~ Keskenmenon jälkeen plussanneet ~ *talvella 2012-2013*

Onnea Sanniz!!'

Ja minusta on ihan mahtavaa, että neiti pääsi täysiaikaiseksi tyttöjen kanssa. Toista lastamme odotimme tosiaan viikon ohi lasketun, mutta se oli pientä siihen verrattuna, että tyty meinasi tulla jo 25. viikon alussa. Nyt toivon, ettei kohdunkaula kypsy taas ennen aikojaan.

Ja iitulle onnea puolimatkasta!
 
iitu, tosi mahtavaa kyllä lukea että olet päässyt puoliväliin saakka!! Sinulle jos kenelle nyt soisi sen, että raskaus menisi hyvin loppuun saakka :heart:

Täällä oltiin sunnuntai-illasta alkaen pikku vatsataudissa, joka onneksi nyt tuntuu olevan voiton puolella. Kotiin jäin kuitenkin vielä täksi päiväksi. Ehdin tietysti jo kehitellä jos jonkinlaisen listeriapaniikin, mutta neuvolassa kyllä rauhoittelivat, että todennäköisesti se on joku normaali vatsatauti joita tällä hetkellä liikkuu tosi paljon. Viikonloppu oli kuitenkin ihana; minusta tuli Rouva lauantaina :heart: Seremonia oli erittäin pienimuotoinen ja paikalla oli ihan vain kourallinen läheisimpiä ihmisiä. Ensi viikonloppuna sitten tehdään pieni häämatka.

Aika menee nopeasti, nyt jo 25+4! Olo on välillä vähän liiankin hyvä, sitä lähestulkoon epäilee vieläkin koko juttua. Onneksi vauvan liikkeitä tuntee kuitenkin päivittäin (joinain päivinä enemmän ja joinain vähemmän), niiden aikana ainakin on pakko uskoa, että joku tuolla oikeasti asustaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hanne_ ja Tanita
Onnea Scarleth :flower:

(.) Tänä aamuna heräilyn jälkeen sängyllä makoillessa tunsin ensimmäiset oikeat potkut :heart: Ihan kämmeniin tömähtelivät molemmilta puolilta kun laitoin ne vatsaa vasten, ihanaa. Lopultakin. Kävin ostamassa potkuhousut sen kunniaksi ja tästä muistoksi. Molemmille samanlaiset 50cm, mustavalk. joissa pieniä tassun kuvia kauttaaltaan ja isot koirantassujen kuviot jalkapohjissa sekä pienet hännät ommeltu peppuihin, aww :D

19+5
 
  • Tykkää
Reactions: serenade
Sanniz Onnea pienestä pojasta.

Neidille ihan hirveästi tsemppiä. Eiköhän se keho valmistaudu jo koitokseen.

Scarlethille myös onnittelut.

Omaa napaa sen verran, että raskausdiabetes stressaa. Ei uskalla syödä oikein mitään ja toisaalta taas sekin, jos on syönyt liian vähän nostaa sokereita. Nyt onkin paino laskenut nousemisen sijaan. Oon myös kokenut neuvolan informaation syyllistäväksi, viesti tuntuu olevan että koko juttu on oma syy. Näin vaikka olin ennen raskautta normaalipainoinen ja raskaudenkin aikana paino on noussut maltillisesti. En oikeen tiiä, miten pitäis toimia, kun ei sekään että on koko ajan nälässä tunnu kovin järkevältä raskausaikana...

Hanne_ ja Hippu 29+3
 
Onnea Scarleth!

Hanne Voin uskoa vaikeaksi. Olen itse sokerivauva ja siksi olen joutunut kaikissa raskauksissa ramppaamaan useamman kerran rasituksilla. Ja jo siitä, että olen itse ollut "liian iso" syntyessäni, neuvola onnistuu syyllistämään minua.
 
:wave:

Mahtuuko yksi uusi mukaan? Jonnekin tekisi mieli kirjoitella, mutten halua keskenmeno-kuumeiluketjua rasittaa alkuraskaushöpinöillä, kun tiedän mille se tuntuu....siis lueskella toisten oirepäivityksiä samalla, kun itse kuumeisesti toivoo plussaa.

Taustaa; KKM ja lääkkeellinen tyhjennys lokakuussa 2012, viikolla 8+ (alkion koko oli 6+). Tuolloin varhaisultrassa syke näkyi ja siitä vajaan viikon kuluttua tuli kertaluonteinen reilu vuoto joka seuraavana päivänä todettiin KM:ksi...

Nyt uusi raskaus (itselleni toinen, ei siis lapsia) menossa ja viikkoja tänään tasan 7+0. Toissapäivänä kävin varhaisraskauden UÄ:ssä ja ainakin toistaiseksi ensimmäinen "etappi" on saavutettu... :heart:

Oireita on; rinnat kipeytyneet pikkuhiljaa ja varmaan 1,5vk ainakin jo ollut enenevässä määrin etova olo, "pala kurkussa". Kertaakaan en ole oksentanut mutta pari kertaa on ollut lähellä. Tiedän, ettei oireet taikka oireettomuus ole yhteydessä hyvin sujuvaan raskauteen taikka sen onnellisempaan lopputulokseen...(viimeeksi ei etomista/pahoinvointia ollut) mutta silti olen toiveikas. Väsyttää myös ja palelee... Ensi viikolla H 8+1 ajattelin ultrauttaa itseni uudemman kerran (työsuhde-etuja) ja sitten jos kaikki on hyvin, ryhdyn kuumeisesti odottelemaan NT-ultraa...

Ihanaa on ollut lukea teidän iloisista ja onnistuneista kokemuksista!

rupeltaja 7+0
 
Onnittelut rouviintumisesta Scarleth :flower:

Tervetuloa rupeltaja :wave: Laitahan riviä tulemaan, niin lisäilen etusivulle. Ihanaa, että olet jo ehtinyt ultrassa käymään, helpottanee hieman alkuodotusta!

kwaidan *poks, poks* 35+0
 
Tervetuloa mukaan rupeltaja. Onnea plussasta :flower:

Millais Neiti-81, vieläkö kiusaavat yöllisillä supistuksilla ilman sen enempiä? :)

(.) Eilen tulis postissa mamaliciouksen farkut! Jestas et ne on kivat! Vielä en kyllä uskaltanut leikata lappuja irti, vaan koitan niillä tänään ehtoosti istuu pidempään soffalla. Noi HM:tkin tuntui ihan mukaville kunnes piti istua pidempään. Kuinkahan suureksi mä lopulta itseäni luulin, kun tilasin myös Ellokselta farkkuja, jotka sitten osoittautuivat muutaman numeron liian suuriksi. Miehelläkin oli mainio ilme, kn yritti olla nauramatta mun sovitusoperaatiolle. Se on jo oppinut että väärässä kohdassa ei sovi nauraa ja useimmat kohdat on nykyisin vääriä. Noh, liian suuret pöksyt nauratti muakin. :) Pääasia että pöksyjä on saatavilla, niin ei tartte takamus paljaana kulkea! :)

iitu 20+2
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
Täällä yhä yhtenä... huomenn 38+0 ja jos ultran painoarviot pitää kutinsa , masussa on 2 x 3,4kg.a lasta ja olo sen mukainen....!
ja mää tiedän et ihan mahtavaa et ollaan täällä kuin että syntyisi keskosena, mutta nyt on pakko sanoa että mahtaako kukaan tietää kuinka tukala tämä olotila on....

Vauvat ovat viikon olleet turvallisilla, varmoilla vesillä (yleensä kaksoset vielä kehittyvät kypsiksi ns. aikaisemmin) joten tavallaan turhauttaa odotella kun hb on pohjalukemissa, syke jatkuvasti yli sadan enkä saa hengitettyä enää kunnolla kun tila loppuu kesken

Nyt vaan joka aamu koitan psyykata itseäni vaan jaksamaan, mut täytyy tunnustaa et joka aamu se on vaikeampaa..

T:Neiti+sissit 37+6
 
Neiti Enpä minäkään tiedä, mitä on kantaa seitsemää kiloa lapsia, mutta sf 39cm minä tiedän ja saman se painaa, olis siellä sisällä vettä tai lapsia. Se on ankeaa, se on kivuliasta, se on hengästyttävää, se on piinallista... Sisko saavutti jälkimmäisen kanssa 42 cm ja sanoi, ettei ikinä enää. Ja nämä siis yhden lapsen raskauksia, olemme runsasvetistä sukua.

(.) Rakenneultrassa löytyi aktiivinen ja viikkojaan vastaava pikkutyttö. Kolmas tyttö siis tuloillaan, Istukan sijainti on marginaalinen, mutta ei kohdunsuulla. Se siis kontrolloidaan tuolla 30 viikon tienoilla, mutta on erittäin epätodennäköistä, että istukka missään vaiheessa aiheuttaa mitään raskauden tai synnytyksenkulun kannalta.
 
Moikka.

Kaikkien jutut kyllä oon lueskellut, nyt oon vaan niin hermostunut etten pysty oikein muuta kun hiukan purkaan tuntojani..

Huomenna on sitten aamulla varhaisultra. Arvatkaa vaan pystynkö ens yönä nukkumaan... Lisäksi mua on parin viikon ajan kiusannut tosi kovat migreenikohtaukset joiden takia sitten oon ollut ensiavussa kolmena päivänä. Eli tällä hetkellä ei kovin hyvää kuulu :( Toivon koko sydämestäni että huomenna saisin edes hyviä uutisia!

serenade 6+5
 
mutta sf 39cm minä tiedän ja saman se painaa, olis siellä sisällä vettä tai lapsia.
siis 3,5kiloa varten tarttis olla vettä 3,5litraa ylimääräistä et ei se fysiikanlakien mukaan kyllä ole sama asia mitenkään...
tai siis voiks vettä olla noin paljoa ylimääräistä? :eek: ilman et siihen ees puututaan? Mistä muuten tollanen voi johtua? että toisilla sitä vettä on enemmän?
Mulla aina ollu normimäärä vettä, en tiedä mikä on normimäärä :D

Mutta yli 39cm sf-mitta on kyllä hengästyttävä taatusti:O Siinä ei paljon keuhkoille enää tilaa ole. HUI:O
Tietty sf-mittaan vaikuttaa ruumiinrakenne aika paljon kanssa? Mulla hukkuu siis tuonne selkärankaan kohtu, mikä tietenkin on etu tässä tilanteessa.

Onnittelut tyttö uutisesta:heart:

SERENADELLE tsemppiä huomiseen ja migreenin kanssa! Mulla kans aurallinen migreeni mikä onneks pysyny kohtuullisesti poissa odotusajan.


(.)
Äiti ollu päivän mua auttelemassa tässä :)
Ehkä se elämä voittaa täälläkin:D
 
neiti En osaa sanoa veden määrää, paljonko sitä tuli, mutta kun menivät hulahtamalla vessanpönttöön niin toista minuuttia sitä tuli. Itselläni se jättikohtu retkotti pahasti mahanahan varassa ja se todella sattui. Sängystä ylösnousu vaati lujaa tahdonvoimaa, kun se kaikki paino repi mahanahkaa hartioista saakka. Vauva oli pystyssä ja se vesi roikkui mahanahassa. Mutta mikä hämmästyttävintä, minulla ei ole ainuttakaan raskausarpea. Toisesta sf oli vain maltilliset 37 cm. Toinen oli sitten taas ihan "poikittain" eli pää oli kuopissaan, mutta pylly kellotti napani alapuolella ja maha todellakin roikkui. Vedet olivat tytön yläpuolella ja sieltä kohtu oli pehmeämpi ja koko kantaminen oli miljuuuunasti helpompaa, vaikka maha olikin isokokoinen ja naurettavan muotoinen.

Sisko kantoi siellä 42 sentissään 5,2-kiloista pikkujättiä. Ja huomattavan runsasta vesimäärää.

Etköhän sinä kohta saa tyttöset kainaloosi. Todennäköisyys on puolellasi. Ja päässette normaalissa ajassa kotiin muiden luo, toisin kuin suurin osa kaksosista.
 
Neiti-81 Aaargh! Mä NIIN vihaan tota "tsemppausta" :D:kieh::mad: Tuli pariin kertaan kuultua esikoisen kohdalla (käynnistys rv 42). Tällä kertaa meinasin hyvissä ajoin lukittautua kotiin, sulkea kännykän ja pysyä poissa Facebookista, ihan oman mielenterveyden, mutta myös läheisteni hyvinvoinnin kannalta. En nimittäin mene takuuseen, mitä teen, jos vielä joskus kuulen tuon "lohdutuksen" jonkun suusta!!! :LOL: Mutta ihanaa, jos siellä on äiti ollut auttamassa! Toivon kovasti pikaista jakautumista sinulle. Ja mahdottomasti voimia loppumetreille.

tillukkaalle onnittelut tyttölupauksesta :heart:

serenadelle tsempit huomiseen ultraan, tulehan sitten kertomaan uutiset!

(.) Kuuntelin äsken sydänääniä dopplerilla, ja tuntuisivat kuuluvan taas alavatsalla. Viime aikoina, kun on ollut pylly alaspäin, niin ovat kuuluneet koko ajan ihan ylhäällä. Eli elättelen pientä toivetta, että olisi kääntynyt takaisin rt:an. En osaa muuten arvioida tarjontaa, kun vauveli liikkuu ja monottaa niin mahdottomasti, liikkeet tuntuvat joka puolella selkeästi ja kovia osia (pää, pylly) tuntuu olevan niin ylhäällä kuin alhaallakin, että ota siinä nyt sitten selvää, kumpi on kumpi!

kwaidan 35+1
 
Onnea Rouva Scarlethille! :)

Onnittelut myös Tanitalle potkuista, se on kyllä ihan mahtava tunne!

Hanne_lle tsemppiä raskausdiabeteksen kanssa, tosi epäreilua neuvolasta syytellä :( Toivottavasti saisit syötyä kunnolla, ei tosiaan kannata nälässä olla kun on pikkuinenkin masussa. Osaisivatpa neuvolasta kunnolla opastaa ja olla empaattisia, eikä stressata muutenkin vaikeassa tilanteessa.

Rupeltajalle tervetuloa ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Onnea tillukas tyttölupauksesta :heart:

serenadelle tsemppiä ultraan, toivotaan että kaikki on hienosti :hug:

Neiti-81lle myös tsemppiä vaan yhä, aika hurjaa mahtaa olla, koska muistan esikoisesta ihan yhdenkin lapsen kanssa olleen aika tuskaiset paikat. Saatika sama x2! Yritin etsiskellä vanhaa neuvolakorttia ja huvikseni vilkasta loppuaikojen sf-mittoja kun en niitä ulkoa muista, mutta ei löytynyt mistään. Taidan tietää syyllisen, mihin lie tuo touhukas pikku järjestelijä kätkenyt..

kwaidan mulla oli myös hankaluuksia ainakin ekasta hahmottaa että miten päin siellä ollaan! Olin aina ihan varma että joo tossa on peppu ja tänne potkii jalat, mutta neuvolasta aina kerrottiin päinvastoin, ilmeisesti tyttö sitten työnsi jaloillaan ja pökki lähinnä pepullaan (ja kyllä se vastasyntyneen peba niin pieni on että ei sinällään ihme että saattoi jalaksi erehtyä luulemaan :D )

(.) Olen kauheasti pohtinut viimeaikoina vauvan sukupuolta. Mehän ei haluttu sitä selvittää, niinkun ei ensimmäisestäkään, jotenkin on mun mielestä ihana pitää jännitystä yllä loppuun saakka. Siis näin meillä, ymmärrän hyvin kun moni haluaa asian selvittää :) Nyt olen pyöritellyt asiaa mielessä jatkuvasti, aluksi oli ihan selvä poikaolo, en melkein edes osannut kuvitellakaan että voisi olla muuta. Nyt viimeisen kuukauden aikana on kuitenkin hiipinyt aina vaan vahvempi tunne tytöstä! Sattumalta löydettiin myös aivan ihana ja täydellinen tytönnimi, jotka on jostain syystä olleet tähän asti tosi harvassa. Noh, jännää nähdä kuka sieltä tulee ja mitkä tuntemukset lopulta oli niitä "oikeita".
Vointi on onneksi muuten ollut ihan ok, liitoskivut on välillä hirmuisia, varsinkin iltaisin, mutta onneksi sillon voi ottaakin jo vähän rauhassa ja pötkötellä lukemassa satuja.
Viikonloppuna oli kyllä monen päivän kestävä päänsärky, joka on mulle epätyypillistä. Kävin varmuuden vuoksi mittaamassa verenpaineen ja ottamassa proteiinit virtsasta raskausmyrkytyksen varalta. Paineet oli 86/61 eli eipä ainakaan liian korkeat, proteiini näytti + mutta labrassa sain kuitenkin onneksi puhtaat paperit. Että eteenpäin porskutetaan niinkuin ennenkin :)

mumina 24+0 POKS
 
Oottepas te kirjoitelleet paljon, kiva lukea kaikkien kuulumisia! :)

Nyt kun sf-mitasta oli puhe, niin mun terkkarini sanoi ettei niitä voi verrata toisiin, kun ollaan kaikki eri mallisia. Toiset pidempiä tai leveempiä. Mulla on kuulemma leveät lantion luut, joten kohtukin mahtuu pitkään sinne piiloon. Toisillahan se singahtaa heti näkyville. En tiedä sitten että pitääkö tämä paikkansa?
Lähinnä tässä pohdin omaani, kun se oli jo 18+0 19cm... Ei kai tosta nyt vaan tuu semmonen tukala pallo? Mä ottaisin mielummin sellaisen sopivan :D

(.) Ristiselkää on alkanut kolottelemaan päivittäin. Olen yrittänyt töissäkin liikutella ja venytellä päivän aikana, mutta ei oo vielä auttanut. Mun valmiiksi notko selkäni taitaa kääntyä vielä enempi notkolle.
Eilen massussa potkittiin taas aivan hurjasti. Ei kyllä meinaa tulla töiden teosta mitään kun oikein painan mieleeni jokaisen potkun ja kohdan ja tuntemuksen. Eipä sinne pääkoppaan sitten kohta muuta enää mahdu. Potkut tuntuu parhaiten kun istun "supussa". Eli toimistohommia tehdessä lähes kokoajan. Ei kai siellä masussa nyt vielä niin ahdasta ole, että mun suppu istuma-asentoni ahdistaa vauvaa? :D
Toisaalta kiva, että potkuttelee pitkin päivää, kun joskus se tapahtuu yöllä enkä sitten malta nukkua :D

-iitu 20+3
 
POKS 38+0:LOL:

IITU, ei se varmaan siellä ahdingossa ole mut lääkäri sano mulle että kun vauva osuu kohdunseinämään, niin se alkaa vaistomaisesti potkia :) Eli supussa kun istuu, osuu herkemmin niihin seinämiin ja provosoituu mylläilemään :heart:

MUMINALLE tsemppiä liitosten kanssa, toivottavasti helppaa jossain vaiheessa vielä! Mulla helppas kun toi vauva laskeutu siitä häpyluunpäältä tuonne alemmas, eikä niin rasita liitoksia enää.

KWAIDAN juu en mäkään oon erottanu miten nuo tuolla on, dopplerilla tosiaan sykkeet kuuluu alhaalta molemmilta nyt niin ovat rt, b-viihty pitkään PT:ssä ja sillon äänet kuulu selkeäasti ylempää.

SERENADElle tsemppiä ja tuuhan het kertoo hyvät uutiset:heart:


(.)
Täällä ei ihmeitä.
isommat lapset kouluun ja huomenna niil onkin talviurheilupäivä hiihdon merkeissä. Ihan kivaa toisaalta et oon yhtenä niin pääsen sinne katselee:heart: Kuhan kelit vaan ois suosiolliset

Mutta nyt vaihtaa kuopuksen kakkavaippa, laittamaan aamupuurot ja ehkä itekllekki jotain murkinaa. Maha kurnii :D

Mun mies alkaa muuten olla ihan hermoraunio:D
siis se stressaa synnärille lähtöä ihan kauheesti et jos tulee kiire...ja huomaa et joka päivä se enempi sitä stressaa..

T:Neiti+Sissiset :heart:
 
Tervetuloa Rupeltajalle :)

ON: Päätin sitten kuitenkin että haluan käyvä kurkkaan että masuasukilla kaikki ok ja soittelin viime viikon lopulla neuvolaan ja kyselin saanko tuon myöhäisen keskenmenon takia varhaisultraa neuvolan kautta. Täti tuumas että ei välttämättä onnistu, no eilen kuitenki tipahti postilaatikosta aika ja VU on 20.2.. Ihan hyvä että sai sen ajan niin ei tarvi yksityiselle lähtä ultraan tarkistamaan tilannetta.
Mulla on jo viikon ollu päivittäin melkoisia menkkakipuja ja nyt jotenkin vielä enemmän huolestuttaa että onko kaikki hyvin. Toisaalta nuo nyt varmaan on ihan normaaleja kohdun kasvukipuja mutta sanoppa se tälle päälle kun ajatukset mennee ihan laijasta laitaan :ashamed:

Mukavaa viikonloppua kaikille ja Neiti-81 sulle toivon tsemppiä ja supistuksia että pääsisit jo tukalasta olosta eroon ja saisit omat pienet nyytit kainaloon :)

zannukka 5+6
 
Viimeksi muokattu:
Huomenet :) Tää nukku huonosti ja alkoihan se migreenikohtaus sit aamuyöllä. Ensiapuun mars ja sain helpotuksen. Tipassa edelleen olin kun äippäpolille menin. Sitten siihen ultraan...

Ultra tehtiin mahan päältä, vähän ihmettelin. Sieltä löytyi pikkiriikkinen rakas, syke löytyi heti. Kuultiin ja nähtiin. Lapsivettä oli tavanomainen määrä (viime raskaudessa sitä ei ollut) sikiön mitaksi tuli 5.1.mm Lääkäri sanoi ettei ole ihan tarkka. Viikkoja pitäisi olla huomenna 7, mutta vastasi kuutta. Onko teidän mielestä huono homma? Lekuri ainakin hymyillen sanoi että kaikki viittaa tavanomaiseen raskauteen ja nt-ultra varattiin 14.3.

:)
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
serenade, millinkin mittavirhe muuttaa noita viikkoja tuossavaiheessa ja mahapäältä katsottuna tossavaiheessa voi olla ihan sellanenkin kyseessä. Mutta siis mulla on aina viikot heittäneet alaspäin :)
Onnea sykkeestä:heart:
 
serenade onnittelut pikkuisesta ja sykkeestä :heart:
Mulla molemmista edenneistä raskauksista (keskenmennyttä ei keretty ultrata ennen kun oli jo "liian myöhäistä") vauvan koko on aina ollut pienempi aluksi, tästä viikon, esikoisesta kaksi. Nt-ultrassa vastannut suunnilleen viikkoja, rakenneultrassa molemmissa on ollut jonkun verran isompi kun olisi "pitänyt" olla. Esikoinen syntyikin vähän ennen laskettua (39+4) ja oli reipaan kokoinen, eli kuka sitä tietää vaikka olisi todellisuudessa mennyt vähän yli "oikeasta ajasta". Kun ainakin mun silmään ne kätilöt heittelee niitä mittoja aika ronskilla otteella, ei siinä tarvitse tosiaan olla kun milli eroa niin jo päivät ja viikot vaihtuu. Yritä siis olla huoleti (helpommin sanottu kun tehty, tiedän),mutta siis mun korvaan ihan normaalilta kuulostaa :)

mumina 24+1
 

Yhteistyössä