-- KEVÄTPINO VIIDETTÄ,KUUDETTA,SEITSEMÄTTÄ JNE ODOTTAVILLE --

neitim: varmasti kypsää oman nlan unohtaminen -ja myös se, ettei sieltä soiteltu perään. Höh.
Pikkutoive: uskon, että syömistesi keventäminen vaikuttaa/vaikutti nopeastikin puntarilukuun -hieno homma!

Olin viime yön töissä, ensi yönä myös. Mukavaa vaihtelua(keikkaa teen toisinaan), vaikka päässä -tuntuukin väsymys aikalailla nyt. No, osa perheestä lähti jo matkaan ja pian loputkin, joten minulla olisi ainakin mahdollisuus nukahtaa joiksikin tunneiksi.

Feenikslintunen 25+0
 
Osallistunpas minäkin tuohon painokeskusteluun.. Minulla on taas toisenlainen kokemus alla, nimittäin alipainoa. Kolmosta kun aloin odottamaan, oli painoindeksini vain 17, eli olin hyvin alipainoinen (pituutta vajaa 160cm ja painoin silloin 42kg). Tuo oli minulle todella rankkaa aikaa ja kävin jos millaisissa tutkimuksissa kun paino ei vaan noussu. Sitten sain vielä todella inhottavan kommentin lääkärin vastaanotolta kun ilmoitin että tutkimuksia ei varmaan kannate jatkaa kun olen raskaana ja paino lähtee nousuun. Täti langan päässä tuumasi vaan "älä nyt ole huolissasi painon noususta vaan anna sen nousta", perskule kun otti päähän tuo kommentti koska kaikki piti minun tilaani itseaiheutettuna vaikka se sitä ei todellakaan ollut. Tuumasinkin hänelle että sitähän tässä haetaankin että paino nousisi, en olisi muuten tullutkaan tutkimuksiin jos en kokisi itse omaa painoani ongelmaksi. Tuo oli todella raskasta aikaa kun kaikki muutenkin päivittelivät kuinka laiha olen ja enkö syö mitään.. Vaikka kuinka söin niin mikään ei tosiaan minuun tarttunu. Noh, pojan jälkeen sitten onkin tarttunu ja olinkin hyvin onnellinen kun ensimmäisessä neuvolakäynnillä minut todettiin normaalipainoiseksi. =) Noh, tämä kaikki mikä tulee näyttää menevän tuonne persuuksiin ja reisille.. Voisi jakaantua hiukan tasaisemmin.. :LOL:

Mitään ei muuten sitten tutkimuksista löytynyt..

Lämmintä ilmaa pukkaa.. Ulkona lämmintä on 27.3, meinaa hikeä pukata. Muuten täällä kaikki ihan ennallaan.

Tellu30 24+3
 
Tervehdys. Jospa sitä tännekkin tuppautuis :) Meillä on viisi muksua kotona vipeltämässä, vaikka kaikki ei nyt niin pieniä enää olekkaan. Ikähaarukka on 4-17(ihan pian18). Kuudetta siis odottelen ja np-ultrasta saatiin eilen hyviä uutisia ja nyt uskaltaa olla ihan oikeesti raskaana, eikä vain toivoa sitä. Meillä on ollut menetyksiä ja vaikea epämuodostuma edellisellä kertaa, joten kaikki ei ole ollut aina niin ruusuista. Mut nyt näyttää hyvältä ja mamma hymyilee :D Maalla asustellaan, joten aikaa menee enemmän ulkosalla kuin sisätiloisa.

Jospa sitä pukkais riviä tuohon: Lumi-Marja....38.....kuudes.....29.11.

L-M 11+5

 
Sairaalareissu takana. Pe-la yönä alkoi kovat vatsakivut, jotka tk:ssa diagnostisoitiin virtsatietulehdukseksi. sain antibioottikuurin, vatsa oli ihan hirveen kipeä. La iltana alkoi supistukset, menin nukkumaan ja supistukset jatkuivat panadolista ja levosta huolimatta.
Soitin Tays:aan ja käsky kävi tilata ambulanssi ja tulla heti. Sain supistuksiin estolääkettä ja antibioottia suoraan suoneen. Tulin äsken kotiin, vaikka olisivat pitäneet ainakin huomiseen.
Nyt pitäisi ottaa rauhallisesti......

Miia ja Kerttu-Inkeri 23+3
 
Iltaa!

Tervetuloa joukkoomme, Lumi-Marja :wave: ja hyvä juttu, että nt-ultrassa oli hyviä uutisia!

tellu: kiva, kun kertoilit painojuttujasi. skon, että laihuudestakin saa kuulla ja se voi olla ihan yhtä ongelmallinen juttu kuin lihavuus -ja varmasti siitäkin saa kuulla niiltä, jotka katsovat olevansa oikeutettuja tunkemaan nokkansa toisten asioihin :|

taaperotx5: vähänkö cool on Juliuksesi =)

Me9: onhan tuo vatsasi kasvanut, mutta niinhän kuuluukin! Toivon, että kroppasi jaksaa viimeiset kuukadet -ja pääsi myös :hug:

Miia: Voi, mitä ikävyyksiä sinulla on ollut, varmasti pelästytti! Mitä fiiliksesi ovat nytr, entä fyysinen puoli? Nyt ihan oikeasti lepäät ja annat toisten passata -ja jolleivät passaa, lepäät silti!!! Vielä vauvasi ei ole ollenkaan valmis tulemaan tähän maailmaan.

Huomenna on se yksityinen 4d-ultra ja voi tätä jännitystä!!!
 
Feenikslinnun uutisia odotellessa :) Laitahan kuvaa jos mahdollista!

Miia Lepää ja ota rennosti! Itse hämmästyin kuinka osaavia ja ahkeria minunkin pienet lapsukaiset olivat, kun makoilin sohvalla hematoomani vuoksii. Itse asiassa lapset nauttivat, kun pysyin paikoilllani heidän kertoessa päivän tapahtumista ja nauttiessa olosta mamman kainalossa :ashamed: Toivottavasti Kerttu-Inkeri nauttii masun tuomasta turvasta vielä pitkään :heart:

Lumi-Marja Kiva nähdä täälläkin pinossa :wave:

Ihania hellepäiviä pitänyt =) Vaikka varpaanikin ovat turvonneet muodottomiksi (olen yhtä kumpua ja kukkulaa mieheni sanoja lainaten) aion nauttia lasten kanssa jäätelöstä, mehusta ja paljain jaloin kävelystä!

Aurinkoa kaikkiin pirtteihin!
Oliivitar ja Heppuli 35+2
 
Kyllä mää tän kestän B)

Miehen sisko eilen totes"sää oot niinku isompi kun edellisistä...."
Voih :headwall:

Kuluis nyt aika pian,en kyllä malttais oottaa näitä vikoja viikkoja(kuukausia) :whistle:
Musta on ihana se jännitys onko raskaana,tehdä testi,ekat ultrat,ekat potkut,pitää pientä salaisuutta matkassa,alun vatsan pyöristyminen.... :heart: Mutta nää viime metrit jättäisin väliin ja hyppäisin suoraan kohtaan synnytys :D

Viimeinen kolmannes meneillään joten kai se synnytys sieltä sitten tulee!

Kaunista alkanutta viikkoa kaikille :flower:
Me9 rv 27+3 luulisin ;)
 
Tervetuloa Lumi-Marja tähänkin pinoon :)
Ihanat ilmat, tykkään kovasti vaikka olomuoto muistuttaakin jo enemmän valasta kuin ihmistä :/ Turvottaa tosi kovasti ja olen ihan hirveessä koukussa valkoiseen Tobleroneen :headwall: Sehän se auttaakin turvotukseen. Painoa on ihan liikaa, en sitä viiti edes miettiä kun suututtaa ja ahdistaa niin. Sen vaan sanon,että laihtua pitää ja PALJON! mutta toivottavasti imetys auttaa edes alkuun...

Liitos- ja kannatinkivut on yltyneet kyllä jo ihan kauheiksi, onko teillä muilla loppukolmannesta tarpovilla niitä kovasti? Ihan tosi tuskaisaa, kun vähän jotain tekee ni tuntuu että alaosa on ihan invalidisoitunu. Onneksi kotosalla saa nyt olla, niin lepo auttaa kyllä.

Mukavia hellepäiviä,nautitaanpas näistä kun ei siitä varsinaisen kesän säätilanteesta vielä mitään tiedä! B)



 
CB :hug:
Onpas tyttövaltaista synnyttäjien pino jo :eek: noh, täältä niitä poikia on kyllä tulossa :wave:
Missäs ovat Elettaria, Hexuli, AnnaBuu ym. ekassa pinossa kirjoitelleet? :attn: :wave: :attn:
Olis kiva kuulla uutisia...

Hmm, tää on mieletön viikko, saa olla roudarina joka mukelolle. Kellä on hammaslääkäriä, kevätjuhlaa, kesäurheilukouluun ilmoittautumista, saliharkkoja, konserttia, tavallisia treenejä ja soittotunteja ja mitäkin! Ja sitten vielä hommasin itellekin kampaajan ja hammaslääkärin tälle viikolle, kun en taas tajunnu ennakoida :headwall: Noh, ei auta kuin kiitää... onneksi hieman ilma viileni , on paljon mukavampi tän masun kanssa vaappua. =)
 
crystalblue :hug:

Feenikslintunen ihmiset ei tosiaan ymmärrä että laihuudesta huomauttaminen sattuu ihan yhtä paljon varmasti kuin jos jollekkin mennään päivitteleen lihavuudesta. Noh, toivottavasti ne päivät olisivat minulta takanapäin ja saisin pidettyä painoni ja jaettua kiloni kropassani tasaisemmin.. :LOL: Nyt ne on tuossa reisillä ja takamuksessa.. :whistle:

Tervetuloa Lumi-Marja :flower:

Oma olotila ihan jees.. Välillä meinaa supistella suhteellisen herkästi, mutta sehän kuuluukin jonkin verran asiaan.

Tellu30 24+6
 
Oltiinpas pudottu!

Kääkkänä: niin kovin tuttua tuo kalenterin mahdottomuus -meillä ennenkaikkea esikoisen kiivastahtinen futisharrastus aiheuttaa kuskailuja, kuskailuja, kuskailuja.

Se maanantain 4d-ultra. No, sukupuoli pysyi 100% samana. Golfpallo oli eelleen näkyvissä, tuo lääkäri Savonlahti ei kuulemma niistä asiakkaalle edes mainitse, on niin mitätön juttu. En huolehdi siis siitä.
Vauva oli viikkohin nähden kovi pieni ja sitä murehdin. Painoa oli vain 730g tehden la:n painoksi 3,2kg, myös istukka oli aika pieni. Minun muut lapseni ovat olleet esikkoa 8oka syntyi rv39)lukuunottamatta yli 4kg. Lääkäri sano minun voivan ottaa asian puheeksi nlassa rv30 jälkeen,kenties pääsisin kontrolliin tsekkaukseen, nousisiko asukki pois miinuskäyrältä.

Millainen virhemahdollisuus noissa mittauksissa on? Kyseessä kuitenkin oli minusta kovin kokenut, ammattitaitoiinen lääkäri, joka ultraili rauhassa 45min ajan. Onko teillä joku lapsista ollut selkeästi toista pienempi samoilla synnytysviikoilla? Minulle kuitenkin painoa (vaikkakaan se ei aina mitään merkkaa)tullut tässä raskaudessa jo saman verran kun koko edellisen raskauden aikana -ja kuopus painoi 4,4kg.
 
mä en jaksa enää,tää on niin kamalaa mut ei tästä mitää tuu :'(

mieli on ja pysyy surullisen haikeana,ei jaksais surra enää mut minkäs teet :'(

nyt täytyy taas poistua..kotihommat täytyy silti hoitaa vaikka mieli on maassa
 
Taaperotx5 :hug:

Alkaa huolestuttaa,sanokaa mikä mulla on
(kun en millään taas lääkäriin juoksisi)

Kaikki alkoi siitä ihana sveitsin matkan(Riemulle terpat :D )tuliaisripulista :(
Siitä eteenpäin mulla on ollut noin viikottain,välillä useammankin kerran kovia vatsan poltteita ja väänteitä.
En oksenna vaikka olo on huono ja oksettaa,mutta vatsa tyhjenee toista kautta vauhdilla ja aivan vetisenä :( Poltteet ja väänteet saa aikaan supistuksia!

Olo on kauttaaltaan vatsa-alueelta turta useana päivänä viikossa ja sellainen ahdistava olo koko vatsan alueella.
Eilen illalla myöhää huomasin taas olon pahenevan ja lopulta sainkin juosta vessaan.Puolilta öin istuin tulikuumassa suihkussa kun selkään ja vatsaan sattui niin kovin.
Pelottaa tämä kipu vaikka mä osaan sen ennakoida,se alkaa pikkuhiljaa.Mutta mikään ei siihen auta,ei mikään ennakkko toimi.
Syön maitohappobakteereita ihan säännöllisesti.
Panadolia kipuun on aivan turha napsia.
Tuskan hiki vaan nousee.
Mitä tälläinen vatsa/suolisto-ongelma voi aiheuttaa vauvalle?

Varmaan täytyis lääkäriin mennä,mutten millään haluaisi :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feenikslintunen:
Millainen virhemahdollisuus noissa mittauksissa on? Kyseessä kuitenkin oli minusta kovin kokenut, ammattitaitoiinen lääkäri, joka ultraili rauhassa 45min ajan. Onko teillä joku lapsista ollut selkeästi toista pienempi samoilla synnytysviikoilla? Minulle kuitenkin painoa (vaikkakaan se ei aina mitään merkkaa)tullut tässä raskaudessa jo saman verran kun koko edellisen raskauden aikana -ja kuopus painoi 4,4kg.
Onhan nämä vauvat yksilöitä,hyvinkin voit saada nyt siromman vauvan tai sitten kirii kasvussa kiinni sisaruksensa loppuraskaudesta :D
Mutta kyllä niitä mittavirheitä todella sattuu.Eihän se ole kuin muutamista milleistä kiinni kun jo antaa "väärät"lukemat!
Ja painoarviothan ovat vain arvioita.
Mulla parhaiten on pitänyt paikkansa arviot niissä lapsissa joiden kaikki mitat vastanneet lasketunajan mittoja.
Kun taas ne joista mitat ovat poikenneet toisistaan,ovat menneet ihan metsään.
Esm jos päänmitta mennyt viikon edellä/takana muita mittoja,on se vääristänyt painoarviota!
Kannattaa pyytää kuitenkin lähete painoarvioon sitten vielä isommilla viikoilla,jos asia jää huolettamaan.
Mutta ton kokonene oli meidän pikkuneiti noilla viikoilla ja ihan savonlahden lupausten mukaan 3,4 kiloinen tyllerö syntyi =)
 
Lauantaita!

En ole vähään aikaan käynyt palstalla ja johan on tapahtunut. En kerkii nyt paremmin kommentoimaan mutta palaan asiaan kun ollaan tultu kotiin. Nyt mennään jonnekkiin kun on niin kaunis ilma.

koklaan vaan että onnistuuko kuvan laitto. Olen niin tumpelo, ettei toista :whistle:

 
Joo, no tosi kiva.... rajasin naaman kyllä pois, mutta tossa se vaan on ja kuvakin on noin ISO!

Olkoot, nyt on kiirus. Poistan ton myöhemmin, niin ei jää ikuisiks ajoiks mun naamataulu palstalle...tai mitäpä tuokaan haittaa....

Anteeks kun sekoilen :snotty: :ashamed:
 

Yhteistyössä