kestoilijat

  • Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti
aloittelija
olen vasta alkanut kestoileen.niin kysymyksiä.
1.tuleeko teillä kuinka iso siitä vaipasta?meillä ei oikein bodyt mahda kiinni ja muutenkin tulee niin iso takamus että huvittava näky on.

2.kuinka paljon teillä on imuja taskuvaipassa?

3.minkälaista vaippaa käytätte öisin?

 
kokoa isompi body tai sitten tarpeeksi imevä imu vaipassa, esim bambu tai hamppu.
imuja on tarpeen mukaan, riippuu ihan siitä onko päiväunivaippa jne ja mistä materiaalista imu on. kokeilemalla oppii.
öisin on PUL-kuorinen taskuvaippa täyteen tupattuna imuja ja Babyidean kankaiset villavaipat päällä - kertaakaan ei ole tullut vahinkoja läpi yöllä.
 
mut voiskohan siihen ethä sellasen suorakaiteen muotosen palan jossa nepparit molemissa päissä. jos sen laittais sinne haaruksiin ja... mut siinä on se että nepparien leveys ei oo vakio, niin sit pitäs joka bodyyn tehä omat... melkeen?

mä väittäisin että kannattaa ostaa kokoa isommat housut ja sitten sopiva paita. niin koko vaippapeppu mahtuu mun koko asu ei pyöri päällä.
 
bodyn jatkopalat (jotka on just tollasia ku nibbler ehdotti) on ja ne käy lähes kaikkii bodeihin. meillä ainaki kaikkiin! ei oo tarvinnu ostaa yhtään sen isompia vaatteita.

meillä on öisin fuzzi tai bumgenius 3.0 joissa täytteenä 2xbamboo fold it (kallista, mutta todellakin sen arvoista) tai sitten ronjan ja roopen tuplaläppä, jossa joku bambuimu lisänä sekä villahousut tai pul-kuori.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no pitää jotain keksiä etten luovuta kesken kaiken,haluaisin niin kestoilla mutta tämä ei oikein onnistu,no jospa se tästä
kyllä siitä alkuun saattaakin tulla tosi iso paketti, kun vauva on pieni mutta imua tarvii paljon. mutta eihän se haittaa, pehmeä vaippa :D
 
ap
tyttö on 8kk vanha ja painaa 9kg,aikaisemmin en jaksanut alkaa kokeileen mutta nyt innostuin mutta tämä into taitaa kohta lopahtaa.meillä on fuzzeja,sisävaippoja,aio-vaippa,ja sitten kuorivaippoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mut eikö niin että vastasyntyneelle voi laittaa vaan harson hienosti taiteltuna ja siihen villikset päälle? kuinka kauan suunnilleen sillä linjalla voi jatkaa?
meillä oli harso+lisäimu+villikset käytössä siihen asti kun tyttö alkoi kontata, eli 10kk iässä siirryttiin täysin taskuvaippoihin. nyt on pienelle sitten taskuvaippoja ja sisävaippoja, molemmat muotoon ommeltuja. ne on vaan NIIN söpöjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tyttö on 8kk vanha ja painaa 9kg,aikaisemmin en jaksanut alkaa kokeileen mutta nyt innostuin mutta tämä into taitaa kohta lopahtaa.meillä on fuzzeja,sisävaippoja,aio-vaippa,ja sitten kuorivaippoja.
mistä niistä sit tulee "liian" iso paketti? älä luovuta. alkukankeus menee nopeasti ohi ku saa ideasta kiinni..
 
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mut eikö niin että vastasyntyneelle voi laittaa vaan harson hienosti taiteltuna ja siihen villikset päälle? kuinka kauan suunnilleen sillä linjalla voi jatkaa?
meillä pelkkä harso riitti 3viikkoa ja sit sen jälkeen lisäimun (bambu) kanssa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
mut eikö niin että vastasyntyneelle voi laittaa vaan harson hienosti taiteltuna ja siihen villikset päälle? kuinka kauan suunnilleen sillä linjalla voi jatkaa?
meillä oli harso+lisäimu+villikset käytössä siihen asti kun tyttö alkoi kontata, eli 10kk iässä siirryttiin täysin taskuvaippoihin. nyt on pienelle sitten taskuvaippoja ja sisävaippoja, molemmat muotoon ommeltuja. ne on vaan NIIN söpöjä.
ok kiitos nyt alkaa selkenemään tämä koko homma taas vähäsen :)

mulla on ollu hankalaa tän kanssa koska mä aloitin heti TSI-vaippojen teon kun sain tietää että semmonenki vaihtoehto on, ja menin melkosen sekasin kaiken tällasen kanssa :) ja muutenkin kun en oo mitenkään fiksuimmasta päästä :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meilkeinpä kaikista,fuzzeista ei nyt niin hirveen isoa pakettia tule..
fuzzi insertillä ja mahdollisesti lisäks pienellä bambuimulla (suosittelen lämpimästä, ei paksunna pakettia mutta imee tosi hyvin) ei musta oo kovin iso paketti. tietysti jos on tottunu kertiksiin ni tuntuuhan se isolta. harvasta vaipasta saa ihan yhtä ohutta ku kertiksestä. mut kaikkea ei voi saada ku kuitenki kestot voittaa muilla osa-alueilla =) tsemppiä vaan. - ja kokeile niitä jatkopaloja! saa ainaki nettikaupoista!
 
balou
Me on käytetty alusta asti kestoja, joten mielestäni vauva ei näytä mitenkään sen huvittavammalta kestovaipassa kuin tavallisessakaan. Mutta tavalliset kertakäyttöiset vaipat haisee, yöks!

Olen itse tehnyt taskuvaippoja päällisenä frotee tai fleece ja sisällä ihoa vasten flanelli. Yöksi laitan taskuun taitellun harson (poika 10kk nukkuu 10h putkeen, ei ole tullut läpi vielä kertaakaan)ja päivällä froteisia lisäimuja 2 kpl. Hyvin ovat toimineet! Kuorena poika käyttää villahousuja.

Bodyt ovat ihan hyvin menneet kiinni, välillä joutuu vähän venyttämään, mutta ikinä ei vielä ole ollut niin pientä ettei menisi kiinni. Ja ihan omaa kokoaan käyttää, joskus yhtä kokoa suurempaa.

Näin meillä =)
 

Yhteistyössä