Ketkä EIVÄT tuhlanneet veronpalautuksiaan?

  • Viestiketjun aloittaja "mei"
  • Ensimmäinen viesti
Veronpalautusta tuli vähän yli 700 euroa, ja siirsin ne käyttötililtä "turvaan" säästötilille. Veronpalautukset menee varmasti tammikuussa, kun kaikki isot laskut (vakuutukset, iso sähkölasku, AY-jäsenmaksu sun muut) erääntyvät.
 
"myy"
Tuli yhteensä sellaset n. 5 000€ palautuksia. En ole mihinkään tuhlailla ehtinyt saati tilille vilkaistakkaan. Joulahjoihin ja tarpeellisiin tätä odottamassa olleisiin vaatehankintoihin menee jotain ja loput säästöön. Mulla loppuu työt alkuvuodesta niin pitää varautua kiristämään vyötä.
 
----
Miten teille joillekin voi kertyä yli tonnin tai useampi tonni palautuksia? Onko niissä jotain kilometrikorvauksia hirveesti mukana vai kerrytättekö tahallanne maksamalla liikaa veroja vuoden aikana?
 
"vieras"
Minulle tuli 9600 € ja miehelle 12 400 €, ei olla vielä tuhlattu :) No ruokakaupassa kyllä käytiin, sinne meni 140 € :ashamed: En ole vielä keksinyt mihin käyttäisin noita omia veronpalautuksiani, no kampaajalle menen ainakin :)
 
"Vieras"
Miten teille joillekin voi kertyä yli tonnin tai useampi tonni palautuksia? Onko niissä jotain kilometrikorvauksia hirveesti mukana vai kerrytättekö tahallanne maksamalla liikaa veroja vuoden aikana?
Mulla on ainakin sellainen selitys, että olen yrittäjä ja maksan joka kuukausi verottajan määräämät ennakkoverot. Vuoden tulot näkee sitten seuraavan puolella, ja seuraavan vuoden joulukuussa on aina ollut ainakin pari tonnia palautusta tai lisää maksettavaa. Yleensä on ollut maksettavaa, tänä vuonna tosi iso palautus.
 
"-enni-"
En oo tuhlannut, en edes muista, paljonko sitä palautusta tuli, varmaankin jotain 150 euroa. Yritän pitää veroprosentin sellaisena, että tulos olisi plus miinus 0, mitä sitä suotta valtiolle rahojaan lainaamaan. Saan kuitenkin matkakuluista nuo vähäiset palautukseni.
 
Miten teille joillekin voi kertyä yli tonnin tai useampi tonni palautuksia? Onko niissä jotain kilometrikorvauksia hirveesti mukana vai kerrytättekö tahallanne maksamalla liikaa veroja vuoden aikana?
Pidän tarkoituksella veroprosenttia hieman korkeammalla ja viime vuonna tulot oli muutenkin pienemmät (olisin voinut laskea veroprosenttia mutta annoin sen olla)
 
5+2+lemmikit
En, ylipäätään kun esim. tili tulee en koskaan mene mitään tuhlaamaan/törsäämään. Mut on opettu niin, että rahan kanssa eletään AINA säästeliäästi, niin sitä riittää kuukauden loppuun ja säästöönkin. Ja niin tykkäänkin elellä.

Kävin kyllä tänään ruokakaupassa (50e meni) mutta taviksia ostin, vähän herkkujakin =) Meille tuli yhteensä siis 800e miehen kanssa.
 
"xXx"
Tuli n. 550€, siitä 300€ meni säästöön ja loput jätin tilille odottelemaan joululahjashoppailuja. Mies taisi laittaa omansa melkein kaikki säästöön (n. 800€), niillä maksellaan sitten ensi syksyn lomareissu kunhan se nyt saadaan aikaiseksi varata.
 
"vieras"
veronpalautuksia tuli yhteensä vajaat 4000 e, säästöön meni 3000 e, loput jäivät käyttötilille. Palkkapäivä 10 päivän päästä, joten tuskin se 1000 e kokonaan häviää käyttötililtä siihen mennessä. :)
 

Yhteistyössä