Ketään neljättä odottavaa/jo neljän lapsen äitiä paikalla?

Tein raskaustestin aamulla. Kaikesta mahdottomuudesta huolimatta testi oli positiivinen.
Kertokaa miten paljon se neljäs lapsi muuttaa elämää,mitkä kaikki asiat menevät uusiksi?
Olen autoton ja ajokortiton joten en sitten ainakaan pääse missään kulkemaan kun autome on vain viidelle henkilölle rekisteröity.

Olen edelleen todella shokissa plussasta ja pahoittelen mikäli jonkun mieltä tällä tekstilläni loukkasin. Se vaan että kun on jo paperit lapsettomuudesta,ei kuvittelisi tulevansa myöskään raskaaksi enää.
 
Itse väittäisin, että eniten muutosta tuo se yhden lapsen perheestä kahden lapsen perheeksi muuttuminen. En näe tässä neljännessä juuri muutosta entiseen. Yksi suu lisää ruokittavaksi toki, ja tuskin kovin helppo tapaus tämäkään lapsena on kun aiemmissakin on haastetta riittänyt.
Toki jos lapset olisi pienemmällä ikäerolla joutuis vaihtamaan sen tilavamman auton, mut nyt jos tarve vaatii päästään kahdella autolla liikkeelle. Matkustellaan todella vähän, ja esikoinen on jo "iso" eikä niin kulje jokapaikkaan mukana. Ja usein kuljen yksin lasten kanssa, joten mahdun autoon sittenkin; oma ajokortti siis löytyy.

Sinun tilanteessasi varmasti alkuun on järkytys ja shokki, varsinkin kun olet paperit lapsettomuudesta jo saanut! Mutta yritä ajatella postiivisesti, tämä lapsi tosiaan tahtoo teille kun on tullakseen kaikkia taiteen sääntöjä vastaankin! :hug:
 
Heips! Meidän nelonen on nyt 11kk vanha. Näin kotioloissa ei mun mielestä ole ollut kovin suurta muutosta. Työtä on hitunen enemmän, mutta oli sitä kolmenkin kanssa. Meillä tosin on ollut tavallaan helpompaa koska kukaan ei ole ollut koliikkilapsi ja suht tyytyväisiä on muutenkin olleet. Tilat on vähän ahtaammat, mutta mun mielestä pärjätään ihan hyvin.

Tuo autoasia on meillä vähän vaiheessa.. Haluttais auto mihin kaikki menee kerralla ja EHKÄ hankitaan kun mä meen takas kokopäivätöihin. Tosin meillä isommat on jo niin isoja että tosi harvoin ollaan kaikki menossa samaan aikaan autolla, yksi tai kaksi jää kotiin usein.

Käytännössä tuo autohomma on ehkä ollut suurin muutos, ja mun mielestä se ei ole niin kauheen iso juttu yksinään. Toki välillä tuottaa hankaluuksia.

Kunhan nyt hetken sulattelet niin varmaan tietää miltä alkaa tuntumaan sen ensipaniikin jälkeen. :hug:
 
Onhan täällä..
Meillekkin neljäs oli täysi yllätys(ehkäisy petti) ja me vähän panikoitiinkin että mitäs nyt.
No nyt tuo kyseinen nelonen on 1,5v. ihana tyttönen ja kaikki meni suunnitelmien mukaan eli kävin opiskelut loppuun ja mies jäi kotiin hetkeksi. Niin ne asiat vain järjestyy vaikka tuntuu toivottomilta :)
Ajokortin ajelin itse vähän aikaa sitten ja auto meni vaihtoon. Ostettiin opel zafira kun oli edullisin (3v. vanha 13500) ja 7- paikkainen.Halvat varaosat ym.
Ei meidän elämä ole muuttunut miksikään, ihanemmaksi vain =)
 
Meillä on ne neljä tyttöä ja kaikkien on mahduttava autoon. Meille kävi tuuri ja sattui tuttuun liikkeeseen tulemaan sopivasti entinen farmaritaksi myytäväksi tuossa pari vuotta sitten, niin ostettiin se. Hienosti mahdutaan vaikka ne takakontin penkit on selkämenosuuntaan olevat ja jalkatila siellä aika minimaalinen, mutta lapset onkin vasta 7-2,5 vuotta.

Suurin muutos neljässä on matkat, mihinkään et ns. pääse jos lapsia on enemmän kuin 3, kaikki hotellipaketit esim. on rajattu jne. Myöskin se muuttui aikapaljon että miten ihmiset suhtautuu ja tungettelee ihmekysymyksillään. Se ärsyttää.

Käytännössä 4 menee siinä missä kolmekin ja meille on nyt viides tulossa, tuskin sekään mitään muuttaa, siis ratkaisevasti. Edelleenkin sovitaan farmariin, koska se on 7 paikkainen ja kahdeksaspaikka on hätävarana.

Ai joo... SE SUURIN ONGELMA on tavaroitten pakkaus!!! Autoon ei juuri mitään kamoja mahu ja kun lähet jonnekin niin kyllähän vaatteiden määrä on minimoitava. :LOL: Ostimme lomaosakkeen, joten jatkossa meidän ei tarvitse pakata reissuille lakanoita jne. vaan ihan päästään valmiiseen pakettiin.
 
minulla on 3 lasta nuorin kohta 4 kk jatein viime torstaina raskaus testin joka oli positiivinen.. ekaa kertaa tuli suurana yllätyksenä .epävakaa suhde ja äitini suuttuu asiasta ja ehdottaa kuitenkin aborttia kun minulla on jo 3 lasta. onko jollain kokemusta samanlaisesta joka voisi kertoa mielipiteiträ tai omia kokemuksiaan minä en tiedä mitä voin tehdä abortti on huono vaihtoehto .... :'(
 
epätoivoinen En tiedä, mitä tarkoitat epävakaalla suhteella, mutta älä ikinä anna painostaa itseäsi aborttiin!!! Ensinnäkin äitisi tuskin on päättävässä roolissa sinun elämässä ja mikäli on niin asialle olisi syytä tehdä jotain ratkaisevaa ja äkkiä. Toiseksi, sinulla on jo 3 lasta ja ilmeisesti olet pärjännyt äitinä, joten olisiko se kuitenkaan niin kamalaa?

Meillä parisuhde on välillä hyvä ja välillä huono... mutta kaiken se kestää ja kaiken se kärsii, vauvat on aina tervetulleita vaikka mies välillä jupisikin lapsilukumäärää. Kummasti tulokkaat on silti vieneet isin mennessään, vaikka ensin on saattanut olla ajatusta vastaan. Yleensä meillä mies vaan miettii rahan ja auton kannalta asiaa ja siitähän saa aikaiseksi montakin ongelmaa! Mutta mikäli keskittyy olennaiseen niin ei se vauva ollutkaan huono juttu.

Meillä minun sukulaiset on olleet aika järkyttyneitä kolmosesta ja vielä nelosesta, tästä tulokkaasta ei siksi edes juurikaan kerrota, koska en viitsi kuunnella sitä taivastelua ja arvostelua. Meillä äiti hieman kakosteli aluksi nelosen kohdalla, lähinnä epäili jaksamistani, mutta nykyään ei sano enää yhtään poikkipuoleista sanaa, tein selväksi aikanaan, että meidän päätöksiä ei tartte tulla arvostelemaan ellen sitä itse pyydä. Tsemppiä sulle!!!
 
Meillä kanssa on 4 lasta. Ja oikein hyvin on mennyt. 3 lapseen verrattuna ei kauheeta muutosta ole tapahtunut. Pyykkiä tulee vähän enemmän, perunoita saa keittää muutaman enenmmän, ulos lähteminen varsinkin talvella vie jonkun verran enemmän aikaa jne... Kävellen kun noitten kanssa jonnekin lähtee, olis hyvä omistaa mustekalan lonkerot. :D Auto tietty on sellanen juttu, et "normaalikokoseen" ei enää mahdu koko porukka. Sairastelut on ikäviä, kun tauti kiertää kaikki 4 vuorotellen. Mutta onhan siinä 3 lapsessakin jo aikaavievää touhua kun joku kuume/räkätauti iskee. En mä tässä mitään huonoa koe olevan. Hyvin on sujunut. Jospa se ap teilläkin iloksi muuttuu!! :hug:
 
Täällä neljä lasta ja viides tulossa syyskuussa. Kaksi viimeistä on ollut ylläpylläreitä ehkäisyn pettäessä mutta kyllä vaan ihan yhtä rakkaita. :hug: Meillä meni auto kuviot uusiksi 4 tullessa kun piti ostaa 7 hengen auto että koko poppoo mahtuu kyytiin, muuten elämä on lapsiperheen ihanaa arkea. =) Mennään lasten ehdoilla, kun ovat kerran pieniä. =)
 

Yhteistyössä