KESKI-SUOMI!!! Mä niin haluan asumaan sinne, kannattaako??

  • Viestiketjun aloittaja "johna"
  • Ensimmäinen viesti
"johna"
Ajellaan silloin tällöin Jyväskylän läpi.. Aina Pihtiputaalta ylöspäin mennessä musta alkaa tuntua että tänne mä haluan, keski-suomeen. Onko täällä kukaan keskisuomesta?? Viitasaari, Äänekoski, Jyväskylä?? Siitä ympäristöstä ihan mikä vain paikka. Kertokaa oisko sinne yhtään hyvä muuttaa. Mikä siellä päin on hyvää? Entä huonoa? Työllistyminen? En tunne ihmisiä paljon keskisuomesta, kourallisen vain Jyväskylästä.. Meillä tulis mahdollisuus ensi vuonna muuttaa, lapsiperhe ollaan. Suuntaako jonnekkin muualle vai ihan oikeasti Keski-suomeen.. Hmm..
 
Työllistyminen todella huonoilla kantimilla Jyväskylässä. Ihan jees paikka asua. Kauniit maisemat.
Tosin, rallien aikaan aivan kamala kaupunki koittaa elää. Ympärivuorokautinen meteli ja muutenkin joka paikka täynnä ihmisiä. Siksi monesti lähdetäänkin karkuun ralliviikonlopuksi täältä. Muutoin kyllä ite oon tykänny tääl asustella.
10 vuotta tullu täyteen tääl asumista ja toisaalt haikailen jonneki muualle asustelemaan, mut sit taas toisaalta. Tää on mulle koti. :)
 
Ei tää äänekoskikaan kovin paha paikka oo asua :) Kohtahan uusi tehdas työllistää ja kohta on uusi terveyskeskuskin työllistämässä, vaikka siinä taitaa vaan työntekijät siirtyä ja vakiintua.

Ja sehän riippuu haluaako tälläiselle pienelle kunnalle asumaan, vai kaipaako sitä isomman kaupungin hulinaa :) Omasta mielestä Äänekoski on juuri sopivan kokoinen, ei oo isoja ruuhkia, paikkakunnalta löytää kaiken tarvittavan kauppojen puolesta ja ihan hyvät mahdollisuudet harrastuksiin :)
 
MrsBean harmaana
Itse olen tykännyt asua Muuramessa, mutta onhan sielläkin omat ongelmansa. Hiukan sisäänpäin lämpiävä paikka, kestää aikansa päästä siellä mukaan, jos ei ennestään ketään tuttua. Tosin itse muuttaisin Muurameen takas, jos ois pakko nykyiseltä paikkakunnalta lähteä. Äänekosken/Suolahden suuntaan en haluaisi muuttaa, poikkeuksena Viitasaari, jossa kaunista, muttei kyllä töitä. Jyväskylän keskustan liepeille en kanssa haluaisi, mutta Korpilahden suuntaan kyllä. Eteläisen Korpilahden kylillä tietty työmatkat pitkiä, pohjoisen Korpilahden kylistä esim. Tikkala ihan sopivan matkan päässä kaikesta ja seutuna kaunis sekä väestö vastaanottavainen. Itse siis muuttaisin akselille Muurame- Korpilahti- Petäjävesi..
 

Yhteistyössä