Keskenmenon jälkeen plussanneet talvella 2013-2014

Piggylle lähettelen suppareita, että pääsisit synnyttämään.

MiNalo, ihanaa että oot mukana, tällä kertaa loppuun asti eikö vaan ;)

Meillä oli eilen rakenneultra, ja kovin terveeltä ja vauhdikkaalta POJALTA vaikutti.. Katsotaan nyt sitten pitääkö paikkaansa, mutta kovin varma kätilö oli ultratessaan vaikka napanuora olikin edessä..

Nyt 20+4 ja potkut tuntuu päivittäin, lähes aina kun rauhoittuu paikalleen. Kävelen kun pingviini, kun pätkis tuntuu viihtyvän ihan kohdun pohjalla. Potkii oikein vauhtia päästäkseen vielä alemmas.. Ihanalta tuntuu päästä näinkin pitkälle, kun koko ajan olen ollut varma, ettei tälläkään kertaa onnistuta. Mut niin se vaan alkaa siltä näyttää, että kesäkuun 20. meille tullee vauvva :heart:
 
Minnah88 :heart: Ihanaa kuulla sun kuulumisia. Oot käyny mun mielessä monta kertaa! Onnea poikalupauksesta! Voi miten mäkin ootan et tuntisin pienen liikkeet ja saisin rennosti nauttia raskaanaolosta! Ei taida tapahtua ennen rakenneultraa ainaskaan..Huomenna on ensimmäinen pelottavista koitoksista, nimittäin se np-ultra. Huih!
 
MiNalo Tsemppiä ultraan ja Minnah88 JA pitäisi jaksaa kirjoittaa pienoinen asiakaspalaute viikkarille :/ Ihan hyvässä ja rakentavassa hengessä, mutta kritisoiden ja kummastellen kuitenkin :( Kunhan on toettu reissusta ja sen dramaattisista käänteistä.

Joosukka ja minimuru 25 *poks* (tietojeni mukaan kai?)
 
Nt-ultra takana ja kaikki niin hyvin kuin tällä hetkellä olla voi!!! Pikkuinen siellä hulluna heilui ja jumppasi, aukoi suutansa kieli ulkona ja liukui pitkin kohdun seinämää. :heart: sykki n. 160 krt/min. Kaikki rakenteet, jotka tässä vaiheessa voi nähdä, näytti normaalilta. Nt oli 1.5mm eli ymmärtääkseni normaali. Pikkuinen oli noin 7 senttiä pitkä ja vastasi näin ollen viikkoja 13+2! Laskettu aika siis siirtyi kuin siirtyikin muutamaa päivää aikaisemmaksi eli on nyt 12.8.14. Aika jännä, kun itse arvelin sen olevan 14. tai 15. päivä, mutta käy se tuokin minulle! :D Nyt on ihanan helpottunut olo, vaikka huoli ei varmasti täysin helpota ennen kuin vauva on sylissä...mutta hieman vapaammin voi tosiaan tästedes hengittää. :)
 
Ihanaa MiNalo!

Täällä supistelee urakalla... Eilen illalla intoutu (onneksi kivuttomasti) supistelemaan enemmän tai vähemmän jatkuvasti. Väsytti kyllä kovasti joten sen johtuvan siitä ja menin nukkumaan toivoen et tilanne siitä rauhoittuisi. Kerran heräsin vessaan ja silloinkin supisteli pari kertaa joten oletan et yönkin supisteli. Sain kuitenkin nukuttua eikä kipuja ole joten tuskin teki isompaa vahinkoa sai aikaan. Ekan kanssa oli myös paljon harjoitussupistuksia. Tänään ollaan oltu kuumeilevan pojan kanssa kotona ja hieman on tänäänkin supistukset vaivanneet. Laitoin meiliä neuvolantädille ja maanantainahan on jo rakenneultra joten siellä viimeistään nähdään tilanne. Viime viikon tsekissä yksityisellä kaikki oli kunnossa joten en nyt kamalasti ole huolestunut. Liikkeetkin tuntuu hyvin. Kuitenkin ollaan vasta 20+5 joten toivotaan et eivät tästä kamalasti enempi intoudu... Haluaisin kuitenkin olla töissä vielä äitiysloman alkuun. Tietty turvallisimman kautta mennään, jos pitää jäädä sairaslomalle niin sitten jäädään. Lapsen kanssa kuitenkin kotona on rankempaa kuin töissä (heh) joten päivähoitoa on jatkettava siinäkin tapauksessa. Inhottavaa moinen kun kovasti niin haluan lapseni kanssa viettää aikaa niin paljon kuin mahdollista. Illat kyllä menee täydessä koomassa töiden jälkeen :I No eiköhän se tästä.

alien & hippu 20+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Minalo! Ihanaa, että kaikki oli hyvin.
Alien kannattaa tosiaan mainita noista suppareista ultrassa. Vaikka muistan kyllä, että mullakin oli paljon harkkasuppareita noilla viikoilla eivätkä avanneet mitään. Kävin oikein Polilla tarkistuttamassa asian.

Virtsatietulehduksesta ja synnytyksestä täällä nyt sitten ollaan tällainen vaiva saatu riesaksi. Aloitin antibiootit tänään, mutta tietääkö kukaan miten vaikuttaa mahdolliseen synnytykseen? Tänään siis 38+4. Lääkärissä vaan sanoivat, että ei hätää, mutta muista mainita heti synnärillä. Onko kenelläkään kokemusta?

Muuten täällä on olo tukevasti raskaana. Olin eilen kokoarviossa ja arvioivat vauvan olevan nyt 3900 g ja laskettuna-aikana noin 4200-4300 g. Eli pikkujätti meille kuitenkin tulossa.

38+4
 
"nt-ultrasta" tultu, tosin otin vaan normaalin ultran, en mitään niskapoimumittauksia.
kaikki hyvin. sydän jyskytti <3
kysta löyty samalla jostain vasemmalta, kuulemma seuraillan seuraavalla kerralla onko kasvanu tai hävinny. 2senttiä oli kokoa sillä.

vauva vastas viikkoja 11+0, menkkojen mukaan ois 11+3 ja oman laskujen mukaan(ovistestistä) ois vasta 10+3. mut nyt mennään sitte tolla menkkojen mukaisella eli 11+3, johon en kyllä nyt ihan usko. niin ja varhaisultran mukaan olis 10+5.
miten kaikki heittää??

no mut vauva kasvaa ja sydän lyö, pääasia! <3

onnea minalolle myös hyvistä ultrakuulumisista!
 
millamaria Onnea sinnekin hyvistä ultrakuulumisista! :heart: Noista vauvan mitoista..minullakinhan siis heittää ihan miten sattuu noi. Eli nyt laskettua aikaa siirrettiin ja viikkoja sen mukaan 13+2 (sillä mennään nyt kerran se virallisiin papereihin merkittiin). Varhaisultran mukaan ja mun oman arvauksen mukaan tänään olisi 12+5-6 ja menkoista laskettuna 12+2. Eli aikas paljon heittoo on noissa. Mutta sen minä kyllä tiedän et ovis oli normaalia aikasemmin plussakierrossa. En tosin sitä tikutellut.
 
Ihania ultrakuulumisia tullu tänne :) Mahtavaa :flower: Minalon ultrakuulumisia oon ootellu aivan tulisilla hiilillä. Oon niiiiiin onnellinen sun puolesta :) Alkaa päivä päivältä näyttää enemmän siltä että meillä on loppuvuosi kiirettä pikkutuhisijoiden kanssa <3

Mulla olis ru-ultraan vielä 3 vkoa ja johan jännittää :) Onneks on toi doppleri kotona, niin voi pari kertaa viikossa kuunnella sykkeitä. Nyt on löytyny viime aikoina tosi hyvin vaikka toinen viuhtois siellä meneenkin, on siis varmaan jo kasvanu eikä pääsekkään enää niin piiloon :D Mä oon keskittyny jännämään ru-ultras sitä enempi et esitteleekö vauveli sukupuolen vai en, yritän etten ala jännäämään onko kaikki hyvin. Menetän yöunet jos sille linjalle lähen, niin tohon sukupuoleen on hyvä keskittyä :) Höh, mä en oo vieläkään satavarma tunnenko liikkeet. Ehkä ne tuosta alkaa selkeentymään tulevina viikkoina?

Pölö & Pötkylä 18+6
 
Kummasti se pelko sieltä aina pomppaa takaraivosta kun jotain uusia "oireita" ilmaantuu. Nyt nämä supistukset taas saivat epäilemään et käyköhän tässä kuitenkaan hyvin... Samoin mieleen tuli esikoisen aiempi sairaalakeikka kun hengitysvaikeudet säikäyttivät oikein kunnolla ja nyt murehdin sitten kummankin puolesta. Traumoja traumoja... Puuh. Parempi varmaan mennä nukkumaan.
 
Vastailempa vielä ennen maatemenoa Pölölle... :)

Itsellä täynnä 20+5 ja liikkeet ovat vahvistuneet vuodenvaihteen jälkeen selvästi. Nyt tuntuu jo enemmän tai vähemmän jatkuvasti, saattaa olla parin tunnin hiljaisempia taukoja. On jäänyt dopplerinkin käyttö nyt vähemmälle kun varsinkin nukkumaanmennessä käy kamala sätke. Doppler kyllä pelasti useamman viikon ajan mielenterveyden, oli hyvä ostos juuri noin viikoille 10-17, tällä kertaa kun toinen on kyseessä niin liikkeet tuntuivat aiemmin. Suklaa tai yleensäkin syöminen saa hetken päästä kunnon jamit pystyyn. 31.12. tuntu ensimmäinen kunnon selkeä potku ja isikin sen sattumoisin tunsi vatsan päältä, tätä ennen pitempään vienoja sipaisuja tuntui mutta täysin varmaa ei ollut että mitä se on. Se epäily että onko siellä yleensäkään elämää on hissukseen helpottanut, nyt vaan pelkää taas napanuoraan kuristumisia jne, synnyttyä kätkyt-kuolemaa ja mitä lie. Pelko ei häviä, se vaan muuttaa muotoaan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)

Viikkojen laskemisesta Varsinkin ensimmäisellä kolmanneksella muutaman millinkin heitto ultran mittauksessa saa aikaan heittoja raskausviikoissa. Kuitenkin viikot lasketaan aina neuvolassa sen mukaan, milloin viimeiset kuukautiset on olleet ja sitä laskettua aikaa muutetaan vain, jos heittoa on _paljon_. Esim. minun muksu on ollut nt-ultrassa 3 päivää ja rakenneultrassa 1 päivän verran isompi, kuin mitä viikkojen mukaan kuuluisi olla, mutta raskausviikot on laskettu joka paikassa aina viimeisimpien menkkojen mukaan ja laskettu aika ei vauvan koon vaihdellessa sen verran vähän ole muuttunut miksikään :)

Liikkeistä Ensimmäiset pienenpienet hipaisut taisin tuntea 17. viikolla, mutta niitä ei kyllä liikkeiksi voinut laskea. Taisi olla lähempänä 23-24 viikkoa, kun liikkeitä alkoi oikeasti tuntemaan säännöllisesti päivittäin. Etuseinässä oleva istukka vaikuttaa siis ihan todella paljon. Edelleenkin navan kohta on lähes tunnoton ja lapsen potkut tuntuu lähinnä vain kyljissä ja ihan kohdun korkeimmassa kohdassa ihan ylhäällä. Potkut eivät myöskään näy tai tunnu kovin hyvin läpi suoraan navan kohdalta.

Nyt alkaa vatsanahka kiristää, tuntuu hyvin ikävältä, kun napa venyy sivuttaissuunnassa eikä siihen kiristävään kipuun auta mikään :D Onneksi muita vaivoja ei juurikaan ole, keskiraskauden selkäkivutkin on kadonneet lähes kokonaan.

ralliruutu 31+6
 
Onnea kaikilla hyvistä ultrakuulumisista. Kiva lukea hyviä uutisia! miss_piggylle lähetän synnytysaaltoja ;)

Kävin tänään siellä kontrollissa ja kaikki oli edelleen hyvin (niinkuin meidän klinikan lääkäri jo kertoikin). Taas oli pikku-ukolla kauheat bileet pystyssä. En malttais odottaa, että alkaa tuntumaan minullekin :)

Tälläkertaa uskalsin myös vähän kyseenalaistaa ja sainkin viimekäynnin epikriisin mukaani. Kyllä siellä lukee ihan mustaa valkoisella, että sisäsuulla 20mm funnel.
Ei siis ollut kyseessä mun väärinymmärrys. Ihmettelin myös ääneen miksei ole minkäänlaista seurantaa tosta hepariinihoidosta ja lääkäri lupasi konsultoida sisätautilääkäriä aiheesta. Saapi nähdä auttoiko mun purnuttaminen mitään vai sanoiko vaan joo joo, että pääsi meikäläisestä eroon :D.

No tärkeintä on edelleen, että kaikki on hyvin! Kahden viikon päästä meen juttelemaan diabetes kätilön kanssa ja tasan kuukauden päästä on ru. Jokohan sitä uskaltais vähän nauttiakin tästä raskaana olosta? Tuskinpa.

16+3
 
Hienoja uutisia tullut :)

Tänään oli neuvola, ja hemoglobiini oli odotetusti laskenut ja olokin on kyllä sen mukainen. Väsyttää siis ihanasti jälleen ja kun muutenkin yöunet häiriintyneet viime aikoina...

Kaikki oli ok. Ei ultrannut, vaikka neuvolassamme on laitteet. Mikä lie uusi käytäntö, kun oli kaverillekin sanottu ettei mielellään ultrattais niin usein. No kuukauden päästä on se ru, joten ootellaan nyt sinne asti, sen jälkeen onkin taas neuvola ja toivottavasti vakituinen, ihana terveydenhoitaja olisi viimein palannut töihin pitkän poissaolonsa päätteeksi. On nimittäin erittäin kivaa, kun on joka kerta eri terkka vastassa :rolleyes:

Sykkeet 140-150, ekat mitatut oli n.130 ja esikoisesta oli aina siellä 150 hujakoilla, joten nyt nuittenkin perusteella uumoilisin poikaa tällä kertaa ;) Saapa nähä.

Ja tosiaan itsekin nyt toisen lapsen kohdalla tunsin ensimmäiset potkut jo silloin 14 viikolla ja nyt mentäs sitten 16+5, ja tänä aamuna voi sanoa varmaksi, että siellä se potki ja tuntui sattumalta jopa omaan käteenkin kun niin intoutui jumppaamaan :O Mutta tosiaan, mullakin on istukka taas etuseinämässä, joten potkut tuntuu selkeästi vain sivuilla tai jossain alhaalla..

-pansku- 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Hui kun oli pelottava päivä tänään sitten. töissä tuntu et jotan valuu housuun ja vertahan sieltä tuli. pääsin päivystykseen ja onneks tuli meidän neuvolalääkäri katsomaan, erikoistuva. tutki kaikki paikat ja totesi että kaikki on hyvin, sydän löi edelleen ja kohdunsuu kiinni ja kystaki oli ennallaan jne. kylläpä piti aamusta itkut vääntää töissä, niin säikähytti. limakalvot kuulemma vuotaa, ei ole vaarallista. jos yltyy niin uudestaan sinne. mut ei pitäis olla mitään huolta. itelle nyt jäi vaan taas kamala epävarmuus vaikka pitäiski olla hyvin asiat. ei tässä pääse nauttimaan ollenkaan tästä raskaudesta... tosin tätä samaa tapahtu aikoinaan esikoisesta eikä syytä löytyny.
mutta semmosta, jospa se tästä. ei tarvinu välttää mitään mut kuulemma liikunta ja seksi voi lisätä vuotoa, joten taidan jättää väliin ne.

raskausviikot:mulla on aina ollu ovis viikkoa myöhemmin ku normisti ois eli kierron 20päivä suunnilleen. ja näin nytkin olin saannu ovistestillä, eli eiks noihin ovistesteihin voi luottaa? :) ja esikoisesta oli sama homma, laskettua aikaa ei muutettu, tyttö synty 42+5 käynnistettynä, arvatkaa vaan oliko viimiset päivät hitaasti kuluvia..?

liikkeistä:esikoisesta tunsin varmuudella liikkeet joskus 20+jotain, istukka takana. toisesta tunsin liikkeet varmuudella 19 viikolla, istukka edessä. et en odottele vielä hetkeen liikkeitä :) en kyl tiä missä istukka pyörii nyt edes, ei ainakaan kohdunsuulla.
 
millamaria14 onneksi kaikki on hyvin ja selvisitte säikähdyksellä! Kyllä se veri vaikuttaa aina siten, että pahin tulee mieleen.

miss_piggy suppareita suppareita sulle. Koskas teillä on seuraava käynti jos ei ala tapahtumaan?

Kaikille oikein hyvää viikonloppua :) Tää (tai siis nää, koska onhan hippiäinenkin matkassa, hih) lähtee Tallinnaan! :wave:

16+4
 
miss_piggy
Vekkuliina, maanantaina olis neuvola, ja sitten ilmeisesti oliskin 2 kertaa viikossa, tai ainakin että sykkeet kuunnellaan. Jos menee 10 päivää yli lasketun ajan, niin varmaan ruvetaan käynnistelemään.
Toivon kyllä että ei tarttis mihinkään käynnistykseen vaan tää tajuais tulla sitä ennen ite ulos :D
 
Listaa vähän päivitelty taas, tarkistakaa jooko että siellä on kaikki mitä pitääkin oikeilla kohdilla :)

Mikäs on mamuska7n, Praian ja zannukan tilanne? Joko on kaikilla beibi käsivarsilla?

Miss_Piggy, voi eikä, sulle kävi siis just silleen kun mun kaverille! Sillä erolla, että mun kaveri synnytti 39+6. Paljon synnytyssupistuksia ja muita siihen suuntaan!

ON: saikkua äippiksen alkuun saakka. Liikkeet muuttuneet ihaniksi möyrimisiksi ja tuntee helposti missä kohtaa on pylly, missä kutittelee kädet ja minne osuu jalat. Huomenna poksahtaa 31+0, eli enää 6 viikkoa täysiaikaisuuteen. Uskomatonta kun miettii, että toihan on saman verran kun oma kuukautiskierto pisimmillään...
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy

Yhteistyössä