KETÄÄN IVF-HOIDOSSA JOLLA ON LAPSI/LAPSIA?

:wave: täälläpä olis samassa tilanteessa oleva :wave:
Meillä 6v. poika, ja luomusti saatu. Nyt toista yritetty 2,5vuotta. Kolme inseminaatiota takana viimevuoden puolella. Ei onnistumisia.. sit jonotettiin IVF-hoitoihin ja viimeviikolla tehtiin punktio ja eka siirto.
siinäpä lyhyesti meidän tarina..
 
Hei viivi73
Olen pohjoisesta..punktio tehtiin Oys:ssa. Olihan se aika kivulias, mutta hyvät lääkkeethän siihen saa. Saldo oli 18 munasolua, mikä vaikutti lupaavalta, loppujenlopuksi kaksi heikohkoa siirrettiin ja pakastimeen ei saatu mitään :'(
 
T-78

hiukan välimatkaa meillä on :LOL: ajattelin että oltaisiin kahviteltu joku kerta :flower: olen tosiaan kuullut että toimenpide on hiukan kivulias mutta onneks löytyy kipulääkkeitä..jännittää kovasti ja kun ei yhtään tiedä et kuinka paljon on lopullinen saalis :heart: koskas sulla laitetaan kaveri "yksiöön" =) ?minkäs nimisiä piikkejä olet pistänyt itseesi?ja kuinka iso annos..
 
viivi73
Eli tiistaina oli punktio ja torstaina siirrettiin kaksi huonohkoa alkiota..eli nyt vaan odotellaan miten käy..luulempa että pettymään joudutaan taas...
lääkkeinä oli suprecur- nenäsumute, puregon 150 ja irrotuspiikkinä pregnyl nyt sit siirron jälkeen alotin legesteronit. Mitkä lääkkeet sinulla?
 
:wave: Kaksi lasta on Ivf-hoidoilla ja nyt kolmatta yritetään =)

Tänään oli punktio..

T-78: Meidän kuopus sai alkunsa erittäin heikosta 2-soluisesta alkiosta, joka hädin tuskin lähti jakaantumaan. Älä menetä toivoasi!
 
:wave: Täällä myös samaan sakkiin kuuluva. Eli meillä 5v.luomulapsi ja nyt pikkukakkosta toivottu reilu 2,5v. Takana neljä inssiä, joista kahdesta tuulimunaraskaus ja yksi kemiallinen. Nyt eletään jännittäviä piinapäiviä eli ekan IVF:n siirrosta kulunut 10päivää ja verikokeeseen pitäisi mennä perjantaina. Lievää :LOL: paniikkia on ilmassa täällä päin!

Mulla oli pisteltävänä jarruna Procren, kasvatukseen Puregonia ja sitten irroitukseen Pregnyl. Nyt sitten on Lugesteronin vuoro. Musta punktiosta kyllä selviää hengissä, :kieh: vaikkei se mikään miellyttävä olekaan. Lisää kipulääkettä kannattaa kuitenkin pyytää, jos vähänkin siltä tuntuu. Siitä kyllä selviää, kun tietää mitä varten tehdään! :heart:
 
Punktio meni kaiketi ihan hyvin. Anestesialääkäriä tarvittiin paikalle, koska munasarja on kohdun takana. Oli ajatuksena siis, että kohdun läpi joudutaan punktoimaan. Ei ollut kuitenkaan pistetty läpi vaan neljän ihmisen avuin paineltu se sieltä sivuun :x Mun arka endomassu on pikkasen nyt hellänä :whistle:

10 munasolua saatiin kasaan.. toivottavasti laatu korvaa määrän =) Siirto on sitten keskiviikkona.

Tsemppiä piinailijoille, se on ihan tuskaa :xmas:
 
Hieno saalis, Florence. Toivottavasti toivut toimenpiteestä ripeästi ja pääset piinailemaan. Tämä kun on niin mukavaa, no niin vissiin! :LOL:

T-78: No joo, tiedän, että tässä vaiheessa ei pitäisi vielä mitään olla, eikä ekassa onnistuneessa raskaudessa ollutkaan. Nyt vaan ihan samanlaisia oireita kuin kahdessa tuulimunaraskaudessa eli ällöoloa aamuisin ja tänään ihan pientä tuhruvuotoa pyyhkiessä. Toivottavasti tuo viimeinen ainakin loppuisi heti alkujaan, koska se on todella "pelottavaa" ja masentavaa. Kotitestejä olisi kaapissa, mutta testaamaan en kuitenkaan uskalla vielä tässä kohtaa ruveta, aikaisintaa keskiviikkona, pp12, jos silloinkaan. Veritesti kuitenkin edessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja odette:
:wave: Onpa sulla samankaltainen tarina kun mullakin. Eli meillä on kolme ivf-lasta ja hoitojen syynä mun aggressiivinen endoni.

:wave: =)
Piinailen nyt ekaa päivää ja toivon, että parin viikon päästä voimme todeta meillä olevan TÄYSIN samanlainen tilanne :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja odette:
:wave: Onpa sulla samankaltainen tarina kun mullakin. Eli meillä on kolme ivf-lasta ja hoitojen syynä mun aggressiivinen endoni.

:wave: =)
Piinailen nyt ekaa päivää ja toivon, että parin viikon päästä voimme todeta meillä olevan TÄYSIN samanlainen tilanne :D
Pidän täällä teille ISOJA peukkuja :hug:

 
ilmottaudun mukaan

tällä hetkellä olemme taas hoidoissa julkisella puolella yrittämässä pikku kakkosta,ekamme(1,5vuotias) sai alkunsa ekasta ICSI hoidosta tayssissa.nyt matkaamme toivon mukaan sinne taas viikolla 18 munasolujen keräykseen ja alkion siirtoon.jännitää ihan kauheesti.
pientä tuhru vuotoa on tässä ollut nyt muutamana päivänä joten hermostuttaa että kuinkahan nämä hoidot nyt onnistuvatkaan..?
onnea kaikille hoitoihin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa81:
ilmottaudun mukaan

tällä hetkellä olemme taas hoidoissa julkisella puolella yrittämässä pikku kakkosta,ekamme(1,5vuotias) sai alkunsa ekasta ICSI hoidosta tayssissa.nyt matkaamme toivon mukaan sinne taas viikolla 18 munasolujen keräykseen ja alkion siirtoon.jännitää ihan kauheesti.
pientä tuhru vuotoa on tässä ollut nyt muutamana päivänä joten hermostuttaa että kuinkahan nämä hoidot nyt onnistuvatkaan..?
onnea kaikille hoitoihin..
:wave: Mikäs hoitovaihe sulla on menossa? Eikös noi tuhruvuodot ole mahdollisia näissä jutuissa, älä niistä murehdi :hug:
Peukkuja =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa81:
ilmottaudun mukaan

tällä hetkellä olemme taas hoidoissa julkisella puolella yrittämässä pikku kakkosta,ekamme(1,5vuotias) sai alkunsa ekasta ICSI hoidosta tayssissa.nyt matkaamme toivon mukaan sinne taas viikolla 18 munasolujen keräykseen ja alkion siirtoon.jännitää ihan kauheesti.
pientä tuhru vuotoa on tässä ollut nyt muutamana päivänä joten hermostuttaa että kuinkahan nämä hoidot nyt onnistuvatkaan..?
onnea kaikille hoitoihin..
:wave: Mikäs hoitovaihe sulla on menossa? Eikös noi tuhruvuodot ole mahdollisia näissä jutuissa, älä niistä murehdi :hug:
Peukkuja =)



Joo siis sumutteet ja pistokset ovat jo menossa.Onneksi tää itensä piikittely o jo ns. vanhassa muistissa.

viime hoitokerralla kaikki tosiaan meni hyvin,koska lopputuloshan oli pieni ihana tyttö,vaikka kauheesti hyvää onnea siinä tarvittiin ku tuli 16 kypsää munasolua joista 9 hedelmöittyi MUTTA vain YKSI jakautui 4 soluseksi asti.kaikki muut pysähtyivät.onneksi se yksi sitten olikin oikein elinvoimainen yksilö ja on sitä kyllä kovasti vieläkin,oikein touhukas tytteli..semmoista tai pientä touhukasta poikaa tässä nyt taas lähdetään toivomaan tästäkin hoidosta. :)

 
... ja toista lähdetään yrittämään ensi syksynä :heart: Toiveet ovat korkealla, toiv. myös teillä muillakin, sillä täytyy aina muistaa, että VAIN YKSI ALKIO ja sen kiinnittyminen tarvitaan raskaaksi tuloon. Siis jos tämä onnistuu. Haluan vain sanoa, että milloin vain se voi tapahtua, jos ei heti, niin ehkä jollain muulla kerralla.

Minulta saatiin aikanaan vain kuusi munasolua, joista hedelmöityksien jälkeen vain yksi oli siirtokelpoinen. Ja se kiinnittyi kohtuuni ja saimme ihanan pojan 10 kk sitten. Eli vain se yksi tarvitaan parhaassa tapauksessa!!
 
:wave: Mitäs tänne kuuluu?
Miten punktio meni viivi73?

Minä olen eilen itkeny silmät päästä...aloin vuotamaan ,vähän, mutta kuitenkin..kamalaa oli nähä verta..tänään pp12..
aamulla varmaan testaan.. hui..
 
moikka t-78:tsemppiä loppuun asti,itse jännitän kans koko ajan et mitä tuleman tuo kun käy veskissä :hug: isot halaukset täältä Tampereelta :heart: :heart:
punktio meni ihan kohtalaisen hyvin,saatiin saaliiks 5 ja eilen olin siirrossa,1 ainokainen oli halunnut jatkaa kasvuaan,pakkaseen ei saatu yhtään,nyt jänskätään et miten käy.
olen ollut mahasta ja selästä todella kipeä,loppu viikko saikkua.
huomasin että olet kirjoitellut 2 päivää sit..mikä oli tulos?
 
Hei!
Mulla pientä vuotoa vieläkin, pelottaa.. mutta luulen saaneeni testiin haamuviivan..tai sit silmissä heittää :ashamed: ei auta kun odottaa ja uusia testi taas..
Kyllä tässä saa jännittää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-78:
Hei!
Mulla pientä vuotoa vieläkin, pelottaa.. mutta luulen saaneeni testiin haamuviivan..tai sit silmissä heittää :ashamed: ei auta kun odottaa ja uusia testi taas..
Kyllä tässä saa jännittää..
wautsi!!
:flower: :hug: Haamu kuulostaa hyvältä =) Onnea. Ja muista, että se vauvaviiva on monissa testeissä haaleampi kuin testiviiva.. siis ihan muutenkin.
 

Yhteistyössä