Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Sanmar:hug:. Mulla on ollut kaksi keskenmenoa, ne tosin eivät olleet peräkkäin mutta kuitenkin... mitään syitä ei löydetty eikä tukilääkitystä. mulla on outo teoria omalla kohdallani keskenmenoista nimittäin jostain kumman syystä uskon että ne keskenmenneet lapset olisivat olleet poikia.Minulla on siis kaksi tyttöä ja tämä kolmaskin tulee olemaan tyttö. Luin jostain että joidenkin naisten elimistö "hylkii" toista sukupuolta oleviaja johtuu pääasiassa yksilöllisistä ph-eroista. Ajattelin että minulla oma elimistö hylkii poikasikiöitä ja ne eivät jaksa kehittyä vaan tulevat heikömpina pois keskenmenoina. Tuo ylkiminen on siis ihan lääketieteellissestä julkaisusta luettu.
Toivottavasti teillä onnistaa seuraavalla kerralla eli mahdollisimman pian. :hug: Kannattaaa kuitenkin käydä vielä yksityisellä ultrassa jos vaikka kaikki olisikin vuodoista huolimatta kunnnossa ja senkin takia että tiedät onko kohtu täysin tyhjentynyt jos se keskenmeno on. Samalla voi jutella noista keskenmenoista ja kysellä mahdollista syytä tai tukilääkitystä jos sille on tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar82:Voi ei mitä uutisia :( Mulla oli ennen ensimmäistä lasta kaksi peräkkäistä alkuraskauden keskenmenoa, molemmat rv 6+5 ja ne oli ns. luomuraskauksia. Kolmas raskaus sai alkunsa clomeilla ja tukilääkityksenä oli Lugesteron oviksesta kolmen päivän päästä aina rv10 asti! Siitä huolimatta menetin siinä raskaudessa toisen alkion ja kärsin todella rajuista vuodoista aina rv8 asti, ultrissa näkyi vain hyytymää elävän alkion alapuolella, mutta lääkäri epäili sitä toiseksi, myöhemmin näkyikin istukan jäänteitä. Kun aloimme toista toivomaan, tulin ekasta clomikuurista (eka yritettiin 4kk luomuna) raskaaksi ja ei ollut Lugeja tukena. Se raskaus päättyi jälleen keskenmenoon, yllätysyllätys rv6+4! Seuraavasta kierrosta tärppäsi taas ja alla clomit ja viimein sain myös jälleen Luget tukemaan aina rv10 asti. Nyt porskutetaan jo rv23. Eli ainakin mulla näyttäis tukilääke tepsineen. Meiltä ei koskaan löydetty mitään vikaa, mutta itse olen epäillyt koko ajan keltarauhashormonin puutetta (lyhyt LH-pituus kierrossa) ja sitä ei koskaan ektään ole edes tutkinut!
Kovasti täältä voimia ja minäkin kyllä vielä suosittelen tarkistusultraa, eihän sitä koskaan tiedä...Mä heitin niin monesti kirveen kaivoon siinä onnistuneessa raskaudessa kun vuosin hurjasti, hyytymiä ja oli kovat kivut ja kuitenkin siellä alkio sinnitteli!!! Iso :hug:ja jos nyt on käynyt se kurjin niin toivon, että pian pääset taas tänne ja sillä kertaa menet loppuun asti! Tiedän ton tunteen täydellisesti, kuten varmasti jokainen täällä :( Ja suosittelen kyllä juttelemaan lääkärin kanssa tosta Lugesta esimerkiksi. Siitä kun ei kerran mitään haittaakaan ole vaan päinvastoin!!!

MUOKS!Luin jääräpään teorian ja tosiaan tuossakin voi olla perää! Mulla meinaan esikoinen kans tyttö ja tämä toinen todennäköisesti myös. Mullekin tais joku joskus tästä kertoa. Tietenkään se ei lohduta hirmusti, mutta tällaistakin tosiaan voi olla syypäänä :(
 
Viimeksi muokattu:
Sanmar,Epäreilua:hug:Voimia sulle kovasti,toivon et pian pääset pysyvästi tänne puolelle. Koitahan pärjäillä:hug:

Täällä ipana on jotenkin käsittämättömässä asennossa... potkut tuntuu tosi vaimeena ihan alas,hiukan selkään päin. Ei yhtään potki mahaan ja siks ei voi tunnustellakkaan. Tunnen kyl et liikkuu kuitenkin. On ollu enempi vähempi näin jo ainakin viikon. Sain kääntyy et tuntis potkut.

Tultii eilen illalla reissusta,hiukan väsyny vielä...palaan huomenissa kommentoimaan paremmin:)

Repa ja säynävä 20+1,ja puoliväli korkattu...
 
Voimia Sanmar! Meillä esikoinen on kerrasta onnistunut luomuvauva, tyttö tuli ekasta kierrosta, josta lupa oli. Tätä raskautta edeltää 5 enemmän tai vähemmän alkuraskauden km, pisimmillään päästiin 12+0, mutta alkio oli kuollut ennen 6. viikon loppua. Missään välissä ei ehditty tutkia, missä vika on, itse epäilin ja edelleen epäilen keltarauhasen heikkotehoisuutta. Luget siis sain tähän raskauteen tueksi ja niillä pääsin ekan kolmanneksen suppareista ja pieni pysyi kyydissä. Esikoisestakin oli ekan kolmanneksen kovia suppareita, mutta kaipa tuo meidän jököpäämme oli jo pikkuruisena niin määrätietoinen, ettei suostunut irtoamaan kohdun kovista yrityksistä huolimatta.

ON Tänään se on. Rakenneultra. Jos pieni suostuu näyttämään, sukupuolitieto otetaan vastaan. Viikonlopun on supistellut aika napakasti, ihan hyvä siinäkin mielessä tavata lääkäri. Suppareita tulee niin levossa kuin rasituksessakin :( Onneksi ovat pääasiassa vain puristeluja, ei varsinaisesti kipeitä.

19+0
 
Sanmarille super-suuret voimahalaukset :hug: Toivon todella, että pääset tänne takaisin pian!

tillukkaalle koittaa siis tänään se tärkeä rakenneultra, onnea sinne :heart:

BM ja Putti 25+4

*muoks* soitin vihdoin sokerirasitus-tuloksia neuvolasta tänään. Nyt saa unohtaa senkin piinan loppuraskauden ajaksi, nimittäin arvot oli niin kohallaan että =) Paastoarvo 4,8 (5,3 tais olla se mistä kärähtää), toinen arvo 7,6 (päälle 10 ois ollu huono) ja 5, jotain kolmas arvo (ois kai saanu olla jotai 8, en enää muista). Jej!
 
Viimeksi muokattu:
Voi Sanmar :hug: Mä olen niin pahoillani! :( Harmi, ettei pieni jaksanut... Mulla oli se 1. keskenmeno ihan yrityksen alussa, sitten hiukan taukoa ja tämä on neljäs peräkkäinen raskaus (ilman välikiertoja), joka nyt siis on onnistumassa (vieläkään en uskalla sanoa että onnistuu). Itsekin epäilin tuota huonoa keltarauhashormonitoimintaa, mutta labra-arvot olleet aina ihan loistavat -> ei tukilääkitystä missään vaiheessa, vaikka sitä olen itku kurkussa kerjännyt lääkäriltä. Joten joskus käy vain huono tuuri :( Paljon jaksamisia teille, ja "vanhan" sananlaskun mukaan (en muista mistä aikoinani bongasin, mutta on lohduttanut minua): naiset, jotka saavat keskenmenoja, saavat myös lapsia. Yritä luottaa siihen.
 
Musta tuntuu kurjalta laittaa samaan viestiin sekä pahoittelut että omat kuulumiset, niin laitan erikseen..


(.): neuvolassa kaikki kunnossa :) Ei mitannut sf-mittaa, mutta sanoi että näppituntumalla viikkoihin nähden ihan normaalikokoinen kohtu himpun vaille navan korkeudella. Että huithait sille perjantaiselle mittaukselle koulussa, ei tarvitse huolestua. Pissa oli ok, hemppaa ei mitattu. RR 117/75 ja vauvan syke 140. Ohjeet valmennuksiin ja sokerirasitukseen (HYI) saatu. Elän toivossa, että tuolla meidän labrassa tarjoavat sen kolalitkun sijaan vadelmanmakuisena. Pitäisköhän soitella eri labroihin ja kysyä, että minkälaista olisi tarjolla? Tuon kun saa mennä tekemään mihin tahansa labraan..

Kelan paperit saatu esitäytettäviksi, lausunnon liitteeksi saan sitten ensi kerralla. Sitten voikin ruveta jo pakkausta odottelemaan :) Ja kuulkaas, kun ensi viikolla pitäisi päättää, että haenko Haikaranpesään vai menekö tavalliselle puolelle. Pesässä on tarjolla enemmän luomumenetelmiä kivun lievitykseen ja siihen kuuluu oma erillinen valmennus, mutta olen kuullut että loppujenlopuksi se ei juurikaan eroa tavallisesta. Paitsi että kivunlievitysvaihtoehtoja on vähemmän, kun ei niitä luomuja kukaan oikeastaan osaa tarjota. Että saas nyt nähdä viitsinkö sinne yrittää. Sieltä tietty varmemmin voisi saada perhehuoneen, joka olisi kiva. Mutta onhan tässä viellä viikko aikaa :D

Jännityksellä odottelen Tillukkaan uutisia pikkuisen jalkovälistä ;)

Kätsy ja Möyriäinen 19+0
 
BM,Hyviä uutisia sokerirasituksesta!

Tillukkaan ultrauutisia jännitän kauheesti,voikun pian tulis kertomaan:p

Mua jännittää niin et varmaan pyörryn torstaina jolloin siis meillä rakenne...huhhhuh...

Repa ja säynävä 20+2
 
Tervettä tyttöä povasi lääkäri! Pieni vastasi viikkojaan päivälleen joka mitassa ja kohdunsuu on kiinni ja lyhentymätön. Suppareita käski seurailla. Niin, ja se istukka on juuri niin edessä kuin vain olla ja voi.

Seuraavassa neuvolassa tulee sitten ne äippäraha-paperit. Lomaraha-anomuksen voimme laittaa sisään vasta joulukuussa, että tulee se ½ vuotta töissäoloa (tai edes palkanmaksua) täyteen, tämän laskettu aika kun on 11 päivää esikoisen kolmannen syntymäpäivän jälkeen... Eli taidan laittaa anomuksen sisään kahdessa erässä, että saamme pakkauksen aikasemmin kotiin hypisteltäväksemme ;)

Ja eilen se sitten alkoi: liiveissä oli ekat maitotipanjäljet.

19+1
 
Huomenna neuvola kuukauden tauon jälkeen. Yritän saada sen tädin nyt tunnustelemaan tuota mahaa että miten päin siellä ollaan. Ja pelkopolille en siis pääse kun pelot ei kai tarpeeksi suuria. Koskaan ei vielä neuvolassa ole kookeiltu miten päin vauva on että vain rakenneultrassa ja 4d:ssä ne perätarjonnat tuli esille. Voi olla etten taaskaan tule neuvolasta sen viisaampana kuin mitä sinne menen.... No hemppakin on mukava tietää ja sellaista ja niitä mun papereita ei edelleenkään ole Taysiin lähetetty vaikka täytin ne sähköisesti jo kohta kaksi kuukautta sitten (neuvola lähettää eteenpäin) vaikka huomenna rv 31 tulee täyteen. Supisteluja on ollut viikon verran aika lailla ja pienestäkin rasituksesta, ei tosin kivuliaita mutta sellaista että maha kovettuu eikä meinaa laueta se supistus paitsi makuulle mennessä. Yhtään en kohduunsuun tilanteesta tiedä. Eli odotukset ei huomisen neuvolan suhteen ole kovin korkealla, siinä määrin pettynyt olen neuvolatoimintaan täälläpäin.

Tänään rv 30+6
 
Kiitos kaikille ihan hirmusti haleista ja zempeistä sekä omien kokemusten jakamisesta :heart:! Niiden avulla jaksaa taas hetken eteenpäin. Varasin gynelle ajan ensi viikolle, jo senkin takia, että näkee onko kohtu tyhjentynyt kokonaan. Mutta samalla ajattelin kyllä jo kysellä, voisiko jotain hormoniverikokeita tms. ottaa jo nyt. Ja noista Lugeistakin aioin kysellä, jos niitä ois mahollista saada tueksi seuraavaan raskauteen. Olen valmis syömään jokaikisen pillerin tai piikittämään vaikka kuinka monta piikkiä itseeni, jos sillä voin nyytin saamista perille asti avittaa!

Mielenkiintoinen kyllä tuo teoria, että elimistö hylkisi toista sukupuolta. Itse oon miettiny, että voisko noiden keskenmenojen syy olla kilpirauhasessa...multa on otettu rytmihäiriöiden takia kilppariarvot v. 2008 ja sillon TSH oli yli raja-arvon, mutta lääkärin mukaan asialle ei tarvinnut vielä tehä mitään, kun oli niin vähän koholla. Ekan km:n jälkeen löysin netistä juttua km ja kilpparijuttujen yhteydestä ja kävin työterveydessä mittaamassa arvot uudestaan. Nyt TSH oli laskenut raja-arvon alle (3,1) eikä lääkärin mukaan tarvitse edelleenkään tehdä sille mitään. Kuitenkin netissä oli monellakin sivulla, että lapsettomuushoidoissa TSH:n pitäisi olla alle 2 ja mieluusti lähempänä 1! Eli myös noista kilppariarvoista ajattelin kysyä gyneltä. Tuo gyne on myös töissä lapsettomuusklinikalla, joten luulisi hänelä joku kanta asiaan olevan.

Toivon todella, että syy olisi joku yksinkertainen ja hoidettavissa oleva (kilppari, hyytymistekijät, keltarauhashormooni). Kun tänään tyhmänä lueskelin netistä kaikkea mahdollista ja törmäsin esim. sellaiseen syyhyn, että naisen ja miehen kromosomit eivät sovi yhteen tai toisella on joku kromosomipoikkeama, joka ei aiheuta itselle mitään, mutta periytyy alkiolle niin vaikeana, että alkio menehtyy heti alkuunsa....että tälläisissä synkeissä vesissä täälä ajatukset. Tosin noi todella harvinaisia, mutta ei tässä ennenkään olla enemmistöön raskauden onnistumisen kanssa kuuluttu. Onneksi tääläkin pinossa monta onnistunutta tarinaa useammasta km huolimatta :)

Mutta nyt häivyn kuumeilupuolelle ja toiv. nähdään täälä vielä mahdollisimman pian!! Ihanaa odotusta kaikille :heart:
 
Ihan kauhean paha mieli Sanmarin puolesta! Koita jaksaa! Varmasti saatte oman pikkuisen vielä. Miksi täältä niin moni joutui palaamaan lähtöruutuun? Tuntuu niin järjettömän väärältä!!

Onnea BM hienosta sokerirasituksesta! Hei, kun te puhutte eri makuisista litkuista niin minä olen ihmeissäni. Olen ekan kerran ollut rasituksessa 2007 ja sen jälkeen useastikin edellisen raskauden aikana 2009 km saakka kun osallistuin raskausdiabetestutkimukseen. Joka kerta mun litkuni on ollut ihan mautonta sokerilientä. Ihan siis niin kuin sokeria ja vettä. :x

Kiva lukea teidän pidemmällä porskuttavien kuulumisia kun niin hyvin menee kaikilla huolista huolimatta!

Täällä oli tänään se kauan odotettu varhaisultra, jossa näkyi täysin viikkoja vastaava suttu ja sydän löi vimmatusti. Oli se kyllä huojentavaa, pelkäsin ihan hulluna. Lääkäri sanoi nuo tutut sanat, että nyt on yli 90% todennäköisyys, että raskaus etenee normaalisti loppuun saakka. Sanoinpa kuitenkin, että tiedän millaista on kuulua siihen alle 10%, joiden raskaus päättyy huonosti, vaikka syke on nähty. Ja itse en pidä mitään rv12 riskirajana, tiedän, että mitä vaan voi tapahtua senkin jälkeen. Haluan selviytyä tuon rv 21 yli niin sitten voisi vähän huokaista helpotuksesta. Vaikka ei senkään jälkeen mikään ole varmaa ennen kuin vauva on sylissä. Onpas mukavan positiivista tekstiä, sori. Mutta oikeasti olen ihan positiivisin mielin ja haluan uskoa tähän raskauteen. Murehdin sitten jos murehdittavaa on, vähän liian pitkä aika tuonne tammikuulle olisi pelko persiissä tepsuttaa.

Nyt poikaa päiväkodista hakemaan!!

-Catalia 6+5
 
Tillukas,ihania uutisia:heart:Oon kauheen onnellinen sun puolesta:)

Sanmar,Kiva lukee että et oo luovuttanut asian suhteen... toivotaan että gyne saa mahdolliset syyt selville ja pääset påian takas tänne puollelle,onnea matkaan:heart:

Catalia,Ainahan voi jotain sattua,sehän on selvä..siks kyse onkin riskirajoista,eikä riskittömyydestä...miäkin oon niin tukallisen tietonen kokoajan siitä että mitä vaan voi vielä sattua. Toisaalta olis parempi ettei tietäs kaikkee mitä tietää...kun eihän se murehtiminenkaan asiaa auta: /Mut onnea sulle matkaan,tavallaan yks etappi kuitenkin takana...ihanahan ne sykkeet on kuulla:heart:

Mulla 2 yötä rakenneultraan,jännittää... Samalla alkanut jo nyt mietittyttää et mitäs jos tää viihtyy perätilassa loppuun saakka niinkuin veljensä viihty raivotarjonnassa alusta loppuun...Koska potkut tuntuu sitkeesti vaan alhaalla,niin tän johtopäätöksen oon tehny että ei juur siellä kääntyile...

Repa ja säynävä 20+3
 
Mun täytyy vähän korjailla viimeisiä viestejäni eli tarkastin just että se mun neuvola-aika onkin vasta torstaina...että voihan kökkö sentään kun olin niin menossani sinne jo huomenna ja lastenvahdinkinkin olin huomiseksi sopinut. Ja rv31 täyttyy siis vasta torstaina eikä huomenna kuten vahingossa kirjoitin. huomenna vanhenen taas vuodella joten ei ihme että muisti pätkii ja menee sekaisin päivissä
 
Heipparallaa!

Ja kiitti kun otitte mut niin lämpimästi joukkoon mukaan :) Tekstiä on tullut niin paljon etten muista mitä oli tarkoitus kommentoida.

Mun keskeytynyt km oli ilmeisesti mennyt kesken rv8+ joten jos sen yli pääsen niin olen aika iloinen, mutta melkoinen etappi on np-ultra. Ja nyt oon sitten alkanu jo ressaamaan sitä niskaturvotusta ja muuta. Mutta päivä kerrallaan. Ens ma ois varhaisultra,silloin viikkoja toivottavasti 6+5.

Mutta nyt unten maille :)

Diipeli ja kultapieni 5+6 <3
 
Sanmar Kannattaa tosiaan selvitellä sitä kilppariarvoa! Ja kai siihen keltarauhashormoniinkin on joku labra olemassa, mutta minulla kun elimistö ei ehtinyt missään vaiheessa ns. normaalitilaan raskauksien välissä, ettei tutkimuksia ehtinyt tehdä. Minulla siis viides km oli 364 päivää ensimmäisen jälkeen ja tämä raskaus alkoi viimeisen keskenmenon jälkeisestä ovulaatiosta.

ON Teinpä sitten iltapuhteena muutaman liivinsuojan jostain flanellitilkusta, joka kaapista löytyi. En ehtinyt kauppaankaan. Eilinen maitosaldo oli sellainen, että muuten menee muutamat liivit päivässä pyykkiin ilman suojia. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tätä runsaampaa tiputtelua on muutama viikko ja sitten se inhimillistyy, kunnes synnytyksen jälkeen hanat todellakin aukeavat. Mutta tissit lämpiminä siis, tytöt hyvät!
 
Nopeasti vaan kommentoin omaa napaa..:ashamed: Neuvolassa käyty tänään hemppa oli noussu itsestään 141 (viimeksi 126). Painoa oli tullu 500g 5:ssä viikossa. Verenpaine oli nyt paljon parempi mitä viimeksi. Sydänäänet kuului hyvin ja 158-160 syke. Kohtukin oli kasvanut hyvin, itse epäilin kun vaatteetkaan ei vielä kiristä eikä purista.. Seuraava etappi onkin rak.uä 8.11 ja seuraava neukku VASTA 22.11..:O
Niin ja sainpahan selvyyden siihen meidän asuntolaina asiaan.. Puolustin meitä naarasleijonan elkein..:D Jonka seurauksena pankki antaa meille lainan:popcorn::p

Katjahei & vaavi 14+3
 
Onneksi olkoon jääräpää:hug::flower:

Repa:Hyvin se huominen ultra menee, usko pois!=)Aiotteko udella sukupuolta vai jätättekö yllätykseksi?

Sanmar82:Vielä kerran iso :hug: ja tulehan pian takaisin! Ja toivottavasti saat jotain apua gyneltä!

katjahei:Sullakin jo hyvät viikot :)Ootatko esikoista? mulla masu kasvoi esikoisesta tosi maltilla kunnes rv 30 otti kasvuspurtin :D Nyt toista odottaessa kasvanut huomattavasti nopeammin.

Ja uusille lämmin tervetuloa!!!:wave:

Toive81 ja Sintti POKS 23+0
 
Toive,kiitti tsempistä:flower:Onneks oon niin väsyny,kun pojalla takana hiukan heikompi yö,et luulis unen maistuvan kaikesta huolimatta...
Kyllä meinasin kysyä näkyykö se haaroväli,mut jotenkin oon asennoistunut ettei se selviä,kun ei selvinny pojastakaan...sillon aika laiskanlaisesti se kätilö vaan vilkas et joo,ei näy kun haarat tiukasti kiinni.
 
Hei vaan kaikille! Taustalla olen pysytellyt, mutta olen kyllä seuraillut edesottamuksianne. Paljon iloisia ja surullisia uutisia täällä ketjussa. Tsemppiä kuitenkin kaikille :)

Ajattelin tulla kertomaan niitä iloisempia uutisia, eli kohdunulkoisen raskauden ja keskenmenojen jälkeen meille syntyi 16.9. ihana pieni poika <3 Toivottavasti teidän muidenkin odotus palkitaan :)
 
Ihanaa Hupu,onnea pojasta:heart:

Ultrasta saatiin parhaita mahdollisia uutisia,kaikki oli loistavasti,kaveri vastasi viikkoja ja istukka oli fundus-mallinen,eli siis ihan ylhäällä,sekä etu että takapuolella,oikei hyvä paikka. Poika meille olis tulossa jälleen,aivan niinkuin ounastelinkin:heart:Saatiin tosi hyviä 4d kuvia mukaan,viimeks ei ollu tuota 4d mahollisuutta kun esikoista odotettiin.
Kyllä se tosiaan liikkeisiin kovasti vaikuttaa toi istukan paikka,pakko taas todeta.

Oon nyt niin pilvissä,etten pysty muuhun keskittyyn...ai että oon onnellinen:heart:

Repa ja säynävä 20+5,kuka on nyt ystävällisesti kääntynyt mahaan päin...ja tosiaan jalat alespäin kaveri viihtyy...
 

Yhteistyössä