ketään muuta purrut viherkärpänen?

  • Viestiketjun aloittaja pillerimuori
  • Ensimmäinen viesti
huu
Juu, valitettavasti. Viidesvuosi tosin menossa ja viherkasveja jo nyt liikaa nurkissa. Huonekasveja on päälle 50 ja lisää olisi siemeniä tulossa.

Uusin aluevaltaukseni on yrtit :D Keittiö pullollaan eri kuppeja. Pitäisi vielä alkaa kesäkukkiakin kasvattelemaan. Tilaa ei meinaa enää löytyä, puuh.
 
ap
voi moona81 minulla sama ongelma, olenkin päätyny viherkasveihin jotka antaa anteeksi sen että kastelee harvemmin :)


ison rahapuun kyllä tapoin liikakastelulla :(

mulla on joku outo viherkasvi joka ei kuole millään, en tiä sen nimeä. kun siitä leikkaa oksia ne valuu maito (myrkyllinen?) ja se kasvaa talvellakin!! ne oksat kaartuu kauniisti lattiaa kohden jostain puolesta välistä :) eikä se nuupota ikinä?! lehdet on soikeita, pitkulaisia.

 
Toisin sanoen voisin olla "viherholisti" :whistle: Itelläni on yli 100 kasvia, ripoteltu ympäriinsä, missä vaan tilaa on. Pieni osa on kukkivia. Aina joku kasvi jää kauppareissulta matkaan, jos sitä ei mulla vielä ole. Muutamia huonekasveja kasvatan ite siemenestä ja kohta alkaa kesäkukkien kasvatus :D
 
Täälläkin meinaa tää rehuhomma joskus lähteä lapasesta. Sormet syyhyää, kun kevät tulee, kasvit jo alkaneet kasvaa kun valo lisääntyy, ja ilmojen lämmettyä voi harrastaa pistokas vaihtoja :whistle: Erityisen rakkaita on nuo posliinikukat, nyt niitä on reilu 20, ja mä oon päättänyt hankkia ne kaikki (onkohan niitä nyt n. 500 eri lajia...) :LOL:
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Täälläkin meinaa tää rehuhomma joskus lähteä lapasesta. Sormet syyhyää, kun kevät tulee, kasvit jo alkaneet kasvaa kun valo lisääntyy, ja ilmojen lämmettyä voi harrastaa pistokas vaihtoja :whistle: Erityisen rakkaita on nuo posliinikukat, nyt niitä on reilu 20, ja mä oon päättänyt hankkia ne kaikki (onkohan niitä nyt n. 500 eri lajia...) :LOL:
Oi, posliinikukan pistokkaita oon himoinnut. Tosin en osaa sanoa, onko mulla tänä keväänä mitään vaihdossa annettavaa. No aaloeta tietenkin, ja ehkä vaarinkukkaa...
 
:wave: Tosin minulla vaan ajatukset kesän hyötykasveissa ja ulkokukissa. Vähän on jo kylvetty: orvokit, yrtit, osa chileistä ja loput odottaa seuraavaan uutta kuuta. Silloin menee multiin loput chilit, tomaatit ja leijonankidat. Ja loput odottaa sitten toukokuuta....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Täälläkin meinaa tää rehuhomma joskus lähteä lapasesta. Sormet syyhyää, kun kevät tulee, kasvit jo alkaneet kasvaa kun valo lisääntyy, ja ilmojen lämmettyä voi harrastaa pistokas vaihtoja :whistle: Erityisen rakkaita on nuo posliinikukat, nyt niitä on reilu 20, ja mä oon päättänyt hankkia ne kaikki (onkohan niitä nyt n. 500 eri lajia...) :LOL:
Oi, posliinikukan pistokkaita oon himoinnut. Tosin en osaa sanoa, onko mulla tänä keväänä mitään vaihdossa annettavaa. No aaloeta tietenkin, ja ehkä vaarinkukkaa...
Nää mun posliinikukat on kahta lukuunottamatta viime kesänä saatuja pistokkaita, joten niistä paha lähteä vielä leikkaamaan pistokkaita.
 
Ksantippa S.
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Nää mun posliinikukat on kahta lukuunottamatta viime kesänä saatuja pistokkaita, joten niistä paha lähteä vielä leikkaamaan pistokkaita.
Sitä on liikkeellä... Varsinkin kun mä tykkään liljoista, niin menee aika monta vuotta ennen kuin niistä irtoaa sivusipuleita jaettavaksi. Ja posliinikukistakin tietenkin himoitsen sellaista oikein hidaskasvuista maatiaisyksilöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Nää mun posliinikukat on kahta lukuunottamatta viime kesänä saatuja pistokkaita, joten niistä paha lähteä vielä leikkaamaan pistokkaita.
Sitä on liikkeellä... Varsinkin kun mä tykkään liljoista, niin menee aika monta vuotta ennen kuin niistä irtoaa sivusipuleita jaettavaksi. Ja posliinikukistakin tietenkin himoitsen sellaista oikein hidaskasvuista maatiaisyksilöä.
Ah, liljoja :heart: Tilasin niitä, jos vaikka kokeilis mitä tykkäävät meidän partsilla asustaa.

 

Yhteistyössä