~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

malttamaton No olipas monta! Ja miten suuri tuo yksi! Onko kaikki alkaneet syömään hyvin? Mäkin kuulin tänään, että meidän koirasta tulee taas iskä. Ne kävi astutuksella joulukuun alussa, että enskuussa voikin sitten niitä odotella. Mä toivon, että siellä montamontamonta, niin saan niistä hyvin rahaa ja voin sitten törsätä sen vauvaan :) Onneks uroksen omistajaa ei lasketa pentutehtailijaksi, vaikka näin sanookin :p

Miwwi Onpas nyt kurjaa tuhruilua!
 
Äsken käyty polilla ja sielä gyne ultras... Sieltä löytyi pikkuinen joka oli 6mm, perjantaina oli 3,5mm(eli hyvin kasvanut), mutta sielä pikkuisen sydän sykki liian hitaasti. :'( Katsotaan onko enää toivoa, menen perjantaina sinne neuvolaan (jos mitään kauheeta vuotoa ei tuu) ja sielä neuvola tädille kerron tilanteen ja toivon, että sieltä ultra löytyy ja että voi ultrata. Ja sain loppuviikoksi saikkua.
 
Viimeksi muokattu:
No johan nyt on Miwwi! Mutta omien kokemusteni perusteella en ihan hirveästi lähtisi vetämään yhtään mitään johtopäätöksiä alkuvaiheen ultrista. Tuo vajaa kaksivuotiaamme tuli perinjuurin ultrattua: eka ultra oli jo 4+3 ja ei hän silloin mitään näkynyt, seuraava oli 6+0 kooltaan 6+0, ei sykettä, rv 6+4 kooltaan 6+3 ja ylinopea syke, ja seuraavassa ultrassa rv 9+2 kooltaan vain 8+1. Ihan pikkasen otti stressiä moisesta. Kuitenkin 12+0 oli tyty 12+0 kooltaankin ja terve tyttö tuli (kunhan vielä toisella raskauspuoliskolla ultrattiin toistakymmentä kertaa ;) ).

malttamaton Kiitä siis onneasi, että et ole vaikeista liitoskivuista kärsinyt :) Minulle ei auta patja yksistään, sillä polvet eivät saa olla hetkistä kauempaa 15 cm lähempänä toisiaan ja missään nimessä jalat eivät saa mennä ristiin. Minulla lantion löystyminen on kirjaimellisesti lantion löystymistä ja häpyliitoksen lisäksi hoosiannaa huutavat lonkat ja si-nivelet. Hyvä lantio synnyttää, mutta puoli vuotta ennen ja jälkeen synnytyksen ei ole ihan niin kivaa. Vaikka en minä silti itseäni mitenkään kipeäksi kokenut viimeksikään, vaikka olinkin huomattavan köntys samalla viikolla olevaan ystävääni nähden. Ei näillä lonkilla vaan voi kävellä normaalisti.
 
Voi ei Miwwi :hug: Olen todella pahoillani teidän puolesta. Haluatko, että lisään sinut etusivulle menetyksen uudestaan kohdanneisiin, vai poistanko kokonaan? Olisin kyllä niin mielelläni pitänyt sinut täällä odottajien joukossa :'(
 
MIWWI :':)'( Jaksamista ihan hirveästi!


TILLUKAS, mullakin aina kovat liitoskivut olleet, synnytykset ovat kyllä olleet aina helppoja..

( . )
Tänään polikontrolli, rv 34+5
Kaikki ok, 30 min käyrillä ja hyvää käyrää tulikin. Vauvat on hirveen vilkkaita!
A-vauva RT:ssä pysynyt, B-on taas pyörähtänyt perätilaan, en oo ees huomannu... tai siis kun nää liikkuu muutenkin niin paljon etten oo huomannu...
Painoarviot 2,4kg:a ja 2,6kg:a, täysin keskikäyrämuksuset siis :):heart:

Kohdunsuuntilannetta ei enää katsottu koska nyt ei enää estellä jos syntyvät niin lääkäri sanoi sen olevan ihan turhaa.:heart::heart::heart: Joten nyt vain odotellaan. 37vkoa kuulemma kun saa täyteen niin ois optimaaliset olosuhteet jo tulla :) Oikeesti, reilu pari viikkoa!!!!:O:whistle:

Kotiintuontipuvun toisen ostin tänään, kuopukselta on vanha säästössä
ja myssyt:heart::heart:
ja pinnasänky tarttis virittää ja ja ja... :D :D :D Ikea reissukin tarttis tehä :heart:
vauvojen vaatteet on paikoillaan, ja hoitopöytäkin viritetty:heart: et sillee kaikki mallillaan pikkuhiljaa. Täs viikonaikana oon laitellu :D

Eli odottelua:heart: kohta tää odotus palkitaan :heart:

T:Neiti+Prinsessat 34+5
 
Osanottoni suruun Miwwi, voimia vaikeaan tilanteeseen :hug:

Neiti voi niin söpö ajatus että kohta noiden pikku pussukoiden sisällä on kaksin kappalein vauvoja, pieniä nallekarhuja :heart: Hurjalta kuulostaa että tavallaan voit koska tahansa odottaa synnytystä! Toivotaan kuitenkin että viihtyvät mahdollisimman pitkään niin vointi on aina parempi, kaksosista ei tosiaan varmaan tarvitse yliaikaa pelätä :)

malttamaton onnittelut pentueesta! Mahtavat olla suloisia. Oot kyllä aikamoinen tehopakkaus kun pyöräytät vauvan ja jaksat alkaa samaan syssyyn vielä koiranpentuja hoitamaan! :)


(.) Täällä on mahassa kokoajan kauhea mylläkkä, pieni jumppaa menemään hurjaan tahtiin, mikä energiapakkaus sieltä oikein on tulossa! Eipä ole ainakaan isäänsä tullut :D
Meillä oli rakenneultra, itseasiassa jo viikko sitten, olen vaan taas ollut laiska kirjoittamaan vaikka käynkin ahkerana lukemassa teidän kuulumisia täällä. Kaikki oli siis mallikkaasti, vastasi viikkoja ja oikeastaan vähän ylikin, eli reippaasti kasvanut. Kääntyili ja potkiskeli ultrankin ajan niin vimmatusti ettei meinannut saada kaikkia osia katsotuksi, mutta kyllä siitä lopulta selko saatiin :)
Liitoskivut vaivaa ja pahoinvointi aamuisin jatkuu, saapa nähdä oksennanko synnytykseen saakka..
Hankalaa kun tarvitsen lisärautaa, mutten meinaa saada otetuksi missään välissä, päivällä en meinaa saada sitä muutaman tunnin tarvittavaa taukoa syömiseen, tai ainakaan en just sillon sitä muista ottaa. Sit keksin että otan tabletin aamulla ennen kun kunnolla herään, havahdun kuitenkin monta kertaa varsinkin aamuyöllä. Noh, se olikin tosi hyvä idea, tänä aamuna sain kokea miltä maistuu pari tuntia vatsassa sulanut rautatabletti, ja voin kertoo että ei kovin herkulliselta!! Kellään muulla sattumalta vastaavanlaista ongelmaa? Ratkaisua kenties?


mumina 20+6
 
Miwwi voimia teille molemmille ja lämmin :hug:

(.) kääntöyritys ei onnistunut :( Mennään ensi maanantaina kokeilemaan vielä uudestaan ja jos ei edelleenkään onnistu niin sovitaan sektio vkolle 39. Harmittaa kyllä vietävästi, haluaisin niin kovin vielä alakautta synnyttää. No toivo elää vielä tovin.. Kääntöyritys ei kokemuksena ollut lainkaan epämiellyttävä niin kuin monet nettijutut antoi ymmärtää. Jännitti kyllä aamusta eritoten, kun piti sairaalakassi ottaa mukaan ja laittaa jo vauvankin kotiintulotavarat valmiiksi. Onneksi komplikaatioita ei tullut ja vauvan sykkeet olivat erinomaiset pitkällä käyrällä. Kokoarvioksi saatiin 2600 gr ja 46 cm, huomenna hän on sitten jo täysiaikainenkin.

Jään odottelemaan Pintsun hyviä ultrakuulumisia :)

Sanniz & sälli 36+6
 
Moikka!

Varovasti tänne kurkin. Eli plussasin juuri äsken! Menkkojen pitäisi alkaa vasta parin päivän päästä, mutta malttamattomana jo testailin ja haamuplussahan sieltä tuli! Niin onnellinen, mutta samalla tietysti tosi pelokas. Toivottavasti tällä kertaa onnistuisin! <3

Joten pääsisinkö mukaan? :)

(28.9.2013 -- serenade -- 21v. -- km 08/12 -- 1. lapsi -- TYKS)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Ultrakuulumisia: Meidän pienen Tiuhtin sydän pamppasi niin vallan reippaasti ? Olipa ihana nähdä, että kaikki on hyvin ja pieni oli hyvässä paikassa ja kasvanut hyvin. Lääkäri ei kuitenkaan saanut tarkasti selville, millä viikoilla ollaan, epäili, että koon puolesta olisi n. 7+0 mutta pyysi tulemaan uudestaan kahden viikon päästä. Me siis nähdään meidän ihanuus vähän niinkuin joka toinen viikko kun sitten se seulonta ultra on viikolla 12 :D oon nyt niin mielettömän onnellinen! Miten voikaan alle sentin mittainen pieni papu ja pienen pienen sydämen reipas syke saada koko maailman niin ihanaksi paikaksi ?
 
Miwwi: Jaksamista! :'( :hug:

Neiti-81: Voi että, ihan kohta on vauvat kotona!:heart: Onko sulla ollut muuten missään vaiheessa sellaista "APUA MEILLE TULEE KAKSI?!"-oloa? Alkuunkaan? Minkäs ikäinen sun vanhimmainen taas olikaan? :)

Sanniz: Onnea maanantain kääntöyritykseen! Toivotaan, että silloin kääntyy :)

(.) Eilen oli se päivä, jolloin multa meni se ensimmäinen raskaus kesken. Nyt ollaan siis virallisesti pidemmällä kuin koskaan. Päätin alkaa luottamaan tähän raskauteen ja unohtaa menneet! Nyt on nyt. Ja nyt on muuten kaikki aivan loistavasti! :heart: :)

Paitsi että: Mies kertoi eilen illalla hänen mielestään ilouutisen: hänen serkullekin syntyy lapsi, keväällä jo! En mä tiedä mikä mua vaivaa, hormoonit tai kateus, mutta mä aloin poraamaan koko asiaa ja siinä menikin sitten koko yö. Mies hämmentyneenä, kun luuli että olen innoissani ja sit mä alankin parkumaan. En mä tiedä mikä siinä veti mun mieleni synkäksi, jotenkin tuntui että tullaan sieltä takavasemmalta ja kiilataan mun vuoroni ohitse. Olen mä typerä. Olen harmitellut, kun täällä ei ole tuttavilla yhtään pientä lasta, nyt kun on tulossa niin eihän sekään mulle käy. Mitä ihmettä? Sanokaas kokeneemmat, helpottaako tämä kateus koskaan?

Yö oli siis vähän haastava, mutta olen päättänyt että mä vaan hyväksyn faktat; myös toiset voi saada lapsia, enkä mä voi määrätä milloin mulle sopii muiden saavan lapsia. Ja mistä mä tiedän miten hankalaa heillä on ollut. Ja sitten mä keskityn tämän asian positiivisiin puoliin ja niitähän on paljon enemmän kuin noita mun keksimiä "negatiivisia" puolia! :)

Kohta pitäis kai kertoa suvulle tästä vauvasta. Napa alkaa loittonemaan siihen tahtiin, ettei mulle kohta tarjota kylässä enää kahvia, kun pelkäävät mun syövän mahaani kaikki talon pullat! Oon mää vaan läskin näköinen! :D Ehkä se kohta muuttuu läskipallukasta oikeaksi vauvamahaksi :heart:

-iitu 17+3
 
Viimeksi muokattu:
PINTSU, onnea hyvistä ultrakuulumisista:heart:

IITULLE onnea rajapyykin ylityksestä:heart:

SANNIZ, toivottavasti maanantaina vauvveli on yhteistyökykyisempi kääntymään!


Kieltämättä eilen tuli ekaa kertaa APUAAA-olo kun kolmostenrattaat tuli matkahuollosta ja kasasin ne:heart:


Ja samaan aikaan se iih, ihanaa olo!:heart:
Mielessä pyöri riittämättömiä käsipareja, valvotut yöt.... ja samalla ei malttais odottaa:heart: Mun täytyy olla hiukan hullu :D
Mulla tosiaan entuudestaan täällä kotona 8 ja 7 vee tytöt ja nyt 21.pvä 1v3kk kuopus-tyttö, joten tylsää ei tule taatusti olemaan:LOL:
Tämän takia siis koolmostenrattaat että mahtuu myös kuopus kyytiin.
Isommat lapset ovat tosi helppoja kyllä jo:heart: ja auttavat mua paljon jo tuon kuopuksenkin kanssa. Kauhee tappelu aina kuka saa sylitellä/hoitaa yms. oon niille sanonukki et onneks kohta ei tartte enää tapella: kaikilla on sylitäynnä niin halutessaan:LOL:

mutta juu, vaikee käsittää että parin viikon päästä mulla voi olla vauvat jo:O IIK IIK IIK...!!!
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
Ihanaa lueskella hyviä ultrakuulumisia :)

Neiti-81, aivan ihanat rattaat! Itse oon kaksonen, mulla on minuutin vanhempi velipoika, joten saa nähdä miten mun käy. Onko tuolla masussa yks vai kaks pientä...:)

Sen verran pitää vielä "hypettää", että tein eilen illalla vielä glearbluen digi-testin, näytti raskaana 2-3 ja tänään aamulla vielä apteekin oman raskaustestin, viivakin oli jo tummunut selvästi. Joten on se uskottava :) :)
 
neiti-81 ihanat noi rattaat :)

iitu hyvä, että helpotti ja sehän on tosi kiva, että saat seuraa äitiyslomalle ajaksi. On meinaa se viimeinen kk tosi tylsä kun esikoista odottaa. Mulla kaveri sai kuukautta ennen, joten hengailin siellä päivät, kun oikeasti alussa ne vaan nukkuu. Tuo meidän poitsu on varmaan 3krt päivässä hereillä hetken: aamulla eli just nyt, päivällä hyvällä tsäkällä ja illalla sitten pari tuntia. Ja vaikka et välittäisi kyseisestä henkilöstä voittehan mennä yhdessä kerhoihin yh niin siellä sitten tutustuu muihin äiteihin. Me käytiin esikoisen kanssa neuvolalla "ekojen kerhossa" ja sitten seurakunnan kerhoissa joissa edelleen käydään lapsien kanssa ns avoimessa kerhossa ja kohta aletaan Vihtorin kanssa käymään seurakunnan muskarissa kun alkais olemaan hereilläkin. Vaikka nuo ovat seurakunnan järjestämiä, ei ne ole mitään uskonnollisia juttua. Siis kuulun kirkkoon joo, mut mitenkään harjoita uskontoa jos näin voi sanoa. Meillä kerhossa on tarjolla puuroa, kahvia, mehua ja yleensä aina joku tuo jotain herkkuja :) syödään siellä aamupala, sitten leikitään, klo 10 on lauluhetki eli lapset pääsevät laulupussille, sitten on satuhetki eli yksi ohjaajista menee toiseen huoneeseen lukemaan kirjaa lapsille, leikitään, syödään ja lopuksi hartaushetki joka on joku tarina/laulu. Sitten kotiin ja meillä lapset on aina pienempänä nukahtanut autoon kotimatkalla, joten olen kantanut sisään nukkuu ja sit onkin monta tuntia omaa aikaa :)
 
Piti näyttää noi neiti-81 rattaat miehellekki. Olipa sillä ihanan järkyttynyt ilme :D :D

malttamaton: Mä aion yrittää jotenkin lähentyä tämän ihmisen kanssa. Luulis tapahtuvan nyt helposti, kun ollaan samassa tilanteessa. Hän on tosi mukava, mutta jostain syystä ei olla vaan oltu kovin paljoa tekemisissä.
Mä olen lapsena käynyt seurakunnan kerhoa, vaikka en uskova olekkaan (eikä vanhemmat olleet). Kirkkoon toki kuulun. Ja aion myös omien lasten kanssa niissä kerhoissa käydä. En oo kyllä vielä katsonut, että millaisia kerhoja täällä on.

Kiva kuulla, että teidän pieni Vihtori :heart: on rauhallinen ja helppo vauva. :)

-iitu 17+4
 
Pitkästä aikaa palstailemassa ja päivittelemässä kuulumisia! Oonkohan mä edes onnitellut malttamatonta vielä? Joka tapauksessa tuhannesti onnea pienokaisesta! :heart:

Miwwille puolestaan paljon voimia! :hug:

Neiti-81:n limusiinirattaat, aivan mahtavat! :D Teillä on jo ihanan lähellä se päivä, kun saatte pikkuiset syliin :heart:

Ja omaa napaa: Rakenneultrassa noin kuukausi sitten kaikki hyvin ja sukupuoliveikkauskin saatiin, mutta jääköön se vielä salaisuudeksi. Nyt pitäisikin sitten alkaa laittaa hankintoja alulle, jottei tarvitse kaikkea kerralla ostaa. Liikkeitä tuntuu runsaasti jo edessä olevasta istukasta huolimatta ja masukin näyttää jo vauvamasulta. :heart:


Evya ja muru 23+5
 

Yhteistyössä