Keskenmenon jälkeiset oireet

pat
Jospa täällä joku sentään tietäis paremmin kuin arvauskeskuksessa...

Elikkä sain keskenmenon (rv9) 10vrk sitten aivan yllättäen kesken aamun. Ei mitään kipuja ainoastaan verta lensi vauhdilla ympäriinsä. Koska ei ollut vatsakipuja eikä kuumetta niin paikallisesta päivystyksestä totesivat ettei tarvi sinne lähteä. Käskivät pysyä pari päivää petissä, mutta jos kuume nousee ja tulee vatsakramppeja pitää lähteä heti ensiapuun.
Kyseisiä vaivoja ei tullut, ainoastaan järjetön huimaus, migreenimäinen päänsärky sekä huonovointisuus. Näistä kävin sitten lopulta ensiavussa 5 päivän päästä, koska pääkivun vuoksi en voinut muuta kuin oksentaa. Lääkäri ihmetteli kun ei ole ultrattu, mutta ei kuitenkaan tehnyt lähetettä äitiyspuolella ultraan.
Tänään sitten uudestaan päivystykseen pääkivun ja alavatsakivun takia. Otettiin verikokeita, mutta kaikki on kuulemma ok. Jälleen toinen lääkäri ihmetteli kun ei ole ultrattu, mutta ei hänkään laittanut lähetettä äitiyspolille, vaikka edelleen tiputtelee verta. Lisäksi taivasteli suurta kohtuani, kun teki ihme kyllä gynekologiset tutkimukset käsipelillä.

Joten kuinka kauan keskenmenon jälkeen oikein kestää palautua? Ei vain enää tunnu kivalta syödä päivän aikana päänsärkyyn 4 kpl 800mg buranaa ja 4 kpl 1000mg panadolia. Lääkäri kyl kauhisteli määriä tänään, mutta ei puuttunut niihin eikä tarjonnut muutakaan vaihtoehota päänsäryn lievittämiseen.

Itsellä vain alkaa menee jo hermot oman voinnin takia :(
 
Ensinnäkin pahoitteluni menetyksestänne :hug: Tosi ikävää.

Mulla km tapahtui samoilla viikoilla (rv9) ja omakohtaisesta kokemuksesta, kehoitan kyllä vaatimaan sitä ultraa tai menemään yksityiselle ultrattavaksi!
Mun tarina kokonaisuudessaan löytyy mm. tuolta lääkkeellinen tyhjennys- pinosta, mut itselleni tuli myös luonnollisen km:n jälkeen noin viikon kuluttua aivan järkky päänsärky! Ei tosiaankaan ollut hallinnassa millään yhellä tabletilla.
Päänsärky lähti vasta kun pääsin kaavintaan...kohdussa oli vielä pala istukkaa mikä ei ollut tullut itsestään ulos. Mitään muuta oireita mulla siitä ei ollut kuin tuo pääkipu, vuotokin oli jo loppunut.
En halua siis vastauksellani pelotella, voihan päänsärky olla hormonaalistakin tietty.
Mut ihan oman mielenrauhan ja tulehdusvaarankin vuoksi olis hyvä jos ultrattais! Mä en kans päässyt terveysaseman kautta ultraan vaan varasin yksityiseltä ajan ku halusin varmuuden...ja mun tapauksessa onneks varasin.

Toivottavasti kipuilu helpottaa pian! Paljon voimia ja jaksamista sinne!
 
pat
Sain aivan vahingon kautta huomiselle ajan yksityiselle lääkärille, joka erikoistunut synnytyspuoleen. Tätini kanssa käski lähteä ultraan ja lujaa, koska ollut myös samanlainen tapaus takana kuin sinulla melina =(

Niin ja toi tk:n lääkäri soitti viel iltapäivästä takaisin ja käski lopettaa särkylääkkeet ja kärvistellä päänsäryn kanssa ilman niitä. Ei kuulemma ole hänen ongelmansa kuinka hoidan kaikki muut lapseni päänsärkykohtauksen aikana :headwall: Mies meinas jo lähtee "nirhaan" tuon lääkärin...
 
Jaa että päänsärky vois johtua siitä että kohdussa vielä jotain...no se selittääkin paljon nimittäin mulla on särkenyt karmeesti monta päivää pää ja ultrassa just todettiin olevan vieläpala istukkaa joka ei ollut lääkkeellisesssä tyhjentynyt ja huomenna kaavinta. jospa se päänsärkykin sitten loppuis.
 
Mulla päänsärky oli ainakin ihan mieletön, eikä mulla edes ole migreeniä eikä muutenkaan juuri pääkipuilua. Kysyinkin lääkäriltä voiko johtuu Cytoteceista kun alkoi heti pian lääkkeellisen jälkeen, mut vastaus oli "ei" ja kehoitti vaan turvautumaan särkylääkearsenaaliin... niin siis tein, onneks kaavintaan olikin enää pari yötä ja pääkipuilu katos heti sen kohtuun jääneen istukan palasen poiston myötä.
Mulla ainakin siis selvä yhteys...

Tsemppiä Erkalle huomiseen! Sitä toimenpidettä ei kannata pelätä, menee ihan huomaamattomasti ja mulla ainakin olo koheni kaikinpuolin sen jälkeen! Ei pääkipua, eikä vuotoja, vaan voi oikeesti alkaa odottelemaan uutta kiertoa ja alkaa keskittymään tulevaan eikä kärvistellä surullisen tammikuun tapahtumien oireista...

Miten Pat:in lääkärireissu meni?
Mä oon nähny ja kuullut nyt niin monenlaista lääkärin toimintaa, et kyllä kiukuttaa.... huoh.
Toiv. sun kipuilu on helpottanut ja huoli osoittutui lääkärireissun myötä turhaksi!
 
pat
Mä taidan sitten pistää tän jutun kyllä vielä paremmaks kuin kukaan ois koskaan voinut uskoa.

Kävin siis tosiaan yksityisellä, joka ilmoitti heti kohdunsuun olevan sellainen kuin sen kuuluu raskaana ollakin (???). Ultrasi ja totesi, että kohtu on juuri sen kokoinen kuin sen kuuluukin olla raskausviikolla 10!!! :whistle: Vauvan sydän lyö juuri kuten pitääkin, istukka siellä missä kuuluukin ja hyvin kiinnittyneenä. Kohtu oikeanlainen, eikä mitään ylimääräistä.
Suurella todennäköisyydellä kyseessä on ollut mahdollisesti kaksosraskaus, mutta toinen sikiö ei ole päässyt kiinnittymään riittävän hyvin ja lopulta hänen kohdalla kasvu mennyt kesken :(

Kävin sitten paikallisessa äitiysneuvolassa heti perään ja siellä on nyt sitten hyvin noloa ja nieleskelevää porukkaa :D Mutta samalla käynnillä selvis, että osa potilastiedoistani on jäänyt kirjaamatta kuluneen 10 vrk:n aikana... :eek:

Nyt on kuitenkin lähetä sairaalan äitiyspuolelle seuraaviin tutkimuksiin menossa. Joten sinne pitäis tulla kutsu vajaan viikon sisällä =)
 
Pat MIELETTÖMIÄ UUTISIA! :heart: siis wau! Mä melkein liikutuin sun puolesta!

Pakko kysyä mistä päin Suomea kirjoittelet? Jos et paikkakuntaa halua kertoa niin maakuntakin "riittää"...ihmettelen todella etteivät ultranneet sua aiemmin tai verikokeistakaan eivät sanoneet mitään! Onhan hCG:nkin täytynyt olla korkealla kerran raskauskin on jatkunut!
Pääasia että sulla on pienikaveri siellä edelleen matkassa mukana, uskomattoman hieno uutinen :flower: =)
 
pat
Kiitos Melina :hug:

Normaalia toimintaa Satakunnan alueella :|
Tää on jo toinen tapaus, jonka vien potilasasiamiehelle parin kuukauden sisällä. Alkaa jo ärsyttää nää mokat julkisella puolella meidän perheen kohdalla.
HcG:tä ei viel otettu, kun sitä ei kuulemma voi ottaa ennen kuin vasta parin viikon päästä keskenmenosta.... että silleen. Ja ultraan mun ois kuulemma pitänyt saada lähetä päivystyksestä ja päivystys taas vastas, että lähetteen tekee äitiysneuvola. Sitäpähän nyt sitten siellä miettivät kuka tässä sotkussa on se pääsyyllinen.

Ja toivottavasti tää raskaus ei mene kesken :)
 

Yhteistyössä