Kevätkullat06

moikka!

Oli tänään ihana ilma ulkona, joten päätin lähteä kokeilemaan, miten neiti pysyy luistimilla. Sitkeästi hän yritti eikä haitannut vaikka välillä muksahtikin pyllylleen. Huomenna uudelleen kokeilemaan niinhän sitä sanotaan, että harjoittelu tekee mestarin. =)

Neiti tykkää piirtämisestä tosi paljon ja hän on kova piirtämään minun tai mörön kuvia. Kuvista löytyy silmät, suu ja hiukset... ;) on ne niin söpöjä nuo ekat piirustukset joissa alkaa olla jo vähän hahmoa. Maalaaminen vesiväreillä on ihan in-juttu.

Barbit ovat alkaneet myös kiinnostaa, mahtaisiko johtua siitä, kun isolla siskolla on niitä huoneessaan iso laatikollinen.. Kovasti niitä puetaan ja hiuksia harjataan. Se on hauskaa, kun välillä nuket on lemppareita ja välillä sitten taas autot. Autoissa varsinkin cars-elokuvan autot macqueen ja pumppu..mitä sitten lienevätkin ;) niin ja pikku kakkosen lauri kilpa-auto-ohjelma on tosi lemppari.

Mutta nyt pitää lähteä nukkumaan |O joten viikonlopun jatkoja kaikille. Muistakaahan ulkoilla =)
 
Kyllä nämä muksut muuttuvat hetkessä...

Vähän aika sitten mulla oli sellainen kiltti pikkupoika, joka ajeli autoilla ja teki rauhallisena isoja palapelejä. Siitä se lipesi siihen, että kaikki hetket pelattiin sählyä. Nyt selvästi isojen (idolien) kannustamana puheeseen on tullut sellainen "örinä" ja kaikki kisaa&taistelee&tönii. Syvä huokaus. "Sit tää tulee ja ör ör ja sit ne törmää." :headwall:

Onko teillä jo lapsukaisilla muuten kyselyikä alkanut? Alkaa loppua meiltä selitykset kesken ;) Miksi teillä on sänky, onko meidän talo uusi, minne me mennään, miksi me mennään kauppaa.... Ja puolittaiset selitykset eivät aina enää mene läpi.
 
Meillä kysytään vaan missä isi, missä äiti jne...Koska puhe ei ole ollenkaan noin selvää kuin
teidän toisten lapsilla. Meillä ei muutenkaan edes luistimia vielä jalkaan laiteta, anneta saksia jne...Kynä on kädessä, mutta söheröä....

No kaikki tulee aikanaan! Tulihan se kävelykin 1v4½kk...Niin oppii muutkin taidot...
 
Äeppä, älä huoli. Ei meilläkään kaikkea osata. Meillä piirretään vaan söheröä (korkeintaan ympyrä) vaikka sakset pysyykin kädessä. Ja itse ei pueta, vasta kiristyksen ja uhkailun jälkeen ehkä. Yritetään ottaa käyttöön: "pue yöhousut jalkaan, saat iltasadun" ja ainoastaan kengät otetaan sisään tullessa päältä (kunnes suostuu itse riisumaan ulkovaatteet pois, apua tarvittaessa). Ja ei meillä olla kuivia, siis siten, että itse kertoisi että on pisuhätä aktiivisesti. Kyllähän se rytmillä on vaipatta kotona ja päiväkodissa. Tähän yritetään ottaa palkinnoksi dvd:n katsominen, tarrat ei enää tehoa...
 
Meillä saadaan päälle veljien pipot,hanskat ja kaikki kengät mitä vastaan tulee.
Riisumisessa pitää auttaa melkein kaikessa ja viikollahan puettavia/riisuttavia on
toisiakin.

Täällä on pottakoulua ollut oikeastaan n.1kk, pissat sattuu sinne, joskus pyytää että mennään,joskin monesti se on "varmistelua" Kakka sattu muutaman kerran, nyt sitä tulee 3-4pv välein ja HOUSUUN.

Huolissani en ole asioista, kolmashan tämä on meille... Selkeästi kaikessa kakkonen oli varhemmassa iässä "parempi" tai siis kehittyneempi kuin eka ja tämä kolmosemme.
Eka muksu ei osannut puhua juuri mitään kun oli 3v...silloin 1½v puhui paremmin... =)
 
Heippa taasen,
meidän napero ollut ensimmäsitä kertaa viime yönä yökylässä mumminsa luona. Yhtään ei ole kuulemma meitä kaivannut, tosin mukana on ollut hänen rakkaat serkkutytöt joita nähdään viikoittain ja joskus useamminkin. Asuvat ihan melkein naapurissa. Vähän on ollut outoa, kun kukaan ei herättänyt aamulla klo 6.30, ei tarvinnut laittaa aamupalaa, ei tarvinnut jahdata ketään aamupesulle tms. Sain rauhassa siivota, juoda aamukahvin jne. Ikävä on jo vähän ja on kyllä ihanaa hakea kotiin kohta puoleen.

Meillä on vaipattomuus alkanut etenemään kunnolla viime viikolla, kun suostui pk:kin viimein vaipattomuuteen sisällä ja hereillä ollessa. Kakatkin on viimein alkaneet viime viikolla tulla pottaan. Yhtään vahinkoa ei ole pk:ssa käynyt, kotona tuli pissat lattialle pari päivää sitten. Et kyllä niitä vahinkoja sattuu, jos on mieleistä puuhaa. Silloin jää niin viime tippaan se vessaan lähtö.. Ilmoittaa ylseensä kyllä itse onko hätä, mutta aika paljon mekin nyt on kyselty. (On ihan vain oma lehmä ojassa ns.)

Pukemisessa on varsin laiska, laittaa vähän patisteltuna kypärämyssyn ja hatun itse, rukkasista laittaa toisen ja haalarin lahkeet saa itse laitettua ja ne lenksut lahkeissa laittaa ystävällisesti kantapää taakse. Kenkiä laittaa mielellään ja yleensä menevät oikeisiin jalkoihin. Sukkien laittoa harjoitellaan ja saakin, jos jaksaa keskittyä, mutta yleensä hermostuu ja sanoo ettei osaa.. Sisävaatteetista housut laittaa itse ja ottaa pois, oikeestaan muutenkin tuo riisuminen sujuu paljon paremmin kuin pukeminen. Nyt olen yrittänyt jaksaa antaa toisen harjoitella, kun on kuitenkin ensi syksynä siirto isojen ryhmään ja siellä tarvii jo olla tosi omatoiminen.

Meilläkin kovasti kyselee, mitä ostetaan kaupasta, onko metro uusi vai vanha, koska tullaan tunnelista pois jne. sen hetkisiin tilanteisiin liittyviä juttuja.

Piirtelee palloja eri kokoisina, yhditelee niitä viivoilla ja sitten ne onkin junaratoja jne. juttuja. Rakastaa maalaamista pensselillä ja tuo pensseli sanana on rakas. Sitä tykkää liittää eri sanoihin, mm. pensselijätskiä (tuuttijätski) saa lähi kiskalta.

Nyt on oltu pari viikkoa terveinä, oli taas kuumeessa uutena vuotena ja seuraavan viikon nuhassa ja yskässä. Et jospa ne meidän taudit olis nyt sairasteltu..

SiljaLine kutsuu meitä risteilemään maaliskulla 12.3. Helsingistä, onko kukaan tulossa samalle risteilylle?

 
Moikka!

Niin aika kuluu kamalan nopeasti.... :| ja lapset kasvavat.. vastahan me keskusteltiin tuolla vauvapuolella....

Meillä nukutaan päiväunet päivähoidossa ja viikonloppuisin riippuu vähän siitä, koska ollaan herätty... Unet kestävät 1,5 - 2 tunnin välillä.
 
Meillä nukutaan useimmiten 1,5t, joskus tunti ja joskus 2-2,5t...Yöunet alkaa yleensä 20 jälkeen heti ja nukkuu 6-7...mökillä ja viikonloppuisin rytmi vaihtelee, menee vähän myöhemmin,
ehkä 21...21.30 ja nukkuu jopa 8-9 !!!

Tyttö on siis kotona hoidossa ja muxuja tulee jo kuudelta ja saattavat "herättää" päivällä, kun täällä yhteensä 3 nukutettavaa...Aina se kolmas on arvoitus kauanko nukkuu! Meillä vuorottelee samalla paikalla 1,2v ja 11kk(häntä ei saa uneen tosta vaan,kotona nukahtaa pullolle ja nukkuu 3t, täällä ei pullolle, ei tutia ota....ja nukkuu tunnin :(, 1,2v lähtee nätisti nukkumaan ja nukkuu yleensä väh. 1,5t ellei kakka herätä, mutta voi huitasta ton 2,5t)
 
huomenia vaan,

sanokaas onko teillä vielä rattaat kuin käytössä?
Meillä tarvitaan ajoittain, jos liehutaan päivä menoissa ja julkisilla liikenteessä. Autolla mennessä ei ole mukana. Saataa nukkuakin pitkätkin unet vielä rattaissa, jos päikky aikaa ollaan lietsussa.
 
Kyllä vaan. Minusta pimeässä bussilla kulkeminen tuollaisen pienen "älypään" kanssa on stressaavaa, siis ilman rattaita. Lisäksi kyllä kaupungilla käydessä on oikein hyvä iskeä poika rattaisiin istumaan ettei karkaa vilinään tai ihmiset jyrää päälle. Lisäksi ne ostokset kulkevat mukavasti mukana ;) Ei se toki tarkoita, että poika istuisi koko ajan kyydissä. Vaiva kuljettaa rattaita on todella pieni. Ja tietysti kävelyretkille otan mukaan, vaikka toivonkin että poika enemmän kävelee itse, mutta eihän tuollainen pieni nyt montaa kilometriä aikuisten vauhdilla kulje...

Mä ostin tänään ensimmäisen kerran karkkia lapselleni. Ja sitten söin ne itse :LOL: Pojan mielestä xylitol-muumipastillit olivat kovia ja pahoja ja hän antoi ne mulle....
 
no niin, meillä on laitettu yhdistelmät myyntiin, Väinämöisen vastalauseista huolimatta. Ei meinaan mahdu niissä enään makaamaan, on mitenkuten sulloutuneena.. miten voikaan olla vaikeaa luopua noista meidän yhdistelmistä, on todella tunnepitoinen asia :'( vatsassakin tuntuu kurjalta.. niin ja vielä kun poikakin itkee ettei saa myydä niitä, selittää mahtuvansa niihin ihan hyvin ja ettei tarvitse uusia. Onko sitten niin väliä, jos onkin rutussa nukkuessaan, luopumisen tuska on kova meillä molemmilla.

Nii ja uudet menopelithän sitten joudun hankkimaan, ehdotuksia? Harkinnassa on Emmaljungan Scootterit, mutta niiden pieni tavarakori on kyllä toodella pieni, kuomun säädötkin aika olemattomat. Itse tykkään kuomuista jotka saa vedetty öttömöttö keleillä vaikka ihan alas lasta suojaamaan, mutta onko sellaisia isommalle olemassa. Vähän mietin myös Emmaljungan Nitro City rattaita, mutta ne etupyörät ja sitten se et riittääkö makuutilan pituus.
Onko kokemusta pienistä etupyöristä? Kulkeeko lumessa, siis kaupunkikäytössä missä auratut tiet. Ainakin meidän PegPeregot kulkee ja niissä vielä tuplapyöriä kaikki.

Jaah, täytyy vielä harkita kykenenkö luopumaan vaunuistamme...
 
Huomenta taasen,

meille sitten taas joku kuumetauti pesityi viime perjantaina ja nyt olen minä vielä tämän päivän kotona Väinämöisen kanssa, kuumetta ei enään eilen noussut. Huomenna ja perjantaina tulee tätini häntä hoitamaan, kun en halua vieäd päiväkotiin. Minulla on aina kauhea tarve antaa kunnolla toipua, jos vain on mahdollista, vaikka eipäs siitä sen enempiä hyötyjä taida olla muuta kuin et on ainakin pirtee hoitoon mennessä :D

Ne uudet menopelit sitten kävin ostamassa viime torstaina ja päädyin niihin Emmaljungan Scoottreihin Nature väriin. Ihan kivat on, mutta vieläkin sydäntä hiertää ajatella et ensi viikonloppuna ne yhdistelmät lähtee Tre:n suuntaa PikkuKirpulle myyntiin :'( On sitten meidän perhe kasassa ja kaikki mitä on vielä jäljellä menee myyntiin :'( :'(

Juu ja kyllä meilläkin Väinämöinen mahtuu vielä hyvin PegPeregoihin, mutta niissä nukkuminen pitkät unet jalat roikkuen ei kivaa, mutta hyvät noin muuten kyllä vielä, niissä tuntuu se selkä osa olevan pidempi ku niissä meidän yhdistelmissä ja istuessa jää kuomun alle kivasti tilaa päällekin. Yhditelmissämme pää näin talvitamineissa on kiinni kuomussa ja nukkuessa pää on sen pääsuojan raudan päällä.
 
Hiljaista on eikä meilläkään ole kovin ihmeellisiä uutisia teille kerrottavaksi.

Jätkä alkaa olla taas liikaa innostunut telkun tuijottamiseen. Meillä yleensä mun kanssa ei katsota telkkua ja miehen kanssa katsotaan joskus. Poika yleensä ei halua, että menen urheilemaan illalla, mutta nyt purskahti oikein itkuun, kun äiti ei mennytkään pelaamaan. Joo joo, halusi vaan mennä isin kanssa PuuhaPeteä katsomaan... Mies röyhisteli rintaa, kun kerrankin oli suosikki.
 
Meidän napero oppi tänään luistelemaan!! Tai no meidän mielestä se jo oli luistelemista, ku itse pysyi pystyssä luistimilla ja liikutteli jalkojaan eikä kaatunut, isäänsä selvästi taidoissaan tullut :D Tästä se ura kiekkoilijana alkaa, oli mailakin mukana ja kiekko ja kovasti isänsä avustamana heilui mailan kanssa ja saivat yhteispelillä kiekon maalinkin =)

Kovasti odottelee maaliskuista laivamatkaa, eilen jo oli lähdössä illalla serkkunsa kanssa ja tänään sai oikein kohtauksen bussissa, kun ei lähdetty jo heti siltä istumalta satamaan. Ei auttanut selitykset, ainoa millä sain lopulta rauhoittumaan oli se, et sanoin kuljettajan pian hermostuvan parkuun ja laittaa meidät pakkaseen odottelemaan seuraavaa bussia.

:wave:
 
Täällä poika kovasti harjoittelee luistelun saloja mutta ei tykkää puuhasta kun siinä kaatuu :D Kovasti olen koittanut kertoa että kuuluu asiaan mutta ei auta selitellä :|
Toisen kerran elämänsä aikana ressu oksennustaudissa ja kovin reipas mies :heart:
Nukkui mun kanssa olohuoneessa, minä sohvalla ja poika lattiatyynyllä vesipullo kainalossa.
Kovasti poika tykkää viettää aikaansa pihalla mutta nyt on keksinyt että siellä on kylmä eikä tahdo mennä ulos :xmas:
Päiväunia nukkuu silloin tällöin, miten sattuu aamulla heräämään.

Kuinka piirtäminen sujuu?
Meillä ei poikaa kamalasti kiinnosta, mutta kerhosta (2h/vko) kun tulee on piirrellyt kovasti taideteoksia :heart: Ja keksin niille "mahtavan" paikan, laitan ne astiakaapin (kaikki keittiönkaapit) sisäpuolelle :D Joka kerran tulee niitä ihailtua kun kaapilla käy B)
 
meillä piirrellään paljon, tekee pieniä ja isoja palloja ja yhdistelee niitä viivoilla, ne sitten on mitä milloinkin. Maalaaminen on ehkä kuitenkin pidetympi taidemuoto, mutta näin taas työelämässä kun olen en kovin usein jaksa ottaa maaleja esiin ja virittää liinaa pöydälle. Voi kun olisikin paikka jossa kaikki sais olla aina esillä, olis siis joku askartelutila jossa ei tarvis niuhottaa parista maalitipasta lattialla tms.

Väinämöinen lähti juuri luistelemaan isänsä kanssa, ei ole nukkunut päikkyjä et saas nähdä kauan jaksaa olla..

Mukavaa ensi viikkoa kaikille =)
 

Yhteistyössä