Keskivartalolihavuus! *sis kuva!*

  • Viestiketjun aloittaja ympyrä
  • Ensimmäinen viesti
ympyrä
Ongelmani on keskivartaloon kertyneet liiikakilot. Mikä ihme auttaa kiinteyttämään vatsaa? Nahkaa on jäänyt roikkumaan raskauksien jälkeen, onko ihan mahdotonta ilman kirurgian veitseä saada edes jotenkin luonnollisemman näköiseksi tuota nahkasäkkiä? Inhottavaa näin kesän tulle pukeutua löysiin paitoihin jotta kamalat jenkkakahvat ei paista läpi :(
Aijaa.com - 8080802.jpg
 
takaata
miltä näytät takaapäin? onko peppu pieni vai iso? saisiko mittoja, niin parempi arvioida?
minula 165 ja 68 ja maharöllykkää on, mutta pieni takamus, joten näytän takaa varsin hoikalta.
 
"vieras"
Ei tuo ole nahkasäkki, jossa ihoa pitäisi kiinteyttää tai leikata pois, vaan "rasvasäkki", jota pitäisi laihduttaa. Rasvaimukaan ei poista muuta kuin ihonalaista rasvaa (ei viskeraalirasvaa), joten on terveyden kannalta jopa haitallista. Mittaa vyötärönympärys, niin olet viisaampi. Painoa ei kannata vaan katsoa, koska esim. liikkumattomuus ja geenit altistavat vyötärönympäryksen kasvulle.
 
25
Minun painoindeksini on 25, eli juuri siinä leivän ylipainon rajoilla roikun. Pienet rinnat, sirot kädet ja suht sirot jalat, mutta tuo maha.. Saman tapainen röllykkä kuin ap:llakin, vähän pienempi vain. Ei ole mukava.:( Liikunnalla ja vatsalihaksia harjoittamalla yritän saada sitä pois.
 
"vieras"
Ei oikotietä onneen ole olemassakaan.
Kokemuksesta voin kertoa, että se lähtee pois, mutta sinnikkäällä työllä!

Mitään ihme poppaskonsteja ei edes tarvita. Jätä aluksi vaikka karkit KOKONAAN pois ja aloita ensin niin reipas kävely kuin jaksat. Tunti per päivä riittää,,,siirry juoksuun kun vain suinkin kykenet. On todella tehokasta, ilmaista ja sitä voi harrastaa koska vaan.
 
efd
Keskivartalolihavuudessa on se positiivinen puoli, että omenavartaloisen helpompaa ja nopeampaa laihduttaa kuin esimerkiksi päärynävartaloisen. Tarkoitan siis sitä, että tuosta vatsan alueelta yleensä ensimmäisenä lähtee.

Mutta juu, kyllä mäkin ap:nä laihduttaisin, ei tuo minustakaan pelkältä nahalta näytä.
 
[QUOTE="vieras";23827782]Mitään ihme poppaskonsteja ei edes tarvita. Jätä aluksi vaikka karkit KOKONAAN pois ja aloita ensin niin reipas kävely kuin jaksat. Tunti per päivä riittää,,,siirry juoksuun kun vain suinkin kykenet. On todella tehokasta, ilmaista ja sitä voi harrastaa koska vaan.[/QUOTE]

Kannattaa ennen kävelylenkkien aloittamista vaikka polkea (kunto)pyörällä ettei polvet hajoa. Ensin 15min, sitten siitä hiljalleen pidempään ja pidempään. Myös uiminen on hyvää treeniä ensialkuun. Siinäkään ei paino kohdistu nivelille mutta kaloreita palaa ja paino putoo yllättävän tehokkaasti- Kun peruskunto parempi ja massaa hävinnyt niin polvet kestää rasitusta enemmän jolloin kävelykin on mielekkäämpää. Tiedän mistä puhun, sillä itselläni on ollut vastaavanlainen läskikasa mahan kohdalla ja nyt olen laihtunut 27kg laittamalla ruokavalion kuntoon ja lisäämällä liikuntaa. Vielä olis itselläkin toiset 27kg pudotettavaa, mutta nyt kesää vasten en ota asiasta stressiä vaan yritän nyt pysyä kesän nykypainossani ja syksyllä jatkan taas sitten painonpudotusta ruokavalion ja liikunnan sekä myös Personal Trainerin avulla
 
Viimeksi muokattu:
Keskivartalolihavuudessa on se positiivinen puoli, että omenavartaloisen helpompaa ja nopeampaa laihduttaa kuin esimerkiksi päärynävartaloisen. Tarkoitan siis sitä, että tuosta vatsan alueelta yleensä ensimmäisenä lähtee.

Mutta juu, kyllä mäkin ap:nä laihduttaisin, ei tuo minustakaan pelkältä nahalta näytä.
Eiköhän tuokin ole osittain yksilöllistä? Itselläni lähtee laihduttaessa aina ensin reisistä ja pepusta. Vatsasta taas lähtee senttejä tuskallisen hitaasti. :(
 
"vieras"
Eiköhän tuokin ole osittain yksilöllistä? Itselläni lähtee laihduttaessa aina ensin reisistä ja pepusta. Vatsasta taas lähtee senttejä tuskallisen hitaasti. :(
Peesi. Vatsasta on lähtenyt sentit kaikkein hitaimmin. Kädet ja jalat on yhtä tikkua, perse kuin paperiarkki mut maha se jaksaa kukoistaa 20 kilon pudotuksen jälkeenkin. Seuraavaksi varmaan katoaa tissit.
 
"pöö"
Samaa mieltä muiden kanssa, tuo vatsa on sitä itseään, eli ihraa. Laihduta ja katso sitten mitä jää jäljelle. Jos jää nahkapussi, niin hyvässä lykyssä saat sen korjautettua julkisella puolella. Sinulla näyttäisi olevan hoikahkot jalat ja kädet, eli olet mallia käpylehmä. Ei muuta kuin laihduttamaan niin kyllä se mahakin siitä ainakin pienenee, jos nyt ei kokonaan katoa! Tsemppiä urakkaasi!
 
efd
Eiköhän tuokin ole osittain yksilöllistä? Itselläni lähtee laihduttaessa aina ensin reisistä ja pepusta. Vatsasta taas lähtee senttejä tuskallisen hitaasti. :(
Juu, toki yksilöllisiä vaihteluita on, niin kuin kaikissa muissakin asioissa. Jostain tutkimuksesta olen tuon lukenut (en nyt vaan löytänyt linkkiä siihen), sen mukaan siis keskimääräisesti omenat laihtuvat päärynää helpommin "oikealta" alueelta.
 
-
Sun ongelmana ei ole pelkkä vatsa. Sun jaloissakaan ei kovin kummoiset lihakset ole, on sen malliset. Enkä sano pahalla, täällä toinen löysäkroppainen.

Ruokavalio terveellisemmäksi, ei kaikkia herkkujakaan tarvitse jättää, kunhan niitäki vähentää. Liian tiukka kuri voi kostautua.

Liikuntaa liikuntaa liikuntaa. Mä olen nyt aloitellut pyöräilyn, se ei rasita niin polvia. Uiminen on myös hyvä. Pienin askelin pikkuhiljaa lisää sitä.
 
"Jonna"
Sinuna laihduttaisin jonkun verran. Vatsaröllykkä voi johtua myös huonoista vatsalihaksista, että ne pullottavat siellä. Onhan tuossa tuota arpeakin, joten et varmaan ehkä ihan napakaksi nahkaasi saa, mutta uskoisin(oman kokemukseni pohjalta) että jumppaamalla ja painon pudotuksella saat oikein hyvän näköisen kropan.
Itse tein joka toinen päivä vatsalihaksia, enenevissä määrin, alkuun 10min->lopulta 1h/pv. Pilatesvatsajumppaa ja tavallisia vähäisen.
Jos siihen sitten jääkin sitä löysää nahkaa vähän, niin tukiliivillä/housuilla saat pikkulöysät piiloon :)
 
"kuntoilija"
en ole ihan samaa mieltä siitä että olet "pelkkää läskiä" niinkuin yllä vähän annetaan ymmärtää. Vatsa on selkeä raskausröllykkä, ainoat oikeat läskit näyttäisivät olevan kyljessä. Suurempi ongelma kuin rasva on selkeästi vatsalihasten koonto, tai sen puute, eli pitkittäinen ja poikittainen vatsalihas ovat surkastuneet. Vatsalihastreenillä saat heti tiukemman korsetin, paremman siluetin ja ryhdin, sillä heikot vatsalihakset lorpauttavat selän väärin päin notkolle ja pömppövatsa näyttää pahemmalta mitä on.
Itse en näe mitään syytä kirurgin puukkoon vaan oikeanlaisen vatsalihastreenin ensisijaisesti keinoksi ja sitten pieni painonpudotus. Minun silmääni ei ole paha ongelma. Tällä palstalla on omasta mielestäni tolkuton läskihysteria ja -rasismi, ja aina jokainen normaalipainoinenkin haukutaan läskiksi.

Minäkin olen aktiiviurheilija, rasvaton ja lihaksikas, mutta palstan yleisen tason mukaan varmaan tolkuton laardi kun mitat on 164/65. :)
 

Yhteistyössä