KEVÄTHAALAREISTA KYSYISIN!

  • Viestiketjun aloittaja KEVÄTTÄ RINNASSA
  • Ensimmäinen viesti
KEVÄTTÄ RINNASSA
Saisko kysyä teiltä vanhemmilta ja viisaimmilta, minkälaisen keväthaalarin kannattaa ostaa 1v ja 8kk ikäiselle pojalle, joka einyt aivan villeimmästä päästä ole, eli aika rauhallinen ulkonaliikkuja. Travallen puvut hyviä, mutta hintavia esimerkiksi. Entäpä Lotta&Lassi maksaisi Citymarketissa vain 25E? Koko? Poika nyt 87cm, onko 92cm hyvä? Kokemuksianne odottelen... -kiitos-
 
Noita haalareitahan on joka lähtöön. Sellainenhan on hyvä jossa on kestävät polvet ja takamus, että kestää hiekkalaatikolla konttailun. Eri hintaisiakin löytyy ja jopa jotkut halvat on hyviä. 92 senttinen haalari voi olla sopiva vähän aikaa mutta saattaa sitten olla jo syksyllä pieni. Usein koko riippuu myös mallista. =)
 
mäbä
Ihan ensimmäinen ehdoton asia on kaksi-osaisuus.Housut likastuvat lähes päivittäin,mutta turha koko pukua pestä sen takia,eli kaksiosainen ja lisäksi vielä vaihto housut,vaikka vähän halvemmat ihan piha-ja hiekkalaatikkoleikkeihin.
 
Kajje
Moi
Ostin kirpparilta travallen kevyttoppahaalarin viime syksynä saman ikaiselle enkä muuta enää huoli. Helppo pukea(liukas sisävuori, ei tahkaise pukiessa), ei tarvi hankalia, aikaa vieviä, kankeita kuravaatteita. Rätillä pyhkii enimmät kurat ja taas mennään! Olen tehnyt sitäkin että otan pojan ulkoa suoraan suihkuun ja suihkutan pikaisesti pojan(housuosan) vaatteet päällä ja riisun vasta sitten. Vaate ei kastu läpi! Kuivuu nopeasti Helpottaa suunnattomasti elämää.
Travalle remu fani
 
Haalarissa olisi hyvä olla jonkinlaiset vahvikkeet polvissa ja pepussa tai muuten olla vahvaa kangasta. Mä en ostaisi esim. reimatecia (paitsi jos saisin edullisesti käytettynä), koska siitä riikkoontuu herkästi pinta eikä se enää pidä kosteutta. Mulla on kuukautta vanhemmalla tytöllä käytettynä ostettu travelle ja koko 86. Kannattaa katsoa tarkkaan tuo koko eli vaikka 2-vuotiaan koko on 92, ulkoiluvaatteissa se on usein liian iso. Ja kyllähän halvemmallakin haalarilla pärjää ihan hyvin, sillä sadevaatteet joutuu pukemaan jokatapauksessa pahimmilla keleillä.
Niin, ja mä olen ehdottomasti haalarin kannalla noin pienellä, suojaa paremmin esim. selän kuin kaksiosainenasu.
 
neitiX
Mul sama ongelma ja ajettelin ostaa keskihintaisen puvun n.50-70e ja ajettelin kokoa 98cm et menee sit syksylläkin. nyt oli toppahaalari kokoa 92 ja sopiva. mut tytteli onkin isokokoinen.
Muistaa just tarkistaa et polvet ja pylly kestää kulutusta ja vesitiivis!
Kivoja kevätsäitä odotellen. =)
 
lazy
Ostin prismasta kevät/syksy haalarin(92 cm,menee syksylläki. Toppahaalari oli 86 cm,se koko ei syksyllä enää olis menny.Tyttö on nyt 87 cm pitkä,neuvolas käytiin reilut vko sitte).Girafin ja päällyskangas tosi hyvän tuntoista mielestä. Olin kyllä yhden tutun kans ostamassa,hänellä enempi kokemusta useamman lapsen äitinä. :)
Tuntuu että on(mulla ainaki) joissakin hankinnoissa ekan lapsen kans vähä sellaista "haku ammuntaa",epä varmuutta koen. :whistle:
Kun olin ehtiny jo erikseen kura haalarit ostamaan,niin esim.Lassien haalari ei tullut kysymykseen,kun ala osa on "kuminen".
 
HildaHulda
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2005 klo 18:55 mäbä kirjoitti:
Ihan ensimmäinen ehdoton asia on kaksi-osaisuus.Housut likastuvat lähes päivittäin,mutta turha koko pukua pestä sen takia,eli kaksiosainen ja lisäksi vielä vaihto housut,vaikka vähän halvemmat ihan piha-ja hiekkalaatikkoleikkeihin.
Ei tarvii mun mielestä olla kaksiosainen. Useimpien haalareiden materiaali on sen verran likaa hylkivää, että hiekka varisee kuivuessaan pois. Kosteussuojatut haalarit voi päältäpäin suihkuttaa, jos jää kamalia kuraläikkiä. Ainakin meillä pestään haalarit vain jos lika ei lähde suihkuttamalla tai pyyhkimällä, turha niitä on pestä kokonaan jatkuvasti koska liikaantuvat heti seuraavalla ulkoilulla uudestaan ;)
 
qwen
Meilla remu-haalari n.86egee,hyvä,vedevpitävä,sitten reimatec ontoinen hyvä,ikinä en osta enää lassien-suprafill haalaria-ei kestä pitkään kun alkaa repeillä se suprafillkangas.
 

Yhteistyössä