Keskenmenon jälkeen plussanneet syksyllä-10 (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

Tervetuloa Nallekarkki!!

ON Eilen tuli käytyä äippäpolin päivystyksessä. Neuvolassa olivat sitä mieltä, että supistuksia tulee liikaa vuodelevosta huolimatta. Keskussairaalalla todettiin, että sisäsuu on mennyt takaisin kiinnipäin suppareista huolimatta, eli vaakataso on auttanut. Nyt saan varovasti puuhastella pystyasennossa, mutta supparit eivät saa lisääntyä. Perjantaina tarkistetaan sitten taas aluesairaalalla, mihin suuntaan asennonvaihdos on vaikuttanut. Ulkosuu oli edelleen auki sormelle ja lukee kortissakin, muutoin kohdunsuu on onneksi kiinteä. Töihinpaluuta lääkäri piti supistusmäärilläni erittäin epätoivottavana.

25+1
 
Tänään oli lääkärineuvola ja kuten arvasinkin, niin en päässyt ultraan. Lääkäri oli varma että tällä hetkellä vauva on pää alaspäin kun tunsi sen alakautta sormillaan. Oli kuulemma jo aika alhaallakin. Kohdunkaula oli sentillä lyhentynyt eli nyt se oli 2 cm ja se oli pehmeä ja ulkosuu sormelle auki. Sisäsuu kuitenkin onneksi kiinni. Kuulemma tavallista uudelleensynnyttäjälle näillä viikoilla. Koosta hän ei suostunut sanomaan mitään muuta kuin että ehkä ei kuuitenkaan ole jättiläinen. Ota tuosta koosta nyt sit selvää, taitaa jäädä yllätykseksi. Hemoglobiini oli nyt jo 125 ja edelleen vedän tuplarautaa. Verenpaine oli jotain n. 65/117? Mulla kun tuo yläpainekin on välillä ollut alle sadan niin pelästyin et kuis se noin on noussut mut kovasti kehui hyväksi mun paineita. Paino oli LASKENUT reilulla kilolla. Mut koska olin nyt eri paikassa neuvolassa niin väitti vaakojen antavan eri lukuja. No, täytyy nyt puputtaa pullaa naamaan niin kai se siitä. Ja rd:tä ei noteerattu mitenkään eli kokoarvioita on mun turha kuvitella saavani tälläkään kertaa. Niin ja pissa onneksi puhdas...pelkäsin et olis sokereita kun join aamulla raudan kanssa taas tuoremehua. Ens tiistaina taas neuvolaan mut lääkärineuvolaa ei sitten enää ole.

Tänään rv 36+5.
 
Meidän tyttö syntyi 30.10.2010 klo.20.57 :heart:

Paino 3200g ja 47 cm pitkä söpöläinen. Syntyi rv 39+5 käynnistettiin mun rd:n takia.
Kaikki meni hyvin ja molemmat voidaan hyvin.Meidän tyttö on kuin nalle puh ja söis koko ajan;) Muutenkin kiltti ja tyytyväisen oloinen kaveri.

Lomailtiin koko perhe viimmeviikko joten kiirettä ja vilinää ollut.Ja minä aika väsynyt ( ja kiukkuinen) Nyt alkaa jo tasoittua. Ja kerkiää jo juoruilemaan koneelle :)

Terveisin Sintsu ja tyttö

Ja tietenkin toivottelen kaikille onnellista ja ihanaa masun kasvatusta :)
 
Sintsu:Hurjasti onnea ja ihanaa vauvantuoksuista arkea :heart:

Nallekarkki:Toivotaan vuodon/tiputtelun olevan harmitonta. Mulla syke on näkynyt ultrissa aikaisintaan jo 6+0! :hug:

Tänne ei kummallisempaa...Tämä viikko taas talvilomalla, sitten ois enää 3 viikkoa töitä jäljellä ja taas omia lomia 2 viikkoa ja sitten siitä alkaakin äippäloma. Ahdistaa vähän ajatus jo jäädä kotiin kun olisin vielä jaksanut töissäkin ollla. Eivät vaan mua huoli kun ei saa kuulemma olla yli virallisen ajan. Jos oisin tiennyt kuinka hyvin jaksan ja viihdyn siellä niin en olisi lomia pyytänyt ennen äippäloman alkua. Kotona kun tuntuu olevan ihan muuta kuin "lomaa". Esikoisen uhma ei sitten meinaa ottaa laantuakseen ja mun hermoparat ovat nyt niin lyhyet, että tuntuu kuin asuisi jossain sirkuksessa! :D :(

Tuntuipa kyllä hurjalta lukea, että jo helmikuisiin ja maaliskuisiin on tullut vauvat ja lapsivesiäkin tirskuu :( Meillä tammikuisissa kaikilla vielä onneksi vauvat mukana masussa, vaikka mukaan mahtuu myös triplojen odottaja(nyt jo rv30 saavutettu) ja ainakin yksi kaksosten odottaja! Kovasti täällä pidetään syntyneiden puolesta peukkuja ja lopuille viihtymisiä vielä masun lämpöihin :heart:

Toive81 ja Sintti POKS 29+0
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Sintsulle tyttösestä:flower:

Taffolle onnittelut 30 poksumisesta ja vipan kympinalkamisesta :)

tillukas, paljon jaksuja ja muista todellakin levätä!!! Vaikka annetaan lupa puuhastella jotein, niin se on sitten vähäistä se tekeminen. Muistan niin läheisesti tuon ajan, kun ei tienny mitä tohtis tehdä ja mitä ei ja aina kun teki jotain, niin huonompaan suuntaan vaan meni. Vaikka nyt varmaan tuntuu, että se lepäily on syvältä loppupeleissä ja aika tuelee pitkäks, niin se tasan varmasti kannattaa. Kyllä minäkin kyllästyin niin sen sata kertaa olemaan vaakatasossa tai vain istuskelemaan, mutta nyt tiedän, se kannatti. Jaksamista todella paljon ja pikkuiselee vielä paljon paljon viikkoja lisää masuun kasvamaan.

Niin ne päivät vaan vähenee. En viikon torstaina pitäis alkaa tapahtuun. Jos jostain syystä ei käynnistellä silloin, niin pystytän leirin synnärille enkä suostu poistuun, kuin kahtena kappaleena. Niin kertakaikkisen väsynyt olen tähän muhkeaan olemukseen ja vaivoihin. Vauva on jo hyvän kokoinen, täysiaikaisilla viikoilla mennään, astma alkanu haitata ja jatkuvat rytmihäiriöt. RD sentään kurissa. Olo on väsynyt unettomuudent akia, mutta pikkuinen se jaksaa jumpata ja paiskia rakon ja kylkiluiden välillä täysillä. Pääkipu tuppaa olla seuranani jatkuvasti, kun ei saa nukutuksi. Jos yössä nukun tunnin tai kaksi, se on jo paljon. Supistukisa on ja vähän on edistytty alakerrassa, joten ei ihan tehottomia ole kuitenkaan olleet. Verenpaine vaan tuppaa olla turhan matala, viimeksi oli vain 90/66. epiduraalia ajatellen turhan matala, kun se madaltaa paineita entisestään. Jospa menis taas syömään jotain, kun kännykkä asiasta muistuttaa. Muuten en muista syödä, kun ei ole nälkä. Tällä hetkellä paino -2kg lähtöpäinoon. Aika hyvin, kun aina ennen olen saanu kerättyä 12-30 ylimääräistä kiloa :)

Lumi-Marja ja neiti Nuppunen 37+2
 
Nallekarkille vielä tervetulotoivotuksen ja ihan erityisen paljon onnea matkaan ja kaikkea hyvää. Meillä on kans noita menetyksiä ollut ja yksi keskeytys vaikean aivojen ja kallon rakennevian vuoksi. Meidän pienellä oli anenkefalia :( Raskaus keskeytettiin rv 15+5 ja pieni poika syntyi. Koko alkuraskauden ennen 12 viikon ultraa olin kuin hyytelöä. En uskaltanut oikein odottaa mitään, pelkäsin vain, että sama toistuu. Kaikki kuitenkin oli hyvin ja nähtävästi edelleenkin.

Vuosin tosin 20 ekaa viikkoa, eli puolet raskaudesta. Enemmän ja vähemmän ja järjettömän paljon. 14 viikolla istukan reunan todettiin repsahtaneen ja siitä johtui pulppuamalla alkanut vuoto. Sekin onneksi loppui lääkkeiden avulla ja oikestaan...no...lähes koko raskuaden olen vain ollut sairaslomalla ja makoillut. Aika on tullut pitkäksi ja erittäin pitkäksi, mutta jospa se nyt pian palkittais. Tätä vauvaahan yritettiin nelisen vuotta saada alkuun ja hoitoihin upposi ihan varmasti henkilöauton verran rahaa. Joulukuussa -09 saatiin tuomio, että emme saa lapsia millään keinoilla. noh, kuinkas kävikään. Kevään korvalla olo oli kamala ja en ollut uskoa, kun mies houkutteli tekemään testin, kun siihen piirtyi kaksi vahvaa sinistä viivaa. En osannut sanoa mitään, tuijotin vain tikkua ja itkuhan siinä pääs. Jossain vaiheessa mietin, miksi meidän lasten saanti on näin vaikeaa. Ensin sitä ei kuuluu ja sitten meinaa mennä koko ajan kesken, syntyä liian aikaisin tai muuten vaan mun oma terveys alkaa pettää. No, tämä kullanmurunen onnyt mun osalta viimeinen. Ei enää koskaan pelkoa keskenmenosta tai muustakaan. Mun osuus on tehty tämän syntymän jälkeen. Sitten alkaa se toinen vaihe, sitä riittääkin vuosiksi eteenpäpäin :) Yksi on jo täysi-ikäinen, joten eiköhän sitä selviä näistä viidestä nuoremmastakin :D

Kaikkea hyvää teille kaikille odotukseen, jos nyt satunkin jakautumaan ennen ens viikkoa, enkä jaksa tai pääse koneelle, kiitos nuorisolle kotosalla! Kiitos myös jo etukäteen kaikesta tuesta ja tsempeistä. Se kaikki on auttanut jaksamaan eteenpäin. Rauhallista joulunodotusta ja sydämestäni toivon, että jokainen tähän pinoon tuleva ja kuuluva saa sen ihanaisen nyytin kotiin asti:hug:

Lumi-Marja
 
Lumi-Marjalle onnea matkaan jos sattuu ettei kohdata ennen sitä:heart:

Mulla oli tänään sokerirasitus (kaikille yli 25v.),just niin ällöä kun kuvittelinkin... huomenna soittelen tuloksia:)

Repa ja säynävä 26+4
 
Noniin... narahdimpa sitten ihan puskista tuossa sokerirasituksessa että ilmeisesti ihan hyvä että se täällä otetaan kaikilta yli 25v,koska en kuulunut mihinkään ns.riskiryhmään....
Mulla tuo viimeinen arvo ylittyi hiukan (lukemaa en muista),kaks ekaa oli tosi hyviä kuulema. Jäi mietityttään että mistä se nyt sitten kielii,kun tuon viimosen arvon ylittäminen on ilmeisesti harvinasempi tapa narahtaa... onko kellään tietoa asiasta?

Mieli on ollut jotenkin maassa,oon aika tarkka ollu ruokavalion suhteen jo muutenkin ja pelkään että mulla ei kauheesti oo mistä parantaa... et entä jos niitä arvoja ei sitten näillä avuin saa korjattua

Repa ja säynävä 26+5
 
Juuri kävin kelan sivuilla nettipankkitunnuksilla kattomassa että joko olis päätöksia alannu tulemaan niin kas kummaa, eilen oli myönnetty äitiyspakkaus. Nyt ei muuta kuin jäädään sitä odottelemaan seuraavat 2 vko :p Aivan niinku pieni lapsi odottelis nyt saavansa jotain :p :)

Sasuma ja taapero 24+4 :kiss:
 
Onnea sintsulle :heart: ja tsemppilöitä Lumi-Marjalle :hug:

Mulla oli eilen neuvola ja pojalla kans 3-vuotisneuvola. Kaikki on ihan ok, en nyt ala listaamaan sen kummemmin.. Oli mielessä vaikka ja mitä asiaa mutta mun mokkula tökkii yhteyttä niin pahasti, että kaik unohtuu. Ei kai tässä kummempia, Putti paiskoo menemään tuolla masussa niin, että tekee tosissaan kipeetä, ei oo kyllä erilliselle liikelaskennalle tarvetta tällä erää :) Närästää, sen kestää kyllä. Kramppaa, sitä ei meinaa kestää, on lähteny ihan käsistä. Ei auta magnesiumit, jos on työpäivä takana, saa yöllä herätä kramppeihin ja ne ei hellitä sitten millään..

Työkaverilta tuli tänään viesti, että ovat saaneet pienen tytön :heart:

BM ja Putti poksuu 32+0 *POKS*
 
Vitsit että aika menee nopeasti! On muka ollut kauhee kiire koko ajan - oon käynyt täälläkin vaan kurkkimassa teidän kuulumisia. Mulla on jo 2 viikkoa mammalomaa takana ja yhä vaan kiirettä riittää :)

Onnittelut sintsulle :flower:

Lumi-Marjalle tsempitykset - toivottavasti pikkuinen tajuaa syntyä pian :heart:

Raskausdiabeteksesta en olekaan tänne vielä ehtinyt kertoa, joten Repa, tässä vähän omia kokemuksiani asiasta. Minäkin narahdin tuosta 3 viikkoa sitten ihan puskista. Jonkinlainen sukurasite mulla kyllä on mutta painoindeksi ennen raskautta 20 ja elämäntavat kunnossa. En ole kummassakaan raskaudessa päässyt seuloihin, mutta kuukausi sitten pissanäytteessä sokerit oli +++ jonka jälkeen sain luvan mennä rasituskokeeseen. Ja minäkin jäin kiinni nimenomaan tuosta kahden tunnin arvosta (paasto 4,8 1h 9,8 ja 2h 9,3 kun rajat ovat 5,3 10 8,6).

Sain neuvolasta pari viikkoa sitten verensokerimittarin, kirjallisen ohjeen ravitsemuksesta ja käskyn mitata paastosokeria 3 viikon välein. Mielestäni aivan riittämätöntä neuvontaa ja seurantaa! Onneksi siskoni on ravitsemustieteilijä ja tutkinut asiaa vuosia, joten hänen neuvojensa avulla olen saanut korjattua ruokavaliota ja mittaillut itsekseni sokereita myös ruokien jälkeen. Itse jätin pois kaiken lisätyn sokerin ja valkoiset jauhot. Vähensin marjojen ja hedelmien syömistä. Lisäsin ruokavaliooni huomattavasti ruisleipää/kokojyväviljoja, kasviksia (muutakin kuin tomaattia, kurkkua, salaattia) ja hyviä rasvoja. Näillä muutoksilla sain lähes kaikki ruokien jälkeiset arvot kohdilleen, mutta aamiaisesta löytyi vielä yllätys. Olen vuosi kaudet syönyt aamuisin maustamatonta jogurttia, kiiwin ja sokeroimatonta mysliä. Tuo kuitenkin nosti sokerit yli 8, kun raja-arvo on 7,8. Nyt aamupalani sisältää kaurapuuroa+ruisleseitä, ruokalusikallinen rypsiöljyä ja vadelmia. Olokin on paljon parempi tämän muutoksen jälkeen :)

Muilta osin täällä voidaan oikein hyvin. Kävin tällä viikolla neuvolalääkärillä joka tosi tarkkaan ultrasi beben kokoa tuon radin takia. Nyt kokoarvio on 2700g ja syntymäpainoksi arvioitiin n 3800 eli sama kuin esikoisesta. Kuukausi sitten neuvolassa sanottiin että vauva on jo laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta kuten arvailinkin, kaikkea kanssa - tyyppi huitelee jossain tosi korkealla vielä eikä kohdunsuulla/kaulalla ole tapahtunut yhtään mitään muutoksia. Mä alan vähitellen kaipailemaan kipeitä supistuksia!
 
SD,Mulla sama painoindeksi ennen raskautta... esikoisen aikaan oli kerran sokerit plussalla,siis yhdellä,kun olin syönyt roven mämmiä edellisiltana flora vanillan kanssa,mut muuten ei oo virtsoissakaan ollu mitään...liekö sit jo esikoisen aikaan toi.Ei kyllä ollut hällä syntyessään mitään ongelmia,alhasta verensokeria tai isokokoisuutta...
Miä syön l'ähestulkoon pelkiltään kokojyväviljaa ja monipuolisesti kasviksia muutenkin,itseasiassa mulla yks lappu on rd ruokavaliosta ja oon aika sen mukaan menny jo aiemminkin... siks vähän äimänä olenkin. Toki mulla on ollu herkkupäiviä yks viikossa,millon on sit saattanu mennä pizza tai jotain...samoten hedelmiä oon syöny aika paljon,mut koittanu niitäkin jo etukäteen vähentää kun sain kuulla et se ei olis suotavaa... Mut voihan se olla et kotimittauksessa näitä ongelmia ei ole ilman suurempaa ruokaremonttia,enhän miä normisti vedä säkillistä sokerilitkua:p No jää nähtäväksi...Onks sulta nyt sit kaikki herkut pannassa kokonaan? Miä en vielä tiedä kuinka usein noita sokereita mitataan,mut ensin tiiviimmin ja jos arvot kohollaan niin sit kuulema löyhemmin.
 
Tänään rv 37+2 ja todella malttamattomaksi alan käymään jo! Katoin just ikkunasta ja totesin et ihanaa, siellä sataa vettä...eli mun ei tartte ruveta pukemaan lapsia ulos kun en enää omia kengännauhojanikaan meinaa kii saada ja se vaatettaminen on niin tukalaa. On niin kömpelö olo ja nyt loppumetreillä alkaa pelottaa kaikki vielä potenssiin jotain. Rupesin tossa miettimään et miten ihmeessä ne voi tietää et tää vauva mahtuu tulemaan ulos kun en kunnon kokoarviota ole saanut (en tosin missään muussakaan raskaudessa). Meidän neuvola on ihan syvältä kun vertaa teidän muiden neuvoloihin ja muissakin ketjuissa sama juttu. Toiset pääsee sairaalaan kokoarvioihin ja pelkopoleille ym. oon myös huomannut et täälläkin kaupunkilaiset pääsee helposti Taysiin tutkimuksiin mut tääältä maaseudulta ei saa lähetettä niin sitten millään. Pelkopolille olisin halunnut tuon syöksysynnytystaipumuksen takia. nyt kun vauva ilmeisesti on pää alaspäin niin ei siitä perätilasta enää sellaista murhetta ole. Mutta kun on tuo rd:kin niin yleensä silloin muut pääsevät ainakin kerran johonkin kokoarvioon...mut ei täällä. Viimeisessä neuvolalääkärissä kun kyselin terv. keskuslääkäriltä kokoa niin vastasi vaan et ei ehkä ihan jättiläinen...et sellainen kokoarvio. Ja miten ikinä ehdin ajoissa sairaalaan. Tiedän et mun pitää lähtee heti kun ensimmäiset merkit tulee mut sitten on nuo 2v ja 4v jotka tarttee jonkun seurakseen etten voi noi vaan lähtee. Sitten isäntä laukkaa tuolla metsällä viikonloput ja puhelinkin on äänettömällä et kivat vaan mulle. Oonpa taas hyvällä tuulella, nää raskaushormonit jyllää kyl ihan satasella. Vielä siitä et kun neuvolalääkäri sanoi että kohdunkaula lyhentynyt ja pehmeä ja sormelle auki (kuulemma jossain valmistavassa tilassa) niin kun vauva vaan päättää lähteä tulemaan niin se tulee kyllä rytinällä kun paikat kypsät. Veikkaan ettei paljoo yli puolen tunnin mene. Täältä kestää 30 minuuttia sairaalaan mut ambulanssii joutuu odottaa joskus jopa 20 minuuttia. Ruuhka-aikaan menen kyl tunti sairaalaan ajaessa.

Tänään rv 37+2.
 
Täällä tänään 10+0 :heart: Masu alkaa pikkuhiljaa tulla näkyviin :)

jääräpää::hug: tsemppiä!! Mulla muuten samat mietteet tulevan synnytyksen kanssa, mulla kaks aiempaakin on nopeita olleet, ja kuopus vielä esikoista pikaisempi, että hurjalle tuntuu jos homma vielä vauhdikkaammin menee. Ekoista kunnon poltoista on mennyt pari tuntia siihen että vauva on maailmassa ollut, ponnistusvaiheet on olleet 5min ja 3min :whistle: Meillä onneks sairaalalle ajaa suunnilleen vartissa, jos vauva päättää täysaikasena syntyä. Jos taas ennen rv 36, niin sellanen tunnin matka, ja ruuhkassa menee pidempäänkin. Siinäkin tapauksessa varmaan mennään eka lähimpään sairaalaan ja sieltä saavat ambulanssiin laittaa;) en aio missään nimessä kokeilla onneani henkilöauton kyydissä varsinkaan ruuhka-aikaan.
 
RD:STÄ : mä kävin silloin siinä rasituksessa ja se normaali. Nyt viimeksi neuvolas pissa oli plussalla, terkkari sanoi että hieman se väri muuttui, otti sormen päästä sokerin ja arvo oli 7,8 eli just sen rajan. Antoi sitten mittarin mukaan enkä sillä ole saanut korkeita arvoja vaikka yrittäisikin. Eli vähän epäselväksi jää. Mun isällä on alkava aikuistyypin diabetes (ylipainoa) eli pieni sukurasite on. En ole ihan varma olinko napsinnut rennietä ennen tota neuvolaa, sen verran helposti tulee niitä otettua - ja vaatii jo joskus 2 keralla kun korventaa....

vappupommi 32+4
 
Jäärikselle jaksamista:hug:

Vappupommi,Raskaanaollessahan se sokeri "imeytyy"eritavalla jokatapauksessa,oli rd todettu tai ei... eli helposti se saattaa pissaan läpi päästää jos jotain makeeta on just vetänyt enempikin. Miäkin mietin et mahtaako mittarit näyttää mitä kun normaali ruokavaliolla kotona mittailen,kun mulla on valmiiks jo sellanen mitä ne nyt yleensä suosittelee... joko normaaleja lukemia ja en vaan kestä mitään hiilihydraattipommeja tahi sit mulle ei käy jokin mikä nomaaliin terveelliseen ruokavalioon kuuluis...oon kuullu et puuro tai jopa se ruisleipä saattaa nostaa verensokerit liian korkeelle joillakin:O

Miä en oo lainkaan miettiny synnytystä et miten se tulee sitten järkkääntymään... ajattelen vaan että ilmanmuuta menee lasketun yli ja saadaan käynnistysaika ja sit on aikaa vieä esikoinen hoitoon jne.Mut pitäs varmaan miettiä sitäkin mahdollisuutta että tälläkertaa asiat menee toisin. Mullakaan tuskin kovin kauaa menee sitten kun se synnytys oikeesti alkaa,jos ensimmäiseen koitokseen voi verrata. Silloinkin uhkailtiin kovasti et etukäteen syntyy,mut kakat.
Huomena olis lääkärineuvola,sittenhän sen tietää missä mennään paikkojen kypsyyden suhteen... samantyyppistä vihlontaa tuolla alakerrassa on ollu kun eskoisenkin aikaan ja sitä limasta vuotoa aina joskus. Harmi etten saa vielä sitä sokerimittaria,vaan pitää varata erillinen aika siihen sitten|O

Repa ja säynävä 27+1
 
Haluaisin mukaan! (mielestäni kirjoitin tänne viestin jo eilen tai lauantaina, mutta näyttää siltä että on kadonnut jonnekin...)
Eli kkm elokuussa (n. rv 6) ja tyhjennys syyskuun alussa. Menkat lokakuun puolessa välissä ja 14 dpo +! Eli nyt olis 4+3 menossa. Pelkään hiukan sitä, että + johtuisi kkm:stä tai vajaasta tyhjentymisestä, koska mua ei koskaan loppu-ultrattu / mitattu hcg:tä / tehty raskaustestiä. Mutta googlettamalla ole todennut pelkoni melko tyhmäksi :) Mutta koitan päästä hcg-mittaukseen, jotta rauhoittuisin! Vielä ei ole tullut samanlaista onnea, kun heinäkuussa plussatessa, nyt pidän jalat tiukasti maassa, ainakin ultraan (ajattelin mennä yksityiselle n. rv 7) asti.
 
Anna-79 tervetuloa mukaan! Kävin tuolla kuumeilupuolella aiemmin lueskelemassa, ja meinasin jo sinnekkin sulle kommnetoida että ole vaan ihan rauhassa, ei ole mahdollista että olis edellisen raskauden hormonia vielä veressä! Mulla lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen raskaustesti näytti negaa noin kaksi viikkoa myöhemmin, ja ovis tuli 3 viikkoa tyhjennyksestä jo ekan kerran. JOs sulla olis raskausmateriaalia jäänyt vielä yksien menkkojenkin jälkeen, niin varmasti olis tulehdus päällä ja sen kyllä tietäisit jos olisi. Eikä viivat vahvistuisi niinkuin sulla on tapahtunut :) Eli onnea kovasti, ja paljon jarrusukkia pienelle matkaan!
 
Huolestuttava neuvola käynti tänään: :| Kaikki oli muuten ok, mutta sf-mitta oli kuukaudessa kasvanut vain 0,5cm joka oli neuvolatädin mukaan liian vähän. No joo, okei, mulla on ylipainoa joo, sekin kuulemma vaikuttaa tuohon mitan ottamiseen jonkin verran, mutta silti neuvolatäti oli hyvin huolestunut. Alkoi sitten soittelemaan ja kyselemään että olisko saanu ultraus aikaa mutta loppujen lopuksi hän päätyikin siihen että menen 2 vko:n päästä uudestaan, kuunnellaan sydänäänet ja otetaan uudestaan tuo sf- mitta. Ekalla kertaa tuo mitta oli siis 20,5cm (viikoja tuolloin oli 21+1) ja nyt siis 21cm ja viikkoja tänään 25+1. Onko muilla ollut samanmoista tilannetta, kannattaako mun nyt huolestua? :confused: ..liikkeitä kuitenkin olen tuntenut päivittäin..

Sasuma ja taapero joka huolestuttaa nyt kovasti 25+1
 

Yhteistyössä