Kevät/kesä plussat 2009 ---PLUSSANNEET---

:hug: Voi tsemppiä äiti vm70 tuohon väsymykseesi. Ihanaa että sitten kun saata nukkua, nukut kuin tukki. Kyllä sinä kovasti jaksatkin touhuilla!

Filuuri on tosiaan (toivottavasti?) päässyt tositoimiin :heart: Mullakin muuten tilattiin yliaikaiskontrolli jo vikalla neuvolakäynnillä 39+ jotain muistaakseni.

Meille ei mitään ihmeellisiä kuulu. Lähden kohta viemaan poikaa (kohta 4) ekalle (/3) psykologin käynnille. Masussa kaikki tuntuisi olevan kunnossa. Aikamoinen pallo se jo on, valitettavasti osaksi lihoamisen ansiosta - kiitos pahoinvoinnin.

Terkuin P123 14+1

 
Onnea Ävm70 johan sillä teidän neidillä on ikääkin monta viikkoa,mut enpä oo minäkään täällä käynyt aikoihin :ashamed: Kiirettä pitää,mut jospa tää tästä joskus vähän rauhottuu :whistle:

Meidän neiti onkin jo kohta 3kk,kyllä tää aika menee vauhdilla ja siitäkin vierähti reilu kuukausi sairaalassa,mutta nyt näyttää hyvältä ja eipä tässä voi muuta kun uskoa ja toivoa että tämä myös näin jatkuisi =)

Piiuli ja Engla melkein 3kk
 
Filuuri hirmuisesti Onnea Prinssistä sinulle ja koko perheellesi :heart: Ihan on pikkuherralla ollut kivasti kokoakin :heart:


Kiitos Piiuli ;) Toivottavasti saatte nyt nauttia pikkuisen kanssa vauva-arjesta koko perhe :hug:
Kiitos P123 :hug:
Viime yö oli järkky taas meidän 2,5v osalta :ashamed: Heräs joskus 3 aikaan ja vaati et mun ois pitänyt mennä alakertaan, repi peittoo, läpsi vaik kuinka kielsin mut ei auttanut. Yritin vaan nukkua ja puolisen tuntii siinä itki ja kitkas kunnes nukahti, onneks mies oli sitä aikasemmin siirtynyt pikkuneidin huoneeseen nukkuu kun neiti oli jo aikaisemmin yöllä tullut meidän väliin ja se sit vaatii valot, mies ei osaa nukkua jos valo palaa niin kysykin kun tää Nuppu söi hiukka ennen kahta et suutunko et menee sinne, musta oli hyvä et olikin siel ;)
Ihme ettei Nuppu herännyt tuon pikkuneidin raivoo, sikeesti nukkuu kun nukkuu ;)
Aamulla sit kiukuttelin isoille likoille et kun nukkuvat niin pitkään ettei niistäkään ole apua näitten pienten aamupukemisten kans ja kuitenkin pitäis olla ajoissa liikentees etteivät myöhästy koulusta, tuntuu et niille on tärkeintä saadat meikit naamaan kuin auttaa mua :ashamed: Aamupäiväl käytiin kaupas ja sit perhekahvilas mut ei siel ollut ketään tuttuja, muutenkin vaan pari äitii mun lisäk. Kotin tultua lähin vaunuttelee ja tihrustin samalla itkua kun meillä on ihan kamala sekasotku ja tiski :ashamed: Koira, kissat ja pikkuneiti tuo kurajälkiä joka paikkaan ja Nuppu ollut jo kolmatta päivää tissi/sylli takiainen :/ Oisin mä voinut ehkä saada tänään vähän siivottuu jos en oisi lähtenyt sinne vaunulenkil mut pakko saada aikaa tuolle pikkuneidillekkin, illalla pikkukakkosen jälkeen sit mies jäi Nupun kanssa kun pikkuneiti kuuli et naapurin lapset pyöräilee niin sekin halus ulos ja tietty pyörä piti kaivaa esille niin kyllä vaan neiti osas sit polkee kun alkuun päästiin, ainoo et kattoo jalkoihin et pyörähän menee sit mihin sattuu et äippä sai ohjailla :) Mut täähän oli vasta eka kerta ja koko kevät ja kesä aikaa opetella =)

Nyt jos menis nukkuu, Nuppu taas kun nukkui tuon ajan isänsä sylissä kun oltiin ulkona niin iltatisuttelu venähti niin sain vasta hetki sitten sen sänkyyn. Toivottavasti nukkuisi pitkän pätkän kuten viimeyönäkin, heräs ekan kerran vasta hiukka ennen 2 kun oli jo illal nukahtanut 8 aikaan eli 5,5h siivun ;)

Huomenna Nupun neuvola, nähdään miten paino noussut :)
Öitä :wave:
 
Kiitos onnitteluista Ävm70! =) Mä olen jo tuhannesti alkanut kirjoittamaan tänne, mutta sitten tulee joka kerta jotakin ja vielä kun meillä on ihan turhaa jättää jotain koneelle auki, niin se siitä sitten. Toivottavasti teillä on kaikki Nupun kanssa ja muutenkin mennyt hyvin. Tunnistan itseni tuolta ärsyttää kun koti ei ole kunnossa ja mitään ei ehdi/jaksa osastolta. Ja vaikka mies on ihana ja tekee ruoka ja leikkii pojan kanssa, niin sillä ei ole mitään silmää sellaiselle, että pyyhkisi vaikka pöydän syötyään ja mua taas sellainen rasittaa ihan turhan paljon ja kuljen puunaamassa ja pyykkäämässä minkä ehdin. Luulin jo ekan raskauden jälkeen, että olisin oppinut sietämään pölyä ja epäjärjestystä, mutta täällä sitä taas mennään...

piiuli tosi ihanaa kuulla, että olette päässeet sairaalasta ja kaikki näyttää ihan hyvältä! :flower: :flower: Olen hirveän monta kertaa miettinyt miten teillä menee. Luin tuolta jostain ketjusta, että teilläkin ollaan Husukelaisia. Tuo varmasti haastetta arkeen. Jaksamista. :hug:

Miten teillä P123 meni psykologilla? Oliko onnistunut käynti vai pelkkää ajanhukkaa? Varmaan paljon kiinni henkilökemiastakin kun on lapsi kyseessä? Miten muuten jaksat, alkaako väsymys yhtään hellittää?

Lyhyesti, jos ehdin, meidän Herra Sinapin syntymästä. Mua tosiaan supisteli juuri ja juuri huomattavasti maanantaina niin kuin kävin riemuissani täälläkin raportoimassa. Mutta se oli niin heikkoa, että jos en kiinnittänyt huomiota, niin en edes huomannut mitään. Yöllä kun heräsin vessaan mietin kuitenkin, että mitäs jos meidän pieni syntyy tänään. Aamulla sitten ehräsin seitsemän aikaan siihen kun sattui niin pirusti ja totesin, että nyt on kivuliaat supistukset sitten rantautuneet. Ensin huvittelin ajatuksella, että teeskentelisin ettei tässä mitään niin kauan, että mies ja poika lähtisi töihin/päiväkotiin, kun olin haaveillut saavani rauhassa kärvistellä kotona ilman yleisöä supistusten kanssa, mutta supparit oli niin kovia, että oli pakko herättää mies ja sanoa, että veisi pojan äkkiä pkotiin. Sitten menin suihkuun ja siellä supparit vaan yltyi. 5 minuutin aikana kun katsoin aikaa tuli kolme supistusta ja kaikki niin kipeitä, että piti jo alkaa hieman ääneen valittaa. Huikkasin sitten miehelle, että soittaa mun äidin paikalle, että nyt ei ehdi mihinkään pkotikierroksiin. Mun äiti tuli sitten joskus puolen kasin aikaan ja päästiin heti lähtemään. Aamuruuhkassa istuessa kirosin kyllä Naistenklinikan valintaa synnytyssairaalaksi kun Kättäri olisi meiltä kilsan päässä ja nyt istuttiin jokaisissa liikennevaloissa ja jonoissa. Sairaalaan tultua syöksyin synnytysosastolle ja joku otti vastaan siinä käytävällä. Sanoi, että odota siinä, mutta jostain syystä vaelsin eteenpäin käytävällä, kai näkemääni penkkiä kohti, että saisin tukea supistuksen ajaksi. Kätilö tuli sitten ottamaan mua oikeasti vastaan ja sanoi, että pitäisi peruuttaa vähän tuonne taaksepäin, mennään tekemään tutkimus ja juttelemaan, mutta silloin tuli juuri supistus ja kätilö totesikin, että mennäänkin tuonne lähimpään synnytyshuoneeseen ja ruvetaan hommiin. Olin 5cm auki saapuessa. Tilattiin heti epiduraali kun sanoin, että sen mielelläni ottaisin ja tilanne oli sille juuri otollinen. Lääkäri tuli varsin pian ja laittoi lääkkeen menemään, mutta se ei auttanut. Ei ollut ilmeisesti mennyt epiduraalitilaan vaan muualle. Odotettiin seuraava narkkari paikalle joka sitten sai epiduraalin oikeaan paikkaan. Silti kivut eivät hälvenneet yhtään vaan oli ihan hirveää. Kätilö sitten tuumasi, että katsotaan mikä siellä alhaalla on tilanne ja kas olin täysin auki ja sain alkaa ponnistaa. Mulla oli itse asiassa ollut tarve jo jonkun aikaa, mutta en ollut tajunnut sitä kun koitin vaan sietää kipua. 9 minuutin ponnistusvaiheen päätteeksi klo 10 aikaan syntyi sitten meidän pikku possu, yllätysiso poika. :heart: Vauvan synnyttyä huomasin, että käteen tuntui, että vasen kylki oli puutunut, mutta oikealla oli täysi tunto. Siitä varmaan johtui, että toinenkaan epiduraali ei tuntunut auttavan, kun kipua oli koko ajan toisella puolella ja se oli niin kovaa, että ei huomannut vaikka kaikkialle ei sattunutkaan. Kätilö sanoi, että tulee kaksi tikkiä, mutta kun opiskelija ompeli, niin kursi vähän tiukempaan ja sain neljä tikkiä. Reilusti parempi tilanne siis esikoisen vajaan 20 tikin haavaan verrattuna. =) Nyt sitten ollaan oltu kotona ja tänään käytiin neuvolassa painokontrollissa ja hyvin on meillä syöty, paino jo lähes syntymäpainossa. :heart:
 
Höh, miksiköhän minun edellinen viestini ei näy :|

Nooo. laitetaan uutta;

Filuuri - Onnea vauhdikkaasta pojasta :heart:

Kuulostaa aivan mahtavalta tuo sinun synnytyksesi (vaikka se ei varmasti siltä tuntunutkaan :)) Kiitos että jaksoit siitä kirjoitella. Minkälainen se poika nyt sitten on?

äitivm70Minä en ole vielä tajunnutkaan että pyörät voi kaivaa esille. Tsemppiä vaan harjoitteluun. Meillä 5 v osaa jo ajaa ilman appareita ja olettaisin että tuo 3 vkin saisi ne pois kumpaha äiti tajuaisi vaan hakea ne pyörät varastosta ;)

piiuli82Voi että kun aika tosiaan lentää siivillä! Teilläkin jo noin iso tyttö! :heart: On varmasti ollut raskasta kun pikkuinen on joutunut niin kauan viettämään aikaa sairaalassa. Ihanaa että olette kotona ja kaikki näyttää jo hyvältä. Minulta on hieman jäänyt väliin mikä tyttösellä on ollut, vai onko niin ettet siitä halua täällä jutellakaan? Hauskaa muuten koska minun nikkini vauva palstalla oli Piiuli03 :)

Meillä psykan käynti meni ihan OK kai? Poika oli kaksisteen psykan kanssa 45 min tekemässä tehtäviä. Oli ihan reipas mennen tullen. Tänään onkin jo toinen aika, ja palaute on vasta parin viikon päästä.

Miten teillä on ollut noitten supistusten kanssa? Minulla oli myös kahdessa edellisessä suppareita, kivuttomia sellaisia. Mutta nyt ne ovat kivuliaita ja pahenevat rasituksessa ja kohtua koskettaessa. Siksikö vain että minulla on nyt takana yksi alatiesynnytys? Pitäisikö huolestua?

Mitenkähän E-V-Alla, Delfiksellä ja Floralla sujuu?

Terkuin P123 15 tasan
 
Jospa mäkin muutaman rivin saisin taas kirjoitettuu, Nuppu nukkuu ja pikkuneiti touhuu omia, vaunuttelee en uskaltanut lähtee tuon hiton karhun takia, äsken vielä radiossa siitä mainitsivat vaikka tuskin enää tuolla alueella on mut sit voipikin olla jo täällä :ashamed:

Filuuri ihana kuulla susta, mietinkin jo et miten teillä on mennyt, miten isoveli on suhtautunut et joko löytyy mustasukkaisuutta jne?
Synnytyksesi kyllä tosi nopea ;)

P123 onpas teillä taitavat pyöräilijät. Meidän naapurinpoika jo ekalla eikä vieläkään osaa ajaa pyörällä, samoin tyttö 6v ja vetelee appareilla epävarmalla menolla mut eipä nuo lapset opi jos kellään ei tunnu olevan aikaa ja kiinnostusta opettaa :/
Noista suppareista eli mulla mitä muistan niin näistä kahdesta raskauden puol välis alkaneet kipeät supparit nimenomaan rasituksessa, toivottavasti sulla helppaa :hug: Ota puheeks seuraavan kerran neuvolassa.

Kappas, en sit käynytkään päivittää meidän neuvolakuulumisa viime perjantaina eli Nuppu oli kasvanut tosi hyvin eli 3,718kg (synt.3,560) 50,5cm (47,5)
Meille on rantautunut nyt räkätauti, pikkuneidin nenä vuotaa kuin seula :ashamed: ja kröhii. Eilen oli selkeesti lämpöä. Tänään ei enää kuumetta et on taas oma ittensä eli sata lasis ja räkä poskella touhottaa ;)

Eilen sain sovittua ristiäisetkin ja kummitkin saatiin kysyttyy pyhänä eli Nuppumme saa nimen 2.5 :heart: Mies tykkäs kovasti tuosta ajankohdasta mutta kun oli pakko ottaa se mitä oli tarjolla kun pidetään seurakuntakodissa, meillä ahdasta ja vaikkei tule kuin kummit, siskon perhe sekä mummot niin meitä on melkein 20 henkee. Nyt pitäis alkaa miettii tarjottavat vaik alustavasti ollaan esikon kanssa niistä vähän puhuttikkin mut pitäis paperille alkaa rustaa ;) Anoppi sano het et voipi sit leipoo pikkuleipii eli lusikkaleipiä sekä pikkusydämmiä, niitä se on tehnyt ainakin kohta 21v mitä tuntenut sen, ite en jaksa sellaisia näpertää.

Mut jospa mä lähden nyt tekee ruokaa kun Nuppu tuntuu edelleen nukkuvan päikkäreitä ;)
Palaillaan :wave: Ävm70 ja Nuppu 3vko 1pv :heart:
 
Kiitos onnitteluista P123! =) Noista supisteluista, kuullostaa kyllä siltä, että sulla on tosi supistusherkkä kohtu jos kosketuskin saa suppareita aikaan. Mulla supisteli vaan rasituksessa ja sain aika pitkään rasittaakin ennen kuin muuttui kivuliaaksi. Varmaan kannattaisi kysellä neuvolassa onko tuo ihan ok. Toisilla kai on vaan herkkä kohtu?

Toivottavasti teillä on räkätauti jo mennyttä Ävm70? Ja toivottavasti ei tarttunut vauvaan. Me oltiin eilen ekalla ulkoilulla ja vauva kai sai kylmää tai liikaa katupölyä kun oli sellainen rahiseva yöllä. Aamulla kaivoin hänen nenästään ison räkäklimpin ja rohina hävisi. :| Mä olen kans miettinyt noita ristiäisiä, mutta just nyt tuntuu etten jaksaisi millään järjestää. :/ Pitää ottaa huomioon niin tuhannen monta asiaa kaikkien sukulaisten kanssa ja pitäisi saada pappi joka puhuisi sujuvasti muutakin kun suomea jotta kaikki sukulaiset olisi kärryillä ja pitäisi löytää kummit jotka kuuluu kirkkoon, paikka johon mahduttaisiin, tarjottavat jne jne. En jaksaisi. :(

Mies ei sitten pystynytkään jäämään isyyslomalle vielä, ehkä viikon kuluttua. Mun olo on ollut vähän ankea myös, jostain syystä verenpaine on yhtäkkiä noussut ja yläpaine on 140-150 vaikka miten olisin rauhassa ja alapaine taas vaihtelee 91-113 välillä. Päätä särkee ja on sellaine pöllö olo. Liitokset on myös kiusanneet ja välillä on ollut tosi hankala päästä liikkeelle, onneksi sitten kuitenkin vetreytyneet kun olen päässyt liikkumaan. Nyt jo parempi tänään, ei enää sellaista kipua ylös noustessa.

Vauva on kyllä aivan ihana. :heart: Vaativa verrattuna isoveljeensä, haluaa olla koko ajan sylissä ja syö enemmän kuin mitä mä pystyn tarjoamaan, joten imetys on taas tuottanut pettymyksen mulle, mutta imetän nyt sitten sen mitä pystyn. Harmittaa kyllä. :| Sylittely on tosin ihanaa. :heart: Vauva on rakenteellisesti tullut persjalkaisiin vanhempiinsa ja 53 senttiselle pojalle sopii jo jotkin 60/62 senttiset bodyt. Jäi iso osa pienimmistä 56cm bodyista käyttämättä. Onneksi en ollut ostanut yhtään uutta. Järjettömät lihakset pienellä pojalla vaikuttaisi myös olevan, nostaa jo päätään masulla olessa ja kannatteleekin pienen tovin. Mamman lihaskimppu. :heart: Isoveli on myös ottanut pienen hyvin vastaan, vielä ei ole merkkejä mustasukkaisuudesta. Tuo vauvalle pehmolelua jotta pieni voi leikkiä ja puhuu "omasta vauvastaan". :heart: Mies tekee kyllä koko ajan töitä jotta toinen tuntisi itsensä yhä huomion keskipisteeksi ja mäkin yritään lukea ja halia ja huomioida niin kuin ennenkin minkä vauvalta ennätän.

Miten sulla Ävm70 ystävät piti yhteyttä Nupun syntymän jälkeen? Olitko itse niihin yhteydessä muutoin kuin ilmoittaaksesi syntymästä, vai soitteliko/viestikö ne sulle muuta kuin onnitellakseen? Mä kuullostan nyt varmasti tosi säälittävältä, mutta olen vähän pettynyt mun kavereihin kun en ole kun ihan muutamasta kuullut sen jälkeen kun lähettivät onnitteluviestin. Ei jotenkin huvita soitella ja kysellä kiinnostaisiko niitä tulla katsomaan meidän uutta perheenjäsentä, olisin toivonut, että se olisi mennyt toisinpäin. :/ Olenko hirveän pikkumainen ja mun pitäisi vaan soitella ja pyytää niitä kylään vai saanko olla vähän pahoillani ja miettiä onko mulla oikeita ystäviä niiden muutamien lisäksi ollenkaan? :headwall: Eihän tässä tosin olla oltu kotona kuin vasta viikko, ehkä ihmiset ajattelee, että pitää antaa aikaa? Mielialat heittää jonkun verran, joten tämä on oikea kysymys kun näen etten välttämättä anna kaikille asioille ihan oikeita suhteita juuri nyt.

Mun mies on muuten niin kiltti, toi mulle tänään uuden puhelimen. :heart: Ihan perus halpa puhelin, mutta niin kivaa kun toinen oli ajatellut mun huonosti toimivaa puhelinta ja että ilahduttaa uudella. Mulle tuli niin hyvä mieli. :heart: :heart:

Filuuri ja hra Sinappi 1 vko 2pv
 
Huomenta!
Ihana kuulla Filuuri susta, mä joka päivä käyn täällä katsomassa et onko kúkaan kirjoitellut, tuli silloin loppuraskaudessa sellainen tapa ja kaipa tää on mun päivän yksi henkirei'istä et haluaa tietää et mitä muille kuuluu :ashamed:

Meillä on räkis jo hieman talttunut, Nuppu kyllä aivastelee ja aamulla tuhisi just varmaan samal taval kuin teidän poitsu Filuuri niin sain sit niistäjällä hirmu räkänökön sen nenusta imettyy niin sit helppas ;) Ekaa kertaa et pitääne seurailla.
Eilen oltiin perhekerhossa, vaunuilla mentiin kaupunkiin (7km/suunta) kun ensin oli ihan kiva ilma mut takasisin iltapäivällä kun tultiin niin tihutti vettä ja tietty mä jätin ton sadesuojan kotiin kun en aatellut sitä tarvitsevani :/ Kotimatkalla neitikin nukahti, oli raskasta työntää vaunuja kun pimu tuntu siinä istuimessa milloin millekkin puolelle retkahtavan mun onneks sit valutti itsensä alaspäin et röhnötti siinä. Kotiin kun tultiin niin nukku vielä 2h päikkärit et ei edes herännyt kun sen nostin rattaisiin költsii ;) Tietty Nuppu sit heräs heti kun päästiin kotiin, itkeskeli se jo viimeisellä kahdella kilometrillä hiukan mut torkahti sit uudestaan.
Tietty meillähän meni sit tuossa reissussa aikaa kun aamulla lähettiin hiukka ennen yheksää ja sit käytiin viel kaupas hakee jotain pientä mitä puuttui jääkaapist niin oltiin kotona vasta hiukka yli 2 iltapäiväl niin aloin tekee ruokaa ja syötin Nuppua niin mies tuli 4 aikaan kotiin ja kyseli tai mä otin sen valituksena et kun takassa ei ollut ollut mulla siihen mennessä vielä tulta et koska sen kerkee siinä pitämään kun sen mielestä oli hiukan viileetä jne. :ashamed: Laitoin sit kiukuissani siinä sit tulen ja annoin Nupun miehelle, Nuppu sit hermostu kun mies yritti samal lukee lehtee niin sanoinkin siitä sit et lehti taas tärkeempi kuin Nuppu ja nappasin Nupun pois siltä. Jotenkin sitä taas vetää pienistäkin asioista herneet ja kun tuntuu ettei oikeesti saa päivisin mitään aikaiseksi :ashamed: Kyl mä sit ehdinkin sen tulen pitämään ennenkuin sit lähdin taas illalla 4H-kokoukseen Nupun kanssa kun pikkuneiti jäi isosiskonsa kanssa kotiin kattoo pikkukakkosta ym. Saatiinkin sieltä Nupun kanssa Hello Kitty-vauvakirja :heart: siis aivan ihana, en ollut edes törmännyt vielä missään et niitäkin on ja meillä ei vielä edes ole vauvakirjaa niin oli oikein ihana lahja :)

Tosi hyvä Filuuri ettei teillä ole mustasukkaisuutta ainakaan vielä ja toivotaan ettei tulekkaan. Ei kyllä meilläkään toistaiseksi mut kyllä silti saa olla tarkkana kun eilenaamuna en ollut ite näkemässä kun hain pimuille vaatteita niin pikkuneiti yritti nostaa Nuppua sitteristä kun kuulin et esikko sano pimulle ettei nostele jne. :ashamed: Samoin saan kyllä katella tarkalla silmällä niitä silittelyitä ja pusuja ettei liian kovaa kun tuntuu et häärii vähän välii vauvan ympärillä.

:hug: Filuuri kyllä se näin vaan on et jos itse ei pidä yhteyttä kavereihin niin kyllä täällä torpassa aika unohdettu on :ashamed: Mä en ole kuullut mun yhdestä työkaverista kohta 3vkoon mitään joka hoiti pikkuneitiä :ashamed: ja sentään aikaisemmin oltiin tiiviistikkin yhteyksissä :ashamed: harkitsin jopa häntä pyytäväni kummikski mut enpä pyytänyt et mieheni ehdotuksesta valittiin kohta 18v tunnettu ystäväni jonka kanssa tutustuttiin sairaalasssa kun sain esikkoni ja tämä oli oikein otettu tästä bestistä ;) Mulle ei itselläni edes käynyt mielessä :ashamed: et joskus sillä miehelläkin tuolla pääkopas jotain pyörii :) NS. pikkuneidin "mummu" kyllä pitää yhteyttä ja ollaan nähtykkin parikin kertaa. Tässä saa tosiaan miettiä et kuka oikeesti on se ystävä ja kuka ei :ashamed: Mulle on ns. "pelastus" et käydään täs kyläpuistos et saapi aikuisten seuraa ja jutella vauvajuttuja ja muuta ;)

Meidän Nuppu teki nukkumisennätyksen viimeyönä ja sitä edellisenä ;) Pikkanen veti 7,5h unoset kumpaisenakin yönä putkeen, arvatkaapas et olinko ihmeissäni =) Sainpahan hieman tasattua univelkaa ;) Mut jotenkin se saa myllerrettyy itteensä tuol sängys kun taaskin aamulla se oli melkeen siel sängyn pääs kun mulla harso pään alla jos puklaa ja laitan sen masulleen nykyisin nukkuu et jos masupuruja niin auttaa niin sit masun kohta tahi jalat on siinä harsolla :eek: mä en käsitä.

Nyt kutsu käy, palaillaan :wave:
Nuppu 3vko 4pv :heart:
 
Huh millasia lenkkejä sä teet Ävm70! :eek: Olet varmaan pelkkää luuta ja nahkaa kun kävelet noin paljon imetyksen lisäksi? Mä yritin tänään pienelle kävelylle vauvan kanssa, mutta ei päästy kun kulman taakse ja jo oli vauvalla taas huutava nälkä. Käsittämättömiä määriä hän syö. Ja vastaavasti kakkaa. =) Me kutsutaan vauvaa hra Sinapiksi kun jo ensimmäisen 12 tunnin aikana synnytyksestä oli pieni poika täräyttänyt neljät latingit. Ekat tuli jo mun masulle pienen ollessa siinä syntymän jälkeen. :p No, ei enempää eritepuheita. ;)

Teillä on sitten samanlainen salaa taitava vauva kun meillä kun ryömii sängyssä. =) Mä epäilen, että Sinappi salaa kävelee ja tekee asiaoita kun me nukutaan. Yksi aamu hänellä oli tutti suusssa ja mies sanoi ettei ole sitä antanut eikä mulla ollut mitään mielikuvaa myöskään. Päättelin sitten, että Sinappi on kävellyt keittiöön yöllä ja hakenut sen itse. :LOL:

Tuo on ihan totta, että vaikkei mustasukkaisuutta vielä olekaan, niin tarkkana saa olla noiden isompien hellyydenosotusten ym kanssa. Meillä esikoinen tänään halusi pukea vauvalle hatun ja oli laittamassa sitä tämän päähän kun ennätin paikalle. Meillä on vauvan sängyssä pyörät ja tapaankin ottaa sängyn siihen huoneeseen mukaan jossa olen pidemmän aikaa just välttääkseni yllätykset.

Me käytiin tänään Naistenklinikalla tutkituttamassa vauvan kuulo. Sitä ei voitu tutkia sairaalassa ollessa kun korva oli vielä niin täynnä verta ja lapsivettä ettei herkkä laite antanut tulosta. Vaikken ajatellutkaan, että kuulossa olisi mitään vikaa, niin kiva kuitenkin, että se meni ihan rutiinilla ja kaikki tosiaan oli ok. =)

Huomenna menen kuskaamaan mun äitiä johonkin tietokonekauppaan. Äiti luulee hakevansa jotain osaa mun veljen koneeseen, mutta mun veli on tilannut äidille yllätykseksi uuden koneen kun vanha ei enää toimi. Äiti sanoi menevänsä pyörällä, mutta mä väitin sille, että mulla on siellä kans asioita ettei tartte tuoda uutta konetta kotiin pyörän tarakalla. =)

Filuuri ja Sinappi valmiina nukkumaan
 
Heipsan!
Hienoa Filuuri että teidän Herra Sinapin kuulo oli kunnossa :heart: Joo, kyllä täälläkin sai pestä ne ensimmäiset sinapit synnytyksen jälkeen mahasta veks :ashamed: mut sen jälkeen sit panttaskin, en uskaltanut sanoo kotiinlähtöpäivänä ettei Nuppu ollut kakannut pariin päivään vaan totesin et joo, kyllä masu toimii kun aattelin et meille käy sit niin et meidän kotiinlähtö evätään kuten pikkuneidin kohdalla pissaamattomuudesta mut kotiin kun päästiin niin johan sitä tavaraa oli ettei vaippakaan pitänyt et saipi koko pesun pitää kun kainaloita myöden Nuppu sit veti sitä :)

Teillähän on hauska ylläri äidille, ainakin ikimuistoinen ;)
Onpas teidän Herra Sinappi jo etevä ;) Meillä ei ole tuttia olemassa niin ei onneks tarvii vielä osata kävellä sitä hakee :LOL:

:ashamed: vaikka mä lenkkeilen vaunujen kanssa, välillä vähän pidempääkin matkaa niin ei mun paino tunnu putoovan :ashamed: mä vastaavasti sit syön :ashamed: vielä on 10kg jäljellä ja mahakin pömpöttää kuin alkuraskaudessa / makkarat pursuaa et mua itteeni tää häiritsee :ashamed: Vaatehyllyllä ei ole kuin parit isommat farkut mitkä vasta mahtuu jalkaan nipin napin :x Pakko ottaa itteensä niskasta kiinni ja tarkkailla syömistä, lisättävä kasviksii entisestään jne.
Anteeks, mulla ollut eilenkin taas niin masis päivä, tuntu et ihan mikä tahansa asia itketti ja mikään ei huvittanut. Eilenaamun kyläreissukin meni perseelleen kun oltiin leikkimäsäs mis samanikäinen poika kuin pikkuneiti niin eka tunti oli ok, mut sit alko taas se et otettiin kaikki lelut mihin neiti koski kädestä, tönimistä vaikka oli arestissa välillä niin jatkui kun pääsi pois, johan oli sit poitsun äitikin siinä vaihees niin hiilenä et oli parempi lähtee kotiin kun leikit ei sujuneet :ashamed: Näinkö sit poitsu reagoi mustasukkaisuutta kun äippä piti meidän Nuppua välillä sylissä, aikaisemminkin on ollut sitä et huudetaan oman lelun perään mut ei sentään tallaista :ashamed:
Musta tuntuu et meidän makkarissakin on jokin muuri meidän sängyssä :/ en mä seksiä kaipaa mut ihan pelkkä pusukin oisi jo paljon et tietää et toinen välittää. Kun mies tulee töistä niin ekat kysymykset kuuluu et onks kukaan ottanut yhteyttä ja sen jälkeen mitäs muuta GRrrrr...... siinä siis päivän tärkeimmät, sit alkaa selvittää kuinka pitää mennä tekee polttopuita....
Sit mä olen joutunut tänäaamuna viedään meidän kakkosen linja-autolle 5 jälkeen kun lähtivät Nakkilaan salibändy-pelireissulle ja tiettyhän Nuppu heräs sitä ennen kun reagoi et nousin :ashamed: ei muuta kuin mukaan kun en voinut sitä kotiinkaan jättää, mies oli illalla ottanut olutta niin nukku vaan :ashamed: eikös neiti laita puol 6 viestii et linkku hajos, saavat uuden mutta ÄIPPÄ EI OLLUT SIT ANTANUT YHTÄÄN RAHAA :eek: et menevät sit syömään kun tulevat takas :ashamed: mulla kävi mieles et annan mut lähteissä auton lasit oli raapattava ja ajatus sit karkas mut eipä neitikään ite pyytänyt kun kerrankin mulla oli lompakossa käteistä :headwall: hitsi, kaikki pitäis jaksaa muistaa ja huolehtia :headwall: On niil onneks siel maksettu ruoka jo valmiina mut sekin vaan päiväl, eväät oli sit mitä oli kun ei kuulemma oikein jaksanut tehdä eli myslipatukkaa, pari omanaa ja jugurttia, leivästä selitti mut ei ainakaan päällisiä mut eiköhän valmentaja lainaa sen verran et saapi illalla jotain syödäkseen kun tietää et saapi rahan varmuudella takas ;)
Pikkuneiti heräs tietty tuos puol 6 niin sit alko kattoo Ti-Ti Nallea niin pääsin torkkumaan hetkeks mut ois tääkin aamu voinut paremmin alkaa :/

Aamulla kun torkuin niin neiti käytti omaa imuriaan ja tuli sit repii multa peittoo, totes et täällä tosi roskasta et hän joutuu imuroimaan :D Kaipa se äipän pitäis tänään sit käyttää omaansa kun osa matoista pakko vaihtaakkin kun meillä on alkanut käymään ihme vahinkoja :eek: pissat tulee joko housuun tahi sit lattialla maton päälle, eilen olkkarin matolle, tänäaamuna meni laittaa sitä dvd-tä pyörimään niin sit taas pissat tuli matolle, pelkälle lattialle, pari päivää sitten tuli jopa kakatkin pikkareihin kun oli ulkona :/ ei edes puhunut mitään kun esikko oli sen kans pyöräilyä harjoittelemassa ja samassa kun meinasi kaatua oli kuulunut kamala turaus, esikko laitto pelkän pierun piikkiin ekaks mut sit kun tulivat sisään niin esikko alko sanoo pikkuneidille et kun haiset ihan kakalle et ei kai vaan niin toinen on et ei ole ja oltiin vielä lähdössä et mä oisin vaihtanut neitille vaan paidan niin kun kysyin sit neitiltä niin sit kirkkaalla äänellä vastaus oli et joo, on mulla kakat housuissa :ashamed: Toivottavasti tää oisi vaan nopeesti ohimenevä huomiota tms. vauvasta johtuva juttu. Nyt siis saanut alkaa kyselee kun jossain ollaan et onko pissahätä et pitäiskö käydä varuilta jne.

Mut ulkona ihana aurinkoinen ilma, nyt saatava näille päälle ja mentävä sinne B)
Anteeks taas avautuminen :ashamed:
Palaillaan :wave: Ävm70 ja Nuppu 3vko 5pv :heart:
 
Huoh :ashamed: siis täällä ihan kamala aamupäivä takana :ashamed: Meidän 2,5v järjestänyt taas sellaset shown ettei tosiaankaan :ashamed: Aamuyöllä 3 aikaan alko, heräs eikä suostunut tulee meidän väliin eikä menee takas omaankaan vaan potki että huuti meidän välis, vauvakin tietty heräs mut olihan sekin kyllä nukkunut jo reilun 5h et ihan hyvä aika herätä syömään, vauva kun oli syönyt niin piti mennä alakertaan kattoo mitä tää pikkuneiti touhus, samalla huomasin et pesukone vilkutti ja esikko tarvi ne kokkitakit aamulla pestynä, ei muuta kuin kato nukkasiivilä, samassa soi puhelin niin mä aloin panikoimaan et kellä nyt hätä, mitä kamalaa tapahtunut mut olikin mies joka soittaa mulle alas et vauva itkee ja samalla tajusin ettei se pikkuneiti olekkaan siin tuolis et missä hitsis se on, etin saunan ja joka paikan ja mies tulee alas kans kun mua ei kuulu het ylös niin neiti makaa olkkarin lattialla osoittaen mieltään, mies tietty kireenä kuin viulunkieli et oonko niin saakelin sokee etten yhtä lasta nää eli jätin neitin siihen et saan vauvan rauhotettuu niin olikin sit nukahtanut ettei sillä ollutkaan mitään hätää, sit menin kattoo neitii niin oli tulossa jo ylös mut päättikin toisin kun näki mut :ashamed: No, mä lähin ylös takas niin sit tuli huutaa, raivoo mua alas niin tempasin sit peiton ja menin alakerran sohvalle johon neitikin hetken pääst tuli ja nukahti. Siitä sen 4-6 nukuttiin kunnes mies tuli alas.
Tänään isot likat meni jo omin avuin ja meidän piti lähtee kauppaan, ei sit yhtäkkii halunnutkaan lähtee kunnes sain puettuu Nupun ja itseni, vein autoon ja sanoin et jalkapallo on auton alla et menee rikki jos ei tule mukaan, niin kummasti ulkovaatteet saipi päälle ja oli taas kuin enkeli, kaupassakin kaikki oli ensin tosi hyvin kunne pikkukärryt kaatu ja ennenkuin itse ehdin paikalle joku mamma nosti ne ja siitähän neitin hepuli alko, sit mentiin kaupas peräkanaa, sit alko huuto, itku raivo kun yritti päästä sielt karkaa. minä kannoin kainalossa huutavaa lasta, yritin työntää ostoskärryjä ja kassan luona seisitiin 10min kaikkien pällisteltävänä ja eikä asiaa auttanut kun ihmiset yrittää tätä tulla leputtelee, sehän vaan pahenee :ashamed: Neiti yritti lyödä, repii, karata eli sit kun homma ei mitenkään edennyt niin neiti oli kainalossa ja yritin saada tavarat hihnalle, siihen kassallle ei sit uskaltanutkaan enää mun jälkeen kuin 1 mies niin myyjä pakkas mun kamoja, samoin tuli myymälähoitaja joka sit lopulta toi vielä ystävällisesti tavarat mulle autoon ja takakonttiin. Lohdutti mua et tietää tasantarkkaan et kun siskon tyttö samanlainen et huuto ei tule loppumaan ennenkuin nukahtaa ja kassakin lohdutti ettei ole ainoa tapaus et näitä näkee päivittäin. Myymälähoitaja toivotteli vielä mulle pitkää pinnaa tähän päivään eli ihanaa et ymmärtäväisiäkin ihmisiä löytyy eikä vaan hiton pällistelijöitä :/ Mulla oli lisäks mun äitin kauppatavarat et tosiaan oisin ollut ihan pulassa ilman auttavaa prisman henkilökuntaa ;) Menihn siinä neitillä 45min raivotessa kun vein sit äitin kamat sen jääkaappiin kun neiti huusi viel autos mut sit kun kävin hakee kasteservetit niin halus jo mukaan ja taas oltiin kuin enkeli, ihan kuin ei mitään kohtausta oisi ollutkaan. Onneksi Nuppu nukkui kiltisti eikä reagoinut :heart:
Toivottavasti tämä loppupäivä sujuisi edes paremmin.............
Ävm70 ja Nuppu 4vkoa :heart:
 
Oi voi Ävm70 sulla on ollut ihan hirveä aamupäivä! Ja aamuyö. :( Toivottavasti on edes kirkastunut sen jälkeen? Olipa kivoja työntekijöitä edes siellä kaupassa, ton olis vilä kruunannut joku törppö kassa. Sitkeä on muuten teidän neiti kun jaksaa noin pitkiä aikoja riehua laantumatta.

Tuosta mitä aiemmin olit kirjoittanut, niin hyvä kun avaudut, turha itsekseen vaan kerätä pahaa mieltä. :hug: Ja senkin puolesta, että mä en tunne itseäni niin friikiksi kun en ole jo alotuspainossa ja tasaisen onnellinen kaikesta ja muista kaikkea vaan olen vähän hajamielinen, koko kroppa on yhtä isoa makkaraa ja mielialat menee vuoristoradalla. :/

Meilläkin on muuten tuollaista potalla käymättömyyttä. Poika on ruvennut haluamaan vaippaa päälle ja kaksi kertaa kun sitä ei ole ollut on sattunut niin, että on lähtenyt vähän liian myöhään potalle ja pieni liraus on ehtinyt tulla lattialle. On varmaan joku vauvailu oire, toivottavasti ei kestä kovin pitkään.

Nyt mua taas kutsutaan. Yritän joka päivä tulla kirjoittamaan kun tää on vähän tällainen henkireikä, mutta eipä ole suurta menestystä. Lehteäkään en ehdi nykyään lukea ja ihmettelen vaan mihin kaikki aika katoaa????

Filuuri ja Sinappi huomenna 2 vkoa
 
No niin, pitäisiköhän tässä taas tuntea huonoa omaatuntoa kun jätän lapsen yksin lääkäriin vaikka kysymyksessä onkin jo 15v, lokakuussa 16 :/ jotenkin tuntui et sain siihen malliin muutamalta äidiltä katseet jotka suht samanikäisten kanssa siellä tk.ssa istuivat......
Meidän kakkonen soitti illalla kun säbäharkat loppuneet et se kaatu käden päälle ja sormet ei mee oikees kädes koukkuun, sanoin et menee tk.hon et iskä hakee sit sielt omien harkkojen jälkeen, no sit ne sormet ehtikin niin turvota et ei saanut enää vanhaa luokkasormusta veks vaan tk.sta passittivat isin ajamaan sairaalan ensiavun kautta jossa sahasivat sen sormuksen poikki. Aamulla oli rönkken jonne vein neitin näiden pienten kanssa ja rönkken hoitaja käski ilmoittautuu päivystykseen et lekuri kattoo kuvat. No, päivystyksessä sanottiin nyt aamulla et on pitkä jono et ei osaa sanoo kauanko menee mut jääkää oottaa niin siinävaihees mä totesin meidän kakkoselle et jos tarviit mua niin soita, vartti niin olen paikalla et mun on ihan turha jäädä tänne istuu ja oottaa kun vähintään tunti menee, menihän neitillä 1,5h vuoroaan odotellessa. Ei sormissa ole kuin venähdys, onneks kun illalla vielä lekuri ollut et kun ei tiedä ilman kuvausta et jos vaikka jokin jänne poikki tms. Aamulla sormet aikasta siniset ja turvoksissa eli nyt ei auta kuin oottaa et turvotus laskee ja paranevat. Mitä tästä opimme, urheileminen on vaarallista ;)

Torstaina onkin jo 1kk neuvola eli tosiaan kuten Filuurikin kirjoitti et minne tää aika katoaa :eek: Palaillaan :wave:
 
No kylläpäs teillä sattuu ja tapahtuu Ävm70! Onneksi ei ollut luita tai jänteitä poikki. :hug: Ja ei mun mielestä tarvitse tuntea huonoa omatuntoa, että et jäänyt kahden pienen kanssa sinne istumaan. Jos sulla ei olisi ollut niitä ja olisit vaikka vaan halunnut kahville sillä aikaa kun lapsi odottaa lääkärille pääsyä, niin sit olis toinen juttu. Nyt kahden pienen kanssa joista isommalla ei ole mahdotonta kärsivällisyyttä niin ne muut odottaneet saisi olla suorastaan kiitollisia, että et jäänyt sinne turvaksi. ;) Olisiko sun kakkonen halunnut, että jäät ja tunsiko tarvitsevansa sua? No, onneksi kaikki päättyi hyvin ja käsikin siitä varmaan kuntoutuu ajan kanssa kun mitään ei ole poikki. :hug:
 
Tuli mieleen, että onpa teillä useasti neuvola. Eikö teillä ole ollut kotikäynti ja jo ainakin yksi käynti muuten neuvolassa? Meillä oli vaan pikainen painokontrolli neuvolassa, ei puhettakaan kotikäynnistä ja ens viikolla kun Sinappi on 3vkoa on meillä eka neuvola-aika. :eek: Ehkä meidän th sai tarpeekseen musta odotusaikana.
 
Filuuri Kiitos ;) Ei meidän neiti mua sinne lekuriin kaivannut, sille oli ihan OK et lähdin ;) Kyllähän tuossa iässä pystyy jo itsenäisesti asiansa hoitamaan ja oli kuitenkin mahdollisuus soittaa mut paikalle jos oisi ollut tarvista sit jatkotoimenpiteisiin ja tottahan oisin mennytkin sitten. Oisin mä jäänyt jos vaik oisi ollut seuraavana jo menossa jne. Tuntu vaan ne katseet mitkä muhun luotiin kun sanoin lähteväni vaik kuinka sanoinkin et soittaa, jos tarvetta sekä perustelin lähtöni niiden muiden kuullen mut me kun ollaan kaikki niin erilaisia, onneks ;)

Neuvolasta Nuppu oli tasan viikon kun terkka kävi kotona, sit 2,5vkon iässä oli se painokontrolli ja navan laapistus neuvolassa mut samalla kertaa katsoi kuitenkin pituuden ja päämitan ja sit huomenna onkin se 1kk neuvola ;) Meistä tunnutaan pitävän enemmän huolta mut sithän se meneekin sen kerran kk. neuvola :)
Kotikäynnillä terkka punnas ja muutenki tutkaili vauvan, katto sen kävelytrefleksit ym. et en tosiaan käsitä teidän terkan toimintaa :eek:

Tänään yritin käydä kirpparilla mutta Nuppu halus evästä, siel onneks sohva asiakkaille mis voi istuskella et pystyin siin sit imettää mut samaan aikaan pikkuneidillä taas joku kiukku ja makoili lattioilla tai kulki ihan omia reittejä siellä :/ Ehdin mä napata pari kevät/kesähaalaria pikkuneidille, pari paitaa, toppia, parit trikookaprit ja Nupulle yhden bodyn niin 6,40? eli kalleimmat oli ne haalarit eli 2,5? ja 1? ja nuo paidat oli 40snt, samoin kaprit et oisi ehkä voinut lisääkin löytyä jos nää lapsukaiset oisivat vaan jaksaneet olla ;)

Pitäsikö meidän siirtyä tuonne vauvapuolelle ;)
Nyt taas mentävä, päivän hengäsdystauko ohi......
 
Heippa taas pikästä aikaa :)

Tsemppiä molemmille ristiäisten järjestelyihin. Ymmärrän Filuuri täysin ettei oikein tunnu jaksavan, eihän niillä vielä mikään kiire olekaan. Minunkin tekisi mieli tällä kertaa äitivm70 järjestää muitten tiloissa ja eväätkin valmiiksi tilattuina. Jotenkin vaan en haluaisi että pappi jää pyörii kahvitteluille. Kummassakaan edellisessä en ole kutsunut pappia kahville :ashamed: ja kahvittelut on pidetty ihan kotona, vaikka tiukkaa on tehnytkin.

Tsemppiä Filuuri myös liitoskipuihin. Itselläni oli aivan järjettömän pahat kivut pojan synnytyksen jälkeen, kahteen ekaan päivään en voinut liikahtaakaan ilman järjetöntä kipua ja huutamista. Kolmen kuukauden kohdilla ne olivat jo lähes poissa. Jos haluat, voit sitoa vyön tai liinan housujen tms. päälle lantion ympärille tiukasti. Siihen "lonkkaluiden" (suoliluunharjanteiden) alle.

Niistä kavereista vielä sen verran että uskoisin kavereidesi vielä ajattelevan että haluatte kotiutua rauhassa. Useimmat äidit taitavat marista siitä kun porukkaa lappaa ovesta sisään ja ulos. Voit ihan hyvin kutsua porukkaa kylään, vaikka ymmärrän kyllä varsin hyvin ajatuksesi siitä että sen pitäisi olla heidän tehtävä.

Hormoonitkin herkistävät, muistan kun esikoisen ollessa 3 vrk vanha itkin silmät päästä kun mietin että se on jo 3 päivää enkä enään ikinä saa kokea niitä uudelleen, miten ikinä voin muistaa jokaisen tuhinan, tuoksun ja katseen tarkasti koko loppu elämäni ajan :heart: Eli tsemppiä niiden hormoneiden kanssa :hug: Mahtava työnimi muuten teidän pojalla :LOL:

äitivedät kyllä hillittömiä lenkkejä! :eek: Muistathan kuitenkin olla tarkkana kun liika rasitus saattaa kuitenkin vaikuttaa maidon tuloon. Mulla nuo 10 kiloa oli vielä varmaan 5 kk synnytyksestä, mutta kyllä ne sitten hävisi ajan mittaan. Anna nyt hieman armoa itsellesi ja upealle vartalollesi joka on tehnyt juuri mielettömän urotyön :flower: :heart: Tsemppiä muutenkin sinne hulabaloon keskelle :hug:

ja hei siirtykää ihmeessä vauva puolelle jos siltä tuntuu. Minä kuitenkin kirjoittelen sen verta harvemmin, että pystyn vallan mainiosta aina pomsahtamaan sillekin puolelle:)

Mistäs päin te muuten olittekaan kotoisin? Minä olen Hesasta. äitivm70 taisi olla Lohjalta? Piiuli ja Filuuri? Oletteko muuten kuulleet Delfiksestä ja muista? Kirjoitteleekohan ne FBn puolella?

Meillä raskaus - luojan kiitos - vielä etenee. Välillä tulee veristä tuhrua, mutta ei sellaista holausta enään ole tullut. Välillä tosiaan supistelee, mutta kävin lääkärissä tutkituttamassa asian ja näyttää siltä että kaikki olisi hyvin; uusia hematoomia ei ole ja kohdunsuukin on hyvin kiinni. Meidän "tytöllä" vain näyttäisi olevan melkoisen paksut häppärit, joten saa nähdä ;)

Poika sai edellisen psykan käynnillä hieman palautetta; fiksu , tietäväinen, reipas ja puhelias poika. Selkeä keskittymishäiriö kuitenkin, myös aistiyliherkkyyttä, sekä mahdollisesti ruumiinhahmotus (? tms) häiriö. Joka tapauksessa tulee saamaan toimintaterapiaan lähetteen. Kysyin vielä että miten minun kannattaisi toimia kun jään syksyllä kotiin vauvan kanssa ja joudun luopumaan tuosta tarhapaikasta (3-vuoro tarha). Hänen mielestään en missään nimessä saa ottaa poikaa kotiin, vaan joka päivä 8-4 hoitoa :eek: (Ovat tällä hetkellä puolikkaana). Sanoin että haluaisin pitää enemmän kotona, mutta hänen mielestään pitää pitää säännöllisesti päiväkodissa, mutta mahdollisesti lyhempää päivää sitten. Nyt näyttää siltä että pidän pojan saman ajan hoidossa kun tyttö on eskarissa; joka päivä 9-13. Ehkä pihistän vielä perjanatain kotipäiväksi molemmille :p ..No mutta kuin ne on mun rakkaita ja tämä on viimeinen vuosi kun olemme "vapaita" ilman esikon koulua :heart:

Terkuin P123 16+2
 
Heipsan!

Ihana lukea P123 kuulumisiasi :) Upeestihan pojalla on mennyt psykologin käynti ja tuo toimintaterapia kuulostaa hyvältä :hug:
Meidän kakkonen pääsi toimintaterapian juttuihin vasta isona eli 8luokalla ja siitä oli ihan älyttömästi apua sen lukihäiriöön :)
Kiitos :hug: Jospa tän viikonlopun aikana saisi jo jotain etsittyä ja laitettua valmiiksi ristiäisiä varten, ainakin lakanat katottava pöytiä varten. Kiitos, yritänhän mä muistaa olla liikaa rasittamatta mutta mulle nuo pitkät lenkit on ns. henkireikä kun kotona vallitsee vähän väliä kaaos, vauva on tissi tahi sylimaakari niin ei saa käsiään irrotettuu et saisi siivoiltua ym. niin lenkillä tää kaaos ja tekemättömät työt unohtuu ja saa hiukan puhtia ja taas jaksaa katella tahi taistella näiden lapsukaisten kans, pikkuneiti nyt saanutkin viimepäivinä tiuhaan noita kiukkukohtauksia, alkaa kärsivällisyys olla todella koetuksella :ashamed:
En ole Lohjalta vaan Hausjärveltä, ihan Riihimäen rajamailla ;) Delfis näyttää kirjoittelevan FB.ssa (itse käyn siel satunnaisesti) Floran kirjoituksia ja kuulumisia bongaa välillä vauvapuolelta Porvoon otsikon alta, E-V-A onkin sit kadonnut kokonaan :ashamed:

Oltiin Nupun 1kk neuvolassa. Meillä oli kasvettu jälleen kovasti kahdessa viikossa ;) Painoa oli 3,960 (3,718) pituus 53cm (50,5) ja nyt meillä nukuttu kunnon yöunia, viimeyönäkin Nupppu veteli 8,5h putkeen ja edellisyöt 7,5h =) Kyllä tän mamman kelpaa sen puolesta et ei pitäis rutista tästä päivällä tissillä roikkumisesta :ashamed:
Kun tultiin kotiin niin eikös molemmat pimut nukahtaneet, laitoin isomman rattaisiin ja Nupun vaunuihin. Sain sit levitettyy viimeyön peseytyneet pyykitkin pihalle ja sit kun aattelin et juon kaffeen niin eikös Nuppu jo sit herännyt, tissitteli hiukan aikaa ja taas nukkuu täs sylis. Kohta ollaan lähös vaunuttelee kun kakkonen pääsee yhdeltä koulust ja lupas kävellä kun aamulla jouduin heittämään sen kun tuo pyörällä ajo ei vielä oikein onnistu kun ei saa sormiaan kokonaan koukkuun, turvotus ei ole vielä täysin laskenut mt parempaan suuntaan mennään ;)
Mulla oli sit samal itelläkin se neuvola, hemppa oli noussu ihan hyvin et 136, verenpainekkin oli jo tasaantunut normi tasolle 122/81 kun mulla oli raskauden ihan alussa jo 134/86
Sit kun terkka taas puhu siit ehkäsyst et ollaanko mietitty, oisko tarkoitus pidempiaikaseen ( kun jo sen kotikäynnillä puhuttiin et tää on meidän viimeinen vauva ) tahi jne.sano et sterilisaatioon on kuitenkin jonoa ja on todellakin sit niin lopullista niin enks mä alkanut itkee, väkisin vaan vedet valu silmistä vaik kuinka yritin olla :ashamed: Päädyttiin et kun mulla lekuri 12.5 et kirjoittaa sit reseptin et aloittelen niil pillereil ja sit kattoo vaik puolenvuoden pääst sitä kierukkaa tai mitkä on sit aatokset :ashamed:

Nyt mentävä, tulen jatkamaan myöhemmin :wave:

Nyt on lenkki takana, poikettiin samal kirpparille kun tultiin takasinpäin, saldona 4 sukkikset, 2paitaa ja yhdet housut yht. 1,90? =) Ei vain oikein uskaltanut kauaa kierrellä kun koira oli mukana ja siel pihal kiinni tolpas kun en ole aikaisemmin sitä tuolla tavalla jättänyt, leikkipuistossa kun on niin sillä on näköyhteys niin pelkäsin et voipi purra hihnan poikki ja jäädä auton alle.

Niin, turhaan mä vouhkaan mun painosta :ashamed: onhan se kuitenkin 7kg tippunut kun aloin kattoo mun ihan viimeistä painoani neuvolakortista ja tottahan se on et pikkuhiljaa sit tippuu sinne mistä lähdettykkin. Ainahan mulla on ollut makkarat tahi kauniimmin sanottuna pelastusrengas tuos vyötäröllä, mihin se nyt voisi siitä lähtee yhtäkkii ;)

Eilen illalla aateltiin miehen kanssa kun Nuppu oli niin lämmin et sillä on varmaan kuumetta ja nyt kun käytiin neuvolassa niin oli taas yhtä lämmin niin sanoinkin sit ääneen et ei kai tällä vaan ole kuumetta kun tuntuu niin lämpimältä :ashamed: Terkka olikin et sä oot vaan topannut tän tytön sen verran reilusti et siks on niin lämmin :ashamed: samoin illallakin meillä oli takassa tuli et siks sit tuntu niin kuumalta ja isänsä kainalossa vielä :ashamed: ei siis uskois et meillä neljäs lapsukainen ja pähkäillään tämmöisiä, pitäishän meidän jo tietää miltä oikeesti kuumeinen vauva tuntuu :ashamed:

Jaahas, nyt mentävä tekee ruokaa, Nuppu sai taas tissiteltyä tässä.
Jaksuja kaikille :hug:
Ävm70 ja Nuppu 1kk :heart:
 
Hmm.. pitäis varmaan tosiaan siirtyä sinne vauvapuolelle, ei ollut edes tullut edes mieleen kun niin tapojensa orja ja tottunut tähän osastoon. :p Vai miten se kerhopuoli toimii? Onko se jotenkin hankala käyttää? Ajattelin vaan kun ei tiedä kuinka moni lukee tätäkin. Itse luin joskus viisi vuotta sitten yhtä palstaa ja erityisesti seurasin parin ihmisen kirjoittelua kun kirjoittivat niin kivasti ja hieman olin yllättynyt kun sitten pari vuotta myöhemmin päädyin samaan työpaikkaan toisen kanssa. Hän eikä kukaan muukaan tiennyt, että olin lukenut tämän ihmisen nettipäiväkirjaa, mutta oli aika outoa tietää toisesta niin paljon ilman että tämä oli niitä tietoisesti mulle kertonut. Ja tämä ihminen asui vielä parinsadan kilsan päässä, niin että senkin puolesta oli yllättävää ikinä tavata livenä.

Mä en ollut aiemmin kuullutkaan liitoskivuista synnytyksen jälkeen, "hauskaa" kuulla, että niitä on muillakin. Mä taisinkin löytää oman version tuosta vyöstä lantion ympärillä P123 kun mulla on sellaiset verkkarit joissa on kireähkö (tällä hetkellä) vyötärö jota mun pitää pitää tuossa vararenkaan alla, eli tulee just lantiolle. Ajattelinkin, että onko ne ne housut jotka on tehneet, että tuntuu taas paremmalta liikkuminen. Ottaa päähän kun on tasan kahdet housut jotka menee päälle, ne verkkarit ja yhdet äitiyshousut. Tällä hetkellä molemmat pesussa ja ulos ei tänään ole ollut asiaa. :|

Nälkäkurki kutsuu, pitää jatkaa varmaan huomenna, jos pojat antavat mulle koneaikaa. ;)
 
Hmm.. pitäis varmaan tosiaan siirtyä sinne vauvapuolelle, ei ollut edes tullut edes mieleen kun niin tapojensa orja ja tottunut tähän osastoon. Vai miten se kerhopuoli toimii? Onko se jotenkin hankala käyttää? Ajattelin vaan kun ei tiedä kuinka moni lukee tätäkin.
Tuota en tullut ajatelleeksikaan, tuo onkin hyvä ajatus =) Ihan on helppo juttu, keksitään vaan hyvä nimi ja laitetaan se salaiseksi, tarkoittaa että kirjaudutaan salasanalla niin silloin niitä kirjoituksia ei näe kuin ainoastaan ne jotka siihen kerhoon kuuluu ;) Siellä sit pystyy todellakin avautumaan ihan juuri niin paljon kuin haluaa vaik aika rohkeesti mä nytkin kirjoitan ja yhdessä pinossa ihan outo nm. kävi haukkuu mut että yhden toisenkin perhe-elämän tuossa kevään aikana :ashamed: Filuuri haluatko perustaa sen meidän kerhon?

Tänään kun pääsin sit Nupun kanssa kahdestaan kauppaan kun pikkuneiti oli uimassa isosiskon kanssa niin eikös sit Nuppu järjestänyt kaupassa et hermostu siellä :eek: aina nukkunut tähän mennessä kaupassa, ei auttanut kuin lastenvaateosastolla oli penkki niin istuin sit siihen ja annoin tissii niin sen jälkeen kaikki taas hyvin ;)

Sit mä löysin prismast ihanan mekon jonka oisinkin voinut ostaa ristiäisiin ja sit kun olin kokeillut niitä niin sit mä tajusin et ei hitsi, enhän mä voikkaan sitä ostaa kun ei sit jousta, mun pitäis vetää koko hame korviin et pystyisin imettää :ashamed: se siitä sit :ashamed: Kerrankin kun jotain ihanaa ja suht istuvaa sekä mun kukkarolle sopivaa löytyis niin sit käy näin :headwall: No, kakkonen väitti et sillä on joku hame mikä mahtuis mulle, et tarttee kattoo tai sit kaivaa vaatehuonetta jos sielt jotain löytyis kun en rupee ensviikol ravaa vaatekaupois sen takii.

Jaahas, mentävä vaihtaa vaippaa, Nuppu taas ruputtelee täs tisul :)
 
Mulla on appivanhemmat kylässä viikonlopun eikä näytä olevan yhtään aikaa koneella. Mitä laitetaan kerhon nimeksi? Mulla ei ole mitään hyviä ehdotuksia. Mä voin perustaa kerhon, jos ei muita innokkaita? Kai se selviää jostain mitä tehdä?

Olisit Ävm70 ostanut mekon kuitenkin, sitten kun tulee joku tilaisuus missä voisit sitä käyttää, et löydä mitään yhtä hyvää. Niin se aina menee. Osta kun jotain löytyy. Varsinkin jos hinta hyvä. B)

En kehtaa kirjoittaa enempää kun kaikki istuu tässä ympärillä, palataan toiste.
 
HUI HAI HULINAA |O

Tää viikko on mennyt niin taas mennessäkuin olla ja voi ettei todellakaan ole ehtinyt tähän koneen ääreen istumaan :ashamed: Maanantaina tehtiin kaupunkilenkki vaunuilla jossa sit vierähti melkeen 4h, tunnin verran istumista kahvilla ja vaihtaen kuulumisia, ilta meni 4H- tapahtumassa missä sain sit pienen pronssisen 4H-rinta pränikän ja kunniakirjan luottamustehtävistä eli jo 7vuotta hallituksessa istuneena, tiistaina oltiin ulkosalla kun ihana ilma ja muutaman kilsan lenkki, eilen oltiinkin koko aamupäivä 4H-tapahtumassa pienten kanssa ja illalla kävi pappi sunnuntaisia ristiäisiä sopimassa ja nyt oltiin aamu kaupassa ja perhekahvilassa, jospa ilta saataisiin sit hengähtää ;)
Kaupasta ostettiin vappupallot niin eikös pikkuneiti halunnut PuuhaPete pallon vaikka kuinka näytin Muumia, Prinsessaa niin ei käynyt, sanoi kyllä kotona et PuuhaPete pallon haluaa ja niin sit ostettiin :)
Jo taasen sain kaupassa huomautuksen kun meidän Nuppu sit itki, pakkasin siinä ostoksia kun niitäkin sit ristiäisten takia reilummin niin eikös sit vanhempi mies todennut että nyt sillä on jo naamakin ihan punanen kun itkee niin kovaa :eek: Sanoinkin et en mä nyt näitä mun ostioksia voi tähänkään jättää et pakkohan mun nää on pakata vaikka kuinka itkee, GRRRRrrrrrrrr... :headwall: kyllä taas pikkasen otti pattiin, pitäisivät mölyt mahassaan, ihan kuin tahallani antaisin vauvani itkeä ja jos toisella iski jo ruoka-aika eikä tisua ollut mahista heti saada niin minkäs teet :/

Mitäs Vappu suunnitelmia teittilt löytyy?
Meillä tää Vappu menee ristiäisiä valmistellessa, pappikin totes eilen et ottakaahan Vappu sit rauhallisesti ja saman tien totes perään et taitaapi se teillä mennäkkin =) ;) Tää pappi on ihan "uusi tuttavuus" kun yritin kysellä ihmisiltä et tietääkö, tunteeko niin kukaan ei ollut edes kuullut tän nimisestä joka tulee Nuppumme kastamaan mut todella kivan tuntuinen, puhelias mies kun eilen tuossa kävi :)

Meillä Nuppu on edelleen ihanteellinen yönukkuja, herää syömään 5-8h päästä kun illalla nukahtanut ;) ja tuo pikkuneitikin nyt nukkunut kivasti ettei sekään ole nyt onneks järjestänyt yöllä kiukkukohtauksia, ehkä päivisin ollut niin paljon tekemistä et on niin väsy et vaan nukkuu ;) nyt kun tän kirjotan niin pian ensyönä huudetaan ja raivotaan :ashamed: toivonmukaan ei ;)

Nyt taas mentävä, palailen paremmal ajal...Hmmmmm koskakohan se parmpi aika koittaa :LOL:
Jaksuja ja kirjoittelemisiin :wave:
Ävm70 ja Nuppu 5vko 3pv :heart:
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Kiireistä näyttää teillä olevan ja sama juttu täällä. Käyn tosiaan tuolla Porvoo-pulinassa välillä kirjoittelemassa kuulumisia. Tänne niin harvoin muistaa tulla kun on täällä odotus-puolella :ashamed:
No mutta juu, poika on nyt reilu 6kk vanha ja kasvaa kohisten edelleen. Tällä viikolla käytiin neuvolassa ja pian on 10kg rikki. On semmoinen jötikkä tuo poju. Ja iiihanat pitkät silmäripset niin kuin isällään :)
Meillä on tällä viikolla ollu vähän kiirettä. Halusin siivota vapun kunniaksi kunnolla ja muutakin menoa ollut. Meillä alkaa pian kylpyhuoneremontti ja siksi aikaa muutetaan miehen vanhempien taloon. Meillä kun on neljä koiraa niin asuminen tässä remontin aikana ei houkuta. Ja ei se tietty pojankaan kanssa helppoa olisi. Vähän ressaa nuo tulevat viikot (appivanhemmat on onneks matkoilla melkein koko ajan), mutta sittenpä on uusi ja hieno kylppäri!
Pitäis kai nukkumaan pian mennä. Huomenna ois tarkoitus mennä vapputorille katsastamaan meininkiä ja sitten kotiin grillaamaan ja chilllaamaan :D
 
Nyt yritän saada yrjöttyä kaiken mitä mielessä ja kommentoitavat nopeasti ennen kuin taas joku haluaa jotain.

P123 hienoa palautetta sun poika saanut psykologilta. :flower: Mistä nuo häiriöt johtuu ja onko ne pysyviä ominaisuuksia vai tilapäisiä? Mukavaa, että pääsee toimintaterapiaan nyt. Mä olen niin tietämätön, mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa? Meinaatteko kysyä rakenneultrassa vauvan sukupuolta? Sulla on varmaan aika pian se ultra? Meillä kans esikoinen jatkaa päiväkodissa, vaikka aika epäsäännöllisillä aikatauluilla. Välillä kotipäiviä ja toisinaan lyhyempiä. Meillä päiväkoti on vaan niin typerän kaukana, että ilman autoa hakemiset ja viemiset vie multa kauheasti aikaa. Olivat päiväkodissa sitä mieltä, että on parempi jatkaa, niin pysyy pojalla rutiinit eikä tule niin suurta elämänmuutosta. Pitää kyllä sanoa, että välillä on aika ihanaa kun saa olla kahdestaan vauvan kanssa kotona. Poika suhtautuu vauvaan tosi hyvin, mutta on aivan mielettömän huomionkipeä ja siihen ei riitä edes tavallinen tekeminen ja huomiointi vaan pitää olla jotenkin kovin intensiivistä huomiota. Mä en saa käydä vessasakaan yksin kun seuralainen tulee sinnekin pyytämään mitä milloinkin on mielessä. Ja päiväkodissa on tehty pikkusisaruksen tulosta niin ihana asia, että se on kauhean kiva kun tukee siten vauvan hyväksymistä. Meillä vauva syö öisin kahden tunnin välein ja päivällä mun on vaan pakko saada nukkua vähän, muuten en jaksa. Tunnen kyllä ihan kamalaa syyllisyyttä kun poika ei ole kotona, mutta toisaalta päiväkodissa on niin paljon sellaisia kivoja juttuja mitä mä en pystyisi järkkäämään nyt vauvan kanssa ja mä jaksan iltaisin paremmin ja isommalla kärsivällisyydellä kun olen päivällä ollut vaan vauvan kanssa. Mä olen muuten myös Helsingistä kun sitä kysyit.

Ävm70 onnea huomisiin ristiäisiin, raportoi sitten miten meni kun ehdit. Ja onneksi olkoon 4H pränikästä! Hienoa aktiivisuutta! :flower: Hyviä kirppislöytöjä sulla. Mä olen nähnyt jo kahdesti unta, että käyn tossa meidän lähellä olevalla lastenvaate/tarvikekirppiksellä kun haluaisin etsiä seisomalautaa vaunuihin, mutta koskaan en ehdi tai saa aikaiseksi. Olisi muutenkin kiva katsoa olisko jotain kesävaatteita meidän pojille. Mulla on hyvin tallessa esikoisen vaatteet, mutta kun hän oli ekana kesänä puoli vuotta vanhempi kun veljensä tulee olemaan, niin meillä ei ole sellaisia ollenkaan. Tylsää toi kun ihmiset möllöttää ja kommentoi kun vauva huutaa. Just tollasessa tilanteessa kun on kaupassa tai muuta vastaavaa, niin mitä sille voi tehdä? EIkä se nyt vauvaa pahenna, jos vähän joutuu huutamaan kun ei tuon vakavammasta asiasta ole kyse.

Vau Flora teidän poika on jo sitten aika iso! Aika menee niin vauhdilla. Oliko se niin, että te muutitte niihin aikoihin Porvooseen kun sä plussasit? Mä muistelen, että sulla olis ollut oikein suma kaikkia ihania asioita kerralla. Tuleeko pitkä evakko remontin tieltä?

Me ollaan oltu vappu suurimmaksi osaksi kotona. Ilma ei tänään oikein suosinut muuta. Käytiin aamulla sumussa puistossa leikkimässä ja katselemassa vähän ihmisiä kahvilassa, muuten vaan syöty hyvin ja löhöilty kotona. Mä olin ekaa kertaa saunassakin synnytyksen jälkeen. Aika ihanaa saunoa, maitoa vaan tursusi kun rinnat reagoi lämpöön. Maidosta tulee mieleen, että mikä kumma siinä on, että ihmiset kyselee tosta imetyksestä koko ajan??? Mun isä soitti tänään ja kysyi saako rintamaitoa vai kaupan kun kehuin miten hyvin vauva syö. Mun täti kysyi kans tänään, että mites maito riittää, ihan ilman mitään liityntää keskusteluun. :eek: Ja viisi arvausta sainko viime viikonloppuna kun appivanhemmat oli täällä taas kuulla noin sadannen kerran miten anopilla oli ollut niin paljon maitoa, että riitti luovutettavaksi ja miten teki hyvää businesta sillä. Siis please!!! Kuinka monta kertaa saman jutun voi kertoa??? Ja kun imetys ei mulla suju niin hyvin ja viimeksi vielä huonommin, niin eikö se prrkele mene jakeluun, että aihe ei ehkä ole kauhean suosittu mun puolelta? Ja kun mä tällä kertaa saan omasta myllystä kuitenkin suurimman osan ja purkista tulee vaan noin 20% päivän maidoista, niin eikö se ole jo ihan kivasti? :headwall: :headwall:

Mulla on melkein ikävä vatsaa jo. Oli niin kiva olla se kukoistava kauniin vatsan omaava raskaanaoleva nainen, nyt olen vaan läski kahden lapsen äiti. ;) Viime viikonloppuna olin lapsimessuilla ja tapasin serkkuni siellä. Se ei ollut kuullut vauvan syntymästä ja kysyi kuinka odotus sujuu. :LOL: Sitten olin yhdellä standilla katselemassa kantoreppuja ja vilkuilin imetysliivejä kun esittelijä tuli sanomaan, että pyydä vaan ja hän nostaa mulle sieltä alahyllyltä tuotteita, ne ei ole raskaanaoleville niin ergonomisesti sijoitettuja. :LOL: Mä en tosiaan taida olla kauhean nopea palautumaan, tai ainakaan vatsa litistymään normaaliksi taikinaksi. :LOL:

No, nyt loppui mun oma aika. Palataan. Mutta siitä kerhosta - mikä nimeksi niin perustetaan ja päästään pois täältä odotuspuolelta?
 

Yhteistyössä