***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

Heipsistä pitkästä aikaa! Säännöllisen epäsäännöllisesti on täällä tullut lueskeltua, mutta siihen se taas on jäänyt...

Ensinnäkin tervetuloa kaikki uudet ja uskoa vaan siihen tulevaan, turhalla murehtimisella ei ole nyt paikkaa ;)

AE: n teksti kolahti eli täällä sitä myös painitaan työ- tai toisin sanoen työttömyysmurheiden kanssa. Mä (hullu?) kun menin ja irtisanoin itseni työstä jonka aloitin viime keväänä. Toisaalta nyt on olo paljon seesteisempi vaikka olen karenssilla ja kukaan ei tunnu tahtovan raskautettua työriveihinsä. Tuossa lopettamassani työssä kun ei mikään alunperinkään mennyt niin kuin pitäisi, edes firmaa jossa mun piti työskennellä ei tänä päivänä ole olemassa :| Palkat sain ulos ja tiedämpä jatkossa etten lähde tutun kelkaan mitä työasioihin tulee... Kuulostaa varmaan sekavalta, mutta uskokaa pois, että turhan kronkeli en ole työnsuhteen. Kunhan palkka tulee kuukausittain (syksyllä odottelin välillä 3kk palkkaani...) niin olen kovasti tyytyväinen :)

Pienillä asioilla ja elämäntapa muutoksilla koitetaan nyt pitää talous kunnossa ja monta työ- ja koulutushakemusta on vielä vetämässä. Nyt on vauva tärkeintä eli pahimman ahdistuksen aikaan kun pohdein työjuttuja vuorokauden ympäri niin meni yöunet ja parina päivänä supistelikin pahaenteisesti :( Ei se ole sen arvoista! Nyt on sitten aikaa suunnitella lastenhuoneen sisustusta ja liikkua paljon koirien kanssa.

Ja se tärkein (menipä kovasti oman navan ympärille koko teksti - anteeksi) eli eilen käytiin rakenneultrassa ja kaikki oli ihan niin kuin pitääkin :heart: Sukupuolestakin pieni veikkaus heitettiin ja taas toisaalta se tukee mun omia fiiliksiä ;) No, kesäkuussa se sitten varmistuu :)
Liikkeitäkin olen tunnistanut jo hyvinkin selkeästi viimeiset 3vkoa eli mukavaa, että maha-asukki pitää ajan tasalla :heart:

Nyt sitten hiljalleen "stressaamaan" vaunu yms. hankintoja :)

Hyviä vointeja naiset ja muistakaahan pitää itsestänne huolta :heart:
 
Ihania tsemppailuja teiltä, kiitos niistä!! :heart:

Täällä jo paremmalla mielellä vaikka kipuilua tulee aina välillä mutta olen yrittänyt takoa päähäni että siellä masussa nyt tapahtuu kauheasti kaikenlaista..

Aamulla käytiin ekassa neuvolassa ja hui kun jännitti!!
Nyt ylpeenä äitiyskortti ja muut materiaalit laukussa ja kuumeisesti odottelenkin että pääsisin niitä jo tutkailemaan mutta töissä pitäisi vielä ainakin kuukausi salailla kun koeaikaa ja riskiviikko elellään..

Mutta juu, vauvaliimaa meille kaikille isoille ja pikkuisille massukoille ja jaksuja kaikkien huolien keskelle :heart:


Tini+Nuppu 7+6 :heart:
 
tinii rauhallisesti vaan :hug: mäkin yöllä päädyin miettimään, että helkkari, nyt meidän beibe varmaan kasvaa hetkessä ja vauhdilla, kun oli niin kurja yleisolo :D äitiyskortti tuntuu siltä kuin saisi jonkin ajokortin tai muun luvan olla lopultakin todella aikuinen :D

arska ja dulle, tsemiä työkuvioiden selviämiseen!

).( täällä siis öklötykset ovat poistuneet (ainakin toistaiseksi), mutta tissit olivat illalla ja viime yönä hirveän kipeät, hengästytti eikä muutenkaan henki kulkenut hyvin ja oli kamalan jotenkin turpea olo, mahaa myös ihan turvottaa kovasti. sama olo jatkuu nyt, joten yritän olla iisisti tässä vaan. en siis ole itse huolissani, tämä on varmasti ihan normaalia raskausoloa, oloni vain nyt on, no, yleishuonovointinen.

irtis 10+6
 
Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitellakin kun yleensä käyn vain lukemassa :)

Ekana uusille:
tervetuloa! Toivottavasti kaikki menee nyt meillä kaikilla hyvin loppuun saakka =)


vitamiineista itse syön maitohappobakteereita, poremultivitamiinia (tosin sitä nyt vasta viimeisen viikon,tähän tullut nyt jonkinsortin himo eli luultavati siis puutteita jossain vitamiinissa) ja sitten kalaöljykapseleita. Niitä olen jo yhden purkin syönyt mutta nyt tätä toista en vaan saa alas ja tosi harvoin tulee otettua. Se kalaröyhy mikä tulee niiden jälkeen välillä monta tuntiakin saa mut oksentamaan joten jos en muista kesken ruokailua ottaa niin että on ennen ja jälkeen syönyt jotain muuta niin en ota ollenkaan :( Samoin tuon nestemäisen raudan kanssa (mitä nyt ostin vihdoinkin) pitäisi juoda kun hemppa ei vaan nouse siitä 105:stä, se maku saa mut oksentamaan ja yritän sitä ottaa aina ruoan välissä vaikka se ei ehkä imeydy sitten niin hyvin. Toivottavasti edes vähän kuitenkin..


Gatsu juustoleivästä ei ole voinut olla mitään haittaa, ei kannata potea huonoa omaatuntoa :)


Repa mullakin oli (ja on kyllä vieläkin) hiljasempia päiviä liikkeiden kanssa. Kävin silloin n. rv24 muistaakseni päivystyksessäkin kun en ollut tuntenut pitkään aikaan ja sitä ennen joka ilta. Siellä sanoivat että on yleisin aika kun ihmiset tulevat tarkistamaan kun on jo tuntenut liikkeitä mutta sitten vauva onkin kääntynyt enemmän potkimaan sisäänpäin ja huolestutaan ihan turhaan. Eli ei hätää vaikkei joka päivä tuntisikaan paljon. Liikelaskentakin aloitetaan vasta myöhemmillä viikoilla ja silloinkin riittää kun päivässä jonain tuntina tuntee liikkeet vähintään sen 10 kertaa. Ei siis joka tunti läheskään ole tarkoituskaan että vauva liikkuu kun sehän nukkuu suurimman osan ajasta.


Marleena83 ja Dulle ihana tunne aina kun ultrassa kaikki hyvin <3

Omaa napaa:

Paino on noussut valtavasti (n.20kg) jo nyt vaikka suurin osa lienee turvotusta. Toivottavasti :D Olenkin nyt pistänyt itseni juomaan paljon mansikka-ananasjuomia. Onneksi on toi blenderi :p

Närästys on vähentynyt huomattavasti eikä liikkuminen tai muukaan oleskelu (läheisempikään ;) ) tuota mitään kipuiluja onneksi :) Harjoitussupistuksia vieläkin monta kertaa päivässä mutta ei kipuja joten ei hätää. Minulla kun ei ainakaan tähän asti ole todettu kivuttomien aiheuttavan avautumista vaikka tuli muutaman minuutin välein. Päivystyksessä silloin kävin noista.

Äippälomalaisena olen nukkunut päivisin hurjasti, onneksi saa nukkua kun yöt ovat usein hajanaisia jatkuvan vessaramppailun takia. Viime yönä sain onneksi taas heti unta enkä valvonut tuntikausia :)

Synnytysvalmennus oli ekaa kertaa viime viikolla ja tällä viikolla on toinen (ja viimeinen) käynti. Helsingin haikaranpesä kun tarjoaa kaksi valmennuskäyntiä :D Hyvillä mielin olen synnyttämään menossa ja toivon hurjasti että pääsen alakautta synnyttämään. Sektio tuntuu jotenkin.. noh.. en vaan halua siihen.

Itse synnytys ei niinkään jännitä ollenkaan (taino ehkä vähän :D ) mutta se milloin lähtö tulee! milloin sitä rupeaa supistelemaan niin että mietin että ei hitto nytkö pitää mennä vihdoinkin. Onko se päivällä vai yöllä vai viikolla,viikonloppuna... En malttaisi odottaa! Eipä varmaan monikaan meistä :D Tavarat on kutakuinkin hankittu kaikki, enää puuttuu turvaistuin. Ja koiralle joku sopiva häkkiviritys että mahtuu rattaatkin autoon.

Nyt suihkuun! Onnea kaikkien odotukseen :)

Terv. Oikukas rv 32+5
 
marleena ja Dulle onnea iloisista ultra-kuulumisista! :flower: =) :hug:

Me myös käytiin äippäpolilla tänään rakenneultrassa oikein erikoislääkärin syynissä :) Ja kaikki oli oikein hyvin ja kunnossa =) Mitat vastasi viikkoja ja poika-veikkaus saatiin :D (tai onko se nyt kovin "veikkaus" jos on pussit ja pelit nähty...) Että eipä tosiaan osteta niitä vaaleanpunaisia vaunuja sitten :LOL:

Kohdunkaula oli kova ja kiinteä ja kiinni, mutta ei kovin pitkä (kuitenkin siis normaali), joten seuraava käynti rv 28, niin katsotaan kaulan tilanne uudelleen (ja tietty vauvelinkin kasvu). Ihan kiva, että tuli ihan heidän taholtaan seuranta-käynti ettei tarvinnut itse ruveta tinkaamaan :) Kun tuota paikkojen avautumistahan mä olen jotenkin miettinyt, niin nytpähän sitten seurataan! Ja varmaan sitten jo vähän näkee kaverin kokoakin, että saako seuraavaksi ruveta sitä vahtimaan että ei kasva liian isoksi...

Mutta nyt oon kyllä häpi ja haluisin heti kattomaan alevaateksia pienelle poitsulle :D Ja ne rattaat! :D :LOL:

stoppis 20+1
 
iltoja!

Mie oon käyny lukemassa tänään teidän juttuja, kun en oikein oo jaksanu mitään kirjoitella. Kuhan ei minuun iske nyt se influenssa, joka jäsentä pakottaa ja kuumetta nostaa. :(
Perjantaina olis se np-ultra..saisin olla kyllä terve silloin :whistle:

Stoppis: ihana kuulla että ultrassa on ollu kaikki hyvin :heart: !
mulle sanottiin tytön odotusaikana (4 eri lääkäriä ) että hyvän kokoiset pussit näkyy ja poika on tulossa ja kokoa vauvalle povattiin laskettuna päivänä yli 4kg , synnytyspöydällä kun vauva saatiin maailmaan (syntyi 10pv yliaikaisena) todettiin että tulija on pieni tyttö painoa vain 3190g, eli ei ihan nappiin menny veikkaus :LOL:

Mutta onhan siitä ajasta (vuonna 2000) kehittyny kyllä laitteet... :)

mutta nyt taas vaakatasoon...


Ajatuksin AE ja säde 11+5
 
Oikukas: Joo,se pistää heti huolestuttamaan kun yht äkkiä ei suvaita potkia kuin pari laiskaa monotusta :kieh: Vaikka sen järjellä tajuaa ettei se vältsisti koko aikaa riehu....

Soittelin neuvolatädillekkin,ihan saadakseni varmistusta että tää liike vähyys kuuluu edelleen asiaan ja se ystävällisesti ehdotti että tulisin huomenaamuna kuuntelemaan sykkeet...mikäs siinä :D Aina kun on mahollisuus kuulla pikkuisen sydän äänet niin ehdottomasti haluan ne kuulla... mutta sanoi just että jos jotain kuitenkin päivän aikana tuntuu niin kaiken pitäs olla ok =)

Niin ja Marleena,Dulle ja Stoppis,Onnittelut hyvistä ultrauutisista :heart: :heart: :heart: Eikö olekkin ihaninta nähdä se oma pikkuinen.... =)

Repa ja kutvonen rv 24
 
oikukas ihana kuulla sun kuulumisia sieltä pidemmältä, itsellä kun vasta 1. ultra maanantaina, mutta on hauska pohdiskella jo tulevaisuudenkin tunnelmia.

stoppis hauskaa, että tiedätte jo, kumpi on tulossa. saapa nähdä, saadaanko meille sitten aikanaan asiasta joku selko ennen synnytystä, bd.

repa siellä varmaan vaan kerätään voimia jotain hirvittävää kasvupyrähdystä varten :D

irtis ja huomenna alkaa jo se maaginen kahdestoista raskausviikko!
 
Tervetuloa uusille, teitä tais muutama olla, paljon onnea plussasta :flower: :heart: ! Jos haluatte tietoja ekalle sivulle ni laittakaa tuleen joko tähän tai tai sit yv:nä!

Mulla kauhee nälkä, oon menossa verikokeisiin vähän ennen kymmentä ja oon ollu syömättä eilisillasta asti. Otetaan verestä paastoarvo ei sokerirasitus vaan pelkkä se eka arvo ), sit hemoglobiini ku ei olla otettu kun ihan alkuraskaudesta ja sit normaali verenkuva ja tais siinä jotain muutakin olla. Noh, normaalisti mulla ei oo melkeen koskaan aamulla nälkä, nyt tietty senkin edestä!

Repa kiva että kaikki neuvolassa kunnossa ja et masukki jaksaa masussa jumpallaan äitiään ilahduttaa =)

Aurinkoenergiaa parane pian, perjantaina tuut sitten kertoon ultrakuulumisia! Ootko jo muuten saanu selvyyden siihen "juttuun"?

Dulle mä oisin kans mielummin ilman töitä kun tollasta touhua katsoisin mitä sä jouduit kattoon. Toivottavasti työasias järjestyy, ja ennen kuin huomaatkaan oot jo äippälomalla =) Mulle ainakin kävi niin, ihan kun oisin vasta plussannu ja nyt vedetään jo viimeisiä, enää vajaa 2 kk jäljellä, huuuiii :eek: !

Vitamiineista ootte jutellu, mä voin kertoa etten oo mitään vitamiineja syöny, en nyt raskauden aikana enkä muutenkaan. Rautaa aloin muutama viikko sitten ottaa, toivottavasti hempassa ei mitään häikkää tänään kun mitataan. Koitan syödä niin monipuolisesti etten niitä tarvii.

Täällä kans närästys vähentyny, onneks, se gaviscon on niin hirveetä litkua etten voi sitä enää montaa kertaa ottaa, yöks! Tehokasta joo, mut ihan h*lvetin pahaa!!!

Mulla ihan samoja ajatuksia tosta synnyttämään lähdöstä kun Oikukkaalla eli synnytys ei oikeestaan yhtään jännitä (ainakaan vielä ) vaan se et millon lähtö tulee. Onko mies sillon töissä, jos, niin ehtiihän varmasti mukaan, ehdinhän viemään tytöt hoitoon ja mihin? Sekin riippuu niin paljon siitä ajankohdasta... Onneks äiti töissä TYKS:ssä ni hätätapauksessa voi ottaa tytöt töihinkin. Sekin mietityttää et onko vanhempi neiti sillon koulusta ja kuka hakee kotiin jos on... Miljoona kysymystä pyörii päässä :ashamed: No, eiköhän kaikki järjesty!

Mut nyt tarvii lopetella, labra kutsuu!!

Palataan, ja edelleen kysyisin et haluaako joku ton päivityshomman ens kuun alusta hoitaakseen???

:heart: :Ninni ja Kirppu 32+3
 
vitamiineista mä olen melkeen alusta asti syönyt noita multi-tabsin raskausvitamiineja. aluksi söin yhen päivässä, maanantaina neuvolassa käskivät alottaa nyt ottamaan kaksi. ihan alunperin ne mulle suositeltiin raudan ja d-vitamiinin takia..tulee sittten samalla kaikki muukin tärkeä kun ei sitä ainakaa ruokavaliosta tule. tuskin kukaan niitä niin noudattaa että ei tarvis lisää mitään vitamiineja,ym..
ainut vaan on niissä huonoa että en saa oikeen hienon kurkkuni kanssa niitä nieltyä, tuntuvat niin hurjan isoilta :LOL:

täällä rytmihäiriöt jatkuu, kävin tossa pari viikkoa sitten sydänfimililläkin mutta maanantaina lääkäri totesi ne normaaleiksi(??!!?) :eek: kummasti vaan tykyttely jatkuu, mutta onneksi vaivaa vaan iltasin nukkumaan mennessä.
tarvii varmaan kammeta ittensä illalla yöppäri päällä päivystykseen niin saa ainakin käyrän jossa näkyy :kieh:

eilen illalla tunsin varmasti selkeemmän liikkeen ensimäistä kertaa.. makoilin sängyssä ja luin vanhoja vauva-lehtiä jotka ystävätär tarjosi lainaan -pinokaupalla-. ihan ilmiselvä liike, tuntui ihan potkulta mutta ei tietenkään millainkaan kovalta :D ryntäsin sitten olkkariin miehelle kertomaan ja kirkuin melkeen..eipä enää vinski uskaltanut kolmatta tuntumaa antaa illalla :D kai sitä nyt pelästyykin.. nyt aamulla taas olen mielestäni tässä tuntenut ihan kun masussa möyrisi välillä.

perhevalmennuksesta eilen ensimäistä kertaa oli ja oli kyllä niin turha ilta :( tässä ensimäisessä oli aiheena odottavan äidin suuterveydenhoito, elikkä just sanatarkasti neuvottiin miten hampaita harjataan.. ennen kun luennoitsija oli edes alottanu kunnolla se tokasi että alotetaanko jo että päästään joskun poiskin täältä :eek: aika asenne..
toivottavasti seuraavalla kerralla onkin sitten jotain tärkeääkin, fysioterapiassa käydään läpi ryhtiä,rentoutumista,synnytyksessä rentoutumista,ym... kaikenkaikkiaan täällä noita valmennuskertoja on 7.

vaunut on nyt sitten valmiina jo,kuten sitterikin ja vaatetta alkaa olemaan..
sellanen brion color- pinnasänky (vihreä) meille tulee sitten joka tarvis käydä tilaamassa, muut hankinnat vielä mietittää.. varmasti isoin on vielä turvakaukalo.

kiitos kovasti kaikille ultrasta onnitelleille.. ilo on kyllä täällä ihan katossa :D ollaan niin onnellisia molemmat ja arvatkaas vanhempiani joille ensimäinen lapsenlapsi :) miehini vanhemmat eivät koskaan tulekkaan tapaamaan pienokaista, molemat ovat nukkuneet pois :'( mutta kohta meillä on täällä oma perhe ja minun sukulaiseni ovat ottaneet mieheni avosylin vastaan,kovasti kaikki hänestä pitävät. onhan hän sentään maailman kultaisin mies :heart:

marleena83 ja vinski 20+5
 
Huomentapäivää! (tai kai se on jo päivä :LOL: )

Ninni: en oo saanu, ärsyttää ihan älyttömästi...meni niinku 17? jonkun taskuun, kun ei kerran pukua näy... :kieh: :(
joo perjantaina viimestään seuraavan kerran kirjoittelen..
tuntuu vaan että käyn nyt vähän väliä ainakin lukemassa kun oon niin sanotulla palkallisella lomalla...
Suoraan sanottuna olo on hieman "syyllinen" , entäs jos miun hoitotaidoissa on vikaa??
tai olen väärällä alalla...
Toivottavasti on vaan sattunu hankalia vanhempia mun kohalle!
Aluksi tein sen virheen että otin kavereiden lapsia hoitoon (vaikka mua varoiteltiin siitä) no kaverisuhteethan siinä meni... :/
aina ei voi mielyttää.

tänä aamuna meinas olla huono olo, jääkaapista joku haju laukasi sen, sitte söin muroja ja se meni onneks ohi :whistle:
olokin on parempi, ajattelin että voisin vaikka käydä pojan kanssa ulkona. meillä on -7 astetta pakkasta :D
tytöllä eka kuumeeton päivä, mutta ajattelin etten laita sitä vielä tällä viikolla kouluun, kun niiden luokasta on 9 kaatunu joko influenssan takia tai mahataudin takia sänkykuntoon, jotenka influenssan jälkeen kun ei sais tulla mitään jälkitautia, tai se sitten vie sairaalaan.
niin en halua mahatautia meille.
(just on sitä paitsi itse lopettanu oksentamisen niin sitte sais oksutaudin päälle :/ )

Nyt alkaa masu toimiin...apuaaah :eek:

Ajatuksin AE ja säde 11+6 (huomenna jo tasan 12 jeeeee :D )
 
siellä se pikkunen polskutti ja molskutti hyvissä voimin :heart: :heart:

tuntu kun ois kivi vierähtäny sydämeltä (ainakin hetkeks ) lääkäri mittas kaks kertaa koon ja ekaks vastas 12+2 ja sit 12+4 että hyvän kokonen pikkunen 6,1 cm =) niskaturvotus oli ihan olematon 0,5 mm ja muutenkin kaikki näytti kuulemma oikein hyvältä :D

meillä on vähän erikoinen tää meidän äitiysneuvolalääkäri, se katto ekaks mahan päältä ultralla, vilkas ruutua ja sano että juu yks tämmönen täällä vaan näkyy, sit se jätti laitteen siihen ja rupes hyöriin ympäri huonetta ja etti kovasti jotain, varmaan viis minuuttia oottelin siinä pedillä hyvin huolestuneena kunnes se tuli takas ja sano no ei nyt saada kuvia paperi on loppu ja sit jatko ultrausta :LOL: :LOL: omalaatuinen tapaus, no mutta pääasia on että masussa on asukas joka kasvaa hyvin 15 viikolla seuraava ultra

rakenneultrista oli tullu monelle hyviä uutisia, onnea paljon, ainakin stoppis,dulle ja marleena =)

AE toivottavasti työasiat selviää :hug: ja onnea pahoinvoinnin helpottamisesta, musta tuntuu että mulla alkaa vaan yltyä....

repa hyvä että tuntuu taas kunnon jumppaukset, jostain muistelisin lukeneeni että ne hiljaset päivät on ihan normaaleja että sillon on voimakas kasuvaihe kun on hiljasempaa ja ne asennonvaihtelut vaikuttaa

mutta nyt täytyy lähteä väkertämään tytölle kerhoeväitä, palaillaan taas :wave:

eliisa ja pikkuruinen 11+6
 
Vein pojan aamulla hoitoon ja siellä oli pojan lisäksi kolme muuta lasta..kaikki muut kuulemma kipeenä...suurin osa parvorokossa...

no siinä sitten keskustelin hoitsun kanssa joka käski lähtee niihin vastaaine kokeisiin.

no äskön sitte soitin neuvolaan ja minä en siis pääse vasta-aine kokeisiin koska sinne pääsee vain raskaana olevat jotka on töissä päiväkodissa... (eli kunta perkele säästää)

no ohjeet sain että jos poika sairastuu niin sitten pääsen kokeisiin ja jos en ole tautia sairastanut ja se tarttuu minuun niin sitten ei voida muuta kun tarkkailla vauvaa. :'( :'( voi kuulkaat mikä itku alkoi tuon puhelun jälkeen, hormoonit vaikuttaa aika lailla mutta uutta keskenmenoa en haluaisi ja kun ollaan näinkin pitkälle päästy, voihan se olla että en edes saa tartuntaa mutta nyt en saa sitä asiaa mielestä.

muuten kaikki hyvin ja uusi viikko pyörähti taas käyntiin.. ja sitä perjantain ultraa odotellessa.

haikeilla mielin wiivi84 &? 19+0
 
helou, höpönassut :wave:

marleena mulla oli kans pitkään rytmihäiriöitä tasaisen epätasaisin väliajoin (ei nyt raskauden aikana) , ja mullakaan ne penteleet eivät suostuneet näyttämään miltään filmissä/millä se nyt kahtotaankaan.

onnea eliisalle ultranäkymistä ja uskotaan vakaasti, että wiivi selviää säikähdyksellä parvovaarasta :)

vitamiineista: mää oon syönyt raskauden aikana maitohappobakteereja, multitabsin raskauskalkkia ja multitabsin raskausvitskuja, kahta jälkimmäistä sen takia, että mulla on allergioita ja tarviin siksi lisätukea. raskausvitskut ei meinaa mennä alas, niissä on joku pahalta tuoksuva/maistuva sidosaine tai jokin, joka todella tökkii. niinpä välillä jää päiviä väliin :saint:
vaan mikä parasta tänään sain reseptin siihen himputin suun hiivaongelmaani! eli labrassa paljastui, että siitä tosiaan on kyse. nyt toivon mukaan pääsen ongelmasta 5-7 päivässä kokonaan eroon lääkkeen avulla. ajatelkaa, ruoka alkaa taas maistua normaalilta eikä öklötä enää yhtään, mitä juhlaa!

kaikille, joille en nyt jaksannut henk. koht. kommentoida, kaikkea hyvää!

irtis 11+0 ja enää 5 yötä 1. ultraan...
 
huomenia, juu sainhan mä sitten tosiaan olla ehkä sen pari tuntia ilman huolehtimista, eilen iltapäivällä alko tuhruttaan, iham ruskeeta onneks vaan mutta kuitenkin, kipuja ei kyllä ollu muuta kun vähän nipisteli tuolta sivusta...... lepäsin sit koko päivän ja tänään on tullu enää ihan aavistus jotain värillistä, nyt vaan toivon että toi johtuis vaan siitä eilisestä sisätutkimuksesta, pakko olla vaan siitä

wiivi toivotaan että tauti ei tartu tai että oot jo sairastanu sen.. mitäköhän se verikoe maksais yksityisesti.... inhottava tilanne :hug:

unohdin eilen sitten onnitella uusia tulokkaita, eli paljon onnea viuhtis,juuliai,millimenninkäinen ja trine =) toivottavasti muistin kaikki =)

kiitos onnitteluista irtis sullakaan ei oo enää pitkä aika =) ultraan siis
 
huomenia... |O

kyllä oli taas vaikia yö, poika siis vaihteeksi nyt siinä kuumeessa. tyttö parani ni poika aloitti, tuli meidän keskeen yöllä, ja painautu mua vasten, ja koko ajan suu kävi, milloin piti saada peittoa, milloin peitto pois, janottaa,äiti lähemmäksi, äiti kauemmaksi, sattuu ja piti hieroa. ymmärtäähän sen kun toinen on melkein 39 asteen kuumeessa, mutta aina kun itse oli nukahtamaisillaan ni aina uus juttu, väsyttää |O !
ja sitten aamupalapöydässä alkoi oksentaminen... :( , toivottavasti ei mulle tule oketauti, just ku on päässy pahoinvoinnista eroon, ni sitte yrjötauti.
mie en pystyny siivoon sitä ja soitin miehelle että tuu auttaa mua niin miun ihana tyttö (7v) oli siivonnu sen oken sen mun puhelun aikana. :heart:

kovasti hoitaa pikkuveljeä...ihana :heart:

Mutta nyt kun poika tuolla nukkuu niin pitää itekkin mennä pötkölleen.

Tällaisin terkuin AE ja säde 12+0


 
MOrjens kaikille :wave:

AE no johan oli teillä veikkaus :eek: Niin, eihän sitä tosiaan mitenkään varmana voi pitää, että poika olisi nyt tulossa, mutta melko luotettavana pitäisin tän lääkärin arviota, kun on kuitenkin maan johtavia sikiödiagnostiikan tyyppejä (ja laitekin taisi olla ihan hyvä kun siinä oli myös 4D) - mutta mikäänhän ei ole varmaa, odotellaan ... :whistle: ;)

Repa hyvä että kaikki on kunnossa (vaikka ei kai kukaan arvellutkaan että ei olisi) =)

Ninni ja Oikukas vaikka mulla onkin vielä piiitkä matka synnytykseen teihin verrattuna, niin samoilla linjoilla täälläkin - luotan kyllä että itse synnytys menee hyvin, mutta se lähtö ja milloin se tulee :eek: Varsinkin kun nyt muutetaan tästä reilun 50km:n päähän synnäristä, niin kyllä vähän kauhistuttaa jo valmiiksi (vaikka sinne tosiaan on tosi pitkä aika vielä!)! Kun ei tiedä miten nopeasti tämä sitten lähtee tulemaan, hui!

marleena onnea liikkeistä =)

Eliisa onnittelut ihanista ultra-kuulumisista :hug: =) Eiköhän kaikki ole kunnossa pienestä tuhruttelusta huolimatta! Varsinkin jos jo loppuikin! :hug:

wiivi höh, inhottavaa kun joutuu pelkäämään eikä edes saa testejä :( Toivotaan nyt kovasti että siellä päiväkodissa tuo tauti menee nopeasti ohi eikä tartu teidän perheeseen! :hug:

irtis onpa hyvä että sait lääkkeet tuohon hiiva-vaivaan! Toivottavasti auttaa nyt pian, niin pääset nauttimaan ruuasta =)

Täällä pitäisi vähitellen ruveta laittamaan tavaraa laatikoihin ettei kaikkea tarvitse sitten yhdellä rysäyksellä pakata... Eilen pakkailin tuolta kaikki housuni jotka ei mahdu (eli melkein kaikki :LOL: ). Samaa linjaa voisi jatkaa tässä - kaikki mitä ei nyt juuri tarvitse, joutaisi laatikkoon. Pitää vissiin mennä katselemaan mitä voisi pakata, palataan taas! :wave:

stoppis 20+3
 
Eliisalle onnitelut hyvistä ultrauutisista :heart:

Wiivi,toivottavasti selviät nyt pelkällä säikähdyksellä :hug:

Irtis,hyvä että saat nyt avun tohon hiivapropleemaan =)

Vitamiineista: Voin vannoa että syön tarpeeksi monipuolisesti,olen hedelmien ja vihannesten suur kuluttaja joten neuvolassa sanoivat etten tarvi lisävitamiineja... Mutta d.vitamiinilisän otan niinkuin suositus kuuluu ja rautaa:)

Ei tässä kummempia,vapaata viettelen ja kutvonenkin on ollut oma itsensä taas :D Nyt ruoan laittoon :wave:

Repa ja kutvonen rv 24+2
 
Jospas sitä tännekin taas jotain kirjoittelisi. Mulle voi ainakin tuon lasketun ajan vaihtaa 9.9 kohtaan, kun eilen sitten pääsin pientä ultraan katsomaan pienten kauhunhetkien jälkeen. :kieh: Eli mulla oli edellisenä päivänä jo vähän vuotoa, mutta en hermostunut sen kummemmin, kun mulla edellisessä raskaudessakin oli vuotoja ja ne hyytyivätkin siitä iltaa kohden. Eilen sitten kuitenkin ihan yhtäkkiä kun makoilin sängyssä, niin tuli oudon kostea olo ja kun tilannetta aloin tarkistamaan, niin oli jo lakanatkin veressä...tuli aika kauhee paniikki :x no päästiin sitte ultrattavaks sairaalaan ja siellä se sydän kuitenkin pienellä sykki ja saatiin viikotkin varmistettua, kun mulla ei niitä menkkoja km:n jälkeen ehtinyt tulemaan. Oli kyllä niin huojentunut olo sen jälkeen, kun sai kuvan kouraan. :heart: Sitä mä sit oon ihastellu täällä.

mukavaa masunkasvatusaikaa kaikille :heart:

katjuska ja vilpertti 7+3 :heart:
 
huomenta!

Katjuska: hui kamala :hug: . No selviskö se mistä se niin intoutui vuotamaan??
nyt paljon tarrasukkia pienelle että jaksaa mukana :heart:

Pakko oli heti tulla kertomaan np-ultra kuulumiset :heart:
oli tuossa klo 8 aika tänä aamuna. turvotusta oli 1,6, ja ikä vastasi viikkoja.
5,6cm pitkä neiti siellä oli...(ainakin uskon että on tyttö :D )
kovasti heiluskeli siellä. aivot kehittyy kovaa vauhtia ja kohdun korkeus on 4cm alle navan :D

ei oo enää kuulemma taakse päin kallistunu kohtu vaan on noussu hienosti tuohon eteen, eli liikkeet voi tuntua jo 3vkon kuluttua :D
Ihanaa :heart:

varattiin samalla aika rakenne ultraan ja se on sitten 25.3. :heart:
kylläpä aika juoksee kovaa vauhtia, kun kahden kuukauden kuluttua ollaan jo puoli välissä raskautta :heart:

Sain sellaisen kuvan itselle tuolta ultrasta missä pikkuinen katselee (silmät siis auki) suoraan kameraan, näyttää vaan aika hurjalle, ku näkyy pääkallo ja siellä silmät napittaa sua... :LOL:

eilen illalla sattui niin paljo alavattaan että piti ottaa särkylääke, puuhailin illan meidän neidin huoneessa, pistin ihan uuteen järjestykseen :D , ehkei pikkuinen tykänny siitä... :LOL:
kätilö kyllä sanoi siinä ultrassa että kohtu se vaan kasvaa vauhdilla.

Oon kerinny jo sellaistakin pähkäillä että jos synnyttäisin tällä kertaa luomuna, eli ei mitään kipuaineita.
Sain hyvän vinkin siihen, sellainen kirja , Malla Rautaparran kirjoittama Kantamisen kausi. Onko teille kenellekään tuttu kirja??

Ajattelin tänään käydä lainaamassa sen.

ajatuksin AE ja säde 12+1
 
Heips!

Ultra kuulumisia: kaikki oli niinkuin pitääkin ja vieläkin oli siis isompi kuin mitä mun viikot mut LA ei puututtu... istukka edessä mitä olinki ajatellu kun ei liikkeet tunnu kummosilta joten ultrauskin oli aika hankalaa.. sukupuolen oisin saanu tietää mutta kun meitin pikkukaveri päätti että jalkojaan se ei raota suuntaan eikä toiseen..ja ultraaja sitten sano että tänään kaikki ollu samanlaisia pihtareita. :LOL: :LOL:

harkitsin jo soittamista yksityiselle että pääsisin tietämään kumpi on tulossa.

Nii ja sitä asuntoo ei nyt sit saatu et en tiiä mitä täs keksis....

wiivi84 & ? 19+2
 
heippa! Tässähän on loistava pino :) Tulisin mukaan jos sopii.

28.9
Siilura..................28v.......................KM 10/07.......1.

Km vielä liiankin tuoreessa muistissa ja pelottaa, miten tällä kertaa. Kiva löytää kohtalotovereita täältä joilla raskauskin on jo pitkällä. Luo uskoa siihen, että meillekin tulee vauva.
 

Yhteistyössä