Ketkäs jännää että paljonko sieltä on niitä veron palautuksia tulossa??

Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
minä sain palautuksia 23e tosin unohdin ilmoittaa tilinumeron niin en saakkaan mitään :ashamed: ja miehelle tuli mätkyjä 36senttiä alla teksti: " ei tarvi maksaa " :LOL:
eiks niitä saakkaan haettua enää postista jos ei tilinumeroa ole ilmoitettu verotoimistolle, ennen sai :eek:
 
Jellonainen
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Meillä mies yrittäjä joten saadaan vasta molemmat tietää kuukauden päästä. Soittelin juuri eilen verotimistoon ja ihmettelin miksei ole mitän lappuja tullut, että kuinka veroissa kävi.
Tuo on kyllä huutava vääryys. Minunkin mieheni työskentelee toiminimellä, ja saan verotuspäätöksen vasta kesän jälkeen. Ihan kuin minulla olisi jotain mystisiä tuloja miehen firmasta, jotka selviävät vasta kun miehen verotus päätetään. Tämän vuoksi sain kerran kunnian tehdä oikean veroilmoituksenkin. Ennen sain aina ehdotuksen, mutta viime vuonna käskettiin tekemään ilmoitus. Onneksi tämän vuoden myötä tulee kaikille ehdotus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
minä sain palautuksia 23e tosin unohdin ilmoittaa tilinumeron niin en saakkaan mitään :ashamed: ja miehelle tuli mätkyjä 36senttiä alla teksti: " ei tarvi maksaa " :LOL:
eiks niitä saakkaan haettua enää postista jos ei tilinumeroa ole ilmoitettu verotoimistolle, ennen sai :eek:

Juu postista saa hakea :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
minä sain palautuksia 23e tosin unohdin ilmoittaa tilinumeron niin en saakkaan mitään :ashamed: ja miehelle tuli mätkyjä 36senttiä alla teksti: " ei tarvi maksaa " :LOL:
eiks niitä saakkaan haettua enää postista jos ei tilinumeroa ole ilmoitettu verotoimistolle, ennen sai :eek:
Eikös sen voi vieläkin ilmottaa verovirastoon sen tilinron.?
 
Soitin juuri tänään verotoimistoon, kun mies kilometrien takia joutuis ehdotustaan muuttamaan. Syksyn aikana niitä kuulemma alkaa koteihin sateleen. Sanoi, että viimestään lokakuussa.
Mie oon jo ite unohtanut, että mitä sain takas, mutta sen muistan, että takas tulee...en joudu onneksi maksamaan lisää!
 
ellukka1
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
minä sain palautuksia 23e tosin unohdin ilmoittaa tilinumeron niin en saakkaan mitään :ashamed: ja miehelle tuli mätkyjä 36senttiä alla teksti: " ei tarvi maksaa " :LOL:
eiks niitä saakkaan haettua enää postista jos ei tilinumeroa ole ilmoitettu verotoimistolle, ennen sai :eek:
Eikös sen voi vieläkin ilmottaa verovirastoon sen tilinron.?
no lapussa oli päivämäärä mihin mennessä pitää ilmoittaa ( en nyt muista päivää ) mutta ajat sitten mennyt kuitenkin, en tiedä mikä käytäntö on kun ilmoitus päivä on mennyt jo "umpeen"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Meillä mies yrittäjä joten saadaan vasta molemmat tietää kuukauden päästä. Soittelin juuri eilen verotimistoon ja ihmettelin miksei ole mitän lappuja tullut, että kuinka veroissa kävi.
Tuo on kyllä huutava vääryys. Minunkin mieheni työskentelee toiminimellä, ja saan verotuspäätöksen vasta kesän jälkeen. Ihan kuin minulla olisi jotain mystisiä tuloja miehen firmasta, jotka selviävät vasta kun miehen verotus päätetään. Tämän vuoksi sain kerran kunnian tehdä oikean veroilmoituksenkin. Ennen sain aina ehdotuksen, mutta viime vuonna käskettiin tekemään ilmoitus. Onneksi tämän vuoden myötä tulee kaikille ehdotus.
Niinpä. Mä en edes tiennyt, että mun verotuspäätöksen tulo kestää sen vuoksi, kun mies on ollut yirttäjä vasta vajaa 2-vuotta.
 
Isäntä kävi jo lappua palauttaessaan kysymässä paljonko tulee takasin, sen verran osas täti laskea et kuulemma reilut 5000 e tulee palautuksena :D

Jokasen sentin eteen on kyllä töitäki tehny ettei tuo ny ihan makaamalla tule :)
 
äkkiä kertokaa
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Me tiijetään jo... :whistle:

Ja kiitos erään palstalaisen (?) niin saadaan takautuvasti 5v ensiasuntovähennystä, mitä ei oltu tajuttu... :ashamed: :D =)
Siis mikä tää juttu on? me just ostettu asunto
 
Saadan aiak paljon takaisin, se tiedetään, mieheltä vie tuo ulosottomise osan, mutta kivasti jä silti. kaikki mikä jä alle 800 saa kokonaan ja sen yloimenevästä osasta jää puolet vielä käteen. viisi vuotta nin ulosottomies ei enää kiusaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja ellukka1:
minä sain palautuksia 23e tosin unohdin ilmoittaa tilinumeron niin en saakkaan mitään :ashamed: ja miehelle tuli mätkyjä 36senttiä alla teksti: " ei tarvi maksaa " :LOL:
eiks niitä saakkaan haettua enää postista jos ei tilinumeroa ole ilmoitettu verotoimistolle, ennen sai :eek:
Eikös sen voi vieläkin ilmottaa verovirastoon sen tilinron.?
no lapussa oli päivämäärä mihin mennessä pitää ilmoittaa ( en nyt muista päivää ) mutta ajat sitten mennyt kuitenkin, en tiedä mikä käytäntö on kun ilmoitus päivä on mennyt jo "umpeen"
Kyllähän sen numeron voi ilmoittaa vasta vaikka kuukautta ennen... ja mä ilmoitin aikanaan mun miehen tilinumeron netin kautta... onnistuu nään pankin nettitunnuksilla sekin

=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äkkiä kertokaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Me tiijetään jo... :whistle:

Ja kiitos erään palstalaisen (?) niin saadaan takautuvasti 5v ensiasuntovähennystä, mitä ei oltu tajuttu... :ashamed: :D =)
Siis mikä tää juttu on? me just ostettu asunto
Ensiasunnon koroista saa paremmin hyvitystä kun sit "myöhempien" asuntojen lainojen koroista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja äkkiä kertokaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Me tiijetään jo... :whistle:

Ja kiitos erään palstalaisen (?) niin saadaan takautuvasti 5v ensiasuntovähennystä, mitä ei oltu tajuttu... :ashamed: :D =)
Siis mikä tää juttu on? me just ostettu asunto
Ensiasunnon koroista saa paremmin hyvitystä kun sit "myöhempien" asuntojen lainojen koroista.
Veroilmoituiksessa täytyy laittaa erikseen, että ensiasuto, sitä ei kukaan muu ilmoita, kun te/me ite... :D :ashamed: :xmas: :wave:
 
terhi
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja äkkiä kertokaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Me tiijetään jo... :whistle:

Ja kiitos erään palstalaisen (?) niin saadaan takautuvasti 5v ensiasuntovähennystä, mitä ei oltu tajuttu... :ashamed: :D =)
Siis mikä tää juttu on? me just ostettu asunto
Ensiasunnon koroista saa paremmin hyvitystä kun sit "myöhempien" asuntojen lainojen koroista.
Veroilmoituiksessa täytyy laittaa erikseen, että ensiasuto, sitä ei kukaan muu ilmoita, kun te/me ite... :D :ashamed: :xmas: :wave:
Mut nämäkö saa kuitenkin jälkikäteenkin? Asuntolainahan laskee luonnollisesti veroprosenttia, me ei olla tarkoituksella laitettu vielä tulevaan veroilmoitukseen asuntolainaamme (ostettiin asunto keväällä). Saadaan sit puolen toista vuoden päästä mahtavat palautukset kun seuraavaan veroilmoitukseen laitetaan lainan tiedot. Ja meil on ensi asunto. Mut en mä tienny en ensiasunnosta saa jotain "bonusta". Pitää laittaa korvan taakse...
 

Yhteistyössä