~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Hurjasti onnea malttamattomalle :heart: Hienoa että kaikki meni lopulta mallikkaasti, hurjalta kuulosti nuo vatsataudit!

Tervetuloa Miwwi ja Pintsu ja onnittelut plussista :)

Tanita, tulitko ulos kaapisto? Itse laitoin ekassa raskaudessa joskus pari kk ennen laskettua muistaakseni jonkun kuvan jossa masu näkyi. Nyt on ollut sellainen olo että en ehkä laita ollenkaan, mutta täytyy nyt katsoa jos sittenkin jossain kohtaa tulee vastustamaton tarve asia julkistaa. En ole vielä kertonut kuin lähipiirille, suurin osa suvusta ei vielä tiedä mitään. En ole jotenkin vain "saanut aikaiseksi" vaikka pahimmat pelot menetyksestä onkin jääneet taka-alalle.

kodehu tsemppiä oireettomuuteen, tavallaanhan tuo kohta taitaa olla aika perinteistä "oireettomuuden aikaa", jotkuthan puhuu siitä ihanana keskiraskautena, helppona aikana, mutta tällä puolella se taitaa olla monelle just piinallista ja hankalaa kun liikkeet ei vielä tunnu ja muut oireet on laimentuneet.. Kyllä kaikki varmaan on kuitenkin hyvin :hug:

Toivottavasti EVOllakin vuoto ei enää palaa, peukut pystyyn että kaikki on hyvin pienellä!

iitullakin tuhruilu voisi loppua niin ei tarvitsisi huolia, ihanan rauhallinen osaat kyllä olla! :) Mulla myös muutama läheiseksi laskemani ihminen oli kyllä tosi poissa keskenmenon aikoihin, jäi vähän halju olo siitä ja nyt on tullut vähän valikoivammin kerrottua, vaikka ollaan jo näinkin selvillä vesillä. Jotenkin ei huvita pettyä enää useampaan ihmiseen jos jotain tapahtuisi..

(.) Täällä on oltu joulua viettämässä vessassa, ennen joulua oli tytöllä oksennustauti, sitten aattoiltana laattailin minä, nyt mies on maha sekaisin.. Huoh, no jos tää menis nopsaan ohi kuitenkin, viime vuonna oltiin samaisen taudin kourissa uusi vuosi!
On kyllä itsellään vielä aika hutera olo, pari vrk meni niin ettei juuri mikään pysynyt. Nyt pitäisi olla sitten se vastuuhenkilö kun mies on pois pelistä : / Jätti mulle vielä valtavan tiskivuoren, ja kun raskauspahoinvointi on jatkunut niin saa tosiaan töin tuskin sitä selvitellä, en yhtään jaksaisi enää "muuten vaan" oksentaa!
Viikon aikana pikkuinen on kyllä saanut napakkuutta potkuihin, ne on olleet ihanan lohdullisia tuntea kun itse on maannut puolikuolleena sängyssä :D <3

mumina 18+0 poksista vaan! :)
 
Pintsulle tervetuloa ja paaaljon tarrasukkia matkaan :heart:

mumina Tosi kurjaa vatsatautia teilläkin :( Onneksi on jo pois menossa ja mieskin varmaan tuota pikaa kunnossa tiskaamaan ;)

).( Tänään lorahti sitten kunnolla housuihin jotain kirkkaampaa. Ja just sitä ennen tuli taas sitä limaa. Soitin päivystävälle hoitajalle ja hän käski mut näytille, vaikka poli olikin menossa juuri kiinni. Jonottelin sitten synnärillä ultraan pääsyä pari tuntia. Siinä kohtaa kirkkaasta vuodosta ei tietty taaskaan ollut mitään merkkiä, joten alkoi tuntumaan että mitä ihmettä mä täällä teen. Onneksi osui hoitaja, joka hoiti mua sen myöhäisen keskenmenon kanssa siellä osastolla. Hän on vaan jotenkin niin symppis. Ja muisti mun vielä vaikka siitä on aikaa 1v 2kk. Siellä oli töissä vaan tämä hoitaja ja hällä potilaita 8, joten tuli senkin takia vähän olo, että olisinhan voinut odotella aamuun. Mutta kun päivystävä hoitaja oli sanonut, että tuu nyt, niin mähän menin nyt.
Kaikki oli kuitenkin hyvin ja ultratessa musta lorahti taas jotakin kirkkaampaa vuotoa. Ilmeisesti valkovuotokin voi vaan olla niin kirkasta ja "juoksevaa". Lääkärikään ei oikein tiennyt mitä se on, mutta kun vettä on masussa just oikea määrä, niin ei se sitten varmaan sitä ole. En tiedä. Erikoista kyllä. Ja luulis synnärilääkäri tunnistavan jos se olis ollut lapsivettä?
Noh, massussa oli kaikki hyvin ja se on pääasia. Nyt täytyy vaan yrittää ottaa rennosti ja toivoa ettei tollasiakaan vuotoja enää tulis.
Multa otettiin myös tulehduskokeita, joten ehkä lopetan tulehduksista huolimisen hetkeksi aikaa...

:)
 
Malttamaton: Onnea paljon ja ihanan kuuloista meininkiä siellä teillä. :flower:

iitu85: Hienoa että pääsit tarkistukselle eikä mitään ollut vialla. Itselläkin tässä ollut päällä ihmeen kovia repäisykipuja ja menkkakivun kaltaisia jomotuksia ynnä tositosi runsasta valkovuotoa, mietin myös jotain tulehduksia ym. vikaa, mutta johtuisiko paikkojen venymisestä ja limakalvojen muutoksista kuitenkin nuo. :confused:

mumina: Voi kun saisikin tuntea pian potkuja, todellakin olisi lohdullista kun väkisinkin aina miettii, että miten masussa menee.
Niin ja kyllä minä aattona tilani kaikille julkaisin. Mieltä lämmitti saada tykkäyksiä ja onnitteluja. :heart: Jos nyt sitten jotain ikävää sattuu niin eipä se sitten auta kun ilmoittaa siitäkin ja toivottavasti saisi taas tukea. (apua äkkiä pois mielestä tuollainen)

Tanita ja tuplaturbo 14+0 *poks*
 
Kurkin ihan tosi varovaisesti tänne :) Tänään (dpo16) testasin ja plussa pärähti! Toka lapsi ollut hakusessa 08/2011 lähtien. Noin vuoden yrityksen jälkeen tulin raskaaksi, mutta se meni kesken rv7+0 - on hirveintä mitä olen ikinä kokenut! Tutkimuksissa (lapsettomuus, ei siis keskenmenoon liittyvää) molemmista löytyi vikaa ja tarkoitus oli aloitella hoitoja alkuvuodesta (joko julkisella tai sitten väestöliitolla). Sitten tuli tämmöinen ylläripylläri.

Raskausviikot nyt 4+2 menkoista ja 4+1 oviksesta. Plussaaminen keskenmenon jälkeen on kyllä erilaista kuin ennen sitä. Pelot ovat ihan eri luokkaa! Menkkakivut alkoi normaalissa aikataulussa viime lauantaina ja niitä on edelleen välillä. Ilmeisesti aika yleistä, mutta saa todellakin huolestumaan :O
 
Oma olo on jotenki kummallinen. Oireita ei oikeen oo ollu pariin viikkoon ja nyt ensimmäistä kertaa yrittä iskeä epätoivo, että nyt tää oli tässä. Paniikki on aina kuitenki saatu taltutettua.
Kodehu, eiks sen just noin kuulukin mennä :) Eli tuohan on sitä mukavan oireetonta keskiraskauden aikaa. Kyllä mullakin oireet alkoi selvästi lievetä 13-14 viikon paikkeilla ja nyt on jo olo ihan kuin ei raskaana oliskaan (no tietysti alkaa hiljalleen tulla toisenlaisia oireita, kuten lonkkanivelten löystyminen ja tietysti vauvan liikkuminen :heart:). Mutta esim. maha ei suurimman osan aikaa tunnu juuri miltään, ja välillä on koomisia tilanteita kun yrittää ajatuksissaan tunkea itseään jostain pienestä raosta josta normitilanteessa mahtuu menemään mutta nyt ei vaan muista eikä tajua tuon pömpön olemassaoloa :)

Joulu oli ja meni, onneksi loma jatkuu yli vuodenvaihteen, jee! Lauantaina olisi mahdollisesti tarkoitus lähteä täältä tuppukylästä jonnekin, missä voisi vähän kierrellä vaunukauppoja ja vertailla vaihtoehtoja. Vaunuja en kyllä uskaltaisi ennen rakenneultraa ostaa, mutta voihan niitä nyt katselemassa tehdä ja ensi viikolla se rakenneultrakin jo onneksi on. Toivotaan nyt, ettei siellä mitään negatiivista tulisi.

Ja huomenna poksuu tasan puoliväli! Nyt siis vielä reilut puoli tuntia
Scarleth 19+6 :)
 
Pintsu ja Nöhvi1 tervetuloa ja onnittelut plussasta :flower: Kaikki tässä pinossa tietävät, että plussaaminen keskenmenojen jälkeen on todellakin erilaista ja siksi onkin ihana vaihtaa ajatuksia saman kokeneiden kanssa! Pitkälle meistä on jo moni päässyt alun panikoinneista huolimatta ja samaa toivon teille molemmille. Laittakaahan tietoja etusivua varten, kun siltä tuntuu.

Toivotaan, että muminan perhe on jo paranemaan päin ja uusi vuosi sujuisi mukavammissa merkeissä. Hienoa, että potkut vahvistuvat!

Tanitalle onnittelut kaapistatulosta! Kyllä se vaan mieltä lämmittää, vaikka tiedän todella tuon "mitä, jos tässä käykin huonosti"-ajattelukaavan. Mutta mitä jos tässä käykin HYVIN :heart:

iitulle85 tsemppiä vuotojen kanssa, kyllä on varmasti melkoista piinaa tuommoinen. Ihanaa, että kaikki oli masussa kuitenkin mallillaan. Olet kyllä ihan terästä koko nainen, kun olet saanut pidettyä pään kasassa kaikesta huolimatta. Kaikki kunnia dopplerille ja ehkä niitä liikkeitäkin alkaa tuossa kuukauden kuluessakin tuntumaan!

Scarlethille onnea puolivälin saavuttamisesta! Ja toivotaan, että mieluisat vaunut löytyvät.

(.) Joulu tuli ja meni jättäen ehkä noin XXX lisäkiloa, ainakin siltä tuntuu! *Röyh* Muuten kaikki tuntuisi olevan mallillaan. Esikoisellakin on omasta mielestään vauva mahassa, hän tuskastelee, kun välillä selkää kolottaa ja vauva painaa masua eikä jaksa touhuta koko ajan samaan malliin. Pitää myös välillä leikkien lomassa varoa, ettei vauvaan satu! On se vaan aika suloista :heart:

kwaidan 29+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tanita
Täälä ei oo vieläkään oikeen kauheeta pahaa oloa tullut, aina välillä rupee mahassa kiertämään ja pieni paha olo tulee. Toivotaan, että kaikki on vielä hyvin, eilen tikutin (dpo 18) ja tosi vahva viiva tuli, eli raskaushormoonin määrä on onneks normaali. :) Tein tänään vielä digitestin ja edelleen näytti raskaana 2-3 viikkoa eli ensi viikolla pitäis jo näyttää 3+ :)
 
Nöhvi1 Tervetuloa ja onnea plussasta :heart:

kwaidan, Ai minäkö terästä :D Itsestä tuntuu, että käyn kitisemässä pienintäkin vuotoa polilla. Kyllähän tuo lääkäri sanoi nytkin, että hyvä kun tulit, vaikka ei kuulemma tartte jatkossa vastaavasta asiasta käydä. Mulla on yleensä huono-omatunto lääkärissä käynnistä, vien vaan aikaa oikeilta potilailta. Nytkin tuo mun vuotelu on oikeesti varmaan vaan tosi lirua valkovuotoa, mutta minäpä vetäsen paniikit ja pelkään sen olevan lapsivettä.

Miwwi Piinaavia on nuo viikot, kun täytyy tikuttaa ja tsekkailla viivan vahvistumisia. Kyllä se paha olokin sieltä vielä tulee :)


Mä otin muuten ensimmäiset masukuvat. Tai siis mies otti. Ja ihmetteli, että pitääkö tosta nyt muka kuva ottaa kun ei siinä mitään ole :D :D
Mutta vertailun vuoksi hei! Nähdään parin viikon päästä, että kasvaako se ollenkaan. Neuvolantäti sanoi mulle kerran, että mulla on niin leveä lantio, että vauva mahtuu sinne piiloon tosi pitkään. Mutta kateellisena katson muiden söpöjä masuja, olispa mullaki jo!

-iitu 14+4
 
Kiitos onnitteluista :) Vähän tässä ollaan vielä ymmällään, että voiko tämä olla totta :)

kwaidan: totta että tää on ihan erilaista odottamista nyt. Ei uskalla ajatella kovin pitkälle. Kunhan selviää päivän kerrallaan. Koskahan sitä uskaltaa heittäytyä todella tähän... listaan LA 3.9.2013... Nöhvi 34v....km 10/2012...2.lapsi...HYS. Tulikohan siinä kaikki? Niin ja täällä ollaan kanssa ihan ähkyssä jouluruoasta :p Ihana tuo sinun esikoinen, on jo siinä iässä että osaa jo odottaakin sitä vauvaa :)

Iitu: no olet todellakin terästä!!! Tuohan on ihan hirmu stressaavaa kun vuotelee! Ei ole ollenkaan syytä poteä huonoa omaatuntoa, jos käy tarkistuksissa! Tsemppiä ihan hirmusti, ja ihan että masussa on ollut kaikki hyvin :heart:

on: ne voimakkaat menkkakivut onneksi loppui, nyt on vaan välillä jonkinlaista nippailua. Tänään ja eilen on ollut pientä ällötystä ja nukkuminen on mennyt levottomaksi pyörimiseksi. Vaihdoin oikein mielellään menkkakivut ällötykseen :) Melkein odotan että loma loppuu, töissä ei ehtisi miettimään näin paljon :O Tai sitten pitää vaan keksiä superpaljon aktiviteettia viimisiin lomapäiviin...
 
iitu kyllä sä olet terästä!! Itse hematooma raskauksia kokeneena tiedän miltä tuntuu, kun joka hemmetin vessakäyntiä pitää pelätä, että mitä sieltä housuista löytyy. Ja vielä tuolla historialla, kun tuo yksi menetys tuli niin myöhäisillä viikoilla. Sä toivot, että masu kasvaa ja mä että pienenee ;-) mut tosi hyvin on kyllä lähtenyt tekemään niin jouluherkuista huolimatta, osa omista farkuista menee jo jalkaan mut ylämahaan tulee öllöttävä röllykkä, mut kyllä se siitä kun uudenvuoden koittaessa koko perheeseen astuu voimaan herkkupäivä sääntö, kun lähtenyt ihan käsistä tämä homma.

).( täällä elo on tällä hetkellä niiin ihanaa. Olen ihan 7. taivaassa enkä voi uskoa onneani. Pieni mies on niin ihana, että on valloittanut kaikkien sydämet. Nyt alkanut jo vähän olemaan pieniä pätkiä hereillekin mikä saa koko perheen ryntäämään ihastelemaan häntä :) en voi uskoa, että meille suotaisiin 3.helppo vauva, mutta toistaiseksi siltä näyttää. Hän syö 4-6 tunnin välein, joten ihanaa että olen saanut nukkua viime aikojen valvomiset pois.
 
malttamaton: Sä alat mahtumaan omiin farkkuihin ja mä alan kasvamaan omistani ulos :D
Täytyykin ehdottaa miehelle taas herkutonta tammikuuta. Meistä ei kumpikaan käytä alkoa nimeksikään (ja mä en just nyt sitäkään), niin on usein pidetty sitten tammikuu herkuttomana. Tekis hyvää nytkin. Jotenkin se tipaton tammikuu ei tuntuis miltään, kun saattaa muutenkin mennä kuukausi tai kaksi juomatta, noin normaalielämässä.

:)
Olen edelleen lähtöpainossa. Tai se reissaa siinä 0-0,5kg edestakaisin. Riippuu kai vähän mitä olen syönyt ja juonut. Yritän todella pitää raskauskilot minimissä, kun on tota vararavintoa muutenkin. Nyt kun liikunta ei enää pelota (vuotojen takia), niin pitäis alkaa lenkkeilemään. Mulla on kyllä ihan hyvä peruskunto alla, mutta pääseehän se romahtamaan jos neljäkin kuukautta on tekemättä mitään. Uimaankin tekis mieli, mutta pelottaa se tulehdusriski.

Mun siitä ekasta raskaudesta kuultiin sydänäänet viimeisen kerran 14+6, kun pääsin neuvolaan tsekkaukseen erikoisen olon takia. Musta tuntui silloin, että yskin vauvan ulos. Seuraava neuvola mulla oli 17+2, jolloin ääniä ei enää kuultu. Jossain siinä parin viikon aikana oli meidän pieni menehtynyt. Minulta oli myös mennyt lapsivedet, mutta en ollut huomannut.
Tänään on tämän raskauden 14+6 ja äänet kuuluu. Edessä taitaa silti olla muutama piinaviikko.

-iitu

Edit. Meinasi unohtua: Hyvää Uutta Vuotta :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea uusille!

Scarlethille onnittelut puolivälistä! Eiköhän se rakenneultrakin hienosti mene.

iitu85 mulla on muuten ollut tuota kirkasta vuotoa. En kyllä ole aistinut mitään holahduksia, mut aina välillä alushousut on ihan kosteat ja välillä se kosteus on siirtynyt seuraavaankin kerrokseen. Oon järkeillyt sen vetiseksi valkovuodoksi, lapsivettä en oo ees ajatellu. Pitääkin kysästä tuosta neuvolassa. Mutta hyvä, että sulla on mahassa kaikki kunnossa!

tanita onnea kaapista tulosta! Me sovittiin, että pidetään tämä facebookin ulkopuolella. Ei sillä, että muutenkaan kauheasti kumpikaan asioitamme siellä jaamme, joten samalla linjalla menee. Mut ihana tuo kwaidanin asenne, että entä jos meneekin hyvin! Kiitos, päivän pelastus.

(.) Kiitokset tsempeistä kaikille. Minäkin uskon, että kaikki on hyvin, mutta joku pieni tuolla takaraivossa silti koko ajan jyskyttää. Joka toinen hetki kadun, etten doppleria hankkinut ja olen jo tilaamassa sitä ja joka toinen hetki kuvittelen olevani jotenkin äärettömän kärsimätön ja huono ihminen ja kuvittelevani asioita. Perjantaina on kuitenkin jo neuvola, jossa ne sydänäänet kuunnellaan. Kyllä mä aina sinne asti kestän :) Sitä paitsi joulupöydästä kun sohvalle köllähdin, niin ihan varmasti tunsin hentoja liikkeitä, ihan kun joku puhaltelis mun mahassa saippuakuplia. Muutama kerta tullut senkin jälkeen tuntemuksia.

Olin ihan varma, että oon keränny joulun ajan kiloja, mutta puntari näytti -0,5 kg. Ilmeisesti uudet thyroxin annostukset puree.

Kerrottiin joulun aikaan laajemmalle suvulle asiasta ja iloiseksi yllätykseksi saadaan melkeen pakasta vedetyt Emmaljungat yhdeltä sukulaiselta. Jos ne ei sitten käytössä tunnu omiin tarpeisiin sopivilta, ni pitää sitte katella uusia vaihtoehtoja. Mut ihana, että ei tarvi nyt käyttää energiaa noiden miettimiseen, kun en varmasti osaa kaikkia tarpeitani vielä hoksia.

Mukavaa vuodenvaihdetta!

kodehu 16+3
 
Pitkä palstatauko takana, kiitos pyhien :)

Onnea malttamattomalle, joka onnistui suoriutumaan vatsataudista ja synnytyksestä saman vuorokauden aikana. Ugalabugala-tauti on se tauti, jolta toivon perheemme säästyvänä tänä(kin) talvena, se on niiiiiin yöks. Tytöt vielä nukkuvat kerrossängyssä...

Ja tervetuloa uusille! Onneksi todennäköisyys on puolellanne ja plussan testiin saaneena on ehdottomasti todennäköisempää saada vauva syliin. Vaikka ei sitä meinaakaan uskoa.

Joulu meni syödessä. Kiloja ei kuitenkaan näyttäisi tulleen paljoa, ehkä kilo kuukaudessa. Enemmänkin siis olisi saanut tulla, mutta ei minulle ennenkään ole pahemmin kiloja ekalla puoliskolla tullut. Harvakseltaan liikkeitäkin tuntuu; istukka on edessä ja aika hyvin estää aistimukset, välillä tulee useamman päivän taukoja. Kohtu on korkealla ja maha järjetön.

Onnea uudelle vuodelle! Ehkä minäkin jossain vaiheessa osaan palata taas tänne, kun arki alkaa.

15+ ...öööh... Meniköhän edes viikko oikein?
 
Vauvantuoksuista ensi vuotta meille kaikille. :heart: =)

Sain muuten ekat vauvanvaatteet kaverilta tuossa välipäivinä. Voi että niitä on ihana hypistellä.. Taikauskopeikko meinasi kolkutella, että liian aikaista.. mutta otinpa kuitenkin kun ystävä on muuttamassa eikä halunnut raahata noita laatikoita mukanaan. Aika lailla on tyttöpainotteista, mutta neutraalejakin löytyy jos sattuu että nämä on pojanvesseleitä molemmat. :)

T+tt 14+4
 
kodehu mä ainakin liputan Emmaljungan vaunujen puolesta! Vielä kun hankit Emnaljungan turvakaukalon (joku toinenkin käy mut en ikinä muista mikä?), niin pääset kätevästi ihan pienen kanssa liikenteeseen. Ollaan käyty jo monet shoppailureissut vauvan kanssa, kaukaloon vaan lämpöpussi jota on helppo raottaa sisätiloihin mennessä.

iitu toivotaan, että sä kuulut näihin onnellisiin jolla imetys kuluttaa. Meillä ei ole kotona puntaria, mutta kävin kaverilla toissa päivänä ja jäljellä raskauskiloja oli enää n 4kg vaikka ollaan vedetty herkkuja aamusta iltaan. Mäkään ei käytetä alkoholia kauheasti, tai no justhan oltiin molemmat juomatta mitään 40vkoa, mut olen nyt synnytyksen jälkeen maistellut viiniä juustojen kanssa ja piti shampanjalla skoolata vauvalle, mut nyt siis sitten meilläkin starttasi tipaton/herkuton. Tuntuu, että mahassa käy pesukone koko ajan, kun aamusta iltaan on vetänyt karkkia/ suklaata/ pähkinöitä/ juustoja/ limsaa/ pullaa/ vaaleeta leipää. Pakko saada olo paremmaksi, joten ruokavalio palautetaan linjalle ruisleipää/ rahkaa/ vihanneksia/ hedelmiä/ kanaa. Sääliksi käy vauva mitä kamaa on tissistä saanut 1.viikon :-(

).( mä en voi käsittää miten oikeasti ollaan saatu noin helppo vauva taas. Viime yönä söi taas klo 16.30 ja klo 7, joten herää varmaan noin klo 10-11. Huomenna on 1.neuvola, niin nähdään että paino on lähtenyt hyvin nousuun.

tanita mua naurattaa noi vauvanvaateasiat, kun olen AINA saanut pukea vauvat/lapset miten itse haluan. Rakastan nettikauppaa PompDeLux, josta tilaan tosi paljon vaatteita. No eilen mies tuhisi sohvalla tyytymättömästi. Ihmettelin mikä on, niin totesi että puen vauvan suomenruotsalaiseksi snobiksi?! ja hän kyllä haluaisi nähdä ennemmin skeittarityyppisiä vaatteita. Siis WTF? Näköjään kiinnostus vaatteisiin herää, kun kyseessä on poika. Tässä kuva vaatteista mikä sai miehen niin tuohtumaan:



Tässä kuulemma hyväksyttävä asuvalinta:

 
Viimeksi muokattu:
malttamaton: Oi voi miten suloinen pieni teillä! :heart:
Kiva kuulla, että on helppo vauva. Ja musta on söpöä kun sun mieskin haluaa nyt vaikuttaa vauvan pukeutumiseen. :)

kodehu: Hipaisuja, ihanaa! :)
Kyllä tuo vetinen valkovuoto on varmaankin ihan normaalia. Mä vaan pelästyn nyt aivan typeriä asioita :)

).( Positiivista ajattelua: Edellisestä verihulahduksesta on yli kolme viikkoa ja tuhrukin vähenee päivä päivältä. Sykkeet kuuluu ja maha pömpöttää. Masussa liikkuu välillä ilmakuplia, mutten oikein tiedä onko se vauva vai oikeesti ilmaa :D

Sen lisäksi, että pelkään ettei me saatais tätä vauvaa, olen alkanut pelätä että saadaan. Miten me pärjätään? Osataanko me? Ollaanko me valmiita? Entäs jos vauvalla tulee ripuli ja meillä on kylppäriremontti tekemättä (haastavat olosuhteet ripuli-tilanteessa)? Entäs jos mä en muista antaa sille ruokaa? Anoppi kyllä lohdutti, että jos isäänsä tulee, niin ruokaa et pysty unohtamaan :D
Kai nää on niitä tavallisia pohdintoja ensimmäistä odottaessa.

-iitu 15+0 poksista :heart:
 
iitu mä näin aina ennen kuopusta unta, että olen unohtanut syöttää vauvan, mutta kyllä nämä kaikki alkavat maiskuttelemaan ja hamuamaan, kun nälkä yllättää eli kertaakaan eli en ole unohtanut. Ja rintaruokitun vauvan maitokakka on niin löysää, että siitä selviää puhdistusliinoilla vaikka olisi kylppäriremppa niin pärjäisitte. Eli no worries ;-)
 
malttamaton Voi eikä mikä ihanuus sielä!! :heart:


iitu ihana, että sielä kaikki on hyvin! :heart:

ON. Mä en oo kauheesti uskaltanu tänne mitään kirjotella, kun pelkään, että tää menee taas kesken kun oon liian innokas, mutta eilen tein vielä pc liuskatestin ja se oli tooosi vahva, eli ei pelkoa, että eikö raskaushormoonia olisi tarpeeksi, katsotaan jos huomenna saan sen digitestin postissa niin sit pitäis testata jos näyttöön tulis vihdoin se 3+ :) Täälä nälkä vaan kasvaa ja kasvaa, tekee mieli koko aika syödä jotain roskaruokaa tai MAKEETA :D Varasin myös VU joka on 18.1, mikä jännittää ihan kauheesti, ensimmäisessä keskenmenneessä raskaudessa, sain sielä huonoja uutisia ja edellisessä raskaudessa en edes ehtinyt mennä sinne kun oli mennyt kesken. Toivotaan, että tällä kertaa saadaan jotain ihania uutisia. :) Silloin olis tasan rv 8+0 :) ja kun uskon sen olevan vähemmän mitä tuo niin ei haittaakaan ole kun silloin sinne menee. :) Neuvolaa, en ole vielä saanut aikaseks varata, jospa sen loppuviikosta varaisin :)

Miwwi ja nimetön 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää Uutta Vuotta Kaikille!

malttamaton ihanan pikku hurmurin totisesti olette saaneet! :heart:

iitu kyllä voi hyvinkin olla liikkeitä, mulla oli just noilla viikoilla sellasia "olikohan tuo nyt sitä vai ei" mutta pian niitä alkaa tuntumaan enemmän ja enemmän ja vahvistuvat yllättävän nopeasti, nyt olen kohta pari viikkoa tuntunut niin potkut selkeästi että vatsan läpi mieskin on päässyt kokeilemaan :) Itseasiassa parhaillaan tuolla möyritään hirmuisesti!
Tutulta kuulostaa myös vastapaniikki kun tajuaa, että meille onkin ehkä oikeasti tulossa vauva! Pelottaa miten pärjätään kahden kanssa kun välillä yhdessäkin on tekemistä, ja miten jaksan, oon välillä niin poikki, ja tähän hulinaan päälle valvotut yöt.. Esikoinen alkoi nukkua kokonaisia öitä vasta reilusti yli vuoden vanhana, mitä jos seuraava on samaa sorttia tai muuten itkuinen ja voi apua apua.. Toisaalta ei uskaltaisi ajatella mitään "pahoja" ettei vaikuttaisi epäkiitolliselta ja jotenkin kostoksi jotain menisikin vikaan.. Naurettavaahan tuo on, kaikenlaiset pelot kuuluu odotukseen aina ja on ihan hyväkin kelailla läpi ja mielummin etukäteen. Voi tätä tunteiden myllerrystä :D

Tanita olen myös vähän hypistellyt esikoisen vanhoja vaatteita ja selaillut nettikauppoja, vielä ei ole tullut hankittua lisää kuin yhdet supersöpöt pöksyt alennuksesta. Esikoinen oli talvivauva ja oon vähän pihalla että mitäs vastasyntyneelle kesällä oikein puetaan :D Vielä kun suomen kesä on niin hatara, lämpötila voi olla mitä vaan 5-30 välillä! Kaavailin että hankkisin ruskovillan silkkikerrastoja ja ehkä jotain bambuvaatteita, ovat tavallaan vilpoisia ja lämmittäviä samaan aikaan ja hyviä herkälle iholle. Tietääkö joku noista bambuvaatteista, mistä löytäisi hyviä?

mumina 18+5

Apua mitä kirjoitusvirheitä taas, mies nukuttaa samalla esikoista (huonolla menestyksellä, ihana tuo uhmaikä)
 
Viimeksi muokattu:
Terkkuja neuvolasta! Esikoinen (kohta 5v) oli aivan täpeissään, kun äitee meni pötkölleen ja doppler otettiin esiin. Tyttö meni istumaan tuolille leikeistään ja pyysi pikkusiskoa (1v10kk) syliinsä. Ihan ensimmäiseksi vauva potkaisi doppleriin ja iskuja sateli useampia ennenkuin jostain istukan takaa saatiin osutettua anturi sydämen lähelle ja kuului se yksi maailman ihanimmista äänistä :heart: Syke oli tasaisesti 149-150, joten olisiko kolmas tyttö tuloillaan? Tavallaan toivoisin poikaa sarjan päättäjäksi, nimikin jo olisi valmiina (sitä etummaista lukuunottamatta), mutta unta näin 10. viikon lopulla, jossa vauva kävi kertomassa olevansa tyttö. Saman nuo edelliset ovat tehneet samoihin aikoihin (ja ekaa km ennen masuasukkaat kävivät kertomassa, että heitä olisi ollut kaksi, mutta asiaa ei ehditty ultralla varmentaa).

malttamaton Meillä mies ei ole uskaltanut pukea kumpaakaan tytöistä ennen liki puolen vuoden ikää. Tai vaihtaa vaippaa :) Hassu pöhkö pelkää rikkovansa vauvan, kun vauvan jäsenet ovat niin pienet ja miehellä on isot työmiehen kourat työmiehen voimineen. Esikoisen kohdalla koitin tolkuttaa, että ei hän voi lasta rikkoa, hän rakastaa pientä liikaa, toisen kohdalla muutaman kerran kyselin, että vaihtuisiko vaippa. Kolmannen kohdalla taidan vain ääneen nauraa hänen hassulle pelolleen. Mies kyllä on yksin kylvettänyt molemmat tytöt ja leikkinyt heidän kanssaan hoitopöydällä, ettei kyseessä ole mikään alastomuuden tai ulosteen pelko, mutta pukeminen ja riisuminen on se, jota mies pelkää. Sitä, kun ne pienet raajat pitää ohjata hihaan/lahkeeseen. Sukkia mies ei uskalla alle vuosikkaalle laittaa, ettei vaan väännä varvasta sijoiltaan. Minusta mies on pelkästään liikuttava pelossaan.

Jännä vaan on ruveta pukemaan kesävauvaa. Kaikki menee ihan sekaisin, mukaan lukien myöhempien vuosien välikausi- ja toppahaalarit. Meillä nuo isommat ovat molemmat helmikuisia... Ja molemmat ovat olleet aivan samankokoisia syntyessään, joten lähisuku heittää veikkauksia, kuinka lähelle tällä kertaa mennään 3520 grammaa ja puolta metriä. Mutta jos mahan kasvu jatkuu tätä vauhtia, juhannuksen tienoilla en voi liikkua kotoa pois kuin rekka-autolla. Olen ihan järjettömän kokoinen.
 
Tein tänään taas yhden digitestin kun halusin näyttöön sen 3+, mutta näytti edelleen 2-3. :ashamed: Oviksesta on kyllä kulunut jo yli 3 viikkoa. : /

muoks. Tein TAAS myös pc liuskatestin ja sekin kyllä näyttää tosi vahvaa viivaa, ja edellisestä pc liuskatestistä on muutama päivä, ja kyllä se yhtä vahva on.
 
Viimeksi muokattu:
miwwi: no höh! Onko kuinka reippaasti yli 3 viikkoa kulunut oviksesta? Voihan olla, että on vaan kiinnittynyt myöhään? Onko teillä minkälainen neuvolantäti, voisit soittaa ja ruinata hcg-määritykseen verestä, niin mä tein ja pääsin tämän km-taustan takia.

tillukas meillä ei sykkeet paljastanut poikaa. Esikoistytöllä oli aina sykkeet 150, keskimmäisellä eli tytöllä noin 145 ja kun tälläkin huiteli aina noin 150, oletin hänen olevan 3. tyttö, mutta eipäs ollutkaan. Meillä vaipan vaihdot on ehdottomasti miehen heiniä, samoin kylvetykset+aamu/iltapesut ym eli mulle jää toi imetys. Kun tytöt taas sylittelee ;-) Mutta hän onkin parturi-kampaaja (kouluttaja), joten ei löydy työmiehen kouria täältä talosta :LOL:

).( meillä tuntuu potkuja, mutta tällä kertaa koiran mahassa. Toinen koira sai omansa (5kpl) uudenvuoden yönä, mutta on kasvattajan luona. Mutta siis eilen hellittelin tuota meidän omaa ja ihan säikähdin, kun tunsin pienen, terävän iskun kädessäni. Kun levitin kädet koko mahan alueelle, tunsin liikettä ainakin 3:ssa paikassa samoihin aikoihin eli olisiko se sitten pentusaldo sitten 3kpl:tta. Tänään oli pojan 1. neuvola ja sain hyväksynnän pojan pitkille syöntiväleille yöaikaan eli 6h saattaa mennä helposti, mutta kun paino oli noussut: nyt 4400g ja pituus oli jo huimat 55cm, niin ei haittaa. Näköjään esikoinen ja tämä kuopus saanut saman pituusgeenin jostain, kun esikoistyttö on nyt 4,5 vuoden ikäisenä jo n 116cm pitkä.
 
malttamaton Soitin silloin viime keskenmenneessä raskaudessa kun selitin, että ei viiva oo kunnolla vahvistunut niin en olis päässyt kun vaan siihen joka näyttää raskaana tai ei raskaana, en olis vissii päässy siihe hcg-testiin, ja mietin että se kumminkin on niin iso haarukka mitä se voi näyttää niin en tiiä olisko siitä oikeen mitään apua, no ovis plussan sain(ehkä) kun alotin niin myöhään tikuttamaan niin 9.12.
 

Yhteistyössä