Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Diipa daapa!!!
Tääl on ny polil käyty!!! iltapäiväl saan tietää alotanx pistokset..
Tässä vähä mitä ultras kertoivat, tää on kopsattu (osittain) tost toisest ketjust joho kävin raapustaa kans...Nyt oli eri lääkäri ku viime käynnil.

Noh, vasemmassa munasarjasssa on joku jäännös, keltarauhaskysta, joka on ollut jo hoidon aloituksessaki, (tää lekuri meinas et hoitoo joudutaan siirtää ennenku kävi konsultoimas jotaa proffaa ja ne katteli edellisen käynnin ultrakuvaa yhdes) eikä ole vielä ainankaan poistunut. Pitäs kuulemma itekseen poistua, en tiedä, ei ole ollut aiemmin, tai ainakaan ollut tietoisesti.
Ja kun aiemmin olin jo panikoinu hieman sitä endo asiaa, niin nyt kun oli eri lääkäri kun viimeksi, niin kysyin uudestaan tästä endo asiasta, niin tämä lekuri oli sitä mieltä että kohtulihaksessa näkyisi sellaista löydöstä. :( Että kai sitä sitten on mullaki.
Nyt vielä piti mennä verikokeeseen, että ox synarela tehonnu.. Soittavat iltapäivällä et voinko aloittaa pistokset tänään. huoh.
Aika hurjaa oli se pistos harjottelu jotenki... Ja tietty, ku se hoitsu oli just rauhotellu, ja ku tökkäsin itteeni, ni tokihan onnistuin johki hermoon itteeni tökkää!! Ja ai et teki kipeetä!! Hoitsukin oli ihmeissään et joo löysit tyyliin sen ainoon hermon sieltä ja enpä ole ennen tollasta nähny jne....
Tokihan se menee noi ;D
No, näillä taas mennää.

PItäs muka elää normaalii elämää täs.. Mul ainaki on vaikeeta jotenki ku väkisinki mietin paljon ja sit viel ku aika paljon noiden lääkkeiden ympäril pyöri ja muuteki ja voi blaaaaah!!!
 
Loistavaa TanZZZku!! :heart: Minkä niminen se lääke on jolla alat pistelee? Mulle kirjotettiin tollanen kynä ku Gonal-F, maksaa vissiin joku pari sataa per kynä?? Mullakin jännät paikat ku huomen ultra jossa sit selvii et päästäänkö alottaa hoito, pilleriliuskakin jo lopussa...
 
Puregonilla kasvatellaan (tai siis yritetään kasvatella ;) mulle muniksia.
Seki on iha sikke kallis!! :O
Ihan kiva et tää etenee ainaki täs kohtaa aikataulus tää hoito :)

Tää lääkäri oli sitä mielt kans et tää olis vähä niinku harjotus hoito..?????
 
Heippa!

Täälläkin skipattu tämän viikon punnitus, tullu vähän juhlistettua hyvän ruuan merkeissä sitä kun hääpuku löytyi lauantaina :) Ja juuri minun unelmien puku :heart: Puku oli kokoa 38,mistä aivan yllätyin koska luulin että tarvitsen kokoa 44-46 :D Nytten en vaan saa laihtua kovinkaan paljoa enää jotta puku ei jää liian isoksi. Siispä max. 5kiloa pois ja sitten kiinteytystä :)

Hienoa tanzzzku että lupa pistoksille myönnetty ja toivotaan että kaikki tämä vaiva kantaa hedelmää :)
 
Joopa!! Mua kävi mietityttää se keltarauhaskysta joka löyty sielt vasemmast munasarjasta... Ku kaikkialla on vähä sillee et pistoksii ei aloteta jos on kystia ja puregonin pakkausselosteessak oli et ei saa käyttää jos on kystia munasarjoissa...
Jäi nyt tosiaan mietityttää et mitähän ny käy, ox se vaarallsta mulle...??? Oon vähä hysteerinen ehkä mut hämää!!! Tarvii varmaan soittaa polille... :(
 
TanZZZku mut jos se kysta oli niin pieni tai sen näkönen et oli jo lössähtämään päin ni jos lääkärit ajatteli ettei se siitä kasva? Koska kyllä ne ois sen hoidon sit stopannu jos siit ois jotai riskei...

Mun kysta oli kuivunu kasaan, jes!! Maanantaina täälläkin alkaa pistelyt, jännää!!=) Voi olla et meijänkin inseminaatio muuttuu yhtäkkiä ivf:äks koska on riski et niit rakkuloi syntyy enempi ku ois tarve koska mun munasarjat on niin "herkät", jännä nähä kuin käy... Lääkäri vaan puhu et ollaanko siihen valmiita jos niin käy, no tottakai, tässä vaiheessa oon valmis mihin vaan :D Ens pe on heti sit ultra mis katotaan onko pistelyannos sopiva vai pitääkö nostaa/vähentää.

Mitä muuten TanZZZku se puregon maksaa? Yllätyin positiivisesti ku toi gonal-f maksaa melkeen kaks ja puol sataa mut kelakorvauksien jälkeen jää n. 140€ omavastuuta, luulin et joudun maksaa yli 200€!
 
Viimeksi muokattu:
Menin ja rikoin sitten pitkään vältelemääni sipsi kieltoa. Ja seurauksena se että olen ihan turpeessa, vaikka en tapani mukaan vetänyt koko pussia vain 1/4 siitä. Tässä sitä sitten kärvistellään mahaturpeessa ja nestettä varmaan 2kg kertyneenä. Arvatkaa ahdistaako? Ihan sikana. En koske enää tikullakaan moiseen kun aiheuttaa näin kamalan olon.
 


Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-8kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm.......36,2...-34kg...

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30.....-15kg....-8,4kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....31,9....-10kg...-8,6kg

Tuuska............27v....96kg/170cm..........33,2..-10kg........




+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg

Kultakimpale2..24v.....91kg/164cm .....33,8.....-6kg…..-1kg

Aniit................27v............................37….....-10kg...-1,6kg



 
Viimeksi muokattu:
Oli pakko tulla päivittämään paino kun vaaka näytti tänä aamuna 83,8kg ja BMI 30, oon kauan odottanu et se on alle 30 ja enää ei kovin kaukana tämä tavoite ole, jeee!! :D Katotaan mikä tilanne sit pääsiäisen jälkeen kun on taas vähän herkuteltu :ashamed:

Ihanaa pääsiäistä kaikille, nauttikaa vapaapäivistä =)
 
Hei kaikille!
Täällähän on menonmoisia kuulumisia itse kullakin :)

Onnittelut TanzZzkulle siitä, että hoidot etenee.
Ja Milalle onnittelut painon pudotuksesta!

Täällä sortumiset on jatkuneet ja ollaan niin v-mäisessä tilanteessa kuin, että tuosta ihan aluperäisestä lähtötilanteesta on painoa tullut lisää 2kg.
Voitte uskoa kuinka ottaa päähän, mutta enhän tässä kuitenkaan ketään muuta voi syyttää kuin itseäni kun on tullut mätettyä ruokaa herkkuja tuhansien kaloreiden edestä suuhun päivittäin.

Noh, tein itselleni kannustimen osittain myös mieheni ideasta.
Tein kirjoitusohjelmalla listan joka alkaa tästä päivästä.
Tänään on siis päivä yksi ja tämän päivän jos olen herkuttelematta saan jonkun "palkinnon". Huomisesta aloitan laskemaan viisi päivää ja jos olen onnistunut olemaan herkuttelematta ja mässäilemättä, saan jälleen palkinnon. Seuraava askel onkin kymmenen päivää, sitten 15, 20, 25 ja 30 eli yhteensähän noista tulee sitten 106 päivää eli reilu kolme kuukautta :) Viimeinen palkinto onkin kuulema sitten Kalevalan Lumihiutalesormus. Mutta vain siinä tapauksessa, että olen nuo kaikki pykälät selvittänyt kunnialla läpi :LOL:

Harmitusta, v*****sta ja mässäilyä on lisännyt kaiken lisäksi nyt kaksi viikkoa kestänyt migreeni. Olen ravannut kahden viikon aikana varmaan kuusi kertaa päivystyksessä, saanut piikkejä, tiputuksia ja nyt viimeisimpänä tänään kortisonikuurin. Mutta päänsärky vain jatkuu. Kerroin kyllä lääkärille tästä jatkuvasta mässäilystä ja makean syömisestä, mutta hän oli sitä mieltä, ettei pitäisi olla vaikutusta. Jos päänsärky jatkuu, täytyy minun hakeutua uudestaan päivystykseen ja tiistaina sitten soittaa Jyväskylään neuron polille, että milloin pääsen sinne ja onhan lähetteeni tullut perille..

Että tällaisia tunnelmia täällä.
 
Arcatha, tää on niiiiiin tätä!!! Tsemppiä kovasti :hug:

Hienoa Mila!!! Mahtavaa onnistumista!!

Mulla paino junnaa samas, hyvä et ei oo noussu... Fiilikset on edelleen aika maassa ja nyt on sit ilmaantunu tosi viheliäs selkäkipuki :kieh: En tiedä onko tästä hoidosta vai mistä mut mieski sano et oon valittanu koko yön joka kerta ku oon kääntyny.. :ashamed: Ja luulen et mun keätmasis on pitkittyny myös noiden lääkkeiden takii...
huoh....
Mutta, kaikkeni teen et sen pikku nyytin saan syliini :heart:
 
Arcatha tietos päivitetty, tsemppiä uuteen starttiin!

TanZZZku hyvä ettei ole paino kuitenkaan noussut. Oliko rentouttava pääsiäinen? Onko sulla ilmaantunu millasia oireita pistelyn alottamisen jälkeen? Mulla tänään toinen päivä pistelyä eikä vielä ainakaan mitään, vähän pelonsekasin tuntein odotellen et millasia vaihdevuosioireita sieltä sitten tulee tässä hoidon myötä :D

Sitä nyyttiä täälläkin odotellessa ... :heart:
 
Mila... Pääsiäinen oli...no, aika tapahtumarikas. Hyvää ja pahaa, en ny viitti sen kummemmin alkaa sepostaa.. :l
Nyt on tosi kipee olo. Sellanen paine alavatsalla ja selkä ihan helvetin kipee. Hermot todella kireällä.. :ashamed: Vihloo ja turvottaa ja vatsaa vääntää!! Aika reporankana eilisen köllötelly... Pe saan tietää follilukumäärää ja millon pistän pregnylin. Ens viikolla punktio ja mahdollinen siirto!!
Jänniä paikkoja elellään :)
 
Täällä nyt syöty 2 päivää clomeja ja ensi viikon torstaille ultra-aika varattu, toivon vaan että ovis tulis samana aamuna tai sitten perjantaina. Ettei vaan viikonloppuna ja inssi menis sitten tästä kierrosta ohi :/
Mutta ainakin ultrassa näkee nyt sitten clomien vasteen, että mennäänkö seuraava kierto samalla annostuksella vai muutetaanko yms...

Paino on nyt pysynyt pari viikkoa samassa lukemassa, mistä olen hyvin tyytyväinen! Pidän painoa nyt samassa ja vähän myöhemmin pudotan sitten nopeammin 5 kiloa ja taas pidän painon samassa, ei tule elimistölle niin tylsää ja pysyy aineenvaihdunta vilkkaana :)
 
No nii, nyt on lekurista tultu!!!
Isoja rakkuloita oli yhteensä 14kpl!! Oikealla puolella 8kpl ja vasemmalla 6kpl. Lisäx kuulemma viel jonkun verran pienempiäki. Punktio on sitte maanantaina...
Jos jotai hyvää, nii myös pahaa...
Eli, ei ole ollenkaan varmaa että päästäänkö siirtoon. Mulla on aina välillä Kesken kiertoa noita välivuotoja ja eilen on hieman tiputellu. Eli mun paskakohdussa on nestettä, et alkiota ei kannata siirtää sinne hukkumaan
Ja paskinta et ne on välillä ollu kokonaan poisa noi vuodot, ja nyt viimeset kolme kiertoo niit on tietty helvetti ollu.
Jos ei päästä ens viikolla, ni sit on välikierto, ja kesäkuussa mahdollisesti pas, jos kaikki menee hyvin.
Alko hieman ressaa toi homma!!! Tietty mun tuuril me mihkää päästä...
 
TanZZZku, tsemppiä!!!

Täällä ollaan pysytty nyt herkuttomalla linjalla viisi kokonaista päivää! Hyvä minä!
Pahimmat vieroitusoireet alkavat jo helpottaa ;)

Paino onkin pudonnut aivan tähtitieteellisiä lukemia tällä viikolla, mutta sitten maanantaina tulen ilmoittamaan sen ihan virallisen punnitustuloksen. Niin se vaan mässäily näkyy nestettä keräävän ja runsaasti elimistöön. Mutta tähän ei enää tulla, se on loppu NYT! :)
 
Mä it luulen Mila et mul ei o mensujen aikana vuotanu tyhjiin kohtu, eli ei o tullu kaikki ulos mitä olis pitäny.. nii mä en varmaa oo kauheen selkeesti kertonu, mut ma on ensin punktio, sit ti välii ja ke siirto. Siis jos mun paskakohtui on älynny tyhjentyy... :ashamed:

Pe kuulemma limakalvo oli hyvän paksunen, mut lekuri sano et mun kohtu on hieman vaikeasti tulkittava.. Siis WHAT!!!! Ei selitelly sen kummemmin, sano vaan et hankalasti tulkittava. Eli kyl siel jotai feeluu on
Mun mielestä, tää sama lekuri, sillon ku hoito alkoi ja hän ultras, niin mun mielest sano sillon samalla lailla, et mun kohtu on vaikeasti tulkittava.. Mut sillon tais olla kyse limakalvosta, joka oli toisesta kohti katottuna 4,5mm ja toisesta kohti 7,5mm... mut sillonki oli limis muka hyvä?!?!
Nyt pe sano vaan et limis on hyvän paksunen mut ei muuta. Sit ite jotenki aloin panikoimaan ni en älynny osanny tentata et mikä siel on???? Mix ne ei voi sanoa nii et normi-immeinenki tajuu!!!!

Huomen ennen punktioo koitan tenttaa. Mua häiritsee aivan suunnattomasti!!!
Onkos muuten muilla ollu jotaa "kohtu" ongelmii ikin?????
 
Viimeksi muokattu:
Avaudutaan ny kunnol ku alotettiin..
Mua on alkanu ressaa taas noi seuraavat vaiheet tos hoidos. Eli hedelmöittyyx noita ja pääseex siihe siirtoon ke. Kohdun pitäis älytä vuotaa tyhjiin että se siirto voidaan tehdä.- Ja mä en voi vaikuttaa siihen mitenkää.
Jos ei päästä, ni kesäkuussa vasta mahd. eka siirto, jos alkioita saadaan pakkaseen ja jos ne kestää sulatuksen. Huoh..
Pitkästä aikaa aika kovaa tunteiden vuoristorataa.... En muistanukaa miten ahdistavia tunteita tää lapsettomuus herättää. Ku ei näit oo "tarvinnu" miettii siihen pariin vuoteen..
Ei auta.. Pitää vaan odottaa eka huomiseen ja sit ke.
 

Yhteistyössä