Keskenmenon/tuulimunan jälkeen uuteen yritykseen

Heippa!

En löytänyt energiaa kahlata läpi, onko tälläisiä ketjuja jo olemassa monta kymmentä..

Halusin uuden ketjun, jotta kohtalotoverit voitaisiin jutella asioista, jakaa kokemuksia, toivoa ja toivottavasti tulevaa onnea ja tietysti saada vertaistukea!

Itse olin ensimmäistä kertaa raskaana juuri ja sain keskenmenon viikoilla 7+3, viikkoja piti olla 10+2, joten ei tiedetä oliko viikot pielessä vai pieni vaan menehtynyt jo aikaisemmin. Lääkkeellisessä tyhjennyksessä olin Tayssissa osastolla heti ultran jälkeen, jossa keskenmeno todettiin. Samana iltana pääsin vielä myöhään kotiin.

Arvatenkin tunnelmat on olleet melko ikävät ja itkuja on itketty monesti. Nyt jo tuntuu kuitenkin himpan verran paremmalta ja miehen kanssa on sovittu, että heti niitten yksien kuukautisten jälkeen aloitetaan uusi yritys ja toivotaan nopeaa tärppiä.

Muita samassa/vastaavan kaltaisessa tilanteessa?
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä jouduttiin lääkkeellisesti tyhjentämään, kun pieni oli lopettanut kasvamisen "hyvissä ajoin"...Viikkoja piti olla 11+2. Tämä tapahtui siis jo ystävänpäivänä...Oli muuten pas..n ystävänpäivä ikinä!
Nyt oli juuri toiset kuukautiset km:n jälkeen ja yritämme kovasti uudestaan.
Suru on vieläkin ja tulee aina olemaankin,vaikka ei sen pitemmälle päässytkään. En siis enää ihan holtittomasti itke, mutta välillä tulee parku...
 
Heippa!

pahoittelut menetyksistänne!:hug:

Tuolta vauvakuumepuolelta löytyy ketju keskenmenon jälkeen kuumeilevat. Itse olen saanut sieltä paljon vertaistukea ja tuo on aktiivinen ryhmä! Menkäähän sinne!
 
Hei kiitos vinkistä Mango!
Keskustelu"apu" on nyt ihan varmasti tarpeen! :)

Ansis, tottakai suru tulee olemaan, sen joutuu kantamaan vaan. Luulen, ettei itsellä ole edes ehkä se pahin vielä iskenyt.. Kurjaa.
Meillä pohdittiin kovasti, että oltaisko otettu riski ja käytetty hyväksi keskenmenon jälkeistä "optimaalista" tilaa tulla raskaaksi, mutta päätettiin ohjeen mukaan odottaa ne yhdet menkat, ettei ainakaan sitten voi itseään syyttää jos huonosti käy..
 
Naive88: Olemme tainneet olla jossain pinossa samaan aikaan kirjoittelemassa.

Eli oma tarinani on: Itse olin ensimmäistä kertaa raskaana juuri ja minulla todettiin ensimmäisessä ultrassa ( ke 13.4 ) tuulimunaraskaus, joilloin viikkoja olisi pitänyt olla 11+1. Mulla tehtiin siis lääkkeellinen tyhjennys pe 15.4, silloin pe vuodin kuin härän kurkusta, lauantaina edelleen aika paljon vuotoa, sunnuntaina vuoto väheni. Maanantaina vähän enemmän vuotoa, tiistaina ei juuri mitään ja eilen loppui vuoto kuin seinään. Jospa tämä tästä, en epäile kyllä yhtään ettei kaikki tavara olisi tullut ulos, tuulimunassa kun ei paljon muuta raskausmateriaalia ole kuin se "raskauspussi".

Meille annettiin heti lupa uuteen yritykseen ja vuodot onkin jo loppuneet, joten olemme pääsiäisen aikaan päässeet peittoja heiluttelemaan! :)

Ei muutakun tsemppiä kaikille uuteen yritykseen! :flower: :hug:
 
Moi Epa!
Joo, marraskuisissa me molemmat oltiin. :) Ja nyt vasta huomasin, että sääkin oot tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa.

Meille tosiaan ne yhet menkat suositeltiin odottamaan ja ne päätettiin kärvistellä. Toivottavasti eivät itseään kauheen kauaa odotuta. Jälkitarkastus mulla on 17.5. ja sillon yritän kyllä saaha lupaa lääkäriltä alottaa yrityksen, jollei menkkoja oo jo kuulunu.

Hyvä Epa, että teilläkin jo voidaan paremmin ja vielä kivempaa, että heiluttelu on jo päässyt hyvään alkuun! ;)
 
Mulle tuli spontaani keskenmeno tällä viikolla rv 4+5. hCG:n kävin mittauttamassa, hyvin oli tullut alas ja ensi viikolla ultra. Lääkäri sanoi et heti saa ruveta yrittämään uudestaan, ei tarvitse odottaa yksiä kuukautisia. Tämä siksi, kun ei tarvittu lääkkeitä ja hCG oli jo kolmantena päivänä lähes nollassa.
 
heippa! Viola30 oltiin samassa ketjussa tammikuun odottajissa ja nyt täällä. Tänään oli kotona lääkkeellinen tyhjennys tuulimunan vuoksi. Toivon todella että tämä olisi vain pahaa unta.. Lääkäri kanssa lupaili minulle että saadaan alkaa heti yrittään kun vuoto vain loppuu. Toivottavasti nähdään pian jossain kevään ryhmässä ellei heti helmikuun :D
 
Turvottaja ja Viola30, Moi! Samassa ketjussa olin minäkin, nyt tosin täällä :/ Voitaisiinko perustaa jokin kerho tms. Minä en ainakaan kauheasti tykkää näissä avoimissa keskusteluissa kirjoitella. Kaikki pääsis tietenkin mukaan, mutta ehkä pienempi porukka? Olisi ehkä paljon mukavampi ?? :)
 
Heippa!

Pahoittelut kokemuksistanne. Itselläni myös ankea kokemus raskaudesta. Eka raskaus, ja tuulimuna todettiin keväällä viikolla 8. Mitään merkkejä siitä ei ollut (päinvastoin, oksensin yötäpäivää koko raskausaikani), joten lääkkeellinen tyhjennys oli edessä. Vuoto kestikin sitten 7 viikkoa! Oli kyllä tuskaa ja vielä kun ei jälkitarkastusta täällä päin ole, enkä päässyt yrityksistä huolimatta polille ultrattavaksi vuodon jatkumisen takia. Lopulta menin yksityiselle ja sain sieltä uudet kohtua supistavat lääkkeet, koska materiaalia oli vielä vähän jäljellä.

Nyt sitten odottelen ekoja menkkoja tuon helvetin jälkeen - mutta ylläri, eipä näy eikä kuulu vaikka viikon ovat jo myöhässä. Testit negaa, joten taas joku megakierto tulossa, kuten sekin, mistä plussasin. Nyt vain panikoin, että tulis taas tuulimuna, jos tästä raskautuisin (edellisen plussan sain vasta kp63), kun kuulin, että pitkissä kierroissa irtoo helpommin viallisia munasoluja (ns. ylikypsiä). Tiedä sitten, mutta kyllä on yhtä tuskaa ollut koko kevät henkisesti ja fyysisesti :(
 
Pahoittelut Usvana ja Ladymoon, tuo Usvanan teksti kuullostaa kamalalta. Onneks menit yksityiselle, onnea uuteen yritykseen!!!
Perustetaan vain oma kerho! Kuka on halukas sen tekemään, mä oon ihan onneton sellasien tekemiseen :( Mutta olen halukas kyllä siihen liittymään, ilmotatko Ladymoon, jos sellasen saat aikaseksi?
 

Yhteistyössä