Keväällä/syksyllä 2008 hoidot aloittavat

Uskaltaisinkohan aloittaa tällaisen pinon... =)
Löytyykö muita, jotka aloittelevat hoitoja tänä keväänä/ensi syksynä?
Itsellä on yritystä takana vuosi, ja viime kerralla gynellä käydessä sain kuulla tuomion, jonka mukaan emme lasta luomuna tule saamaan. Kuukautiseni ovat olleet kateissa pari vuotta ja hormonitoimintani on aivan sekaisin.. Clomit ja terot on jo kokeiltu, eikä niistä ollut hyötyä. Tällä hetkellä syön trisekvens-nimistä hormonia, jolla yritetään saada kuukautisia aikaiseksi (kuulemma vauvatoiveisiin kyseisestä lääkkeestä ei ole apua). Gyne kirjoittaa lähetteen lapsettomuusklinikalle (Tays) alkukeväästä, joten pääsemme varmaan aloittamaan hoidot kesällä/syksyllä. Esikoinen on meillä toiveissa, ja ikää minulta löytyy 30v. Tässä lyhykäisesti minun taustaani..
Toivottavasti tähän pinoon eksyy muitakin!
 
Kyllähän ne tässä joskus pitäs alkaa. Lähete lähti viime viikolla. Sitähän sitte ei tiiä kauanko menee että sinne pääsee. :)

Meillä yritystä syyskuusta -06. Pco löyty kesällä, nyt on ollu clomit käytössä, nyt 5. kierto. Vasta 3. kierrossa 3tabl/pvä saatiin ovis tapahtumaan. Miestä ei vielä tutkittu, ens viikolla menossa antamaan näytteen.

Esikoisesta mekin haaveillaan. Ikää minulla 20.

Pitää toivoa että tärppää, ettei tarvis hoitoihi lähtäkään. ;)
 
tänne kai pitää minunkin liittyä, keskeytynyt keskenmeno paljastui tänään nt-ultrassa, eli uuteen ivf-hoitoon lähdetään heti kun tästä toivutaan, toivottavasti viimeistään 2kk kuluttua. tämä keskenmennyt raskaus oli toisesta passista lähtenyt ja nyt pakkanen on tyhjä.
ikää minulla 33 vuotta ja jo neljännestä meillä haaveillaan...
 
Minäkin voisin ilmoittautua mukaan. Meillä on vuosi yritystä takana, ja tutkimukset juuri aluillaan. Helmikuun puolivälissä on lääkärille aika varattuna, ja siihen mennessä pitäisi olla perustesteistä tulokset. Sitten saamme tietää, onko tarpeen aloittaa hoitoja, vai mikä on tilanne.
 
Meille selvisi vuoden alussa miehen spermatestin tulos, azoospermia, ei lainkaan siittiöitä :'( . Hoidot ovat siis edessä. Mikäli miehen jatkotutkimuksista ei löydy siittiöitä/esiasteita, joudumme kääntymään väestöliittoon ja luovutettuihin siittiöihin (keskussairaaloissa ei hoitoja luovutetuilla, ei ainakaan Oys:ssa :( ). Tässä kevään aikana pitäisi miehen jatkotutkimukset valmistua ja ollaan sitten viisaampia. Sen verran lääkärin puheista ymmärsin, että jos mieheltä löytyy siittiöitä, hoito on ISCI ja Oys:n jonot pitkät. Väestöliittossa hoidot olisi mahdollista aloittaa jo keväällä.

Odottelu ei ole herkkua.. :headwall:

Tsemppiä! :heart:
 
Hei

Me kävimme Väestöliitolla tutkimuksissa syksyllä 2007. Mitään erityistä vikaa ei löytynyt. Minun kiertoni on hiukan lyhyehkö (25-26 päivää), siinä kaikki. Munasolu ei ehkä ehdi kypsyä tarpeeksi.

Tänään alkoi yrityskierto numero 18 ja masentaa. Ajallisesti olemme yrittäneet nyt vuoden ja kaksi kuukautta.

Tässä kierrossa olemme ajatelleet hakeutua inseminaatioon (jos vain aikatauluihin sopii- minun on kauhean vaikea päästä lähtemään töistä noin vain) ja minä aloitan varmaan sitten myös FSH-pistokset. Väestöliiton puolesta olisimme voineet hakeutua inseminaatioon jo kahden edellisen kierron aikana mutta se ei käynyt aikataulujemme vuoksi ja minä kai sitten halusin myös viimeiseen asti pitää yllä toivetta luomuvauvasta. Tänään minulla alkoi surutyö siitä, ettemme pysty ilmeisesti saamaan lasta ilman apua. Lopputuloksen kannalta ei ole väliä, miten lapsi saa alkunsa, mutta kai nämä tunteet on käytävä läpi. Tämä on muuten ensimmäinen kerta, kun käyn tällä lapsettomuus-puolella.

Ikää minulla on 35 ja miehellä 40, tänä vuonna vuosia tulee lisää..
 
Meillä kanssa tutkimukset alkutekijöissä. Minulla oli kierrot aivan sekaisin (16-40) ja sen vuoksi hakeuduin gynekologille. Samalla valittelin, kun ei tuota raskautta tunnu saavan alkuun. Toisesta munasarjasta löytyi kysta, joka hävisi sitten myöhemmin itsestään.
Lääkäri määräsi sitten hormonikokeita (prolaktiini ja kilpirauhaskokeet) jotka oli ihan OK. Miehelle samalla lähete spermatutkimuksiin. Niissä hieman normaalia enemmän takertuvuutta ja epämuodostuneita, mutta kun siittiöiden kokonaismäärä on todella runsas (179milj./ml), niin noiden ongelmien ei pitäisi haitata hedelmöittymistä.
Käytiin ensimmäistä kertaa väestöliitossa tammikuun alkupuolella ja siellä lääkäri epäili syyn olevan minun epäsäännöllisessä kierrossa, luultavasti en ovuloi joka kierrossa. Lisäksi munasarjassa oli taasen kysta, tällä kertaa eri puolella kuin viimeksi. Määräsi ensin kahteen kiertoon terolutit, että saataisiin kiertoon joku tolkku.
Tänään otin toisen kierron viimeisen tabletin teroluteja, joten kohta pitäisi menkkojen alkaa. Ensi kierrossa pitäisi sitten kiertopäivänä 10 mennä aukiolotutkimukseen ja samalla katsotaan toimivatko munasarjani.
Lääkäri sanoi myös, että ensi kierrossa mahdollista ovulaatiota koitettaisiin metsästää ovulaatiotesteillä. Hyppäsin hieman asioiden edelle ja tikutin clearbluen digitaalisella ovulaation kp 12. =) Olin sitä ennen jo varma, etten ovuloi ollenkaan, kun koskaan ei ole ollut mitään tuntemuksia, eikä ollut nytkään.
Nyt sitten ihan varma, että putket on täysin tukossa, kun ne parin viikon kuluttua tutkitaan... Perusnegatiivinen siis olen asioiden suhteen.
Aika moni täällä tutkimuksissa ja hoidoissa pidemmällä kuin me, mutta toivottavasti mukaan mahtuu vielä.
 
Kai mäkin voisin tänne itseni tunkea...

Meillä on käyty viime syksynä tutkimukset läpi, ja mitään vikaa ei kummastakaan löytynyt. Nyt huhtikuussa sitten saa ottaa taas yhteyttä polille ja sitten aloitamme ilmeisesti joitakin hoitoja. Olemme yrittäneet huhtikuusta -06, eli kohta kaksi vuotta, ja ensimmäinen on toiveissa. Minä olen 29, mies 30v. Hoidossa olemme siis julkisella puolella, siitä tämä hidas eteneminen näissä asioissa... Tuntuu että odotellaan ja odotellaan koko ajan... Mikäs kiire valmiissa maailmassa... :LOL:

Kuumetta, onko sulle lääkäri sanonut tuon että sun kierron lyhyyden takia munasolu ei ehkä ehdi kypsyä tarpeeksi. Vai oletko itse ajatellut sen olevan niin? Mulla on kans kierto semmosta 25-26, eikä mulle ole kukaan sanonut mitään siitä...
 
Hei!

Täällä myös yksi tutkimuksia aloitellut :wave: E-pillerit jätetty pois 4/06, keskeytynyt km 10/06 ja siitä saakka yritelty tuloksetta uutta raskautta. Ensikäynti Kätilöopistolla oli viime kuussa, maanantaina olin laparoskopiassa, missä poistettiin kookas parovariaalikysta munanjohtimen vierestä, hieman endometrioosia ja tehtiin aukiolotutkimus, auki olivat munanjohtimet. Mies vei viime viikon tiistaina spermanäytteen ja sen tulosta jännittää kovasti. Kun menkat alkavat, varaan ajan hormonimäärityksiin ja follikkeliultraan.

Kuumetta, olet sitten sinäkin siirtynyt tälle puolelle :wave: Yritin 3 kertaa kirjoittaa laparoskopian tuloksista vauvakuumepuolelle marras-joulukuussa yrityksen aloittaneiden pinoon onnistumatta lähetyksessä, toivottavasti tämä menee läpi. Luin sieltä, että teillä on inssi takana, täällä peukut ja varpaat kovasti pystyssä!!
 
Olemme olleet ehkäisyttä kesäkuusta 2006 lähtien, ajatuksella katsotaan mitä tapahtuu. Alkuun ei valtavaa vauvakuumetta, mutta lupa tulla pienokaiselle kuitenkin. Kuukaudet kun kuluivat alkoi ahdistus kasvaa. Syksyllä 2007 saimme lähetteen ja viimein 14.2 pääsimme vastaanotolle. Miehen sperma priimatavaraa ja verikokeet ok eikä selvää syytä tiedossa. Lievästä endometrioosista on vähän epäilyä, mutta ei siinä määrin, että toimenpiteisiin olisi syytä lähteä. Tänään tehtiin TSSG ja siinäkin kaikki kunnossa. Toisaalta helpotti ja toisaalta tuskastuttaa, miksei ole tärpännyt.

Clomi-resepti odottaa ei vielä seuraavaa vaan vasta sitä seuraavaa kiertoa, että mies paikalla ovulaation aikaan ja liikkeelle lähdetään inseminaatiolla. Onneksi näin, koska mies vielä pohtii pystyykö ajattelemaan rankempia, kauempana luonnonmuikaisesta olevia keinoja. Luulen kyllä, että alkaa tuo pikku hiljaa ajatukselle kuitenkin lämmetä.

Olen pian 30v ja mies vuotta vanhempi. :wave:
 
Kävin väestöliitossa tutkituttamassa munatorvet ja aukihan ne olivat. Oikealla puolella lisäksi kehittymässä komea johtofollikkeli, joten ovulaatio olisi ilmeisesti tiedossa myös tässä kuussa. B) Sitä koitan nyt tikuttaa ja sen jälkeen olisi luvassa vielä keltarauhashormonimääritys. Sitä vaan ihmettelin, kun lääkäri käski vielä jatkaa teroluteja, niin eikö ne vääristä tuota keltarauhashormonin määritystä, kun sisältävät kuitenkin kyseistä hormonia? Onko kellään kokeneemmalla tietoa tuosta?
Onnittelut Novelle78, ilmeisesti hoidoille ei ollut siis tarvetta. :heart:
 
Meillä yritystä 4 vuotta. Luomuna vauvan saaminen lähes mahdotonta. Vikaa ainakin miehessä minua ei ikinä tutkittu. Sperma menee virtsarakkoon. Joku läppä ei matkalla sulkeudu joka johtunee diabeteksestä. Takana 3 IVF hoitoa ja nyt suunnitteilla inssi luovutetuilla siittiöillä! Huomenna eka aika yksityisellä kun kunnallisella ei tuo hoito vielä onnistu johtuen uudesta hedelmöitys laista. Pelottaa mitä siellä sanotaan ja kuinka kalliix tulee...
Kuume82 millanen toimenpide munanjohtimien tutkiminen? Itellä se varmaankin edessä..mihin aikaan kiertoa se tehdään? sattuuko?
 
Hei minea81,

Mun mies sairastaa myös diabetesta (1-tyyppi, onko teilläkin?) ja spermatestistä ei siittiöitä löytynyt. Meidän tutkimukset ovat vasta alussa, joten vielä ei tietoa, missä vika. Meneekö sun miehellä kaikki siittiöt virtsarakkoon, ja miten lääkärit on sen todenneet? Ilmeisesti mitään leikkaushoitoa ei ole :( .

Tuonne toisaalle olit kirjoittanut, että väestöliitossa ei ole luovutettuja siittiöitä tällä hetkellä, tosi ikävää :( . Koskeekohan ihan koko maata vai jotain tiettyä yksikköä? Jostakin luin, että luovutettujen siittiöiden käytössä on aina puolen vuoden "karenssi" ja nyt syksyllä lain voimaantulon jälkeen luovutetut tulis käyttöön keväällä. Toivottavasti tilanne helpottuu! Meilläkin on luovutetut yks potentiaalinen vaihtoehto, välillä tuntuu, että se todennäköisin... Mua ärsyttää suunnattomasti, että luovutettuihin sukusoluihin turvautuvat heitetään nyt automaattisesti yksityiselle, eikä julkisilta saa mitään apua. Kallista on, mutta toivonmukaan palvelu on sitten parasta mahdollista. :heart:

Tsemppiä teille hoitoihin! Kerro ihmeessä, miten teillä etenee. :heart:
 
Joo meilläkin kyse 1-tyypin diabeteksestä. Kiveksestä meillä löytyi liikkuvia siittiöitä, mut viime IVF-hoidon aikaan ne oli huonompia kuin muina kertoina. Ei päästy siirtämään ollenkaan. Se oli viimenen pisara...nyt halutaan kokeilla jotain helpompaa. Mulle hoidot fyysisesti ja henkisesti raskaita ja yritysten myötä toivo hiipuu...

Soitin oulun väestöliittoon heillä tuo tilanne. itse kustannus hintaan voi tanskasta ostaa siittiöitä mut hinta oli tähän tilanteeseen liian suuri. n 1000e+muut hoidot. En tiedä mikä tilanne tällä yksityisellä johon huomenna mennään, ei ainakaan aikaa varatessa sanonut mitään etteikö heillä olisi.

Lääkärit etsi virtsatestistä masturbaation jälkeen siittiöitä ja siellähän ne uiskenteli. "ulos" ei tavaraa tule ollenkaan eli siemensyöksy on kuiva! Näitä virtsassa olevia siittiöitä ei voi kait käyttää kun ne ei ole tarpeeksi liikkuvia hedelmöittämiseen. Vaivaan ei hoitoa.

Kuinka pitkään ja missä iässä sinun mies sairastunut? Minun 13 vuotiaana ja nyt 27v.

Onnea myös teille, kerron sitten minkä tuomion ne huomenna antavat!
:heart:
 
Kiitos vastauksista. Ikävä kuulla, että teidän IVF-hoidot epäonnistuivat, eikä siirtoihin päästy. Voi ei tuota väestöliittoa :eek:, Oulussa ollaan. Se siitä toiveestä, että ehkä päästäs alkukesällä tutkimusten jälkeen hoitoon :headwall:. Toivotaan kuitenkin, että tilanne helpottuu pian.

Mun mies on ollut 2-vuotias sairastuttuaan, joten 28 vuotta on tautia takana. Silloin kun näitä vauvahaaveita vuos takaperin viriteltiin, niin lueskelin, että diabeteksesta ei pitäs olla mitään haittaa lisääntymiselle, lapsella on pienoinen riski sairastua, mutta jokainen tapaus on vissiin yksilöllinen. Miehen suvussa on entuudestaan 1-tyyppiä esiintynyt, mutta silti on jälkeläisiä siunaantunut. Tarkoitatko tuolla kuivalla siemensyöksyllä, että mitään tavaraa, siis siemennestettäkään, ei tule ulos vai, että siittiöt puuttuvat siemennestessä. Meillä sitä siemennestettä tulee, mutta siittiöitä nolla :( . Kaikee sitä kirjoitteleekin nettiin... :whistle:

Mihin yksityiselle nyt ootte menossa? Tule ihmeessä kertomaan huomiset kuulumiset :).
 
Hei kaikille! :wave: Tuntuu ajankohtaiselta siirtyä tällaiselle foorumille. Laitetaan nyt sit eka viesti.

Me ollaan yritetty vauvaa syksystä -05, molemmat 29v. Mies on tutkittu, ei mitään vikaa. Multa katottiin ultralla sisuskalut ja tutkittiin, onko munanjohtimet tukossa, ei olleet. Nyt oottelen menkkoja, että saisin alottaa Clomifen-kuurin ja sit 10-11 kp meen ultraan ja samalla lääkäri opettaa mulle piikityksen (Pregnyl).
Ja ekaa tosiaan yritetään.
 
Hei taas!

Tännehän on syntynyt mukavasti keskustelua!

Tänään alkoivat menkat laparoskopian jälkeen ja varasin ajan ensi viikolle labroihin ja seuraavalle follikkeliultraan. Samalla kyselin, että miksihän miehen spermanäytteestä ei ole kuulunut mitään, niin ei kuulemma automaattisesti ilmoiteta, pitää soittaa ja kysyä! Turhaa hermoilua 1½viikkoa :headwall: Mies on ollut tosi stressaantunut, mutta odotus palkittiin: tulos normaali, todella suuri helpotus!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minea81:
Kuume82 millanen toimenpide munanjohtimien tutkiminen? Itellä se varmaankin edessä..mihin aikaan kiertoa se tehdään? sattuuko?
Ei tuo munanjohtimien tutkiminen sattunut, otin esilääkkeeksi Burana 600mg. Ainostaan katetrin vieminen kohtuun tuntui hieman epämiellyttävältä, mutta ei sekään mitään menkkakipuja kummempaa ollut. Tuota ei siis kannata pelätä. :)
Ai niin, tänään sain ovulaatiotestiin taas plussan. Paljon pupuilua tiedossa lähiaikoina. :heart:
 
Joo, ei tuo SSG ole mikään iso juttu. ´Mulla on taustalla muutama Leep, joten kohdunsuu oli lääkärin mukaan kireämpi kuin normaalisti, eikä kipu siitäkään huolimatta mitään pahaa. Jos joskus on kierrekyrettinäytettä otettu niin tietää miltä sen katetrin vieminen tuntuu.. :whistle: Jälkeen päin aikankin mulla turvotteli vatsaa vähän, ei kipuja liiemmälti. Pallean seudussa tuntui ja jonkun verran hartiapistoista, kun ilma kulki vauhdikkaasti kohdusta vatsaontelon puolelle ja siltä kuten ilmalla tapana, ylöspäin..
Mutta jännittää ei tarvitse!

Tiistaina meillä kanssa ovis-testissä plussaa ja nyt on kaikki tehtävissä oleva tehty, peukut vaan pystyyn. Toivottavasti munanjohtimien huutelu olis tehnyt taikoja ja tärppäis =)
 
Jes! Kuopiosta löytyi luovutettuja siittiöitä ja ensi kiertoon päästään kokeilemaan!!!!
Kiitos kaikille avusta, mutta ei ne yksityisellä ehdotelleetkaan munanjohtimien tutkimista. Vissiin niin selvä että miehestä johtuu vaikka kait minussa siltikin voi olla vikaa..

Rouva Puh! Meillä...tai siis miehellä ei tule mitään ulos. Viimenen lasti tuli joskus 4 vuotta sitten. Kun sillon olis tienny niin meillä saattais olla jo lapsia! Mulla ollut vauvakuume jo 6 vuotta mutta mies ei tahtonut kiirehtiä..ärsyttää...! Minä olen lukenut että diabetestä sairastavien kannattais tehdä lapsia mahdollisimman nuorina.
Miehen suvussa myös diabetestä ja näin vierestäkin elettynä ei helppo sairaus. Ei voi unohtaa päiväksikään. En toivois lapsilleni samaa eikä mieskään. Tässäkin yksi syy miksi siirryttiin luovutettuihin, vaikka toivoishan sitä että lapsesta löytyis kummankin piirteitä. Mut päällimmäisenä on toive että lapsi on terve!
No tuo väestöliiton tilanne voi muuttua piankin kun alkaa mennä eteenpäin tää hedelmöityslaista johtuva tilanne.

Mut nyt odottelemaan et nää menkat menee ohi ja sitten joskus tikuttelee ja toivomaan että ovis sattuis arkipäivälle!
 
Ihania uutisia minea81 :heart: :heart: :heart: .

Hienoa, että Kuopiossa pääsette heti tositoimiin. Nyt pidetään peukkuja ja toivotaan, että ovis osuu arkipäivälle.

Niin tuttuja ajatuksia:

Alkuperäinen kirjoittaja minea81:
Miehen suvussa myös diabetestä ja näin vierestäkin elettynä ei helppo sairaus. Ei voi unohtaa päiväksikään. En toivois lapsilleni samaa eikä mieskään. Tässäkin yksi syy miksi siirryttiin luovutettuihin, vaikka toivoishan sitä että lapsesta löytyis kummankin piirteitä. Mut päällimmäisenä on toive että lapsi on terve!
Niin totta! Tärkein asia on, että lapsi olisi terve. Valitettavasti meillä miehen suvussa on erinäisiä muitakin sairauksia kuin diabetes. Tottahan se ideaali tilanne olis, että lapsella olisi meidän molempien piirteet, mutta terveyden kustannuksella en haluais lähtä "lottaamaan". Siltä se minusta tuntuu, jos lähtään esim. tekemään ICSI lähes liikkumattomilla tai paikallaan pyörivillä siittiöillä. Uskaltaako ottaa sen riskin, että taas seuraava sukupolvi kärsii samoista tai pahemmista ongelmista kuin me :/ . Eikä ne Tanskalaiset siittiöt ois lainkaan hullumpi vaihtoehto, kun ottaa huomioon meijän suomalaisten "sisäsiittoisuuden". Pieni kansa, jonka perimässä näkyvät jo monet sairaudet.

Tällaisia yöajatuksia tällä kertaa. Pidetään tytöt ketju hengissä!

Tsemppiä! :heart:
 
Hei! :wave: Olen ihan uusi koko palstalla. Olen 31-vee (vanha, I know...), mies 32. Lasta ollaan yritetty puolitoista vuotta ja nyt ollaan Väestöliitossa. Tutkimukset ovat takana ja lapsettomuuden syy lienee miehen siittiöissä. Niitä on tarpeeksi, mutta ovat liikkumattomia, paikallaan liikkuvia tai kiemurrellen hitaasti liikkuvia. Minulla ei ainakaan vielä ole havaittu mitään vikoja. On otettu verikokeet, ultrattu ja munajohtimien aukiolotutkimuskin tehtiin viime viikolla (ei sattunut, hieman epämiellyttävää vain).

Ensi kierrossa tehdään inseminaatio. Popsin myös viisi päivää Arimidexiä.
 
Rouva Puh: Me ajateltiin sillon kuin aloitettiin hoidot että kolmesti kokeillaan omilla ja sitten luovutetuilla. En tietenkään sulje pois mahdollisuutta etteikö joskus tulevaisuudessa vielä kokeiltas omillakin! Miehen olisi saatava diabetes parempaan tasapainoon niin olisi siittiöt parempi laatuisia. Lääkärin kirjoittamista papereista ymmärsin että nekin vaikuttaa lapsen kehitykseen jos raskaus alkamaan saatais!

Soleil76: Sattuuko kierto niin että maaliskuussa inssi? Mulla inssi nyt maaliskuun loppupuolella ja ensimmäinen semmoinen!
 
minea81: Just laskeskelin, että inssi on joko ihan maaliskuun lopussa tai sitten huhtikuun alussa (mitä, onko tämä kevät tosiaan jo niin pitkällä?!). Meilläkin ihan eka kerta, joten samoja kuvioita elellään! :wave:

Jännittää, miltä miehen toinen testi näyttää. Se kun voi kuulemma olla kovinkin erilainen kuin eka. Toivottavasti parempi! Ja myös se jännittää, mitä jää pesun jälkeen jäljelle. Toivottavasti tarpeeksi.
 

Yhteistyössä