Ketä häihin kutsutaan..

  • Viestiketjun aloittaja Rouva pian
  • Ensimmäinen viesti
Rouva pian
Suunnitellaan häitä miehen kanssa. Aika pienet ja tunnelmalliset niistä halutaan ja siksi kutsutaan vain lähimmät ystävät ja sukulaiset. Ei siis kaukaisia pikkuserkkuja, ettei tarvitse kangistella vaan kaikki voivat olla rennosti tuttujen kanssa.

Omat serkkuni 4 kpl ovat hyviä ystäviäni ja tietysti heidät kutsun. Mies on sitä mieltä, että hänen puoleltaan ei tarvitse kutsua kuin vanhempansa ja yksi serkku, joka on miehen ystävä. Ystäviä sitten enimmäkseen.

Tuleva anoppini otti tietenkin nokkiinsa kun emme kutsu miehen kaikkia serkkuja kun minun sekkuni kutsutaan. Miehen isällä 13 sisarusta, joten niitä serkkuja on PALJON. Kaikki muka pitäisi kutsua kun kerta samaa sukua ovat. Nämä serkut siis täysin tuntemattomia meille. Anopin mielestä pitäisi myös kutsua miehen kummitäti ja kummisetä, jotka ovat anopin kavereita, mutta mieheni ei ole heistä mitään kuullut yli 15 vuoteen (sen jälkeen kun ripille pääsi) .

Anoppi ei millään lailla ole häiden järjestelyihin osallistunut suunnittelutasolla, tai auttanut missään, ei edes taloudellisesti.

Kai meillä itsellämme on oikeus päättää ketä häihimme tulee? Ei kiinnosta ruokkia puolta suomea kun mitään rikkaita emme ole. Kuinka paljon itse väkeä kutsutte ja miten toimitte juuri tuollaisten tuntemattomien sukulaisten kanssa??
 
vieras
Häihin kutsutaan ne kenet halutaan kutsua. Mitään velvollisuutta ei ole tiettyjä sukulaisia kutsua. Ne on teidän häät ja te kutsutte kenet haluatte. Tuntemattomia sukulaisia ei ole syytä kutsua, vaikka anoppi tahtoisi. Anopilla ei ole mitään sanottavaa asiaan. Jos alkaa hankalaksi niin muistuttakaa ettei teidän ole pakko kutsua anoppiakaan :D
 
tätä mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva pian:
Suunnitellaan häitä miehen kanssa. Aika pienet ja tunnelmalliset niistä halutaan ja siksi kutsutaan vain lähimmät ystävät ja sukulaiset. Ei siis kaukaisia pikkuserkkuja, ettei tarvitse kangistella vaan kaikki voivat olla rennosti tuttujen kanssa.

Omat serkkuni 4 kpl ovat hyviä ystäviäni ja tietysti heidät kutsun. Mies on sitä mieltä, että hänen puoleltaan ei tarvitse kutsua kuin vanhempansa ja yksi serkku, joka on miehen ystävä. Ystäviä sitten enimmäkseen.

Tuleva anoppini otti tietenkin nokkiinsa kun emme kutsu miehen kaikkia serkkuja kun minun sekkuni kutsutaan. Miehen isällä 13 sisarusta, joten niitä serkkuja on PALJON. Kaikki muka pitäisi kutsua kun kerta samaa sukua ovat. Nämä serkut siis täysin tuntemattomia meille. Anopin mielestä pitäisi myös kutsua miehen kummitäti ja kummisetä, jotka ovat anopin kavereita, mutta mieheni ei ole heistä mitään kuullut yli 15 vuoteen (sen jälkeen kun ripille pääsi) .

Anoppi ei millään lailla ole häiden järjestelyihin osallistunut suunnittelutasolla, tai auttanut missään, ei edes taloudellisesti.

Kai meillä itsellämme on oikeus päättää ketä häihimme tulee? Ei kiinnosta ruokkia puolta suomea kun mitään rikkaita emme ole. Kuinka paljon itse väkeä kutsutte ja miten toimitte juuri tuollaisten tuntemattomien sukulaisten kanssa??


Ei ole ketään joita häihin (tai muihin juhliin) PITÄÄ kutsua.
Kutsutaan ne ihmiset ketä halutaan.
Esim enoista tai tädeistä ei tarvii kutsua kaikkia vaan ne jotka haluaa kutsua.
Ei kannata ajatella ketä PITÄISI ja mitä pitäisi. Missään asiassa.
 
nappi
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
päätätte ihan tasan itse keitä kutsutte että saatte itsellenne ikimuistoisen ja teidän (ei anopin!) näköisen päivän!! =)
onnea vaan jo etukäteen! :wave:
Näin!
Me ainakin kutsuttiin ne kenen kanssa ollaan TEKEMISISSÄ, eli siinä jäi ihan lähisukuakin pois.
Eli ne kutsutte kenen kanssa haluatte jakaa suuren päivänne.
Muitten mielipiteet suoraan romukoppaan.
 
Tyttösenäiti harmaana
Kutsutte ne kenet tahdotte, anoppi vaietkoon.

Me menimme yllätyksenä vieraille naimisiin ennen kuopuksen kastetta, kaikkien muiden mielestä oli ihana ylläri, vain anoppi miehensä kanssa kiskoi palkokasvia nenään.
Onneksi meillä on muuten hyvät välit ja asia saatin keskusteltua :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttösenäiti harmaana:
Kutsutte ne kenet tahdotte, anoppi vaietkoon.

Me menimme yllätyksenä vieraille naimisiin ennen kuopuksen kastetta, kaikkien muiden mielestä oli ihana ylläri, vain anoppi miehensä kanssa kiskoi palkokasvia nenään.
Onneksi meillä on muuten hyvät välit ja asia saatin keskusteltua :)
Me myös suunniteltiin avioitumista tyttömme nimenantojuhlan yhteydessä, mutta asia vaan jotenkin jäi. Oli kyllä niissäkin niin paljon suunnittelemista, että samalla vaivalla olisi kannattanut sekin asia hoitaa..
 
Pitäkää ihmeessä sellaiset häät mitkä ITSE haluatte. Kutsutte vain ne ihmiset ketkä haluatte juhlistamaan juhlaanne. Varsinkin,kun itse kustantaa juhlansa niin ei toisilla pitäis olla siihen mitään sanottavaa.

Meillä oli -98 häät. Itse maksoimme häät. Tosin äitini antoi meille ruokaa varten paistilihat. Suunnittelin itse häät ja tarjottavat. Kutsuimme häihin vain ne sukulaiset ja ystävät joidenka kanssa olimme enemmän tekemisissä. Eli kaikki läheisetkään sukulaiset eivät saaneet kutsua häihimme. En edes kutsunut kummitätiäni.
 
meillä kutsuttiin häihin lähimmät ja rakkaimmat sukulaiset ja ystävät,setiä ja tätejä sekä serkkuja jäi kutsumatta kun niitä ei kutsuttu kenen kanssa ei paljoa olla tekemisissä..ja loppujen lopuks oisko nuo edes halunneetkaan tulla kun ei muutenkaan pidetä yhteyksiä.
 
lisään vielä,että meillä on niiiin kinkkinen tilanne,että meidän on melkeinpä pakko mennä salaa kaksin naimisiin :(
toki jälkeenpäin porrastettuja kahvitteluita ja juhlat ystävien kanssa,mut häät meille rakkaiden ihmisten kesken ei onnistu kerrasta :(
 
vierailija
Miten sukulainen voi olla tuntematon
No vaikka siten, ettei ole koskaan tavannut kyseistä sukulaista. Minä en esimerkiksi ole koskaan tavannut kaikkia serkkujani. Nuorimman setäni lapsi toisesta liitosta on omaa esikoistani nuorempi, enkä ole tavannut häntä koskaan. Muutenkaan tuo setä on aika vähän sukulaisten kanssa tekemisissä. On ollut hankaluuksia saada hänelle sanaa, kun suvussa on joku kuollut ja hänetkin olisi hautajaisiin kutsuttu. Meillä on iso suku, tunnen kuitenkin lähes kaikki noin kolmestakymmenestä serkuksesta.
 
Mulla on pieni suku ja miehellä iso. Miehen suvussa sellaisiakin joita en ole tavannut vieläkään. Minun puolelta kutsuttiin tädit, sedät ja serkut puolisoineen ja miehen puolelta tädit ja sedät puolisoineen. Kummastakin suvusta oli suunnilleen saman verran väkeä. En ainakaan tiedä kenenkään pahoittaneen mieltään
 

Yhteistyössä