kevätvauvat 2009

Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
*nostaa kättä innokkaasti* Viikonloppuna haamuplussailin ja maanantaina tuli selkeä plussa! Tosin en ensiodottaja.. toukokuussa olisi LA
juu toukokuuta itsekin olen laskeskellut lasketuksi ajaksi. :D taidettiin plussata samoihin aikoihin. itse haamuplussasin viime perjantaina ja vahvan plussan maanantaina. ensimmäistä neuvolakäyntiä odotellessa!
 
äärgh..tää pahoinvointi on jotain järjetöntä...mä oon yrittäny ties mitä niksejä mut tuntuu ettei auta. Vichy toimi tänään, tuorekurkku toissapäivänä :p

Sulle kun on toi koko raskausrumba jo ennestään tuttua niin mitä se eka neuvola sisältää?
 
Heippa kaikille,

Voisin liittyä tähän keskusteluun, plussasin 1 1/2 vk sitten, eli nyt menossa raskausviikot 5+5 :) Esikoista odotellaan, tai tavallaan toista, kun heinäkuussa sain keskenmenon noin viikolla 5.. se oli rankkaa kun oli jo niin innoissaan, mutta onneksi meni vaan kaksi kuukautta ja heti tärppäsi uudestaan. Toivotaan että nyt kestää matkassa toukokuulle asti.. joskus 21.5. tienoilla olisi laskettu aika.

Ultrassa kävin jo heti melkein plussauksen jälkeen viikolla 4+6, koska pelotti edellisen keskenmenon jälkeen niin paljon.. siellä kuitenkin näkyi jo sikiöpussi ihan oikeaan paikkaan kiinnittyneenä, sykettä ja sikiötähän ei tuossa vaiheessa vielä näy, mut meen uudestaan ens keskiviikkona (rv6+6) jolloin pitäs yleensä syke ja vauva näkyä jos kaikki on hyvin.. jännittää tosi paljon :)

toukokuun vauvoille löytyy muutes jo valmiiksi keskusteluryhmä nimellä "Toukokuun tuhisijat", joka löytyy hakemalla tolla nimellä ja aluerajauksena odotusaika. Tervetuloa sinnekin!
 
Kertokaa mulle onko normaalia alkuraskaudesta menkkamaiset alavatsa kivut?ja kauanko kivut kestävät mistä johtuu jne..nyt ollu jo muutaman päivän menkkamaista alamaha kipua ja tunne että menkat alkaisivat millä hetkellä hyvänsä!? mitä teen? eka neuvola on varattu 7.10..vasta..
kivut eivät tunnu koko ajan vaan aina välillä ja kestävät muutamasta minuutista n tuntiin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumienkeli87:
Kertokaa mulle onko normaalia alkuraskaudesta menkkamaiset alavatsa kivut?ja kauanko kivut kestävät mistä johtuu jne..nyt ollu jo muutaman päivän menkkamaista alamaha kipua ja tunne että menkat alkaisivat millä hetkellä hyvänsä!? mitä teen? eka neuvola on varattu 7.10..vasta..
kivut eivät tunnu koko ajan vaan aina välillä ja kestävät muutamasta minuutista n tuntiin..
heh, eipä siinä mitään erikoista ole. ota iha iisisti. :p
 
täällä myös ensikertalainen... ensi neuvolaa odottava ihmettelijä...
suurin pohdita tällä hetkellä.. miten kukaan voi nauttia tästä ajasta... jatkuvaa huonovointisuutta... syö tai on syömättä liikkuu tai on liikkumatta...
ja jatkuva nipistely vatsassa... ei satu mutta tietää että jotain on "hullusti" ja heti kun ei nipistä alkaa pelkäämään että nyt on todella asiat hullusti...
tuleeko musta panikoiva koko loppu raskauden ajaksi???
 
Kertokaas mulle, ku haluaisin alkuraskauden ultraan mutta mietin että pitääkö mennä yksityiselle vai onko mahdollista kunnalliseen päästä?ja sit toinen juttu, voiko tuulimuna raskautta todeta muuten ku ultralla, siis onko jotain oireita tms?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumienkeli87:
Kertokaas mulle, ku haluaisin alkuraskauden ultraan mutta mietin että pitääkö mennä yksityiselle vai onko mahdollista kunnalliseen päästä?ja sit toinen juttu, voiko tuulimuna raskautta todeta muuten ku ultralla, siis onko jotain oireita tms?
moi, mun piti ainakin varata eka ultra yksityiseltä kun meidän kunnalla ei oo ultrausmahdollisuuksia muuten kuin vuototapauksissa lääkärin lähetteen kautta. Hinnaksi tulee hieman yli 100e!! :kieh: ..Hitto, onneks oon töissä vielä.
Niin, ja eivät suositelleet mulle ultraa ennen rv8, ettei tarvi sit mennä takasin uuteen ultraan jos ei sydänääniä viel löytyiskään. Oon nyt siis rv 6+4

Ei tuulimunaa vissii voi todeta muuten ku ultralla. Tai siis siellähän se sit varmistuu jos sellanen on.
 
mä soitin neuvolaan tässä pari päivää sitten..olisko ollu maanantai? ja kysyin tota varhaisultra asiaa ja sain ajan kunnaliseen ultraan jo tän viikon torstaiksi eli huomenna olis ultra...sanoin että haluan ultran sen takii että tiedän mahassani kasvavan oikeesti jotain muutakin kun pelkän pussin...ensi viikon tiistaina olis eka neuvola..jännittää!! pitäkää mulle peukkuja että kaikki on ok!! Ja sit toinen asia mistä aattelin tääl kysästä on että missä vaiheessa raskautta olette ruvenneet hankkimaan lapselle tavaroita, sänkyä ja muuta sellasta??
 
Hei vaan kaikille! Toista odotellaan rv 11+1, ens viikolla ekaan ultraan jolloin toivottavasti voi huokaista että kaikki on kunnossa.. Eka neuvola oli viime viikolla, ei ees yrittäny kuunnella sydänääniä.. pöh.. Ekalla käynnillä kysellään ihan perusasiat: pituus, paino, sairaudet, allergiat ja otetaan pari putkiloo verta jossa selviää veriryhmä ja Hiv testi.. Ihan kaikki taustatiedot myös isän pituus ja alkoholinkäyttöä kysellään tai ainakiin meillä kyseltiin.. Semmonen käynti se on.. Raskausoireista sen verran et mulla ei oo muuta kun väsymys ja vatsakivut välillä, esim. kun käännän kylkeä.. Sektion takia kiinnikekipuja.. :x
 
Se ois sitten sairaslomalla... pahoinvoinnin ja väsymyksen takia... uusi tulokas tekee kaikki tepposet jotta saa jo nyt mut hermolomalle...
noh kai tässä ressin sietokyky joskus kasvaa mutta nyt väsyttää...
 
HanTa[b/] mä oon kans sairaslomalla. Mun päänuppi ei jaksanut enää töissä. :wave:

Meillä oli tänään eka ultra (varhaisultra siis) ja myös eka neuvola. Ultrassa selvis, että mittojen mukaan ollaankin viikkoa pidemmällä kuin luultiin. Nyt sitten on mun kaikki laskut ihan sekaisin :D pyörällä olen.

kissinminttu & pikkune papu 9+4
 
Heipsan!
Kevät vauvaa odotellaan ja laskettu aika olisi 17.4.2009 eli hirveen pitkä aika vielä :p
sais tullo jo :)
Eka ultra on käyty ja oli ihana nähä se oma pikkuinen siellä masussa :heart:
Ensimmäinen lapsonen tuloillaan kun eka odotus päättyi kesken :'(
Nytten onkin saannun olla sydän syrjällään että miten sujuu..
Tänään viimeksi kuulin vaavin sydämen lyönnit :heart:
viikkoja siis 13+2

Ihanaa odotusta kaikille :)
 
eihän viikko ole kissiminttu loppujen lopuksi kovin paha :D
olin itsekkin eilen ensimmäisessä neuvolassa... todella nopeasti meni.
rautaa ja d-vitamiinia piti apteekista hakea... muuten voidaan hyvin... juu ei meiltäkään sydäntä edes yritetty kuunnella... jotenkin vain toivon sitä jo :D

7.11 päästään ultraan ja lääriin seuraavalla viikolla...
nyt odotellaan vain pahoinvoinnin ja väsymyksen ohimenoa...
 
Saatiin eilen säikähtää oikein kunnolla...
muutaman kerran yöllä heräsin että vatsaan polttaa... mutta ajattelin taas kaiken olevan ihan normaalia...
aamulla kun töihin piti lähteä alkoi poltto olemaan niin kovaa että oli parempi käpertyä lattia ja lähteä kiireen vilkkaan sairaalaan...
muutaman tunnin tutkimisen jälkeen selvisi että vauvalla on kaikki hyvin... ja äiti on saanut virtsiksen...
eli eikun apteekkin hakemaan lääkettä ja kotiin nukkumaan.

Oli aika huima tunne nähdä ensimmäistä kertaa pikkuinen möntti ruudulla joka kuulemma oli meidän vauva :D
 
kyllä itkun kanssa mentiin sairaalaan ja oltiin varmoja että tämä oli nyt tässä.
Mutta suuri oli helpotus nähdä möntin olevan kunnossa ja kuulla kaiken olevan hyvin...
eli mitä yhdestä virtsiitistä... kunhan ei liian usein tule ;)
toivottavasti kukaan ei koskaan enään joudu säikähtämään samoin.
 

Yhteistyössä