsinkin noin varhaisessa vaiheessa tuntuu vuodot olevan suht yleisiä. Toki niistä osa ohtaa keskenmenoon, että ymmärrän jos hirvittää. Mutta mitenkään varmaa se ei ole. "Vuotajien" terveitä vauvoja syntyy koko ajan. Toivotaan parasta d:)b

MLL: iso on massu, mutta niin se taisi olla minullakin viimeksi tuossa vaiheessa. Se pullahti siinä ehkä rv18-19 ja sitten se turposikin ihan mielettömäksi :D. Itse ei varmaan raskita 4D:hen jos rakenneultrassa on kaikki hyvin, mutta olisihan se ihanaa. Teidän ainakaan ei hirveän kauan kannata odottaa, käytiin normaaliultrassa viimeksi joskus rv30+ ja vauva oli jo niin iso, ettei meinannut mitään nähdä ;). Ei siitä olisi viitsinyt maksaa 200e 4D:näkään.

Täällä on käsi vielä vähän hellänä possupiikista, eilen oli aika kipeä. Mutta muuten ei ole oireita kyllä tullut. Uni maistuu vieläkin ja mitään ei meinaa jaksaa tehdä, mutta jospa sitä alkaisi piristymään kun lähenee tuo toinen kolmannes pikkuhiljaa. Ja POKS.


 
kreta: :hug:
jääkyynel: tääl kans isäntä kulkee hirvimetillä, viimelauantaina meinas et ei enään tälle syksylle mene (niin kyl totes jo edellisenäki, mut ku oli kaatanu vasan ni ei malttanu olla menemättä). Parisyksyä sitten piti taukoa ja niinhän tuo mietti nytki syksyllä et jäiskö pois (nuil on 3 veljestä ja 2 pyyntipaikkaa, ni voivat vähän vuorotella). Tulee sitä lihaa tämän kokoseen talouteen ihan syödä asti. Tänä vuonna sit tehtykki pää-asiassa vain kastike/pihvilihaa ja paisteja. Siitä jauhelihasta ei oikein kumpikaan välitetä (menee pihveissä ja murekkeissa, mut kastikkeesta ei tykätä). Niin ja laitettiinhan sitä ihan mukava osa purkkiin ja palvattiin. Purkki + palvi se parasta on :D Viimevuonna kokeiltiin kylmäpalvia, mut se oli ihan hirveetä :ashamed:

Niin tää vois lähtä synnyttään.. :saint:

sukkis ja kaakkonen 38+2
 
taas kaikki noi kirjotukset meni ihan ohi :( mulla keskittymisessä vikaa :LOL:

kyllä on taas hyödyllinen olo. sain yhden kaapin kahdessa tunnissa pakattua käytin aikaa niin paljon ettei alkais taas mahaa sattumaan mutta paskat kyllä taas tietää pakanneensa. tätä menoa mä makaan kohta vaan vuodelevossa :S
 
Meille syntyi 23.11.2009 klo 15.55 pieni Prinsessa :heart: :heart: :heart: :heart:
Paino 3355 g ja pituus 50 cm

Synnytys käynnistettiin maanantai aamuna klo 8.40 kalvojen puhkaisulla (kohdun suu oli n. 3 cm auki). Kaksi tuntia odotettiin supistuksia, joita tuona aikana tuli ruhtinaalliset neljä kappaletta. Aloitettiin oksitosiinitippa, jonka avulla säännölliset kivuliaat supistukset alkoivat klo 11.30. Kivunlievityksenä käytin ensin ilokaasua ja sitten epiduraalipuudutusen, joka auttoikin noin 1,5 tuntia. Sitten alkoikin kova ponnistuksen tarve klo 15.20 ja pieni tyttömme syntyi maailmaan 15.55. Virka-ajan puitteissa hoidomme homman :LOL: Synnytyksen kokonaiskesto oli 4,5 tuntia, aika nopeita olimme. Rankkaa hommaa se on, mutta palkinto on aivan mahtava :D

Eilen pääsimme jo kotiin ja täällä opettelemme yhteistä arkea ja tutustumme toisiimme. Imetys onnistuu hyvin ja tyttö voi oikein hyvin.

Kaikille kanssamatkustajille oikein paljon kiitos ihanasta tuesta ja neuvoista. Tämä palsta kyllä auttoi jaksamaan ja kestämään pelot ja murheet. Kiitos siitä teille kaikille! :hug:

Jaksamista ja tsemppiä kaikille jokaiseen vaiheeseen mahankasvatusprojektia! Käyn kyllä katsomassa mitä teille kuuluu ja odottelen kovasti seuraavaa palstan pienokaista maailmaan!

Rituri ja Rinsessa kolme päivää vanha :heart:
 
Rituri: Onnittelut!! :heart:

Kreta: Toivotaan että tuhruttelu ois ihan harmitonta.. Pieni vuoteluhan saattaa kuulua ihan normaaliinkin alkuraskauteen..

Issias on täällä alkanu vaivaan enemmän.. :( EI KIVA! Tänään vaivannu jo melkosesti.. Ei kärsi kumarrella ku heti pistää tonne pakaraan ja säteilee takareiteen.. :| Ei kyl yhtään kiva jos alkaa jo nyt rajoittaan. Esikon kohdalla alko vaivaan vasta joskus 32-34 viikon tietämillä..

Hankinnoista: Kaikki tarvittava oikeestaan on esikoiselta tallessa. Tyttöveikkauskin kun saatiin niin ei tarvii oikeestaan ostaa nyt sit vaatteitakaan.. Esikoinenkin siis tyttö.

Telakallisesta turvakaukalosta haaveilin, mutta taidankin säästää nekin rahat ja käyttää tulokkaalla tuota esikon vanhaa Oran kaukaloa, joka on kyllä ihan moitteettomassa, lähes uutta vastaavassa kunnossa. Esikolla tällähetkellä Graco Cosmic, johon sitten tämäkin saa siirtyä kaukalon jälkeen. Esikko siirtyi tuohon jo 6-7kkn iässä ja ehtii siirtyä tuosta sitte vyöistuimeen ennen ku pikkunen tarvii tuota..

Vaunut hankitaan uudet, jospa keväällä löytys jostain alesta sellaset jotka ehdottomasti haluan.. (Emmaljunga Classic Sport)

).) Maanantaina ois sit neuvola. Täytyy keskustella terkan kans tuosta ratsastuksen jatkamisesta ja sen tauolle jättämisestä, kaiken muun lisäksi..

Kellis ja Aarre 21+3
 
MLL
Kreta olen todella pahoillani :hug: Toivottavasti et kauaa joudu sielä kuumeilijoissa olla vaan palaat tänne pian!

Riturille suuret onnittelut prinsessasta! :heart: Hieno juttu että synnytys sujui nopeasti ja vauvaarkikin luistaa :) Tulehan ihmeessä kertoilemaan kuulumisia kunhan taas kerkeät!

Kellikselle jaksuja issiaksen kanssa :hug: Itse en ole uskaltanu ratsastaa kun lentelen selästä melko säännöllisesti, en osaa kai suhteuttaa omia taitoja siihen mitä teen :)

MLL :heart: poju 24+1
 
Iltaa Äitylit :wave:

En ole aikoihin täällä kirjoitellut, mutta lueskelen aina silloin tällöin kuulumisia.

Kreta :hug:

Rituri :heart: Onnittelut!!!

Tiistaina oli ensimmäinen neuvola ja sijainen sohelsi veripullojen, kortin ja jos sun muunkin kanssa :LOL: Taisi sijainen olla hermostuneempi kuin minä. Varhaisultrassakin sitten kävin rv 9 ja siellä pieni liikuskeli :heart: Sairastimme kaikki tuon "muotiflunssan" ja halusin tarkistaa onko vauvalla ollut jarrusukat jalassa! Onneksi sairastin sen lievänä...

Sain ajan nt ultraan ja nyt tuntuu aivan hengästyttävältä! Kauhistuttaa ja jännittää ja oireiden kyttäys on alati läsnä! Onneksi joulunalusaika hieman häiritsee itseensä tuijottelua! Ikkunat on pesty, kaappien raivauskin on hyvällä mallilla ;) Ensi viikolla sitten on toivottavasti onnellisempi .... (edellinen km todettiin nt ulrassa, siksi vauhkoaminen) Vielä olemme pitäneet salassa uuden matkustajan, vaikka masu pullottaa selvästi :D

Masun kasvatusiloja kaikille ja tsemppiä synnytyksiin sitä lähestyville!

Oliivitar ja Heppuli 10+4
 
MLL Mä oon yhden ainoan kerran pudonnu tuolta oman hevosen selästä, joka sekin johtui lehmistä, joita se pelkää aivan yli kaiken.. (ja omasta virheestäni yrittää väkisin ratsastaa kovassa ravissa se niiden ohi)
Muuten luotan kyllä pysyväni selässä, jos vältän lehmiä, joka nyt tähän vuodenaikaan on helppoa.. :LOL:
Tietysti hyppäämisen ja hurvittelumaastot olen jättänyt jo aikapäivää sitten.. Rauhassa köpötellään tutuissa maastoissa ja kentällä. Harjoitusravin jätin kans aika alussa jo pois, hevosellani kun on todella korkea ja epätahtinen ravi, jos ei sitä saa asettumaan kunnolla.
 
MLL
Kellis kyl miäki ratsastaisin jos oisi oma hevonen, yhden kaverin muutama hevonen on myös sellasia, että uskaltaisin mennä, mutta ovat niin kaukana. Ja tosiaan jos oisi koko ajan säännölliseen ratsastanu, nythän se oisi paikoille aika shokki :D Ja siis tosiaan, lehmät on ihan kauheita! Oon sun hepan kanssa samoilla linjoilla x)

Täälä oisi jouluostokset suoritettu! Seuraavaksi sitten jouluun liittyviä ostoksia ennen aattoa kun mennään hakemaan kassi kaupalla ruokaa :heart: Käytiin ostosten jälkeen kiinalaisen noutopöydässä ja oli kuulkaa ihanaa vetää napa niin täyteen ruokaa kun vaan saa :D Ruokahaluni siis ei ole pienentynyt, vaikka pari päivää sitten niin jo luulin. Nyt pitäisi mennä taittelemaan eilen pestyt vauvanvaatteet ja samalla voisi järkätä omaa kaappia, pieneksi käyneet kuteet kaapin perälle odottelemaan ensi kevättä :) Ihanaa kun tuntuu että saa jotain aikaan!!

MLL :heart: poju 24+2
 
Heipat pitkästä aikaa kaikille :wave:
Pyydän anteeks, että unohdin jo lähes kaiken
lukemani...
Vain nämä jäi mieleen:

rituri Onnittelut prinsessan johdosta! :heart:
Meillä sillon käynnistykseen mennes kohdunsuu n.4cm auki,
ekaks laitettiin se oksitosiini-tippa, joka ei kolmen tunnin aikana
aiheuttanu ainuttakaan supistusta...sitte puhkastiin kalvot
ja ryminä alkoi...vähän liianki lujaa, kun neiti ei kerenny päätä
kääntää kun minä jo punnersin.. =)
Mutta samanpitusen urakan jälkeen tyttö meillekkin sitte tupsahti!
Ihanan (?) elävästi muistuu tuo oma urakka mieleen...
Käy ihmeessä kertomassa välillä teijän arjesta ja oikein ihanaa ja
vauvantuoksuista jatkoa teille.. :flower:

ja kretalle pahoittelut menetyksenne johdosta! :'(

Täällä omassa pömpöttävässä masussa kaikki kunnossa,
tänään poksahtaa 25 vkoa täyteen..
Näyttö ja arviointi on nyt ohi ja paluu koulunpenkille on sujunu
suhteellisen hyvin...vain muutama naama luokas ketuttaa...
Pahoittelen nyt kovasti etten enempää jaksa kirjoittaa tai
kommentoida...sain maanantaina kuulla suru-uutisen kaveri-
piiristä ja olo ollut aika sumuinen sen jälkeen...joten vietän
nyt hiljaiseloa ja suren... :'(

Palailen taas kun olo helpottaa henkisellä puolella...
 

Yhteistyössä