Keskenmenosta

  • Viestiketjun aloittaja Miia
  • Ensimmäinen viesti
Miia
Ajattelin kysyä täältä kun täällä keskustelu aktiivisempaa kuin tuolla keskenmeno palstalla. Spontaani keskenmeno alkoi keskiviikko-iltana kuin salama kirkkaalta taivaalta ilman mitään oireita. Silloin vuosi reilummasti kuin menkoissa ikinä, mutta siihen se sit melkein loppuki. Eilen ja tänään tullut ihan vähä tuhrua, pikkuhousunsuojalla pärjää. Olikohan se nyt sitten tässä? Jälkitarkastus vasta kuukauden päästä, minusta tosi pitkä aika? Kahen viikon päästä käski tehä raskaustestin. Voiko olla mahdollista että on vielä raskaushormoneista johtuvaa pahoinvointia? Kyllä tätä kohtaloa ei toivois pahimmalle vihimiehellekkään... :(
 
Otan osaa :hug:
itelläni oli keskenmeno reilu3v sitten rv13...mulla oli aika monta pv vuotoa...minkä verran sulla oli rv? kyllä voi olla pahoin vointia eihän se nyt ihan silmänräpäyksessä häviä se hormooni...
 
Miia
Viikkoja oli jotain 7 ja 9 välillä. Kierto ollu niin epäsäännöllinen että vaikea sanoa.. Tunteita vaikea edes eritellä, tuntuu vaan niin pahalta ja vähän väliä tulee itku silmään. Eikä yhtään helpota että mies pystyy jatkamaan normaali elämää "helposti" tai tekemään normaaleja asioita (työt, harrastukset) kun mä vaan oon kotona enkä jaksa nähä tai puhua kellekkään. Kyllähän sekin suree, mutta varmaan eri tavalla. Ja sitäkin oon miettinyt että miten sitä uskaltaa yrittää uutta raskautta joskus, mitä jos näin käy uudelleen...
 
pumagirly
Itse vuosin esikoisesta rv10-16 todella paljon. Mitkään siteet eivät riittäneet.Joka viikko ramppasin ultrassa ja itkin onnesta kun sydän pamppaili mutta myös ihmettelin että miten tuollaisesta verenvuodosta voi vauva selvitä(tätä ennen oli ollut myös yksi keskenmeno). N viikolla 14 selvisi että oli luultavasti ollut kaksosraskaus ja toinen meni kesken. Ihmettelin että miten voi juuri minulla olla näin hyvä tuuri että toinen vauva selviää(en ikinä tiennyt odottavani kaksosia). Mutta ihmeet ovat aina mahdollisia(neiti tällä hetkellä 3v.) ja toivon samaa sinulle.
 
Meillä on nyt 2v touhupakkaus km jälkeen ja mietittiin pitkään ja hartaasti uskalletaanko yrittää uudelleen...Meillä on myös 6v eskarilainen...
Meen nyt laittamaan ne nukkumaan palailen jossain vaiheessa....
 
Ensin iso :hug: voi hyvinkin olla siinä... Mulla 2 spontaania keskenmenoa, alkoi ihan yhtäkkiä ja oli nopeasti ohi... Jälkivuoto kummallakin kerralla alle viikon ja menkat just saman verran myöhässä...
Täälläpäin ei ollut puhettakaan jälkitarkastuksista. Onneksi jossain pääsee siihenkin, onhan se hyvä saada varmistus tilanteesta.
 
Miia
Kiitos halauksista. Kyllä mä voin kirjoitella sähköpostia. Ootteko te pystyny töihin kuinka pian? Mun pitäisi maanantaina ja nyt se tuntuu tosi raskaalta, mutta voihan se olla että jaksan mennä. Eipä tämä kyllä täällä kotona murehtimalla kummemmaksi muutu..
 
vieras
Luulenko väärin että jos tuulimuna niin vähemmän vuotoa?? Kun meni kuitenkin noin aikaisin. Vai oliko jo todettu "oikeaksi" raskaudeksi ultralla? Jos se yhtään helpottaa kun ajattelee että lasta ei ollut eli hän ei kuollut... Tarkoitus ei vähätellä tms.
 
Miia
Minulla oli eka neuvola käynti silloin keskiviikkona ja terkka ei nähnyt ultralla mitään (saman iltana vuoto sit alkoi). Sanoi että on ehkä vielä niin alussa ettei näy.. En tiedä oliko tuulimuna ja saako sitä enää selville mitenkään?
 
Miia
Minulla oli eka neuvola käynti silloin keskiviikkona ja terkka ei nähnyt ultralla mitään (saman iltana vuoto sit alkoi). Sanoi että on ehkä vielä niin alussa ettei näy.. En tiedä oliko tuulimuna ja saako sitä enää selville mitenkään?
 
Miia
Minulla oli eka neuvola käynti silloin keskiviikkona ja terkka ei nähnyt ultralla mitään (saman iltana vuoto sit alkoi). Sanoi että on ehkä vielä niin alussa ettei näy.. En tiedä oliko tuulimuna ja saako sitä enää selville mitenkään?
 
sorry...jämähdin tv:n viereen...
jos haluut jutella niin lähetä postia...


mulla oli viikon sairasloma...lääkäri olis kirjoittanut enemmänkin...
muutama pv oli muutenkin vapaata siihen samaan syssyyn...jälkikäteen olis kannattanu olla pois ehkä pidempäänkin....riippuu niin paljon tilanteesta ja omasta olosta.....
täs on mun sp...
tph79?jippii.fi

 
viears
Sinuun on voinut jäädä jämiä istukasta tai vauvasta, joka pitää vielä hormonit korkealla ja pahanolon voimassa. Ultrattiinko sua missään vaiheessa, että tiedetään sinun olevan tyhjä
 
Miia
Niin mua ei oo ultrattu tuon tapahtuman jälkeen. Jälkitarkastuksessa kuukauden päästä on ultra, varmaan ootan sinne asti! Tää pahoinvointu sapettaa kyllä tonnilla varsinkin kun se ei johda mihinkään! Prkl!
 

Yhteistyössä