Keskimääräiset nettotulot perheissä? Pojalle oli yläasteen opettaja kertonut, että

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
täällä Etelä-Suomessa kahden vanhemman perheissä keskimääräiset nettotulot ovat n. 5000€ /kk.

Olin hieman yllättynyt, että onko tosiaan noin? Olen kuvitellu, että me ollaa ihan tavallisia työntekijöitä ja ei meillä kyllä noin paljoa jää käteen!

Laskin, niin meidän nettotulot on normaalisti n. 3820€, nyt vähemmän, kun teen omasta tahdostani 80% työaikaa. Minä hoitoalalla ja mies ylempi myyntihenkilö
 
Kyllä monessa työpaikassa varsinkin pitempään olleena pääsee 2500e nettoon per henkilö, mutta ei tosiaan kaikissa. Esim hoitoalalla ym ammateissa se netto monesti jää selvästikin alle 2000 euroon, mutta toisaalta tällaisissa työpaikoissa olevien puolisot saattavat hyvinkin olla sitten isompipalkkaisissa töissä. Ei tuo minusta mikään äärettömän kaukaa haettu summa välttämättä ole, mutta sen todellisuuspohjasta en silti tiedä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29199614]Keskiarvo ei välttämättä anna oikeaa kuvaa palkkatasosta. Jos 9 henkilölllä nettopalkka on 1500 ja yhdellä henkilöllä 12000, niin keskiarvoksi tulee 2550.[/QUOTE]

Se on vaan harmi että tuolla kaavalla ne laskevat päättäjätkin ihmisten ansiot. Näkyy alvin nostona ja pakkomaksujen nostona.
 
"Töö"
Kyllä se keskimäärin tuota luokkaa on, eli 5000e/kk, jos suomalaisen keskipalkka on 2500e. Ja kuulostaa ihan loogiselta kun miettii kaikkien virkamiehien ym korkeita palkkoja.
 
jaah
Meidän perheessä nettotulot on noin 3200 euroa kuukaudessa. Molemmat aikuiset vakitöissä kokoaikaisena. Mies ansaitsee 1700e ja minä 1500 euroa NETTONA. (Brutto mies noin 2200e varastomies ja minä 1800e lääketyöntekijä.) Että ei todellakaan kaikilla ole nettotulot perheessä viittä tonnia. Huh.
 
novoisun
Meidän perheessä nettotulot on noin 3200 euroa kuukaudessa. Molemmat aikuiset vakitöissä kokoaikaisena. Mies ansaitsee 1700e ja minä 1500 euroa NETTONA. (Brutto mies noin 2200e varastomies ja minä 1800e lääketyöntekijä.) Että ei todellakaan kaikilla ole nettotulot perheessä viittä tonnia. Huh.
Eihän sitä ole väitettykään, että kaikilla olisi.
 
"Miili"
Ihan oikea keskivertohan tuo on. toiset tienaa paljon ja toiset vähän, niin se vaan menee.
Mä tienaan nyt vähän kun teen lyhennettyä työaikaa, sit kun teen täyttä työaikaa meidän ansiot on kutakuinkin tuota luokkaa. Tosin menotkin on sitä luokkaa ellei vähän ylikin :).
 
hoitovapaalla
Meidän nettotulot on vähän yli tuon sitten kun palaan hoitovapaalta töihin. Ihan perustulot varmaan, monella on yli mutta osalla voi olla alle. Keskimääräistä tuloa tuossa haettiinkin.
 

Yhteistyössä