Ketään, kellä ollut lyhyt luteaalivaihe raskautunut?

Onko ketään, kellä on ollut lyhyt luteaalivaihe raskautunut? Ja monesko kierto vai saitteko ensin luteaalivaiheen pidennettyä? Millä keinoin? Gyneltä lääkkeitä vai jotain luontaistuotteita vai pidentyikö vain itsellään? Jos itsellään, niin kuinka missä ajassa?

Mulla on luteaalivaihe 9 päivää, viime kierrossa oli eka kertaa 11 päivää. Oon ollut syömättä pillereitä jo lähes puolitoista vuotta ja yritystä takana 5 kuukautta. Ihmettelen vaan, että ei vieläkään kierto ole tasaantunut.

Kiitos, jos joku jaksaa kertoa! Olisi tärkeää tietää, mitä tämän vaivan kanssa pitäisi tehdä. =)
 
Moi! Vannomaan en mene, mutta oon epäillyt, että mulla olis lyhyt luteaalivaihe, siinä 10 päivää tai joskus vähän yli. Kierto on ollut 28 päivää ja ovistikut näyttäneet plussaa kp 17-20 (muistaakseni). Viimeksi tuli o-plussaa kp 16 illalla ja tein plussatestin kp 28. :heart: Esikoisesta söin yhden kierron Terolutia, ehkä sen avulla sitten tärppäsi, koska siitä kierrosta tuli plussa.

Esikoista yritettiin 5 kk, tätä toista ensin kierron käynnistymistä odotellen jonkin aikaa ja sitten 4 kk, minkä jälkeen kemiallinen raskaus, sitten tärppäsi toisesta kierrosta.

Tärppionnea! b =) d
 
Kiitos Kalenteri kommentista!
Mulla kans usein tuo ovis vasta kp 18-20, kierto siis 30 päivää. Eli ihan terolutit saattais auttaa? Pitäiskö niitä käydä sitten anelemassa? En vaan tiedä, antavatko, kun ei ole vielä vuotta takana yritystä.

Onko vielä muilla kokemuksia?
 
Kannattaa yrittää se vuosi tulla raskaaksi kun siinäkään ei ole kuin 12 mahdollisuutta että tarppäisi. Mulla sama ongelma eli ovis vasta kp 18 tienoilla ja kierto n.24-26 päivää. No valitettavasti tulin sitten vasta 3 ivf- hoidosta raskaaksi mutta lääkäri sanoi että voisin kyllä saada luomu lapsiakin. Mulle ei edes ehdotettu teroja vaan laitettiin samantien inssiin mutta oltiin yritetty jo 2v kun hakeuduin hoitoon. Onnea yritykseen!
 
Kiitos Hormonihirviö vastauksestasi! Niin onhan se totta, että kannattaa ensin yrittää se 12 kertaa, mutta toisaalta jos on niinsanotusti selvä vika, mikä ei varmaan korjaannut ilman hormooneja, niin sinänsä tuntuu turhauttavalta..

Onkos vielä muilla kokemuksia lyhyestä luteaalivaiheesta?
 
Heippa,

Mulla oli kierto 23 päivää, enimmillään 25 ja jonkinlaisen vivan ovistikkuun tikuttelin yleensä siinä 14 kiertopäivän tienoilla. Epäilin siis, että lutealivaihe oli liian lyhyt. 9 kk yriteltiin ilman mitään tulosta, mutta ekasta clomi-kierrosta tärppäs. En voi vannoa, että johtu hormooneista, mutta itse luulen, että niin oli. Kannattaa kysyä omalta kyneltä..
 
Itselläni epäilin myös lyhyttä luteaalivaihetta. Kierto oli toisesta luomukierrosta tasaisesti 25-28 ja oviksen tikutin ja oireetkin olin tuntevinani kp16-18. Vuoto oli mielestäni olematon 3-4 päivää ja siitäkin osa pientä tiputtelua, ei mitään verrattuna ehkäisykiertoihin. Tätä seurasin 5 luomukiertoa. Ajattelin, samaan tapaan, että selvä vika ja varasin ajan jo yksityiselle. Ennenkuin tutkimukset ehdittiin polkaista käyntiin tuli ovisplussa kp18 vielä yhdet niukkaakin niukemmat "kuukautiset" ja outoja tuntemuksia mahassa. Ennen munatorvien aukiolotutkimusta tein varalta raskaustestin, joka näytti plussaa. Tutkimus vaihtui varhaisultraksi ja nyt rv 27.
Ihmettelen kyllä vieläkin oliko raskautumiskierrossakin luteaalivaihe noin lyhyt kuin ovistikutus antoi ymmärtää tai sitten olen ylitulkinnut viivoja, huoh. Kyydissä toukka on kuitenkin vielä pysynyt.
 
Minulla kierto on 30 päivää (joskus harvoin ollut myös 28 tai 31) ja ovulaatio kp 18-20. Nyt olen kolmatta kertaa raskautunut ihan luomusti -tosin kaksi edellistä ei mennyt loppuun asti, syynä ei siis kuitenkaan ollut se, etteikö alkio olisi ehtinyt kiinnittyä. Luteaalivaiheeni on 10-12 päivää ja nähtävästi se ainakin minun kohdallani riittää.

Tärppionnea!
 
Mulla kanssa oli ongelmana liian lyhyt luteaalivaihe. Ovuloin joka kierto, mutta vasta kp 27/38, 25/36, 27/35. Hoidoksi otettiin clomit ja lugestroni. Clomeilla aikaistettiin ovulaatiota ja lugestronilla pidennettiin luteaalivaihetta. Tässä kierrossa missä tärppäsi ovulaatio olikin jo kp 13 eli mulla hoito ainakin tehosi, oli siis vasta 2. clomikierto. Mutta siis ennen tätä oli luomutärppi mikä meni kesken rv 8+3 ja sen jälkeen siis kesti vuoden saada tämä masuasukki alulle.

Tsemppiä yritykseen!

malttamaton&hippu rv 10+4
 

Yhteistyössä