Ketään, joiden tulisi pudottaa painoa jotta pääsevät hoitoon???

Epävarmuus tässä onkin kaikkein ahdistavinta, mistään ei oo takeita mut silti pitää käydä läpi kaikennäköset hoidot ja tutkimukset yms. Toivotaan nyt et teil menee tää eka hoito nappiin ni ei sun tarvi murehtii sit viel mitään tulevia kiertoja... Tsemppiä!!
 
Huomenta!

Mila, voisitko päivittää tietoni kokonaan uudestaa?
Aloittaisin nimittäin ihan alusta koko rumban..

Lähtötilanne:

Arcatha.....24v....113,4kg/177cm......36,2.....-34kg

Huomenta kaikille!

Täällä meni viime viikko loistavasti! Vieroitusoireista tosiaan selvittiin ja koko viikko meni herkuttomalla linjalla. Jos ei nyt lasketa leipomisen yhteydessä otettuja pulla- ja mustikkapiirakkamaistiaisia.

Keventäjistä sain taas kiinni ja ruokapäiväkirjan täyttö on sujunut. Ruokailut menneet juuri keventäjien suositusten mukaan :) Pari kertaa sain liikuntaakin harrastettua; yksi kävelylenkki ja kotona levypainosetillä lihaskuntoa.

Viikon pudotus: -5,1kg :O
Painoindeksi: 34,6
Paino siis nyt 108,3kg

Tästä on hyvä jatkaa :)
Mahtuu erihyvin farkkujen nappi taas kiinni :LOL:
 
Täällä ollaan punktiosta kotiuduttu!!! Jännitin tosi paljon ja teki mieli karata sieltä ku pelotti nii paljon
Mutta, nyt täytyy vetää kyllä kaikki pelot ja ym sellaset takas!!!
Pari kertaa nippas ja oli kipui kyl, mut ei ollu todellakaa ni paha ku olin luonut päässäni kuvaa!!!
Tää oli jopa positiivinen ylläri, jos näin voi täs tilantees sanoo!!
Rakkuloita saatiin 17 kpl, joissa 8kpl:ssa oli solu. Mun mielestä aikamoinen kato, mut lekuri oli sitä mieltä et se on hyvä, oikeen hyvä. Ja toki, kun lukenut täältäkin kaikenlaista nii oon iha tyytyväinen. Ainoastaan mun mielestä toi olivaan aikamoinen kato, ku 17 rakkulaa joissa 8 solu..
Mitäs ootte mieltä????
Ja lisää positiivista mieltä, mun kohdusta on neste poistunut!! Eli mikälisikäli on siirrettävää, niin ke päästää siirtoon JEEEEE!!!
Kaiken kaikkiaan tosi positiivinen ja hyvä mieli jäi punktiosta ja tästä päivästä sairaalassa
Varmasti olin itse osittain kehittäny noi pelot ja negat. fiilarit tästä hommasta. Se lääkecoktail oli kyl iha huippu. Mul itel vahvoist dropeist menee nuppi sillee sekasin et alan itkee ja oon jotenki tosi herkkiksen ja melkeinpä tuol koko toimenpiteen ajan vollotin... Mut ku se oli ohi ja alko lääkkeiden vaikutukset se suurin osa siis loppuu, nii olin sit taas perusiloinen ja pirtee.
Hyvä fiilis kaikenkaikkiaan :)

Sori omanapainen txt, pyörii kovasti päässä meidän asiat... :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86
Ja ai nii, tästä mun kohdun hankqlasta tulkittavuudesta... Punktion teki lekuri, joka tästä mainitsi. Kun sitten kysyin että miksi oli vaikea tulkita ja mikä siinä on vikana, niin sen takia oli kuulemma vaikea tulkkaa koska siellä oli sitä nestettä. :D eli nyt pitäis kaiken olla ok.
Ja tulipahan tuossa mieleen, et eihän sitä viel tiedä kuinka moni niistä on kypsä niistä soluista. Raa'athan menee roskiin. Ja sit pitää vien jännää et saadaax alkioit... Huoh.. on tää nii jotenki päivä kerrallaan... Ke tietää sit lisää.
 
heippa.. katsotaan saanko liittyä teidän mukaan viellä uudelleen.. keskeytynyt keskenmeno todettu eilen.. ja nyt huomenna soitan polille ja kysyn päästäänkö yhä hoitoihon vai joudutaanko odottaa taas vuos;/
Tuntuis niin epäreilulta kun tähänkin raskauteen meni lähes 1½v ja meni kesken.. :/
 
Voi ei kultakimpale :hug: Toi on kyllä niin kamalaa ja väärin... Ite pelkään et sama kohtalo edessä et jos nyt ikinä raskaus edes alkaa niin menee kesken... Suuri vääryys meille jotka lapsettomuudesta kärsitään :( Ihanku tässä vuosien odottelussa ei muutenkin ole jo tarpeeks kestämistä!!
 
kultakimpale2 todella surullista :( Miksi joillekkin tämä lapsen saanti pitää olla niin vaikeaa!! Ihan väärin :/ Voimia ja uutta tarmoa hoitojen jatkamiseen! :heart:

Itse olen tikutellut eilen ja tänään ovista,mutta ei ole vielä selkeää viivaa tullut. Molemmissa ollut haalea viiva,mut se ei vissiin tarkoita mitään?

Huomenna se olis sitten polille meno ultraan ja toivotaan et clomit on toiminut toivotusti ja ovis tulis viimeistään perjantaina,muuten menee tästä kierrosta inssi ohi :(
 
Huomenta, pariin päivään!!


Kultakimpale, olen todella, todella todella pahoillani :hug: :'(
Voimia kovasti teille kummallekin tulevaan!!!


Elikäs:
Punktiossahan saatiin se 17 kpl rakkuloita, joissa 8kpl oli solu. Näistä oli kypsiä 7kpl.
Näistä 7kpl kaikki hedelmöittyivät, 4 jatkoi jakaantumista ja yksi putosi pois pelistä, eli eilen vielä oli 3 kpl mukana pelissä.
Näistä 1 kpl siirrettiin ja 2kpl jäi vielä jatkoviljelyyn. Saan tietää 30.4. (vasta!!) ovatko selvinneet pakkaseen. Vaikka peruspessimistinä uskon että eivät selviä..


Ja taas hieman avautumista...
Mua ärsyttää itteni!!! Mul on tosi pettyny olo et alkioita tuli lopulta noin vähän, vaik pitäs olla tyytyväinen et ollaan päästy siirtoon asti!!! Mun mielestä vaan ihan tajuton kato käyny joka kohdassa, lekuriki meinas et aikamoinen just tos kerätyissä rakkuloissa ja solujen määrässä...
Taas masentaa oma viallisuus....
Vaikka tässä pitäs olla moneen tyytyväinen, kaikki oli hedelmöittyny ja ylipäätään päästiin siirtoon, punktio oli aika pala kakkuu niinku siirtoki.. Mix mul silti on tällane paska asenne?!?!? AAArrrggghhh!!!
Kaiken lisäx, mä olen niin varma, et tää siirto ei onnistunu, mulla on vain vahvasti sellainen tunne... Ja oon myös varma et ne kax ei pääse pakkaseen..
Eniten ärsyttää oma paska-pessimisti asenne!! Kai sitä vaan suojelee itteesä..
Huoh.. Anteex kiukkupylly viesti... Tää on niiiiii tätä!!!

TanzZzku ja haave, pp1
 
Huh polilla sanoivat että saadaan jatkaa hoitoja ja luultavasti tiedossa lisää jotain tutkimuksia jota ei automaattisesti tehdä.. Mm joku hyytymis? Nyt täytyy vaan koittaa jaksaa eteenpäin.. Kaavinta ja sitten katse tulevaan.. Pakko vain!
 
Pahoittelut kultakimpaleelle...:hug:

Paino on noussut (KÄÄK! |O) 89, 5kg kun olen syöpötellyt viimeiset kaksi viikkoa miten haluan. Nyt aloitin vastaan taistelun crostrainerillä joten katsotaan saanko kirittyä takaisin paisuneeni kilot.
 
Ultrassa käyty ja tilanne näytti oikein hyvälle. 3 sopivan kokoista rakkulaa löyty ja lääkäri heitti pallon sitten meille, että halutaanko inssi vaikka riski kolmoisraskauteen on suuri? Lääkäri itse myöntyi,että antaa meidän mennä inssiin,jos tiedostetaan riski. Ovulaatiota odotetaan huomiselle,ja lääkäri epäili että tuskin tulee lauantaina,mut ei ainakaan sunnuntaina. Joten jos menee ovis lauantaille niin sit yritetään ominvoimin kotona. Todella toivon että huominen testi näyttää plussaa ja päästään inssiin :)
 
En olekaan tänne kirjotellut vielä. Eli meillekin siis kävi niin että raskaus todettiin tuulimunaksi. :( Kohdun tyhjennys on nyt takanapäin mutta vielä ihan en ole saanut psyykattua itseeni laihdutukseen. Seuraan kuitenkin taustalla.

Tanzzzku tsemppiä!
 
Pahoittelut sullekin Aniit :hug: En pysty ees kuvittelemaan miten hirveeltä tollanen menetys tuntuu :( Uskaltaisko sitä iloita ollenkaan jos tulis raskaaks kun niin monelle käy noin...

Kai sillä laihdutuksellakin on sit joku merkitys, ku ne sitä tuolla kunnalla painotti et sen takia en päässyt hoitoon koska se on niin moneen kertaan tutkittu että jos on ylipainoa niin raskauden alulle saaminen ja sen kestäminen on hankalampaa kun jos ei sitä ylipainoa ole. On se niin väärin.

TanZZZku toivotaan nyt vaan parasta että siirto onnistu ja parin viikon päästä saat tehdä plussatestin!! Ja minkä sille voi jos on paska fiilis, ei se väärin ole, sust tuntuu just siltä ku sust tuntuu... Kyllä se joku päivä siitä iloks muuttuu vielä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TanZZZku
Kiitos Mila :hug:
Oon yrittäny tässä pohtii kaikkee positiivista. . Mut oon edellee iha varma et tää ei onnistunu:( Vaikka aattelen sillee et sit syksyl uuteen hoitoon.. ja oon aika varma et ne kax ei pakkaseen päässy, et senki takii syksyl uuteen hoitoon...
Ja oon pohtinu et voin sit kesäl taas keskittyy painoon ja hormonittomaan elämään.
Kyl meijän vuoro viel tulee.. ehkä.

Onpas meijän ketju muuten hiljentyny!! :eek: varmaa aika moni keskittyy hoitoon tai johoki muuhun... .

Sit viel...Pp3. Ei minkäänlaisia poikkeavia fiiliksiä suuntaan tai toiseen. Lutinut ainoastaan tehny vähän huonon olon, ei muuta.

Tanzzzku ja haave, pp 3
 
Koska sä ajattelit TanZZZku testailla? Pidän peukkuja plussan puolesta :heart:

Mä mietin kans ihan samaa et onpa täällä hiljentynyt porukka... Pitäskö ottaa punnitus ensi viikolla joku päivä?? Kukaan ei oo aikoihin ilmotellu missä mennään :D
 
Heippa!

Ovista ei sitten eilen kuulunut, vaan tuli sitten tänään...niinku arvelin,joten ominvoimin yritetty pistää siemeniä likoon ;) Toivotaan että tulosta syntyy, mut pahimpaan tietty varauduttu...Ollaan ajateltu positiivisesti eli nytten kun meni inssi ohite niin onpahan kaikki hoitokerrat vielä käyttämättä ja seuraavasta kierrosta sitten uutta yritystä...

Painoa olen edelleen pitänyt samassa lukemassa ja liikkuu siinä +/- kilon sisällä 82 kilosta.
Ensi viikolla alkaa jäälleen pudotus spurtti ja 5 kiloa yritän saada nopsaan pois ja sitten hääpukua sovittamaan,että voiko vielä pudottaa vai onko se passeli...

Aniit Otan osaa teidän menetykseen, niin väärin ettei sanotuksi saa :(
 


Nimimerkki...Ikä...Lähtöpaino/pituus...BMI...Tavoite...Tilanne nyt

Ambrosia85.....27v...106,4kg/172cm.....33,3..-31,4kg..-8,4kg

Aniit................27v...............................37…..-10kg...-1,6kg

Arcatha...........24v....113kg/177cm.......36,2...-34kg...

Kultakimpale2..24v....91kg/164cm.........33,8...-6kg....-1kg

Mila86.............25v....92,2kg/167cm......30.....-15kg....-8,4kg

Simpli..............25v....96kg/165cm........32,7...-11kg....-7kg

Supsu86..........25v....94,8kg/170cm......28,4...-24kg...-12,8kg

TanzZzku…......29v....101,8kg/171cm....31,9....-10kg...-8,6kg

Tuuska............27v....96kg/170cm..........33,2..-10kg........




+ Plussanneet +

Dreamer74......37v…..92kg/166cm......33,42...-20kg...-3,4kg


 
Viimeksi muokattu:
Harmi että inssi meni ohi Supsu, mut toivotaan ettei sitä ees tarvittu ja hoiditte homman kotiin ihan luonnollisesti ;D

Mullakin toi paino pysyy tossa +/- 1kg molemmin puolin, riippuu mitä on tullut syötyä... Mietin tässä että jos tää eka inssi menee mönkään niin pakko varmaan siirtyy takasin kunnalle kun on niin hiton kallista yksityisellä :( Sitten on pakko saada noi pari kiloa pois, 81kg oli se mun hoitoonpääsyraja. Sitten kyl tiputan ne vaikka paastoomalla prkl. Mul ois seuraava punnituskäynti kunnalla 21. toukokuuta, toivon kyllä kovasti ettei sinne ole tarvetta mennä!!!!!
 
Mila86 tähän inssiin meno on kyllä niin viikonloppujen varassa :/ Ja laskin jo että jos tästä ei nyt luomusti tule mitään,niin seuraavakin ovis sattuisi la tai su :( Mut toivotaan tosiaan,että seuraavan plussan saisin parin viikonpäästä :)

Onkos sulla mones kp menossa, mietin vaan että oisko millon mahdollinen inssi päivä?
Ootko jo clomeja syönyt ja ultrassa käynyt,vai missä kohtaa hoito menossa?
 
Tjänare!

Täällä taas taustalla pörrään.
Oli ja meni täti, joka toi ihan järkyt turvotukset ja sitä myöten vitututukset.. parhaillan oli turvotusta jopa yli 3kiloa!
Vaaka näyttänyt välistä jo reippaasti vähemmän, mutta se on tää maanantai-aamu kun paino on vähän nähtävästi muita aamuja ylempänä.. kiitos sunnuntaisyöpöttelyn :/

Pudotusta yhteensä tällähetkellä -8,4 :)
Hieman harmittaa koska eilen aamulla ois ollut paljon kivempi lukema -8,9, mutta näillä mennään. Ehkä tää on kuitenkin todenmukaisempi näin :D


Pikaisesti katselin niin on ollut onnistumisia ja epäonnistumisia.
Tsemppiä jokaiselle siis tahollaan :)

Itse kärvistelen neljättä päivää kurkkukivussa, clomien tuomissa hormoonimyrskyissä :) Ei siis varmaan hirveesti pääse alkuviikosta lenkille. Ketuttaa, mutta pitää vaan syödä fiksummin :D
 
Huomenta!!
Mä en haluu viel täl viikol punnitukseen mukaan!! Tulen ens viikosta rinkiin taas sitte. En ole käynyt pitkään aikaan vaa'alla!!! Ja oon nyt ottanu rauhassa punktion jälkeen eli en oo päässy jumppaamaankaan..
Mila, ajattelin la testaa jos mensut ei oo alkanu. Oon vaan edelleen nii varma et tää ei viel onnistunu. Ja täl hetkel tuntuu et ei onnistuta ollenkaa, näil hoidoillakaa!!! mä en tiedä mistä nää fiilikset kumpuaa!! On jotenki tosi epäuskoinen olo... tosi tyhmää.. :(
Ja se et oon varma et ei viel onnistunu, on näitä mun omia etiäis-tuntemuksia. Mun vaisto on ollut viime aikoina hyvässä terässä ja on ollu oikeessa tosi monessa asiassa!! Olis ihanaa olla väärässä täs kohtaa.

Ja viel vähä on eli:
Nyt on pp5. Olo on ollu tosi normi koko ajan. Ens viikolla koitan päästä liikkumaan, riippuu tietty miten mensukivut antaa myöden (toivottavasti niit ei tuu). Lutinus lääke ilmeisesti on tänä aamuna aiheuttanu pahaa oloa. Ja yöllä pientä vatsanippailua, johtuen mahdollisesta yhdestä ylimääräisestä otetusta lääkkeestä. Hissun kissun katsellaan..

TanZZZku ja haave, pp5
 
Supsu86 uskon ja toivon et se plussa sieltä tulee, saitte kuitenkin clomeilla heti hyvän vasteen niin hyvinkin on mahdollista, peukut pystyyn! Älä vielä murehdi seuraavaa kiertoa...

Mulla on tällä viikolla inssi, vielä kasvattelen piikeillä, ei clomeilla. Clomit jäi siis jo viime syksynä 6 tuloksettoman kierron jälkeen :/ Annos osu kohilleen vasta kierrossa 4.

TanZZZku ihan ymmärrettävää et on epäuskonen fiilis, olis mullakin, tai siis on mullakin tän inssin suhteen! Ei sitä jaksais enää edes olla toiveikas niin monen epäonnistumisen jälkeen... Mut toi fiilis tulee olemaan sulla ja muilla lapsettomuudesta kärsivillä todennäkösesti niin kauan kunnes saat sen nyytin käsivarsilles, ei sitä muuten voi uskoa :p Toivotaan et sun etiäisfiilikset on ihan metsässä!!

Ambrosia85 mut hyvin oot saanu pudotettua vaikka vaaka välil näyttänytkin plussaa! Toi on kyl paha toi maanantain punnitus just ton sunnuntai ja ylipäänsä viikonloppusyöpöttelyn jälkeen :D Pitäiskö ottaa punnituspäiväks vaikka perjantai, jos sillon olis kevyimmillään? :whistle: Mä muistan kans noi clomihorminimyrskyt, voi luoja..... Siihen päälle viel kaikki kuumat aallot, näköoireet yms, huh!! Missä kohtaa kiertoa meet, koska saattais olla ovis? Millä annostuksilla muuten te clomeja syövät meette? Onko sulle Ambrosia tarkotus tehä inssi vai ihan kotikonstein? Paljon kysymyksiä aamutuimaan, sori :D
 
Viimeksi muokattu:
Mila kysymyksiä saa aina esittää :D
Mulla 1clomi ja toka kierto niiden kanssa menossa.
Ekassa kierrossa oli folliultra kp 11 ja oli 2 follia.. johtofolli oli 21-22mm ja toinen oli 16-18mm eli oletettavasti tää annostus on oikea.
Nyt sitten mennään kp10:ssä eli oletettavasti ovis on nyt tässä taas kohta tulossa :)
Ihan kotikonsteilla vielä mennään ainakin syksyyn saakka. Usko on vahva että clomit riittäis!
Kävin myös toki verikokeissa viikko ton ultran jälkeen ja katsottiin hormooniarvot että onko ovis tapahtunut. Mitään ei ole kuulunut, eli oletettavasti ovulaatio toteutui :)

Mulla kanssa oireita yhtä sun toista, mutta kyllä nää kärsii helposti kun oletettavasti myös toivotun loputuloksen myötä kärsii yhdestä sun toisesta pahoinvoinnista ;)

Muuten mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa clomeista. Iho on parantunut clomien myötä ja vuotokin tullut nyt ilman teroluteja.

Miehen kanssa juteltiin että kesä nyt mentäis clomeilla (tai ilman) ja syksyllä ehkä katsottas jos tarttee jotain muuta. Ohan tossa kesä kuitenkin tulossa ja polilla lomat yms :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mila86

Yhteistyössä