*Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2010-2011* (päivityspyynnöt yksityisviestillä)

BM:Voi kun nyt löytyisi joku ketä jaksaisi jatkaa pinoa :( Minäkin menen jo niin loppusuoralla, etten ota jobia vastaan.

Täällä on jännityksen sekaiset tunteet, nyt alkoi se kuu jolloin on tämän vauvan la! :) Vaikkakin vasta 26.1., mutta olen niin optimistinen (kerrankin), että tyttö saa luvan syntyä jo aiemminkin ;)

Neuvolalääkäri oli ihan paska kokemus ja en jaksa edes alkaa siitä enää tilittämään, mutta lyhykäisyydessä:en saanut mitään painoarviota vauvalle enkä mitään tietoa kohdunkaulan tilanteesta kun hänen kokemus ei kuulemma riitä moiseen...:kieh: Mutta maanantaina on neuvola taas ja annan kyllä palautetta tuosta sijaisesta ja kysyn oisko mitenkään mahdollista saada uusi käynti sille viralliselle lääkärille...

Mutta hei, ihanaa alkanutta Uutta Vuotta kaikille! :)

Toive81 ja Sintti 36+3
 
Taffo,voi räkä niiden paineiden kans...toivottavast nyt pysyis aisoissa eikä joudu minnee osastolle....

Toive,No mikähän virka sillä lekurilla oikeestaan siellä sitten oli: /Mun mielestä saisvat peruu koko lekurin jos toisella ei ammattitaito kerran riitä tekemään sitä tarkastusta. Ilmanmuuta mun mielestä tossakohtaa pitäs uusinta saada kun ei kerran sisältänyt käynti sitä mitä pitäs.
 
Säilyiköhän kaikki ehjänä tähän vuoteen :)

Niin hyvää uuttavuotta 2011 kanssa odottajille!

Toive81: no oli kyllä ihan turha käynti lekurilla! Tämän vuoksi en mene meidän neuvolalääkärille vaan suuntaan suoraan yksityiselle.

Päivittäjäksi en minäkään viitsisi enää alkaa. En taitaisi edes osata.

Omaan napaan ei erikoista. Maha kasvaa hurjasti. Makeaa tulee syötyä ihan liikaa :mad: Oon jääny vuosilomalle, joten töihin ei tarvitse enää palata :)

Peppioliina rv 32+1
 
Heippa kaikille! Onnellista uutta vuotta!

Nyt uskallan tulla listoille mukaan, vaikka varhaisessa vaiheessa ollaankin. Takana kkm viime kesänä, joka paljastui np-ultrassa. :( Nyt yk 3 tuotti tulosta, en oikein vieläkään tahdo uskoa todeksi :) Tekisi mieleni iloita ja hyppiä riemusta, mutta en tiedä voinko vielä... Tänään on kyllä ollut jo todella huonokin olo, että ainakin ollaan kunnolla raskaana. :p

toive81: ehdottomasti tollasesta lekurista valitus kuntaan tms. Tai ainakin joku huomautus, herranen aika jos jotain olisi pielessä tai muuta vastaavaa ja lääkäri ei siitä mitään ymmärtäisi!! ihan älytöntä!
Mäkin olen miettinyt, että kuinkakohan pätevä lääkäri meillä on, kun kesällä neukkutäti kertoi että on kaksi lääkäriä, jotka niitä hommia tekee, ja toinen on joku eläkkeellä oleva joka tekee niitä "muuten vaan" :O En kyllä luota mihinkään eläkkeellä olevaan, vaikka onkin varmaan kokenut, mutta sen pitäis olla jo lomailemassa eikä missään tuuraamassa tms...

Peppioliina: miten se menee käytännössä, vietkö sitten lääkärin lausunnon neuvolaan? Mä en tiedä yhtään miten yksityisen gynen tiedot riittää neuvola-asioissa. Oon kyllä harkinnut tota vaihtoehtoa, varsinkin jos sairastelu mulla jatkuu ja sen takia käyn jo valmiiksi yksityisen gynen hoidossa, niin samalla sais sit hoitaa tonkin. No katotaan. Ultraan sinne mennään kuitenkin kuun lopussa. Jännittää!

Varmana siis kuolen pyörryn ja oksennan joka paikkaan kun jännittää niin kovin sit se varhaisultra. Varsinkin jos on valmiiksi jo pahoinvointia :D

Iloista odotusta kaikille! Toivottavasti nähdään tällä puolella pitkään ja iloisissa merkeissä ;)

tömpsis ja super 4+5 (kuukautisista laskettuna 7+1)
 
Tömpsis: Tervetuloa ja onnittelut plussasta :flower:
Uskoisin oleellisimmat asiat kirjoitettavan neuvolakorttiin. Jos jotain ongelmia on niin sitten voin toimittaa epikriisiä neuvolaan, mutta muuten en. Mulla tää neuvolalääkäri on lisäksi työkaveri, joten en senkään vuoksi halua hänen tutkittavaksi. Epäpätevä myöskin äitiysneuvolaan, ainut asia minkä osaa todeta niin onko kohdunsuu auennut. Ensisynnyttäjänä sain synnytystapa-arvion äitipolilla, mutta uudelleen synnyttäjänä joudun tyytymään neuvolaan. Olen sopinut neuvolatädin kanssa yksityiselle menosta ja hänenkin mielestä se on oikea ratkaisu.

Peppioliina rv 32+2
 
Tervetuloa Tömpsis!

Pika kuulumiset:

Paineet edelleen nousussa :| mutta muuten kaikki ok.HyytiKyppynen on niin alhaalla ette th saanut enää edes sormilla kiinni päästä,mitä se sitten tarkoittaakaan.:confused:Prjantaina taas konrolli plaah ja plaah.

Taffo ja HyytiKyppynen 37+6
 
tömpsis: tervetuloa!

ja yksityisestä lääkäristä; minäkin olen käynyt koko ajan omalla gynelläni. Hän merkkaa neuvolakorttiin tiedot joten tieto kulkee sitä kautta. Ei siinä sen kummempaa, ei neuvola ole mitään ihmetellytkään asiassa. En halunnut täällä neuvolalääkärille, kun ne vaihtuu siellä koko ajan.

täällä ei mitään merkkejä synnytyksestä, lääkäriin menen vielä omasta halusta tällä viikolla

taffolle "paineettomia" päiviä

bm: joko on h-hetki lähellä

vappupommi 39+5
 
Tömpsis,tervetuloa joukkoon:heart:

Lääkäristä,Mulla oli sen sorttinen tuuri ekassa raskaudessa et mun oma gyne missä siis muutenkin käyn,oli myös nla lääkärinä. Eli ostivat siis tätä palvelua yksityiseltä....Nyt tässä raskaudessa(Muutettiin toiseen kaupunginosaan ja neuvola vaihtui) lääkäri on kyllä gyne myöskin,ei pelkkä yleislääkäri,vaikka tekee siis lähinnä niitä hommia terveyskeskuksessa Harkitsin tota oman gynen käyttöä,mut piheys sitten voitti,kun tuntuu et tää lääkäri asiansa auttavasti osaa. Ja nythän mulla on tän rd:n takia parin viikon päästä se paino ja synnytystapa arvio,joten sekin asia selvinnee sitten hyvin...
Täälä tuota yksityisen gynen käyttöä on aina tarjottu yhdeksi mahollisuudeksi neuvolassa:)

Taffo,Esikoinen oli aikanaan niin alhaalla et oma täti jopa pisti käväsemään sairaalassa,et kattovat onko se tosiaan pää alespäin kun ei mitään otetta saa,oli varmaan samoja viikkoja kun sulla nyt.:) On porautunut tiukasti lähtöasemiin....

Miä epäilen taas et onks tää kaveri edelleen pää alespäin vai onko tämän viikon reipas myllääminen merkannut kääntymistä väärinpäin.... en oikeen ota selvää... ens viikolla olis taas neuvola et siellähän se sit selvii viimeistään. Sais kyllä pysyy pää alespäin.
Välillä tuntuu et maha repee justiinsa kun kaveri puskee mahanahan läpi,siis ihan oikeeta kipua. Ei onneks sit kestä kauaa kun taas oikasee ittensä. Jännä kyllä,kun esikoisesta ei ollut tällästä... no pääasia et liikkuu:D

Repa ja säynävä 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsemppaajille!:hug:

Repa,kiitos neuvosta!Vaikka HyytiKyppynen onkin nyt lähtöasetelmissa niin en usko että tulee vielä pariin viikkoon.Lauantaina supisteli kovasti,en saanut nukuttua mutta nyt ei ole taas mitään.:) Meillä myös pikkukaveri myllertää välillä kovasti,nyt onneksi hieman rauhoittunut kun maha laskeutunut ( ? ) tai jotain.

Bm taitaa olla nyytin haussa...Ihanaa!:heart:

Taffo ja HyytiKyppynen POKS 38!!
 
Tervetuloa Tömpsis!

Tuo pinon jatkaja alkaa tosiaan olla ongelma. Lähes kaikki menevät niin isoilla viikoilla, että apu BM:n jälkeen kestää vain jonkun hassun viikon. Itsellä nyt teoriassa viikkoja on vielä jäljellä, mutta jotenkin on vaan sellainen olo, ettei tämä mene pitkäksi. Kun nyt täysiaikaiseksi saisi...

Suppareita, taas. Suppareihin liittyy tietysti alapäätuntemukset ja limastelu on päivittäistä. Esikko jäi vielä sopivasti kotiin eilisestä.

33+1
 
Taffo: En o :p Olisinkin! Sulla sen sijaan on meininki sen tyyppinen, että saatat kuule lähteä oman nyytin hakuun ennen mua :)

Neuvolassa tänään: Putti on valunut edelleen alaspäin ja pääkään ei enää kuulemma liiku niin paljoa, eli asemiin ollaan menossa. Väsyttää, kun ulkona on niin kylmä ja kulku hankalaa, tänään jo toivoin, että olisimme autoileva perhe :( Mutta siis ei tässä nyt toistaiseksi sen suurempia synnytys-oloja ole. Eilen illalla nipisteli menkkakivun tyyppisesti alaselkää sohvalla loikoessa, that´s it. Th oli sitä mieltä, että se sitten yhtäkkisesti alkaa se homma, toivotaan että ennemmin kuin myöhemmin. Seuraavan ajan laittoi vasta ens viikon perjantaille ja toivotti tervemenoa synnärille. Todellakin toivon, että se ens viikon aika jää käyttämättä.

Esikoisen päätimme laittaa mummola-lomalle torstaina (jolloin LA), jollei sitä ennen ala tapahtua. Mies on iltavuoroissa ja mä alan olla niin loppu, että ajateltiin ratkaisun olevan meille kaikille hyvä, ja mummolaan hän menee joka tapauksessa synnytyksen ajaksi joten.. Tosin mitään viikkotolkulla en kykene olemaan rakkaasta pojasta erossa, nytkin jo morkkistaa kun meni pitkästä aikaa päiväkotiin. Meillä on nyt sopimuspäivät, että sinällään poika tulee olemaan paljon kotonakin ja pitää meidän kanssa Putti-loman eli on kotona miehen pitäessä synnytyksen jälkeen ekat kaks viikkoa isyysvapaata.

tillukkaalle jaksamista suppareiden kanssa. On se vaan hankalaa tää odotusaika, ensin niitä suppareita haluaa välttää ja sitten niitä alkaa odottamaan, kun aika on kypsä. Mua kauhistuttaa suppareiden tuoma kipu (jota en onneksi viime kerrasta muista) mutta toivon niitä silti. Kyllä tää vatsalihasten venymiskipu ja alapään myös alkaa pikkuhiljaa riittää..

Semmosia tänään, voikaahan paksusti kaikki!

BM ja Putti 39+5
 
heipsan. mua masentaa kauheesti. tuntuu siltä ettei ole oireita - vaikka tiedän, ettei se mitään todista! - eikä olo ole yhtään "paksu" paitsi sen takia, että oon ihan kamalan turvonnut NAAMASTA :O yök! ja paino on noussu ainakin pari kiloa :( Tosi kurja olo, kun huolestuttaa ja ultraan on niiiin pitkä aika :( äh, oon ihan varma, ettei tää raskaus etene nyt ollenkaan :(

Mä olisin valmis päivittäjäksi, mutta kun olen niin kamalan alussa vasta. En halua sitten ultran jälkeen pudota pois tai jos km tulee... Eli jos pääsen niin pitkälle niin helmikuun puolella voisin ehkä olla valmis päivittäjäksi. :)

tömpsis ja super 5+0 (7+3)
 
Viimeksi muokattu:
Tömpsis:Tervetuloa mukaan ja vahvaa vauvaliimaa mukaan! Muistan tuon alkuraskauden kurjuuden kun koko ajan mieli huolta täynnä, mutta toivotaan, että pikkuinen siellä jaksaa kasvaa. Ja mulla oli sekä oireettomia, että oireellisia päivä noin alussa joten älä niistä huolestu.:hug:Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän!

Täällä oli eilen taas neuvola, huomenna poksutaan viimein täysiaikaisuutta :) Ja annoin aika karua palautetta lääkäristä, oli kuulemma heillä ensimmäistä (ja toivottavasti viimeistä) kertaa sijaisena. Vauva on viimein kiinnittynyt ja voi siis lähteä syntymään koska tahansa. Kohdunkaula oli viime viikon neuvolalääkärissä ollut kuitenkin 3cm, pehmeä ja sormelle auki mikä on tyypillistä uudelleen synnyttäjälle. Ei ollut lääkäri vaan mulle mitään asiasta maininnut tahi kirjoittanut ylös... Joten sen kummempia synnytykseen viittaavaa ei vielä ole. Tosin supistukset ovat muuttuneet napakoimmiksi, mutta miellän ne edellen kivuttomiksi. Kyllä ne huomioni jo saa, mutta eivät satu. Nyt kuulemma tulossa sirompi tyttö mitä esikoinen oli, mutta niin povattiin hänestäkin pienempää ja oli kuitenkin ihan normi kokoinen syntyessää pari päivää yli lasketun ajan (3645g). Niin tai näin, pääasia, että saadaan kaveri turvallisesti syliin asti :heart:

Tarttis tuplarattaat muistaa hakea kotiin ensi viikolla. Ei vaan meinaa tajuta, että kohta täällä on taas uusi vauva :heart: Mies patisti jo toistamiseen pakkaamaan sairaalakassin ja se on melkein pakattu, vauvallekin jotain vaatetta turvakaukaloon laitoin valmiiksi. Vielä kun saadaan esikoisen synttärit juhlittua, 3 päivän biletys alkaa loppiaisena, miehen puolella iso suku niin pakko jakaa päivät ja halutaan myös kummit ja lapselliset kamut myös niin eei riitä muuten tila :) Ja onhan nää pirpanan viimeiset omat juhlat ja ihana neiti täyttää jo 2-vuotta :heart: Sen jälkeen alkaa tämän vauva uloshäätö toimenpiteet tai siis koti tulee pysymään puhtaaana, mies tyytyväisenä ja sauna on aina lämmin :D

Toive81 ja Sintti 36+6
 
toive: ihanat noi sun häätötoimenpiteet :D :D :D Kiitos kannustuksesta, koitan löytää jostain positiivista energiaa taas... tuo naaman turpoominen kyllä huolestuttaa kovasti, siis oikeastiko oon nyt näin turvonnut vai lihonut näin paljon??? :(
 
Kiitos taas kaikille tsemppaajille!:heart:

Bm,uutisia odotellessa!!!:p

Pikakuulumiset:Kontrollissa again,th konsultoi synnäriä ja sain vielä " vapaan " vko:nlopun jos ei muita oireita tule,paineet taas kohonneet,pisussa proteiinia ja kamalat turvotukset.:headwall: Toivoisin NIIN kovin että tää tulee itsestään tuolta ulos ettei tarvi käynnistää.:| Mutta sitä kun ei voi ite päättää..

Hyviä vointeja kaikille!:wave:

Taffo ja HyytiKyppynen 38+3
 
Taffolle joudun edelleen ilmottaan eioota, ja muillekin siis. Eilen tömpsähti LA vaan kun ei niin ei. Pari päivää sitten särki alaosastoa niin, etten ois itekseni selvinny hakemaan poikaa tarhasta, onneksi ystävä lähti mukaan. Sekin vaiva sitten helpotti, poikakin on mummolassa ny hoidossa mutta ei tämä tästä edisty, hyvä jos yks kaks harkkarisupistusta on saatu aikaseks viime päivinä :(

BM ja Putti 40+1
 
Täälläkin vaan kasvatellaan vatsaa, ei merkkejäkään. Keksin sitten omaksi lohdutukseksi uuden laskutavan, np-ultrassa sai yhdeksi lasketuksi ajaksi 8.1. eli tänäänhän se vasta poksuu ;)

Mut muuten olo ok, ja joka päivä käy se h-hetki lähemmäksi....

Paino arvio vauvalle oli n. 3,6kg ja kaikki ok lääkärissä.

vappupommi 40+3
 
vappupommin ajattelu osoittaa jo melkosta positiivista asennetta, itse en meinaa oikein noin hyvin venyä :) Ihan mielenkiinnosta kysyn: meillä on sama LA mutta sulla on näköjään pyöriny viikot aina päivän eellä mua? Jottako sillä mitään merkitystä on, muuta kun tietty jos yliaikaiskontrolliin joutuu..

BM ja Putti 40+2
 
Tulin kurkkimaan mahdollisia vauvauutisia. Voimia lasketunajan ohittaneille tai aivan sen tuntumassa kärkkyville!

Huomenna on poliaika. Suoraansanottuna hiukan hämmästyn, jos kohdunkaula on ennallaan. Painontunnetta esiintyy ajoittain pitkäänkin ja ihan oikeita (mutta lieviä) suppareita tulee päivittäin muutama (minun supistuskokemuspohjalla kyllä tietää, mikä on oikea ja mikä ei). Eka tavoite oli 30 viikkoa täyteen, toinen oli päästä tälle vuodelle, kolmas saada 34 viikkoa täyteen (huomenna), sitten tavoitellaan helmikuuta ja siis täysiaikaisuutta, toisiksi viimeinen tavoite on olla yhtenä kappaleena esikoisen synttäreillä 12. päivä ja sitten tavoitellaan laskettua.

Neuvolassa kävin keskiviikkona. Joulunajan saldo oli 2700g! Mitäs terkka sanoi ennen joulua, että jouluna saan syödä huoletta XD
 
Kaikki hyvin polilla! Vauva kasvaa omalla käyrällään ja kohdunsuu on normaali viikoilleen uudelleensynnyttäjälle. Suppareita tulee kyllä taas liikaa (20-30 harkkaria ja jokunen oikea päälle) ja niitä pitää vielä tämä kuu vältellä, mutta ponnistelua lukuunottamatta paluu normaaliin on sallittua, mukaanlukien petipuuhat!

Pieni näytti paikkansa hyvin ja nimeksi tullee esikoisen joulun alusviikolla päättämä Helmi. Tyttö on ollut koko ajan sitä mieltä, että vauva on tyttö.

tillukas ja Helmi 34+0
 
kiva kuulla, että tillukas on saanut hyviä uutisia :)

tuhruvuoto alkoi taas (plussattuani tuli yhtenä päivänä hieman pyyhkiessä, nyt pyyhkiessä tulee vähän enemmän) ja samalla mahakivut muuttuivat enemmän menkkakivun kaltaisiksi, kun aikaisemmin on ollut kipua lähinnä oikealla ja enemmänkin nippailua. pelottaa niin perkuleesti :( En kestä tätä epätietoisuutta, kun kaikki vuodot voi olla normaalia tai sitten ei, kivut voi olla normaalia tai sitten ei... jne. :headwall: Kesällä keskenmenosta ei ollut mitään oireita, tuhruvuotoa oli pian plussaamisen jälkeen kerran, mutta km tapahtui ilmeisesti vasta myöhemmin. Millaisia mahtavat km:n mahakivut olla? Jos vuoto yltyy niin keneen pitää ottaa yhteyttä, päivystykseen, äippäpolille vai odottaa neuvolan soittoaikaa? En edes sitä tiedä :(

En halua että tämäkin menee kesken, en jaksa alottaa taas alusta :( :'(
 
Viimeksi muokattu:
Voi Tömpsis :hug:

Tosiaan, vuodot voi olla merkki tai olla olematta. Kipujakin voi olla mitä erilaisempia, eikä nekään välttämättä tarkoita mitään. Täälläkin on yhdellä jos toisellakin ollut alkuraskauden vuotoja onnistuneissa raskauksissa (ja toki myös niissä epäonnistuneissa...) Itselläni keskenmenokivut on ihan ollut riippuvaisia viikoista - mitä enemmän, sitä kipeämpi. 5+ keskenmenneet ovat olleet huomattavasti kivuttomampia, kuin esim. 8+.

Toivottavasti siellä kohdussa nyt kuitenkin on kaikki hyvin, ja pieni vain säikyttelee. Itse olen vuotojen yllättäessä soittanut viikoista riippuen joko omaan terveyskeskukseen (josta lähete naistentaudeille), naistentautien päivystyspoliklinikalle tai neuvolaan. Jos ei vielä ole nevolassa käynyt kyseessä olevan raskauden tiimoilta, niin tuskin ottavat näytille :( Terveyskeskukseen ja naistentautien päivystyspolille pääsee varmaan helpommin, mutta saattavat sieltäkin kehottaa vain ottamaan panadolia ja lepäämään. Eli jos noihin soittelet, niin älä ainakaan yhtään vähättele kipuja tai vuotoa... Tässä saattoi hyvin olla juttuja, jotka jo tiesitkin, mutta toivottavasti edes jotain hyötyä!

Kätsy 34+1
 
Kiitos kätsy!

soitin neuvolaan ja täti vaan käski seuraamaan tilannetta, jos kipu pahenee tai vuoto yltyy niin sitten päivystykseen, mutta muuta ei voi tehdä. ja masentavaa kuulla se, että "onhan se kurjaa jos sulle tulee toinen km peräkkäin mutta ei sille mitään voi sitten muuta kuin kerätä voimat ja lähteä uuteen yritykseen..." ääääh. tottahan se on, mutta en nyt vielä halunnut sitä kuulla! :( No, kuitenkin sanoi, että kivut on normaaleja ja vuotokin on normaalia, eli ei vielä pidä huolestua kauheesti. Mä oon jotenkin ihan varma jo keskenmenosta, ja ultraan on kamalan pitkä aika... :( ei auta kuin ottaa iisisti vaan... toi vuoto on onneksi tosi vähäistä, mutta kun vatsakivut muuttui samalla enemmän koko alavatsan alueelle, niin se siinä eniten pelästytti :( Mieskin sanoi, että stressaaminen ei ainakaan auta asiaa, mutta jos stressillä saa aikaan keskenmenon niin minä en ikinä tule saamaan yhtään lasta, olen stressaamisen maailmanmestari :p heh.
 
Tömpsis :hug: toivotaan kuitenkin että kaikki on hyvin!

Jokohan Bm on päässyt tositoimiin??:eek: Uutisia vaklatessa..:p

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!Tänään oli taas kontrolli,nyt oli prot +1 ja paineetkin vain 152/96!!!Sain jopa ensi maanantaille vasta seuraavan ajan!Paino oli hieman laskenut ( vaikkei itsestä siltä kyllä tunnu kun turvottaa edelleen kamalasti ),toivottavasti paineet ym pysyy kurissa loppuun asti!!!!:D

Hyviä vointeja mammat!:wave:

Taffo ja HyytiKyppynen POKS 39!!:heart:
 

Yhteistyössä