Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

:wave:

Oli ihan pakko tulla moikkaamaan ja lueskelemaan juttujanne.

Lämpimät onnittelut Delfis suloisesta pojasta :heart:

Ihanaa raskaus- ja vauva-aikaa kaikille.

Terkuin P123 *viimeiset pari kuukautta on mennyt pohdiskellessa jatkaako yritystä vai ei - taitaapa se nyt jatkua :)*
 
Heippa P123 mä olenkin käynyt etsiskelemässä sua muutamaan kertaan kun olen miettinyt mitä kuuluu. Kiva kuulla, että yritys jatkuu, toivottavasti myös nopealla menestyksellä! =)

Sitten omaa napaa... Mua on nyt ruvennut supistelemaan oikein urakalla rasituksessa. Alkoi joulun tienoilla aina ulkoillessa. Ajattelin sen silloin johtuvan hurjasta määrästä vaatteita joiden kanssa oli tosi raskas kulkea paksussa lumessa, mutta näyttää vaan jatkuvan nyt. :( Aamuiset työmatkat on ihan tuskaa kun vatsaa puristaa ja hengästyttää niin, että ei tahdo eteenpäin päästä. Ekaksi oli ihan kivuttomia puristukset, mutta nyt on myös ruvennut sattumaan. Lisäksi liitoskivut jotka on olleet poissa on ilmeisesti palanneet, tuntuu kun joku olisi lyönyt kirveellä häpyliitokseen kun kävelee. Kun tulen töihin olen yleensä ihan poikki, mutta se tasoittuu sitten päivän mittaan. Jos vielä vingun lisää, niin yötkin menee aika huonosti kun lonkkia on ruvennut särkemään niitäkin. Päivisin töissä myös välillä turvottaa, pyörryttää ja oksettaa, jos en muista käydä tasasin väliajoin käytävällä kävelemässä ja vilkastuttamassa alaraajojen verenkiertoa. Huomaa, että seesteinen ja energinen toinen kolmannes on takanapäin. :( Harmittaa, koska ensimmäisessä raskaudessa voin suurimmaksi osaksi vain hyvin joitain pieniä kremppoja lukuun ottamatta, nyt on parhaassa (pahimmassa) tapauksessa vielä 13 viikkoa jäljellä ja tuskin tämä tästä paremmaksi ainakaan muuttuu.

Pöh, nyt en taida keksiä mitään positiivista sanottavaa kaiken tämän marinan jälkeen. Tai joo, ainakin vauva liikkuu vilkkaasti ja se tuntuu hyvältä. :heart:

Filuuri 29+
 
Heippa!
Kiva kun P123 käynyt välillä ilmoittelemassa itsestään ;) Toivottavasti pian pääsisit meidän joukkoomme :hug:

Filuuri :hug: :hug: Jokos nyt olis oikeesti aika saikun :ashamed: Ei nuo supistelut ainakaan helpota kun töissä pakerrat ja kävelet matkat. jos ei koko loppuaikaa niin ainakin viikon alkuunsa et sit näkis miten käy? Ei ne työt tekemällä lopu ja kuitenkin kotona 2v touhupakkaus joka vaatii myös sitä äitin huomiota et lepääminen työpäivän jälkeen kuitenkin on sitä sun tätä :/ Harkitse edes!!!!!!!

Millä mä saisin tuon pikkuneidin päikyille :eek: Noussu siis aamulla 6 kun huusi ekana et potalle pissalle kun ei siis yöllä ollut tehnyt mitään vaippaan, jäätiin ulos 8 jälkeen kun vietiin likat, 10 aikoihin tultiin sisään kun naapurin tyttö ei tullutkaan pihalle vaan vasta 11 aikaan ja nyt siis hetki sitten tultiin uudelta ulkoilureissulta sisään ja alko tuijottaa Ti-Ti-Nallea kun aattelin et nukahtaisi sit tuohon nojatuoliin kun sitä hetken kattelee mut ei :ashamed: Ite oon kyllä puhki ulkoilusta mut toisella sitä energiaa vaan tuntuu riittävän.
Mulla siis vieläkin siivousurakka kesken, eilen oltiin 3tuntii ulkona pari tuntii siit kävelee ja tunti puistossa niin en jaksanut kuin ruoan tehdä porukalle, muuten köllöttelin sohvalla ja lueskelin vaik eilen olis pitänyt jo siivoo :ashamed: Tänään siis ihan pakko jotain pientä saada edes aikaan ;)

Mut nyt suunnittelemaan myös sitä ruokaa kun esikko pääsee 4 koulust niin ois ruoka valmiina, palaillaan :wave:
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 31+4 :heart:
 
Vau Ävm70 kylläpä sä jaksat! Jos mä olisin 3h ulkona, niin en varmaan nousisi vinssilläkään makuuasennosta pariin päivään. :eek: Ja joo, mä olen kyllä ajatellut mennä hakemaan vähän saikkua, mutta näyttää siltä, että en kykene varaamaan aikaa lääkäriin ennen kuin on itku silmässä ja sitä tässä odotellessa... :/ Mä en siis jotenkin kykene kakasemaan suustani miltä tuntuu kun joku sitä päin naamaa kysyy, vaan vastaan aina, että joo kiitos tosi hyvin on mennyt ja olen jaksanut ja vähänhän tuo maha painaa, mutta eipä se nyt mitään... :headwall: :headwall: Ja pelkään, että jos menen lääkäriin, niin kuullostan niin epäuskottavalta kun jokainen lause päättyy johonkin eipä se nyt mitään -kommenttiin, että lääkäri vaan sanoo, että raskaus ei ole sairaus ja mene takasin töihin vätys. Ja se olis niin nöyryyttävää, että en saa edes aikaa varatuksi. :headwall: Kai mä odotan, että tulee joku ihan kliininen, helposti todettava "oire" huonosta jaksamisesta, niin mun ei tarvitse itse sanoa mitään. Kohta varmaan verenpaine räjäyttääkin pankin, on jo lupaavassa nousussa ollut kotona kun olen mittaillut. :ashamed:

Ruoasta puheen ollen, onko sulla Ävm70 (tai jollain muulla?) ammattilaisena jotain hyviä vinkkejä helppoon ja nopeaan arkiruokaan joka kelpaa parivuotiaalle? Mä olen niiiiin kyllästynyt siihen, että laitan ruokaa ja poika vaan kieltäytyy kunnes saa nakkinsa tai lihapullansa. :headwall: Mä olin kyllä itse pienenä kauhea nirsoilija, joten ehkä pitäisi vaan sietää - ei ole omena kauas puusta pudonnut. ;)

No, nyt sain naristua, tuntuu heti paremmalta. =)

Filuuri
 
Filuuri :hug: raastavaa jos sulla ei ole edes ymmärtävä lekuri :ashamed: Niin eihän raskaus ole sairaus mutta siihen vain liittyy niin monia juttuja et me ollaan kaikki niin yksilöllisiä eikä koneita ja robotteja jotka jaksaa paahtaa ilman mitään oireita ja kipuja!!!!
Nyt vain kylmästi sinne lekuriin ja annat tulla kunnon vuodatuksen, sä et todellakaan ole kone tahi robotti jonka pitää vaan jaksaa!!! :ashamed:
Ruoasta meillä neiti kaikki ruokanen, ainakin toistaseks ;) kala suosituimpia ja tietty joka ruoalla meidän neidin pitää saada raejuustoa, vetänyt sitä jo vuoden ikäsestä. Tottahan on päiviä et syö vähemmän mut ei viel kertaakaan jättänyt kokonaan syömättä. Makaroonilaatikko tietty nopea ja lapsukaisellle maistuva, en oikein osaa antaa mitään vinkkejä :ashamed:

 
Ävm70 kiitos myötätunnosta. Eilinen olikin niin rankka päivä, että päätin jo silloin, että tänään en töihin mene ja aamulla kun heräsin, niin päätä särki niin kovaa, että en olisi sitten mennyt muutenkaan. Koko päivän on särkenyt ja yhä vieläkin särkee. Onneksi verenpaine taas on suht normaaleissa lukemissa, niin ei tarvitse ruveta huolehtimaan mistään sen suhteen. Nyt aion mukaan ottaa viikonlopun niin rennosti kun mahdollista.

Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille muillekin!

Filuuri 29+5
 
Ai joo, tuosta ruoasta piti vielä kirjoittaa, että meillä poika on myös kova raejuustofani. Tänään tein sen virheen, että laitoin sitä lautaselle muun ruoan kanssa, ja niin hän sitten söi pelkästään raejuustoa eikä oikeaa ruokaa laisinkaan. :headwall: Sunnuntaina teen makaronilaatikkoa, ei olekaan varmaan kuukauteen syöty sitä ja se on mun omiakin suosikkeja, kiitos muistutuksesta. =)
 
Heipsan!

Filuuri :hug: toivottavasti päänsärkysi helpotti :hug: Nyt otat todellakin rennosti ja maanantaina lekuriin jos vähäänkään tuntuu siltä ;)

Kyllä nää yöt on risasia :ashamed: miks ei nyt sit saisi nukkua vielä kun voi eli tavallaan varastoon, ehtii sitä ihan riittävästi noita yöheräämisiä :headwall: Lisäks vielä näkee unia et tää on poika enkä rakasta sitä, sit kun herää niin sit itkettää ihan kamalasti etten osaa hyväksyä jos poikana syntyy :ashamed:

Meidän pikkuneidistä on nyt kertaheitolla tullut iso tyttö :heart: Jätettiin riskillä vaippa kokonaan pois, jopa yövaippa kun en sit rupee illalla taistelemaan asiasta ja kun aamusin herää niin sit hetken päästä menee potalle. Muutaman päivän aikana olen oppinut tuon neitin suht säännöllisen "pissarytmin" ja kun ilmoittaa kiltisti et pitää päästä tai on menossa potallo kuten itse sen ilmaisee ;)

Mun piti mennä tänään hiihtää kun keskimmäinen treeneissä mut esikko lähtikin Lahteen shoppailemaan niin tarvitsee nyt sit katsoo et menenkö sit ollenkaan vaiko sit aamupäivästä vielä tähän lähelle kun ajettu meistä reilun kilometrin päähän ladut pellolle. Mieli kovasti halajais ladulle, oli se niin ihanaa keskiviikkona =)

Nyt mentävä hieman siivoomaan, huomenna tulossa porukkaa kun tupperit ;) Palaillaan ja jaksuja kaikille :wave:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 32 poks' :heart:
 
Mäkin näen usein painajaisia vauvaan liittyen. Milloin vauva on kuollut vatsaan, toisinaan unohdan antaa sille ruokaa ja vaikka mitä. :ashamed: Inhottavan painostavia ja kauheaa herätä sellaisesta kun sitten on mieli ihan alamaissa. :( Mä uskon kyllä, että noi sunkin unet Ävm70 on vaan sitä kun valmistautuu tulevaan eikä tosiaan ole mitään tekemistä sillä, että et oikeasti hyväksyisi poikaa.

Onpa teidän pikkuneiti taitava kun on oppinut kuivaksi noin hyvin. Meillä poika osaa muuten käydä potalla, mutta yöllä ei olisi toivoakaan ilman vaippaa. Ja on jo tosiaan sen verran iso, että välillä yöllä tulee vaipastakin läpi ja sitten vaihdetaan lakanoita keskellä yötä. Mutta olen kyllä kiitollinen kun ei tarvitse päivisin nostella peppu pesulle enää jatkuvasti kun osaa käydä potalla.

Mä olin tänään niin ylpeä pojasta kun oltiin ravintolassa kaverin synttäri-dinnerillä ja poika käyttäytyi paremmin kun olisin edes uskaltanut villeimmissä unelmissa toivoa. Saatiin kaikki syödä rauhassa, ei häiritty muita, ei rikottu mitään ja jopa onnistuttiin nauttimaan seurasta. Harvinaista herkkua. :LOL:

Filuuri 29+6
 
Filuuri toivottavasti nuo sinunkin painajaiset pian hellittäisi :hug:
Vautis, lapset osaa joskus yllättää ;) Hienoa että saitte kaikki nauttia ravintolassa olosta, uskallat taas lähteä toistekkin tulevan "herrasmiehesi" kanssa :D

Meidän pikkuneiti ns. tuntuu oppivan hieman myöhemmin tämän vaipattomuuden kuin isosiskonsa, tänään löysin keskimmäisen neuvolakortin jossa luki 2v. neuvolan kohdalla et yöt ja päivät täysin kuiva ja näin myös muistan esikon kohdalla kun oli silloin 2v2kk kun pikkusiskonsa syntyi niin oli ollut kuiva jo pitkää ;)
Hienostihan teidänkin poitsu jo päivät pärjää :heart:

Nyt lopetettava, kohta sammuu kone, mulla ja pikkuneidilla eri mielisyyttä.........
 
Neuvolassa käyty ja voihan Grrrrrrrr........ painoo oli tullut yli kilo/vko, pissas protskut + ja hemppa enää 120 :headwall: :headwall: Se olisi lähettänyt mut äippäpolille jos verenpaine olisi ollut niissä lukemissa missä yleensä mut onneks verenpaine oli mitä ihanteellisin eli 130/67 siis ei edes lähtö ole ollut näin hyvä ;)
Vauveli ilmeisesti edelleen perätilassa eli ensviikolla uusi aika jolloin yrittää hahmottaa tuon tarjonnan ja jos edelleen sitä mieltä et perätila niin seuraavalle viikolle tilaa mulle äippäpolin jossa katsovat sen ultralla.
Mä en edelleenkään käsitä tuota painonnousua kun vielä perjantaina mulla vaaka näytti kiloa vähemmän ja viikonlopun aikana se nousi tuon toisen kilon, tuli kyl vedettyy juustonaksui ja muita herkkuja mut olen mä kuitenkin liikkunut, eilenkin olin hiihtämässä 5km lenkin :ashamed: Ei auta kuin tarkkailla kunnolla syömistä, pienentää annoksia ja yrittää liikkua vielä enemmän :ashamed: Anteeks tää omanapasuus mut nyt vaan alko niin ahistaa ja itkettää :'(
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 32+3 :heart:
 
ihania uutisia täällä :) onnea kaikille pienoisista :heart: :flower:

tulin vain ilmoittamaan olemassaolostani ja katsomaan samalla kuulumisianne :)
tullu pidettyä pientä taukoa täältä kun oli muutto ja tänään vasta saatiin netti tänne meille.. edellisen kerran taisinkin kirjoitella viimeksi kun oli keskenmeno.... no, tulipa sitten toinenkin tuossa edellisen kierron päätteeksi. :/ nyt siis menossa kp7/28 ja yk:sta ei edes ole enää mitään hajua... laskeskelen tossa kun kerkeän :D
eipä siis tänne sen kummempia.. nyt taas rupean pyörimään palstalla aktiivisemmin :)

voikaahan paksusti :wave:
 
Pakkohan teitä oli taas tulla moikkaamaan! Ei täältä odotuspuolelta malta pysyä poissa :D Paljon vähemmän on tullut kirjoteltua tuolla vauvautuneiden puolella. Onko muuten teillä FB:ssa profiileja? Jos haluatte pitää sitä kautta yhteyttä, niin laittakaa yv:ä.

yöperhonen olipas kiva lukea sun kuulumiset! :heart:

Filuuri mä näin kans mitä hirveempiä painajaisia vauvaan liittyen. Se on niin kamala, mutta helpottava tunne herätä siitä.

äiti vm 70 älä murehdi tuota painonnousua :) Mun ennätys oli yhdellä neuvola käynnillä +1900g/viikko :eek: Vähän kauhistutti! Kaikenkaikkiaan mulle kertyi 22kg, niistä on vielä jäljellä 7kg. Toivotaan, että se teidän pikkuinen siellä itsekseen tajuaisi kääntyä :)

Niin ja P123 kiva, kun sinäkin kävit moikkaamassa ja kuulumisia kertomassa!

Ikävä teitä naiset! Tässä taas terveiset vililtä ;)


Jaksuja kaikille!


:heart: lla Delfis ja Vili 5viikkoa
 
Onpa suloinen velmuilija tuo Vili!

äitivm70: eiköhän se painonnousu ole vaan sitä nestettä. Mulla tuli myös viimeisillä viikoilla hurjia nousuja jotka oli ihan sitä kroppaan kerääntynyttä nestettä vaan. Pari viikkoa pojan syntymästä olin jo sitten lähtöpainossa. Nyt mennnään lähtöpainosta 4kg miinuksella ja lisää on tarkoitus tiputtaa :)

yöperhonen: kiva saada sinun kuulumisia pitkästä aikaa :) Tsemppiä toivotan!

Meillä on pikkumies oppinu viime viikkoina uusia taitoja. On oppinut mm. kääntymään masulta selälleen, joulun aikaan löysi kätensä ja sitä myötä tarraa leluihin ja tänään löysi jalkansa. Hassun näköistä kun kaveri makaa pitkät ajat selällään jalat tikkusuorana taivasta kohden ja tutkailee jalkojaan :LOL: Muutenkin hän on alkanut juttelemaan oikein kovasti meille :heart: Kiljuu ja käyttää montaa eri tavua "puhuessaan". Ihana pikkuinen :) Mä olen aloittanut viime viikolla mammajumpan ja Luukas viihtyy siellä mun jumppailuja seuraten tosi hyvin. Vauvauintiryhmään pääsyä vielä odotellaan, mutta eiköhän meille pian paikka vapaudu. Ihanaa kun alkaa olla vähän jotain ohjelmaa kodin ulkopuolella :)
Semmoista pientä päivitystä meiltä. Nyt telkun ääreen kun poika on ottamassa pienet päikyt ennen iltaruokaa.

 
delfis ja Flora kiitos painonnousu lohdutuksesta :hug: Kylläpäs olette upeesti saaneet painoanne jo alas, onnittelut :flower:

Flora Ihana lukea teidän pikkumiehen uusista taidoista :heart: Tosi hyvä et jaksat olla aktiivinen ja käyt jumpassa ym. niin kummasti antaa lisäpontta kotona oloon ;)

Delfis kylläpäs tuo Vili on suloinen pikkumies :heart:
Kyllä mullakin löytyy tuo Fb-profiili mut enpä kovin aktiivinen ole siellä ollut, lähinnä käynyt katsomassa mitä kenellekkin kuuluu ;) Laittelen sulle yv.tä jos haluat mut lisäillä ;)

Yöperhonen Ihanaa kun jaksat käydä välillä meille kuulumisesi kertomassa :) Kovasti jaksuja ja tsemppiä :hug:

Filuuri mikä on tilanteesi, oletko ollut nyt tänviikon töissä vaiko saikulla?

ON; Nyt illalla kotiin ajaessa esikon kanssa niin vauveli teki jonku ihme voltin tms. tuntu et jalat tulee kyljestä välittömästi ulos, mä tietty karjasin siinä vaiheessa kun pelästyin kun ihan yhtäkkii tuli niin voimakas pönkäsy ja kyllä esikkokin siinä säikäti samalla et minkä kohtauksen mamma sai. Yritin siinä sit selittää et vaan pikkanen säikytteli kun noin kovasti pönkäs ja kyllä tuo oikea kylki ollutkin siitä alkaen ihmeen hellä. miten sitä voikaan olla näin säikkyarka pikkasen vähän rajummille huomionosoituksille =)

Mut nyt mentävä lukee iltasatuu, pikkuneiti huutelee äitiä nukkumaan ;)
Palaillaan, jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 32+5 :heart:
 
..hmmm..... täällä mietityttää et näinkö tämä mun masuasukkini sittenkin olisi eilen kääntynyt jotenkin poikittain tai sit siihen toivottuun raivotarjontaan kun tänään nuo potkut tuntuneet tosi voimakkaana oikeessa kyljessä ja olo on tosi tukala...... ei siis vielä kertaakaan tuntunut tältä....
..... jään siis seuraamaan tilannetta ja viimeistään keskiviikkonahan taas kuulee tuon terkan oletuksen ;)

Palaillaan :wave:
 
Ävm70 saattaa olla kääntynyt sun pikkuinen :) :heart: Meillähän oli rt:ssä aika aikasesta asti ja lähes aina ne potkut tuntui siellä oikeassa kyljessä. Aloinki miettimään, että oisko kääntyny silloin, kun oli nin isot riehumiset siellä automatkalla, kun ihan säikähdit? :)
 
Pikainen ilmoitus:Meille syntyi kolmas prinsessa 16.1 klo 0.08,kokoa neidillä oli 3850g ja 51cm py 37,5 :heart: Koitan ehtiä jonain päivänä kirjoittamaan enemmänkin,nyt vaan kädet niin täys töitä ettei millään malta,ku nukkuakin ois ihan kiva ;)

Piiuli ja neiti puolentoista tunnin päästä 1vk :heart:
 
Hirmuisesti Onnea prinsessasta koko perheelle :flower: :heart:


Eihän tässä edes ehditty jännittelee sun puolesta kun sullahan piti olla LA vasta 28.1 ;)

Ävm70 ja "pikkukakkonen" 33 poks' :heart: apua, miten nää viikot menee näin nopeesti :eek:
 
Suuren suuret onnittelut piiuli!! :flower: :flower: :heart: Ei päästy tosiaan edes jännittelemään. =)

YP onpa hauska kuulla sustakin, vaikka ikävää, että olet taas saanut keskenmenon. :hug:

delfis ihana pieni mies teillä, söpöstyy vaan. =)

Mulla ei ole fb-profiilia kun vastustan sitä viimeiseen asti. Tylsää kyllä kun tuntuu, että jää monien kuulumisista ihan pihalle tällä tavoin. :/

Mä olin keskiviikkona neuvolassa ja tavallisen tädin sijaan olikin joku hirveän nuoren näköinen sijainen. Ajattelin, että en kyllä sano mitään jaksamisesta, mutta sitten lopuksi vaan pillahdin itkuun kun "täti" sanoi, että eihän tää tästä kevyemmäksi ole muuttumassa. Niinpä olen ollut saikulla pari päivää ja olen vielä maanantain. Lääkärille sain ajan helmikuun alkuun ajatuksella, että kirjoittaisi sitten lopun mulle sairauslomaa. Eli ei tarvitsisi nyt jaksaa kuin vähän yli viikko enää. Puuh! :)

Mä tein eilen ensimmäiset hankinnat vauvalle. Löysin lastentarvikekirppikseltä housut ja bodyn ja illalla tilasin vielä netistä jotain pientä. Lisäksi pesin ensimmäisen satsin esikoisen vanhoista vaatteista. :heart: Tuntuu ihan kivalta kun on vihdoin saanut jotain tehdyksi vauvaa ajatellen. =)

Seuraavaksi voidaankin ruveta jännittelemään teidän vauvan saapumista Ävm70, ei ole enää hirveästi jäljellä. =) Kumpi fiilis sulla on, tyttö vai poika? Toivottavasti olisi rt:ssa, jos vaikka aikoo jäädä jo siihen asentoon. Mulle kätilö sanoi keskiviikkona neuvolassa, että mun masussa on vielä niin paljon tilaa kääntyillä, että ei väliä kuinka siellä nyt ollaan. Oma arvaus olisi kyllä pt tai poikittain kun liikkeet tuntuu yleensä aina navan alla.

Filuuri 30+6
 
Ehtisköhän nyt hiukan kirjotella :)
Eli täällähän lähettiin käynnistykseen pe 15.1 kun silloin torstaina oli kokoarvio 3760g eikä lääkäri halunnu ottaa riskiä et kasvaa yhtä suureksi ku toi meidän keskimmäinen ja nuo arviotkin kun voi tosissaan heittää,mut siis pe aamuna takas synnärille ja sen verran oli epäkypsä tuo alakerran tilanne et pillereille jouduttiin ja yläkertaan osastolle päivää kuluttamaan,onneks oli mies mukana ja naapurinakin rouva joka tuli käynnisteltäväksi samaan aikaan,siinä sit pillereitä napsittiin ja viiden aikaan sanoin miehelle ettei täst tänään mitään tuu et senku lähet hakeen lapset kotiin ni ehit laittaa ne ajois nukkumaan,mä sit soittelen jos alkaa tapahtumaan :)
Varttia yli kymmenen kävi yökkö kyselemäs vointia,eikä mulla silloin vielä ollut ku pieniä supistuksia tai tuntui kyllä mut ei niillä synnytetä ja tulikin niin epäsäännöllisesti ja vain vasemmal kyljel maatessa :D Yökkö lähti huoneesta ja mä käänsin kylkeä,et nyt käyn nukkumaa ni saan ainaki levättyä et josko vaikka sit aamul pääsis synnyttämään,mut ku kyljen sain käännettyä alkoi samantien supistaa ihan tajuttomasti ja alkuun oli minuutin tauko sentään välissä,mut sitäkään kestäny ku ehkä sen puoltuntia,jonka jälkeen ne supistukset tuli ihan peräkkäin,kerran tai kaks ehti vetää rennosti ilmaa välissä :kieh:
Puolen tunnin jälkeen kävin vessassa ja samal pyytämäs särkylääkettä ku olin viel ihan varma et supistuksetkin laantuu ja hoitaja sanoi et hän tuo kohta ku oli just lääkäri tullu jonkun potilaan luo,must tuntui et se tulo kesti ikuisuuden ja sängyn pääty tankokin on varmaan mutkalle kääntynyt ku mä sitä siellä tuskissani puristelin ja kirosin yhtä aikaa :D Hoitaja tuli ja teki sisätutkimuksen,olin 4cm auki kello silloin 23.25,kyseli sit vaan et haluunko puudutuksia johon vastasin et joo,sit se sanoi et voit alkaa soittelee miestä synnytyssaliin et hän lähtee valmistelee lähtöä,mie soitin miehelle ja sit taas ootettiin et hoitaja hakee mut ja siinä kohtaa ei oo kellosta enää tietoa ,mut ei tainnu olla paljoa vajaa kakstoista kello kun saliin asti pääsin,kätilö siinä kyseli et mitä puudutusta halusin,totesin vaan et ihan sama kuhan jotain saan ja nopeesti ja taas ne jätti mut yksin,ilokaasun sentään jätti mun iloks joka sentään hiukan helpotti,jos ei muuten ni en ainakaa enää tajunnu mitää :D
Kätilö tuli ja teki sisätutkimuksen ja totes et hänel on hyviä ja huonoja uutisia,huonot ensin;et ehi puudutusta saamaan ja hyvät uutiset et tää syntyy just nyt :D kylhän mua oli jo ponnistuttanutkin,mut ku olin ihan ilokaasu pöhnäs ni en tajunnu ees kelloa soittaa :ashamed: kello 0.08 oli meidän neiti maailmassa ja samaan aikaan kun neiti tuli maailmaan avasi tuore isukki salin oven todetakseen et hänestä tuli kolmatta kertaa isä :D ponnistusvaihe kesti 3min,istukassa meni 7min ja koko synnytyksen kesto 1h50min,ois varmaan tullu nopeemminkin,mut ku ei niiltä kivuilta pahemmin puhumaan pystynyt,mut heti ku neiti oli maailmassa tuntui olo todella kirkkaalta eikä niin pöhnäiseltä ku puudutteiden jälkeen ja sanoinki heti et oli kyl paras synnytys mitä mä oon kokenut :D
Mittaa neidillä oli siis syntyessään 3850g ja 51cm,eli 90g heitti painoarvio :) samaa vikaa tällä tuoreimmallakin neidillä kun meidän esikoisella ja ei pysty maitoa rinnalta imemään,joten minä lypsän ja sit pullosta juodaan,rankkaahan tää vähän on mut on se sen arvoista :heart: olo on ku lypsylehmällä maitoa virtaa solkenaan ja paino putoo :D nyt jo alle lähtöpainon vaikka niitä kiloja kymmenen tulikin raskaus aikana.

Tulipahan sekavaa selostusta,mut jospa sen joku jaksaa lukea ja vielä jotain ymmärtääkin :D mulla kun aivot toimii sormia nopeemmin :LOL:

Kiitoksia onnitteluista :heart: ei tosiaan ehitty jännäämään ja itestäkin tuntuu et jäi odotus ikäänkuin kesken,kun tulikin sit niin nopeesti päätös et ulos laitetaan :D
Mut jospa te muut ehitte viel jännäämään munkin eestä :D

Piiuli ja Emmi-neiti(isosiskon antama nimi)8vrk
 
Kiitos Piiuli kun jaksoit kirjoittaa synnärikertomuksen, niit on niin ihana lukea ;)
Nopesti tosiaan neitinne maailmaan loppujen lopuksi tuli :heart:

Filuuri tosi hyvä että olet saanut viimeviikolla muutaman päivän jo levähtää ja jos vähääkään tuntuu ettet jaksa ensviikolla niin ihan tosi, haet saikkua. Kuulostaa ainakin hyvältä et reilun viikon pääst olisi lekurineuvola ja tosiaan kirjoittaisi loppuajan, eihän sullakaan voi enää olla tuohon äippäloman alkuun montaa viikkoa, mulla enää tasan 2vkoa ;) Kyllä sitä saa ja joutuu vielä ihan riittävästi töitä painamaan tän elämän aikana :hug:
Tuosta tyttö/poika fiiliksestä, höh :ashamed: juuri neuvolassakin oli puhetta ja mä en oikein tiedä itsekkään :ashamed: Suht kaikki on veikkaillut meille poikaa, oon muka erimallinen kuin aikaisemmin, likat nähneet poikaunen ennenkuin edes kerroin olevani raskaana, tää syntyykin poikkeavasti keväällä kun kaikki likat on syntyneet elo-lokakuu sektorilla kuten mekin mieheni kanssa ja onhan tää meidän pahnan pohjimmainen sit :ashamed: Oireista en osaa sanoo, suht samanlaiset ovat olleet kuin pikkuneitiä odotellessa paitsi tuo hmmm seksi ei ole kiinnostanut enää niinkään vaikka onkin ihanaa kun sitä on mutta silloin tuntu et sitä oisi halunnut joka ilta jne. mut nyt yhdentekevää......
Tosi onnellinen kyllä olen jos olisi tyttökin, sopisi niin kivasti sarjaan :heart: mutta kuten jo neuvolassa sanoin että yritän henkisesti valmistautua että yhtälailla voipi olla poika ja pääasiahan on että kaikki menee hyvin loppuun asti jne. sitähän me kaikki toivotaan :heart:

Saapi tosiaan nähdä et saanko keskiviikkona äippäpoliajan ultraan seuraavalle viikolle tarkistukseen tuosta kuinka päin tämä pikkainen on :heart: Meidän terkkahan aloitti vasta elokuussa nää äippäpuolenkin hoitamisen, ikänsä hoitanut vain näitä pieniä että koululaisia et senkin puolesta ei varmaankaan ihan luota noihin omiin arvioihin ehkä.

Meidän pikkuneiti oksensi viimeyönä, oliko syynä karkin ja pullan liiallinen ahmiminen vaiko joku nopea vatsatauti. Reppana oli niin surkea yöllä, onneks ei tullut kuin sen pari kertaa ja toinenkin kerta vain siks et halusi ensimmäisen suihkureissun jälkeen ehottomasti maitoa niin eikös se maitokin tullut ylös ja muuta kuin uudestaan suihkuun. Sit päästiin 4 jälkeen nukkumaan ja nukkui aamuun asti eikä mitään oireita, onneks.

Onko kukaan nähnyt missään E-V-A.n kirjoittelevan? Olisi niin kiva lukea mitä heille kuuluu ja miten pikkumies kasvaa jne.

Mut nyt mentävä puuhastelee jotain, palaillaan :wave:
Jaksuja kaikille :hug: ja vauvaantuneille ihanaista vauva-aikaa :heart:
Ävm 70 ja "pikkukakkonen" 33+1 :heart:
....... :ashamed: tää aika menee nyt liian nopeesti :ashamed:
 
Meillä jyllää vatsatauti :ashamed: Itselläni koko viimeyön särki maha eikä tiennyt missä asennossa nukkuisi, tai eihän siitä nukkumisesta oikein mitään tullutkaan, nyttenkin mahaan koskee ja vatsa hiukan löysä, pikkainen kyllä liikkuu vilkkaasti vaik nyt sitä kyllä toivoisi että nukkuisi eikä yhtään mylläisi näin kovaa :ashamed: Esikoinen ilmoitti joskus 4 aikaan että kaikki tulee ylös, aamulla herätin keskimmäisen joka myös sano et kiertää, vatsa löysä ettei myöskään kykene kouluun :ashamed: Toivonkin että nuo meidän teinitkin nyt paranisivat tänpäivän aikana kun tää on niin sovittamista kun yhtä vessaa jakaa 3 suht samaan aikaan tarvitsevat niin on välillä ihmettelemistä :ashamed:
Mies nyt on ainoa joka ei vielä aamulla ainakaan valitellut vatsaansa et katsotaan nyt, ihme jos säästyy.....

Huomenna olisi neuvola, toivottavasti pääsen sinne ettei tarvitsisi perua kun nimenomaan aika varta vasten et terkan pitäis uudestaan kokeilla et kuinka päin tämä vauveli tuol masussa nyt on et pitääkö seuraavalla viikolla mennä äippäpolille ultraan tarkistukseen ;)

Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 33+3 :heart:
 

Yhteistyössä