Ketään,jolla lähtölukemat yli 100???

  • Viestiketjun aloittaja äidiksi jälleen
  • Ensimmäinen viesti
äidiksi jälleen
Heippa!Ihan tässä "hirvittää",kun plussasin,mutta elopaino jo ihan luonnostaan menee yli 100.Melkeinpä pelottaa ajatella raskausaikaa eteenpäin kun pelkona on paisua mahdottomiin mittoihin.Ja tokihan se mietityttää miten oma kroppa kestää...
Onko ketään samassa jamassa olleita tai olevia.Vois vaihdella ajatuksia....?
 
Täällä yksi :wave:
Kannattaa oikeesti kiinnittää huomiota syömisiin, mahd paljon rasvattomia tuotteita, marjoja, kasviksia ym terveellistä, tokihan välillä tulee ihan hirmuinen imelän tuska ja siihen ei auta mikään muu ku suklaa, mikä on kaikista pahin sekä oman painon että vauvan painon takia
+ verensokeritasapaino alkaa helposti heittämään. Ja säännölliset ruoka-ajat!
Sokerirasituskokeessahan sä joudut pakosta käymään :\|
Nyt menossa rv 34+1 ja tähän mennessä paino noussut 6 kg ja äitipolilla olivat sitä mieltä, että enää ei välttämättä tarvis tulla painoa!
Paljon myös liikuntaa...paino ei oikeesti katoa helposti pois, vaikka olis kuinka raskaudesta tulleet!
=) ekassa raskaudessa mulla tuli painoa 26 kg :ashamed: ja olo oli oikeesti tosi tukala, sitä saikin sit 2 vuotta yrittää pois!
 
Lähtöpaino liki 100kg ja painoa ei ole tullut kuin hieman päälle 4kg tähän mennessä (heittelee 3-4kg välillä yleensä punnitusarvot). Viikkoja kasassa 30+4. En ole sen tarkemmin katsonut mitä syön vaan syönyt sen mukaan mitä on tehnyt mieli tai ollut nälkä. Sf-mitta on yli käyrien, mutta painoa ei tuon vertaa enemmän. Vatsanympärys myöskin pysynyt samassa jo pitkään =)

Normaalielämää elää eikä ylettömiä mässäile niin hyvin menee. (Ja muistaa pitää jonkinlaista liikkumista yllä, vaikka paikkoja kolottaisikin.. :) )

(..pakko vielä lisätä, että usein se ottaa omista meillä ylipainoisilla ja hoikemmilla tulee reilummin.)
 
Mulla lähtöpaino oli liki 100 tarkemmin 97,3. Nyt viikolla 27+2 paino on vielä noin 4 kiloa miinuksella. Neuvolassa sanoivat ihan alussa, että tavoite olisi ettei mulla tulisi yhtään painoa lisää raskauden aikana.
 
Mulla oli lähtöpaino 126 kg :whistle: pituuden ollessa 172 cm. Nyt menossa rv33+6 ja mitään ongelmia ei ole ollut. En tiedä, johtuuko painosta vai mistä, mutta sikiön painoarvio on iso, viikolla 32 2800 g. Sokerit kuitenkin olleet ok eli niistä ei johdu. Kyllä se raskaus hyvin menee :flower:
 
balik harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:14 Santsu kirjoitti:
Mulla oli lähtöpaino 126 kg :whistle: pituuden ollessa 172 cm. Nyt menossa rv33+6 ja mitään ongelmia ei ole ollut. En tiedä, johtuuko painosta vai mistä, mutta sikiön painoarvio on iso, viikolla 32 2800 g. Sokerit kuitenkin olleet ok eli niistä ei johdu. Kyllä se raskaus hyvin menee :flower:
Minullakaan ei esikoisen kanssa ollut sokerirasitustestissä mitään ongelmaa myöskään, mutta on todettu että nimenomaan sokeri kasvattaa lasta, joten sokerit pois ;)

Itselläni on toiminut hyvin tähän asti kun olen jättänyt pois lähes kokonaan (joskus on ihan pakko syödä jotain hyvää). Nyt 26+3 ja -6kg. Lähtöpaino oli 106, joten nyt taistellaan tuon "sata rikki" asian kanssa.

Salaattia aina ennen ateriaa niin ei enää edes jaksa syödä ruokaa paljoa ja hedelmiä hyvä nälkään. Omenaviipaleet rules!

vettä paljon, hyvin paljon. Limut, myös light versiot pois!

Meillä myös on äp toivonut ettei raskaudessa tulisi yhtään kiloja... eli toisin sanoen pitää laihtua sen verran kun tulisi raskauskiloja.

Hyvin menee vielä, mutta matkaakin vielä on B)
 
Hei :wave: täällä myös lähtöpaino oli yli sadan. Nyt on menossa 33+2 ja saldona +4 kg. Oman vaa'an mukaan tosin edellisen neuvolan jälkeen paino olisi hivenen taas laskussa, mutta katsotaan ensi tiistaina mitä vaaka neuvolassa tuumaa :)

Painoarviossa kävin juuri ja vauva on tällä hetkellä 2,2 kg eli ei mikään jättiläinen, hivenen keskikäyrän yläpuolella. Sokerirasituksessa tuli käytyä ja kaikki oli ok. Samoin verenpaineet ovat olleet ok koko ajan ja loppua kohden on senkun laskeneet vaan.

Neuvolassa eivät ole tuohon painonnousuun puuttuneet, paitsi välillä neuvolantädin mielestä olisi saanut tulla enemmän painoa :eek: Alussa itseltäni lähti pahoinvoinnin seurauksena 5 kg, mutta nyt on hyvin kiritty kiinni :LOL:

Neuvolassa ovat kuitenkin sitä mieltä, että lähtöpainoon nähden saa vielä 4 kg tulla. Itse kyllä yritän syödä niin, ettei enää painoa tulisi yhtään. Jos vaikka laitokselta pääsisi lähtemään jo alle sadan lukemassa :D

jossu + Vili 33+2
 
äidiksi jälleen
Kiitoksia kaikille vastauksista!Oli ihan mukava kuulla muiden kokemuksista ja saada vähän uskoa...
Itselläni on ollut aikaisemmin raskausaikana sokeriarvot hiukan koholla,mutta mitään erityisempiä toimenpiteitä ei ole tullut...lapsi tosi oli isokokoinen yli 4500g.

Läpi elämän tässä on jojoiltu painon kanssa.Jostain syystä nuo aikaisemmat raskauskilot on jämähtäneet.Niitä kun tuli reilu 20kg.
Vaikka painoa on aina ollut reilusti niin jotenkin nyt vaan sitä pelästyi ja iski pieni paniikki asian suhteen.Alun alkaen ajattelinkin,että en edes unelmoi uudesta raskaudesta ennen kuin peruspaino putoaa ja on "turvallista" miettiä asiaa.

Nyt olen yrittänyt olla tarkkana ruokatottumusteni suhteen.Vaikeaahan se on.Lainaksi sain ystävältä verensokerimittarin.Nyt vaan pitäis saada jostain tietoa sopivista arvoista.Neuvolassa en ole vielä ollut,kun plussasin vasta alkuviikosta ja sen mukaan ois vasta 5 vko meneillään.

Eilisen aamun paastoarvo (tosin ei ihan 12h paasto ollut) oli 5,8
1 1/2 tuntia aamupalasta arvo 6,8

Tänä aamuna paastoarvo(ei taaskaan ihan 12h) oli 6,2 eli eilistä kohonneempi. Varmaan olis aihetta hakeutua jonkun viisaan juttusille,ennen kuin alkaa olla liian riskit paikat.

Kertokaa sokerinmittailijat omista kokemuksistanne!
 
Täällä kanssa lähtöpaino yli 100. Nyt +200g ja viikkoja 35+3. Eli ihan toiveikkaana olen ettei enää kamalasti nousisi. Alussa vähän paino tippui. Vähän oon yritelly herkkuja vältellä, mutta nyt loppuraskaudessa ne on taas alkanu maistumaan :ashamed:

Raskaus on kyllä muuten menny tosi hyvin ja oon jaksanu ihan kivasti eikä selkäkään pahemmin ole ryttyillyt. Isoltahan tää olo jo alkaa tuntua. Kolmas raskaus on kyseessä.
 
Lähtöpainoni oli 108kg ja pituutta on 171cm. Nyt menossa 32. rvk ja paino 111kg.
Mitään ongelmia ei ole ollut. Verenpaine ok, verensokerit ok (olin myös sokerirasitustestissä). Hyvin olen jaksanut kaikin puolin.

Olen jostakin lukenut, että suurikokoisilla naisilla vauvan aiheuttama painonlisäys ei aiheuta niin paljon ongelmia kuin pienillä naisilla. Syy on siinä, että vauvan tuoma lisäpaino ei suhteessa "tunnu missään" suuressa massassa.

Eli positiivisella asenteella eteenpäin isot äidit!
 
baabaa
Mulla oli ensimmäistä odottaessa paino reilusti yli 100kg. Laihduin odotusaikana, ja synnytyksen jälkeen loppujen lopuksi olinkin -20kg laihempi kuin alkaessani odottamaan. Nyt toinen tulossa, ja paino pysynyt aioissa, tippunutkin taas vähäsen. Ei sitä painoa tule kaikille lisää, ja pitää muistaa ettei tarvitse kirjaimmelisesti syödä kahden edestä, vaan maalaisjärjellä.
 

Yhteistyössä