Ketipinor unettomuuteen?

Eli sain tänään kokeiluun ketipinor 25 mg tarvittaessa rauhoittamaan unta, mutta en huomannut kysyä miten tota otetaan. Otetaanko se just ennen kun menee nukkuun vai paria tuntia ennen? Ois kiva myös kuulla muiden kokemuksia.
 
Pari tuntia ennen nukkumaanmenoo mä oon ottanu sillon ku tota käytin unettomuuteen. Sitten kyllä iskee ihan totaaliväsymys, ihan pakko mennä päästä nukkumaan :D Se oli kyl ihana tunne ku mulle ei sellasta väsymystä tullu ollenkaan ku meni noi unettomuudet yli. Se kans pitää yllä unta tosi kivasti, mä nukuin tolla ku tukki.

Jos oot kovin herkkä lääkkeille ja niiden vaikutuksille niin ota aluks puolikas. Mä oon tosi herkkä lääkkeille ja otin alkuun puolikasta ja se riitti mulle vallan mainiosti.
 
Vois nekin lukasta aattelin jos siellä ei ole ohjeita kun se lääkäri sano ettei toi ole varsinainen unilääke.
Ei siel olekaan ohjeita lääkkeen käytöstä unettomuuden hoitoon ku toi on alunperin psykoosilääke ja käytetään myös kakssuuntasen maanisen vaiheen hoitoon. Kylläkin nykyään jo aika yleisesti käytetään myös pitkäaikaisen unettomuuden hoitoon :)
 
Viimeksi muokattu:
Oli pakko palata tänne kertoon hieman kokemuksestani. En tykännyt yhtään! Mulla on vieläkin aivan hirvee olo. Jotenkin oon aivan helvetin hitaalla ja ihmeen humalainen olo, jota inhoan. Joo nukuin ihan hyvin mutta ei ole mitenkään levännyt olo. Yök. Voi kun pystyis nukkuun taas hyvin ilman mitään lääkkeitä.
 
ev
Oli pakko palata tänne kertoon hieman kokemuksestani. En tykännyt yhtään! Mulla on vieläkin aivan hirvee olo. Jotenkin oon aivan helvetin hitaalla ja ihmeen humalainen olo, jota inhoan. Joo nukuin ihan hyvin mutta ei ole mitenkään levännyt olo. Yök. Voi kun pystyis nukkuun taas hyvin ilman mitään lääkkeitä.
toi olo menee ohi parissa viikossa. mulla oli TAJUTONTA päiväväsymystä 2 ekaa viikkoa, olin kuin kännissä. mut se menee ohi. :) jatka vaan käyttöä ja saat hyvät unet jotka virkistää.
 

Yhteistyössä