kielikoru ja synnytys..

lilja -76
Jaa-a, jos on mahdollista että joudutaan sektioon, mikä tietysti on aina periaatteessa mahdollista, niin silloin tietysti kielikoru täytyy olla poissa. Itse ainakin ottaisin sen pois ettei sitten hädässä ja kiireessä ja kipeänä tarvitse sitä alkaa sieltä kielestä nyppimään jos vaikka tuleekin tilanne että se on tiellä. Itselläni on napakoru ja oli ihan hyvä että otin sen pois jo viikolla 35, kun viikolla 36 jouduttiin hätäsektio tekemään. Siinä hädässä miehellä oli ihan tarpeeksi tekemistä kun yritti saada minulta korvakoruja pois :D

 
restless
Mulle sanottiin jo neuvolassa, että muista poistaa kaikki korut ja kynsilakka. Oli neuvola saanut synnäriltä palautetta, kun äitejä ei valisteta, että korut pois. Ettei synnärillä jouduttas aina siitä erikseen mainitsemaan. Mutta kait käytäntöjä erilaisia.
 
Shaina
Mulla oli kyllä korvikset ja kaulakoru kun menin synnyttämään.. Ei meille mitään ohjeistettu, että pitäisi olla pois. Sormuksetkin ois varmaan ollut, mutta oli yö niin olin ne ottanut illalla pois :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja restless:
Mulle sanottiin jo neuvolassa, että muista poistaa kaikki korut ja kynsilakka. Oli neuvola saanut synnäriltä palautetta, kun äitejä ei valisteta, että korut pois. Ettei synnärillä jouduttas aina siitä erikseen mainitsemaan. Mutta kait käytäntöjä erilaisia.

ohho! mulla oli synnytyksen aikana korut napalävistyksiä myöten päällä, ja kynnet taisi olla pinkit :LOL:
mulle sanottiin vaan neuvolassa että hienoa kun et oo joutunu ottamaan napalävistyksiä pois mahankasvun takia.
 
Itse ajattelin tällä kertaa jo ajoissa ottaa tuon kielikorun pois, ennen synnytystä siis, esikoisen synnytyksessä sitä oli inhottava alkaa repimään kesken kaiken kun hätäsektio alkoi näyttää todennäköiseltä.. Onneksi sitä ei jouduttu tekemään nimittäin tuo koru ei siinä kiireessä edes irronnut! Nyt osaan varautua etukäteen :)

Muista koruista ei ainakaan KYSillä huomautettu, itsekin olin "täysi varustus" päällä B)
 
Ootteko te ottanut kaikki korut pois ennen synnytykseen menoa? Mulla kun noita koruja on muutama ja kun en viitsisi alkaa repimään kaikkia irti (renkaita ja yksi tappikin, jotka vaikea saada itse takaisin ilman pihtejä ) jos ei sitten tarvitsekaan. Onko ne aivan välttämättä pakko ottaa pois ennen leikkausta? Mulla kun korut ovat päässä (korvissa, huulessa ), ei vartalossa muuten.
 
Mulla ne tuosta kielikorusta vaan lähinnä siksi, että nukutettaessa joutuu niitä putkia suuhun tunkemaan, ja sillon tuo koru on tiellä. Itsellä kyllä oli kaikki muut lävistykset kasvoissa paikallaan, ja niistä ei mitään sanottu. Ehkä eri sairaaloissa on eri käytännöt, tiedä sitten..? :)
 
Minulle kun tehtiin hätäsektio, niin mitään koruja ei pitänyt pois äkkiäkään ottaa.. Ja oli kaikki mahdolliset.
Eikä myöskään ole neuvolassa neuvottu ettei koruja saisi olla kun mennään synnyttämään..
Ja kyllä on sitä lakkaakin, niin sormissa kuin varpaissakin..
 
en ottanut korua pois. Sehän voi mennä umpeen niin äkkiä :) siinä kun synnytys lähesty niin kätilö kysy et onko jotain koruja niin sanoin et on kielikoru. Ei hän siihen sit muutaku et pitää ottaa pois jos tulee lähtö leikkaukseen että saako sen sit nopeesti.Sanoin vain et saan. Ei sen kummallisempaa. Ei kyllä ollut mitään suurempia kipuja koko synnytyksessä niin olisin saanut sen ihan hyvin pois jos olis tullu lähtö.
 

Yhteistyössä