Kevätkullat06

  • Viestiketjun aloittaja huhtis
  • Ensimmäinen viesti
pitkästä aikaa saan taas tännekin jotain kirjuuteltua.

Matkamme meni oikein hyvin, kyllä on Siljalla helppo pienen kanssa matkustaa. Tukholmassa on sama systeemi kuin Helsingissäkin, et vaunuilla aikuinen pääsee busseissa maksutta, mutta metrossa pitää maksaa kylläkin ihan normaalisti. Siljalta sain pojalle matkasängynkin hyttiin ihan vain pyytämällä! Aivan loistavaa palvelua lapsiperheille!

Tänään pojan ketale keksi et pääsee nouseen seisoon myös patteria tukena käyttäen ja näin pääsee kätevästi hiplailu etäisyydelle ikunnalautaan nähden ja siinä oleville tavaroille. Aamu meni mukavasti minun tökkiessä tavaroita kauemmaksi pienen rähmänäpin ulottumattomiin :kieh: Hetki pärjätään vielä noin, mutta pian täytyy kai koko ikkunan edusta putsata parempaan talteen, ellen sitten välttämättä halua imuroida multaa, kerätä ruukun palasia jne. muuta mitä nuo pienet räpylät sieltä sitten alas kiskovatkin.. Mites teillä muilla, jouduitteko kovin siirtelee tavaroita korkeammalle vai kuinka olette asiat ratkoneet? Minä yritän kyllä pitää tavaroita omilla paikoillaan, mutta nuo mitkä haluan ehjinä säilyttää, niin aattelin et helpomalla pääsen, kun ne siirrän pienen ulottumattomiin.

Kova on meno nykysellään, kilpaa menemme eteiseen, minä yritän ehtiä pojan edelle ettei pahimpia kurakenkiä kävis nuolemassa.. onneksi suurin himo on kuitenkin kengän pohjien sijaan ne ihanat pitkulat nauhat! Ne sitten on mielenkiintoiset, kaveri suorastaan pakahtuu nähdessään kengännauhat jossain tyrkyllä!

Että on ihanaa, kun kevät on jo tuloillaan! Vaikka on pakkasiakin vielä viime viikollakin ollut niin kuitenkin tuosta seinän vierustalta oli lumet jo hiukkasen sulaneet, hiljalleen kevät tulee taasen!!

Viime viikolla oli pojalla 8kk lääkärintarkastus. Ihmettelivät hoitajan kanssa, kun on niin rauhallinen. Vaikka korviakin romplattiin niin poika oli tyynen rauhallisesti.
Kasvua oli hiukan tullut joulukuulta lisään eli jouluna oli 69cm ja 8670g ja nyt oli 71cm ja 8990g. Pahasti alkaa näyttään siltä, et hukkapätkä tulee pojastakin niikuin ollaan me vanhemmatkin :( Tulis edes joku 180cm pitkä..
Saatiin lähete allergia sairaalaa tutkimuksiin ja tänään tulikin jo kutsu testeihin. Aika on 14.3. eli jo ensi viikolla, en olis uskonut et ihan näin nopeaan aikaa saadaan. Vaan hyvä näin, vaikka eipä välttämättä niissä testeissä mitään näy näin pienillä.

Mutta mukavaa alaknutta viikkoa taaen kaikille!

:wave:

nii vielä sellaista asiaa olisi, kun te muut olette jo pian tuon vuoden niin perustetaanko toiselle palstalle uusi ketju? Aattelin vaan etten pian yksinäni täällä lymyile..<br><br>
 
Tervehdys!

Meillä oli viime viikolla kuopuksella korvien jälkitarkastus ja hyvin oli asiat,ei näkynyt minkäänlaista punoitusta..Jipii! :D Kuopus ei edelleenkään nouse seisomaan eikä konttaa,mutta konttausasennossa kyllä on ..sitä sitten täällä vaan odotellaan,että koskas alkaisi tapahtumaan edistystä.. :) Ensi viikolla olis 10kk neuvola,saas nähdä mitkä pojan strategiset mitat oikein ovat..sillon kun oltiin yöllä sairaalassa niin siellä puntarinlukemat näytti 11 kiloa..iso poju jo :heart:

Esikoisella taas nuhaa..Voi että,kun tulis pian kesä..jäisi nuo lätäkköleikit vähemmälle tai ei ainakaan vilustuisi,pitäisi varmaan olla äidillä silmät selässäkin..poika on heti läträämässä veden kanssa kun äidin silmä välttää :/ Viikonloppuna olikin ihanat ulkoiluilmat,kivasti räystäät valuivat vettä.. :) No,nyt onkin päiväkahvin aika :wave:
 
Heippa vaan kaikille =)

Väinötar , joo voitaisiin sitä jossain vaiheessa siirtyä tonne taaperoisten puolelle kirjoittelemaan.

Meillä on kans tuota liikkumaan alkamista alkanut tapahtua ihan hurjaa vauhtia, ryömimistä ja konttaamista sekä muutaman päivän ajan on noustu seisomaan. Kaikesta otetaan kiinni ja noustaan ylös, paitsi että voi olla peitto sohvalla mistä otetaan kiinni ja hupskeikkaa sitten ollaan nurin.. :( En ole siirtänyt vielä tältä rähmänäpiltä tavaroita syrjään, mutta kyllä varmaan kohta on kun kirjat ja levyt on kiva purkaa hyllyltä.... =)

Terveitä ollaan nyt onneksi, vaikka kaikenlaisia tauteja onkin liikkeellä... Eilen olin itse jumpassa ja eräs äiti selitti kuinka heillä oli jyllännyt se Noro-virus... Astuin hieman taaksepäin ja ajattelin että älä tule tänne en halua mitään tautia :ashamed: .....

Meillä on kanssa tuo vauvapulkka ja neiti tykkää siitä toooosi paljon, hän istuisi siinä vaan eikä missään muualla. Erään kerran oltiin pulkkamäessä ja minulla oli rattaatkin mukana niin eipä neiti halunnut istua rattaissa vaan pulkassa piti saada istua ;) Joten neiti istui pulkassa ja minä työsin tyhjiä vaunuja ja vedin neitiä pulkassa perässä....

Neiti nukkuu päikkyjä joten lähdempä tästä juomaan kupillisen teetä ennen kuin hän tuolta herää... :wave: <br><br>
 
Meidän pikku rinsessalla on korvatulehdus :'( . Eilen käytettiin varalta lekurissa, kun se painoi kummallisesti aina korvaa pöytää tai lattiaa vasten ja silloin tällöin haroi korvaa, mutta yöt on nukkunu ihan hyvin, ja tulehdushan siellä oli. No toivottavasti lääkekuuri auttaa.

Meillä oli ma 10kk neuvola ja uudet mitat on seuraavat: pituus 73,5 ja paino 8110 sekä pipa 46,2. Muuten neiti kasvaa omaa tasasta tahtia, mutta paino oli vähän tippunut entisestään käyrällä, mutta varmaan johtuu tuosta sairastelusta.

Neiti tuntuu heräilevän, joten tämä tässä tällä erää. :wave:
 
Heissan

meillä ollaan terveinä....huh huh...on se kun 4 lasta ja sit kun joku sairastuu niin kyllä sit tietää et se kiertää sitten kaikki läpi :kieh:
Meidän kaksospojat nyt ruvennu kiipeilemään joka paikkaan...pitäs olla silmät selässä :eek: :eek:
toinen menee toiseen suuntaa ja toinen toiseen...ja aina pahoja tekemässä :eek:
mutta mukavaa päivänjatkoja kaikille :wave:
 
Heippa taas piiiiitkästä aikaa ja terveisiä etelästä! B) Oltiin viikon reissulla Kanariansaarilla ja hengissä selvittiin! Oli kyllä oikein onnistunut matka, ihanat ja lämpimät ilmat. Hieman ahdisti saapua Helsinki-Vantaalle kun räntää tuli taivaan täydeltä.. :/ Onneksi sentään nyt ilma vaikuttaa edes hieman keväiseltä, eli toivoa kesästä on!

Lennot sujui tytön kanssa yllättävän hyvin. Hieman jännitti nuo nousut ja laskut, mutta ilman itkua selvittiin. Samoin mietitytti hieman että miten tyttö pysyy paikallaan tuon 6h, mutta oli niin paljon kaikkea uutta, että katseltavaa ja ihmeteltävää riitti.

Kovasti tuntui tyttö nauttivan lämpöisestä säästä. Eipä juuri muista kesää ennen nähneensä! =) Kärpäsiä hän ihmetteli kovin, vielä kun sattuivat olemaan hieman laiskemman sorttisia, niin niitä ehti hyvin tutkailla! Uimaan ei uskallettu "päästää", kun hieman vielä oli yskää ja nuhaa..

No, nyt siis ollaan takaisin kotona, vielä hieman väsyttää kun paluu oli keskellä yötä. Tytölläkin rytmi hieman vielä hakusessa, mutta eiköhän se siitä.

Hampaita ilmestynyt taas muutama lisää, saldo nyt 5kpl: neljä alhaalla ja yksi ylhäällä. Ylös taitaa taas olla pari tulossa, siihen malliin ien pullottaa. Vilkuttamaankin tyttö on oppinut! :wave: Ja kun pyytää pusua hän laittaa huulet törölleen, ihanan näköistä! Pystyyn ei vieläkään pyri, eikä nouse itse istumaan. Tönöttää kyllä hyvin jos hänet istumaan laittaa, mutta ilman valvontaa ei voi jättää istumaan.. Hyvin pian ollaan nurin kun jotain tavoitellaan...

Tytön uusin mielenkiinnon kohde on muurahaiset. Ne viheliäiset ovat taas tunkeneet sisään, todellä ärsyttävää!! :kieh: Tyttö metsästää niitä ja yrittää saada niitä kiinni ja muurahaiset pakenevat henkensä edestä. Ja tyttö perässä.. Onpahan tullut vauhtia lisää kun muurahaiset on niin vikkeliä. ;)

Että tällaista meille kuuluu tällä kertaa! =)

Hyvää viikonloppua kaikille. :heart:
 
huomenia vaan kaikille!

Kuulostipa mukavalta tuo teidän Kanarian loma Emminmamma! Kyllä tuota aurinkoa ja lämpöä jo kovin kaipailen ja varsin sitä ettei tarvitse pukea juuri mitään päälle. Voisi vaan lähteä tuosta vaan ulos, nyt menee aina jokunen hetki et ollaan valmiit pihalle ja aina on jo hiki minulla ainakin..

Olimme eilen pojan kanssa junalla Tampereella kestovaippahulinoilla, olikin oikein mukava päivä. Hiukan shoppailtiin, muutakin kun noita kestoja, joita muuten tuli ostettua 4kpl.
Oli kyllä helppoa mennä IC junan perhehytissä, kaksin oltiin koko matka hytissä. Paluu oli Pendoliinolla, oli kyllä aivan outoo, kun juna oli niin nopee. Ei ehtinyt poika pitkästyyn vajaan tunnin matkan aikana.

Mieskin kotiutuu tänään Lahdesta, oli siellä muutaman kaverin kanssa katsomassa Salpausselän kisoja.

Vähän väsyttäis, vaikka viime yö menikin ihan hyvin nukkumisen suhteen, mutta yksin oleminen pojan kanssa on kuitenkin hiukan voimille käyvää. Kun on toinenkin kotona niin saa itseleen hiukan omaa aikaa, rauhassa käydä vaikka suihkussa. Nyt on poika kaikessa mukana, ei niin et tämä mikään valitus on, ei todellakaan, mutta kai kaikki tajuaa mitä tarkoitan, eikös? No, tänään olis taas jumppa, et siinä tulee aikaa itselleen muutaman tunnin verran.

Näyttäis tulevan hieno päivä taas, täytyy varmaan kohtapuoleen lähtee kävelylle pojan kanssa, jos vaikka saisin hänet päikkäreille samalla. On taas herätty ihan ajoissa aamulla, no nukuttiin kyllä vähän yli seitsemään, et aika pitkään noin niikun meidän mittapuun mukaan.

Jaa, mutta nyt taidan lähteä tutkaileen pojan vaipan sisältöä ja sitten ehkä pihalle..

:wave:
 
meidän neiti täytti yhden vuoden. aika menee kun siivillä hyvässä seurassa :hug:
Askelia hän on ottanut jo parin kuukauden ajan, ja viime viikolla löytyi sitten rohkeus lähteä pitempää matkaa kävelemään.
On hän niin sulonen, kun tossuttelee tosissaan ympäri taloa ja haluaa osallistua joka asiaan.
Mummu ja vaari toi synttärilahjaksi nukenvaunut, niitä neiti pukkii ympäriinsä ja puhua kälättää kuuluvasti. Kyllä siinä äidillä on itku lähellä, "meidän vauva". Aika kuluu joka päivä, niin hyvinä ja huonoinakin.
 
kesä06 harmaana
Tervehdys pitkästä aikaa :)

Täälläkin oltiin vatsataudissa pari viikkoa sitten, onneksi meni päivässä ohi.

Muuten meille kuuluu hyvää. Tänään oli 10 kk neuvola, kasvua oli tullut yli 2 cm edelliseen verrattuna, paino ei oikein seuraa perässä :( Siinä tiputtiin aika paljon 0 -käyrältä. Onneksi typy on kuitenkin pirteä ja sirkeä joten ruokaa saa tarpeeksi.

Meillä on nyt reilu pari viikkoa talutettu typyä ympäri asuntoa, mitään niin ihanaa kuin käveleminen ei nähtävästi ole :LOL: Selkä siinä vaan tuppaa väsymään, onneksi on myös auto jonka avulla voi "seikkailla". Muutaman kerran typy on myös seissyt tuetta, mutta taito on selkeästi vielä testauksessa.

Niin ja äidillekin kuuluu hyvää, olen ollut ruokaremontissa koko alkuvuoden. Jo ennen raskautta mulle oli päässyt kertymään vähän turhaa elopainoa ja pudotin sen nyt pois. Ihanaa kun kesävaatteet näyttää hyviltä, onneksi se kesä on kohta täällä....

Mukavaa viikonloppua :wave:
 
ms willson
tsau.

eipäs ole joutanut piiitkiin aikoihin lukemaan, eikä kirjoittelemaan kuulumisia. On tapahtunut niin elämää mullistava käännös, että on ollu hiukka sulattelemista siinä. Meille tulee vauva syksyllä...
tyttö on silloin 1,4 kk :D Voipi olla että hiukan vetää voimat poissa koko perheeltä.. mut kylläpäs se siitä. Onhan tässä jo sellainen odotuksen jännitys päällä...

Ens viikolla olisi tytön 10 kk kasvukontrolli. Käsissä tuntee että on painoa tullut, ja alkanu yltämään sellaisiin tavaroihin mihin ei ole sormen päälläkään koskenut ennen...sai alkaa jo 62 cm vaatteet heittämään poissa kokonaan. 68 ja jopa 74 on otettu käyttöön. Tosin onhan ne hiukka kitsahtaneita ku sillontällön pyöräyttelen kuivausrummussa niitä.

Olin eilen saada sydänkohtauksen. se sitten tapahtui että tyttö pääsi tippumaan sängyltä pienessä "painimatsissa" ja suoraan naamalleen/suulleen. Verta valui nenästä ja suusta. yritin kurkkia ikeniin että miltä näyttää. jotain epämääräistä valkoista sieltä loisti ja hätä tuli. kun ei sillä ole vielä ylhäällä hampaita... noooh, käytinpäs pienen potilaan hamppilääkärissä näytillä. ei näkynyt kummempia vahinkoja. ne valkoiset oli nahkarepaileita. ja alakerran hampaat oli kunnossa. kaikki 2 :LOL: hyvinhän se söikin jo päivemmällä, vaikka ikävän näköinen suu onkin ja varmasti kipeäkin. mut nehän paraneekin nopeasti, suussa olevat haavat.

semmosta, ei muista nyt olikos muuta. EIKU JUU, ensimmäinen askel on otettu, ja kupsahti pyllylleen. :D Siis liikutti vain toista jalkaa eteenpäin ja heti tasapaino heitti. Jännää sinänsä ku pystyy nousemaan seisoon ihan ilman tukea. ja saattaa seistä useita sekuntejakin.

kohta se jo juoksee... :snotty:

joo, moi!
 
väinötär harmaana
onnea todella paljon ms willson! :hug:
hyvä ikä saada sisarus, vaikka ehkä voi tuntua rankalta, kun on kaksi vaipallista, mutta pienellä ikäerolla se hyvä puoli et toisesta saa kaverin hetken päästä.
Ihan hiukan kadekin olen, kovin on vauvakuume vaivannut jo heti pojan syntymän jälkeen, ei niin et täytyis nyt heti jo saada toinen, riittäisi tieto et voidaan lähteä hoitoihin uudestaan, mutta viimeks asiasta kysyessäni mies oli sitä mieltä, et tämä yksi on ihan riittävästi :'(
no, odottelen hetken ja utelen uudestaan josko jo olis ajatukselle suopeampi, hirveesti meillä ei aikaa ole asiaa vatvoa, kun ollaan jo lapsenteko iän loppusuoralla.. tai minä alan oleen hiljalleen..

No se tuosta aiheesta, olin taas Tampereella ja nyt oltiin ihan koko perhe yhdessä ja yö vietettiin mukavasti hotellissa. Ah, mikä ihanuus olikaan vanha kunnon kylpyamme!! Pojan saatuani yöunilleen eilen illalla, mie valutin itselleni kuumankylvyn ja sinne lilluun! Ah, et oli taivaallinen kokemus! Kylvyn jälkeen kääriydyin paksuun valkoiseen kylpytakkiin ja aloin lojuun sängyllä telkkua tuijotellen ja siihen sitten olin nukahtanut.
Poika komensi muutaman kerran yön aikana, mutta muuten oli ihan kelvolliset yöunet meillä kaikilla. Aamulla mentiin pojan kanssa yhdessä kylpyyn ja että olikin riemuissaan, kun mamma oli mukana! Kun saiskin ammeen kotiinkin, se oli todella ylellistä. Hassua et ennen niitä oli kaikilla ja sitten -80 luvulla niitä alettiin kelkkoon kaatiksille, silloin sauna oli ylellisyys. Nyt saunoja on joka taloudessa ja ammeita vain harvoilla onnekkailla.

Niin ne ajat vaan muuttuu ja minä vanhenen, hotellin ikävä valo kylppärissä paljasti karmean totuuden, löysin 15 valkoista hiusta tuosta hiusrajasta, mutta eliminoin ne, armoa en tuntenut. Siis nypin ne pois.. Toivottavasti ei tule enään uusia tai olen pian kalju, ku niitä nypin tai täytyy alkaan värjäileen hiuksia.

Kävimme viimeviikolla pojan kanssa allergia testeissä ja ainoa mikä tuli esiin oli kananmuna. Nyt sitten hiljakseen testailen uudestaan kestääkö porkkanaa, omenaa, tomaattia ja kalaa. Porkkanaa sai viime perjantaina ja mitään ei ole tullut, huomenna annan uudestaan ja seuraan muutaman päivän ja sitten seuraavaan jne. toivottavasti ei mitään tuliskaan..

Viime viikolla kävin tilaamassa itselleni polkupyörän, mies lupas sen mulle ostaa :D oonkin ollut pari vuotta ilman, kun edellinen varastettiin. Innolla odotan et päästään pojan kanssa pyöräileen!

Mutta nyt lopettelen taas tältä erää, mukavaa tulevaa viikkoa kaikille!

:wave:
 
ms Wilsson onnea tulevan perheenlisäyksen johdosta :flower: !

Ulkona on ollut taas mukava ilma ja ollaan ulkoiltu puistossa. Neiti sitten tykkää kovasti keinumisesta, voisi istua keinussa vaikka kuinka kauan. Hiekkalaatikkoon ei olla vielä tutustuttu, mutta ehkä äiti pääsee kohta tekemään hiekkakakkuja =) , yes.

Neiti konttaa kovaa vauhtia ja ryömiminen on jäänyt lähes kokonaan.
Seisomaankin noustaan aina välillä, mutta varovaisesti. Hän osaa jo laskeutua alaskin, välillä vain tulee kolahduksia, kun mennään nurin.

Yöt menee vaihdellen, välillä nukutaan hyvin ja välillä ollaan hereillä, pidetään vähän muitakin hereillä =) samalla.

Kauhean äkkiä tuo aika kuluu ja kohta saadaan alkaa suunnitella 1-vuotissynttäreitä..... =) Kohta sitä sitten huomaa neidin olevan murkkuikäinen ja ihmettelee mihin se aika oikein meni :\| No joo, taitaa olla noiden kotona olevan kahden murkun aiheuttamia ajatuksia...kun he ovat niin isoja ja vasta he olivat niin pieniä....

Mutta mukavaa vkonloppua kaikille ja muistakaahan ulkoilla, säätiedotus lupasi kaunista ilmaa vkonlopuksi. :wave: <br><br>
 
ms willson
kiitoksia onnitteluista, monikaan tuttumme/ystävämme ei ole älynnyt edes onnitella. enemmän olemme saaneet ihmetystä osaksemme. ja voivotteluja :LOL: Onneksi sen itse tietää että kyllä sitä pärjää!

Oli sitten neidin 10kk kontrolli. kovin täti kehui kasvua että on tasaista ja ei ole huolta painon kanssa. pituutta oli 70.8 ja painoa 7570g Eli pieni ja pippurinen on! serkkupoika 4kk on samankokoinen :LOL: Se on sitten vuoden iässä seuraava käynti ja piikkiä pyllyyn... :x

pikainen pyrähdys tällä kertaa, ja nyt soffalle oikasemmaan ittiänsä

:wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.03.2007 klo 14:59 ms willson kirjoitti:
kiitoksia onnitteluista, monikaan tuttumme/ystävämme ei ole älynnyt edes onnitella. enemmän olemme saaneet ihmetystä osaksemme. ja voivotteluja :LOL: Onneksi sen itse tietää että kyllä sitä pärjää!

Oli sitten neidin 10kk kontrolli. kovin täti kehui kasvua että on tasaista ja ei ole huolta painon kanssa. pituutta oli 70.8 ja painoa 7570g Eli pieni ja pippurinen on! serkkupoika 4kk on samankokoinen :LOL: Se on sitten vuoden iässä seuraava käynti ja piikkiä pyllyyn... :x

pikainen pyrähdys tällä kertaa, ja nyt soffalle oikasemmaan ittiänsä

:wave:
Onnea :flower:
olen huomannut saman, useimmat ihmiset eivät huomaa onnitella ollenkaan, he vain kysyvät että minkäs ikäinen tämä teidän tyttö nyt onkaan...
Meille myös tulossa syys vauva :heart: . tyttö täytti alku kuusta vuoden. Olen onnellinen ja uskon että pärjäämme hyvin, vaikka ihmiset sitä jaksavat pohtia nyt.
 
onnea myös sinulle eevin äiti!

Mikä ihana päivä jälleen tulossa! Eilen olimme pojan kanssa 1½h ulkona, illalla pärstääni hiukan kuumotti, kun ei tietenkään ollut niin minkäänlaista aurinkosuojaa naamalla. No ei nyt onneksi mitenkään punoita normaalia enenpää tuo lättyni.

Meillä on poika taas pienessä lämössä ja yskä ihan kauhea. Lääkäriin ollaan menossa, kun tauti on kestänyt jo niin kauan ja alkoi vähän niikuin uudelleen jo taas. Toivottavasti teillä muilla on taudit jo tältä keväältä sairastettu!

Jaahas, poika vääns taas vaippaan täytettä, et lähden tuon hajupommin peseen..

:wave:
 
ilmat on kyllä ollut ihanat. alkaa ulkoilu maistua taas ihan uudella tavalla. meillä oli kanssa kaiken maailman flunssat joulu-helmikuussa. alkoi jo pelottaan etteivät lopu koskaan. nyt parempi jo, päästiin taas jatkamaan uimistakin.
 
kesä06 harmaana
Onnea tuleville äideille :flower:

Itse en ole täällä juuri käynyt, tuo aurinko on niin houkutteleva. Ollaan typyn kanssa ulkoiltu paljon. Vielä ei ole hiekkalaatikolle saakka menty, mutta eiköhän tuokin jo pian ajankohtaiseksi tule :)

10 kk neuvolassa käytiin reilu viikko sitten, mittaa oli taas tullut yli 2 cm lisää, paino ei sitten perässä pysynytkään. Kaikki on edelleen hyvin, vauhti vaan lisääntyy päivä päivältä.

Tällä hetkellä päällimmäisenä opetellaan sitä kävelyä, tukea pitkin mennään todella vauhdikkaasti. Ja hieman sitä jo koetetaan miten mentäisiin pieni matka tuetta eli heittäydytään äidin tai isän syliin :)

Maitovalmisteita on jo maisteltu, hyvin menee alas sekä jugurtti että rahka. Kivaa vaihtelua välipaloihin.

Siinähän nuo meidän tärkeimmät kuulumiset on. Ihanaa kun on kevät. Itseeni vaikuttaa valoisuus ja auringon paiste todella paljon. Mitenkä teillä muilla?

Aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
ms willson
Voi kyllähän tuo kevät on saanu pirteäksi.
ihana ulkoilla ja ajella autolla kyläpaikasta toiseen...jne.
Voi sanoa et kotona emme viihdy päivisin ollenkaan. pyykit on pesemättä varmaan viikon ajalta... ja se on ISO läjä jo näin nelihenkiseltä perheeltä :LOL:
Aina ei edes viitsi ruokaa laittaa, turvautunut kaupan eineksiin...Mökkikin on kuin hävityksen jäljiltä välillä ja me vaan tytyn kanssa huristelemme autolla ja kuuntelemme biisejä isolla :D

Sentään olen talvi(tai joulunpunaiset) verhot saanu vaihdettua, ja ikkunatkin pesasin sisäpuolelta... Ettei aivan patalaiska kuitenkaan.

Huomennakin on suunniteltu pääsiäiskrääsän soppailua ym. muuta kivaa ;)
 
Äityli vm 2006
Hei!

Olisin kiinnostunut että mitä kaikkea teidän n. vuosikkaat syö ja touhuilee päivän mittaan? Tuntuu että vaikea keksiä mitään leikkejä tämän ikäisen kanssa... Myös ruuan yksipuolisuus mietityttää, tyttö on aika nirso, oppiikohan koskaan syömään?! :/ Pääasiassa syö vaan perunaa, lihaa, makaroonia ja parsakaalia, sekä leipää ja jugurtteja... Itse teen soseet. Mutta ihania kevät päiviä kaikille, toivottavasti jaksatte kertoilla jotain aiheeseen liittyvää! :)
 
Kesä06 harmaana
Nostanpa meitä hieman ja toivottelen samalla hyvää viikonloppua :)

Ruokailuista kyseltiin, itse olen vielä jaksanut nuo kasvissoseet vääntää. Välillä tekisi jo mieli kokeilla perheen arkiruokaa, mutta odottelen vielä hetken, kunhan on nuo maitotuotteet kokeiltu niin...

Itse olen nyt tehnyt soseita yleensä joko perunaan tai spagettiin. Kasviksista olen käyttänyt kaikkia niitä mitä meillä myöhemminkin tullaan syömään (kukkakaali, porkkana, herne, tomaatti, parsakaali, kesäkurpitsa, pavut, maissi, paprika yms.).

Aluksi otin kasviksetkin raakana, mutta nyt käytän niitä pakastevihanneksia, kun niissä tulee näppärästi montaa lajia kerralla. Tosin välillä tuo mielikuvitus tuppaa loppumaan :( silloin apuna voi käyttää vaikka valmisruokien tuoteselostuksia.

Tänään esim. tein seuraavanlaiset soseet pakkaseen:

Perunaa + vihannessekoitus (sisälsi porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia ja herneenpalkoja) + lisäsin vähän vielä porkkanaa + maustoin ruohosipulilla ja kermalla (kerma ensimmäisen kerran kokeilussa, rahkaa ja jugurttia on jo kokeiltu joten uskalsin laittaa)

Spagettia + kuullotettu sipuli + herneitä + porkkanaa + hieman tomaattipyrettä + hieman kuivattua basilikaa

Yritän siis hieman ruokia myös maustaa jotta esim. yrttien maku tulisi tutuksi.

Lisäksi mulla on pakkasessa lihapullia, kalaa ja kanaa joita sitten lisäilen noihin kasvissoseisiin ja välillä laitan myös keitettyä kananmunaa. Tuoreena on syöty porkkanaa, tomaattia ja kurkkua tähän mennessä.
 
Sydämelliset onnittelut perheenlisäystä odottaville! :heart:
Voi miten ihanaa!! Kevät on mukanaan myös tänne tuonut tuulahduksen vauvakuumetta, mutta vielä taidetaan tovi odotella...

Viime viikolla oli 10kk neuvola:

Pituus 71,5cm
Paino 9065g
Pipa 45,1cm

Kaikki ihan kunnossa, ei vieläkään kontata, mutta kaikki aikanaan! =)
 
:flower: :flower:

Heissan vaan kaikille, en ole oikee kerinny käymää kirjottelee kun kaksospojat pitävät kiireessä ja sitten kun on viel tosiaan 5 ja 3v pojat myös ni kyllä riittää tekemistä...
meillä oli kaksospojilla 10kk neuvola kans just:

Jasperi 10kg500g 77,5cm

Kasperi 9900g 75cm :hug: :hug:

pojjaat ainaki syö tosi hyvin, olen itse tehnyt soseet niille..

Erittäin mukavaa pääsiäistä kaikille ja toivotaan että ilmat lämpenisi :wave:
 

Yhteistyössä