KIELTÄYTYY JUOMISESTA/TUTTIPULLOSTA

Onko kellään vastaavanlaista kokemusta, kun meidän tytölle (vajaa 6kk) ei meinaa millään saada juotettua maitoa. Tuttipullolla siis mennään ja parhaiten maitoa menee varhain aamulla (n.150ml) ja iltapäivällä ulkopäikkäreiden jälkeen (reilu 100ml), mutta muina aikoina onkin sit lähes totaalinen kieltäytyminen. Saattaa parikytmilliä vetää, mut sit ei, sylkee pullon pois eikä takas suuhun halua. Annan näinä kertoina myös sosetta (kasvis, liha tms..) ja siihen joukkoon sit holautan jonkin verran tuttipullosta maitoa, että sais ees hiukan sitä kautta.
Aattelin nyt ostaa nokkamukin, taikamukin tai jonkin, että jos sit suostus sellasesta juomaan.
Mutta onko kellään tietoa mistä tälläinen vois johtua?? Hampaita on puhjennut 2, mutta vaikuttaneeko tuo mitään.. Vai onko vaan joku maidoton kausi neitillä menossa.. :/
 
Neiti on ollu kärttyinenkin jo pidemmän aikaa (mutta taas olettaa johtuvan noista hampaista) eikä mikään tunnu kelpaavan ja jatkuvasti sais leikittää jne.. Itekseen ei oikee viihdy. Ja syödessään huitoo käsillään ja välillä niitä saakin pidellä kiinni ettei ruoat lennä pitkin seiniä :LOL:
 
Meillä tyttö ei oikeastaan juo ollenkaan pullosta, kun imetän edelleen. Tyttö on nyt 5 kk:t.... Kannattaa ostaa se taika muki tai kokeilla jotain toista tutti merkkiä. Meillä tyttö syö vaan ja ainoastaan avent tuteista, silloin kun on ollut hoidossa.
Enempää mulla ei oo kokemuksia, kun poitsu silloin ei tehnyt muuta, kun joi vaan pullosta. Oli tosi vaikee vierrottaa pois


Kyllä se siitä........
 
Pidä maitokerrat ja soseen antaminen ihan erillään... Meillä pitää väliä olla ainakin 2-3 tuntia muista syömisistä ennenku pullo kelpaa... Ja usein pullo kelpaa vaan nukkumaan mennessä. Tuputtamaan ei kannata alkaa, tarjoa vaan sit vettä ruuan kans...
 
Meillä jätettiin tuttipullo 7 kk iässä pois, nyt siis päivän mittaan pieniä vesihörppyjä nokkamukista. Saa maitoa puurossa päivän aikana 2 * 1,5 dl sekä puolikkaan kalkkitabletin päivässä.
 
meillä poika täytti just 5kk. meillä on kans sama ongelma ollu muutaman jonkin aikaa ei meinaa tuttipullosta maito kelvata sit millään... kiinteät ruuat menee hyvin alas mut pelkkä tuttipullon näkeminen ja pojan hermostumaan. en tiiä yhtään mistä johtuu.... hampaita on tulossa kaks ei oo vielä tullu ikenistä läpi, sellaset valkoiset täplät näkyy. en tiiä sit voikohan pojalla ollu niin arat ikenet että tuttipullosta ei kelpuuta maitoa:(
 
Kuulostaa tutulta, meidän pojalla ollut noin 3-4kk iästä asti samantapaista. Ja edelleenkin ( nyt ikää 6.5kk) ajoittain. Nyt on menossa hyvä kausi, tuttipullo kelpaa, mutta esim joulun alla aivan tuskaa yrittää saada poika juomaan tuttipullosta. Mä itse olen yhdistänyt ne hampaiden tuloon. Olen huomannut, että sillon kun tuttipullosta on vaikea ottaa, niin kaikki viileä ja karhea maistuu ja muutenkin poika on ärtyisämpi. Suosittelen nokkamukin hankkimista. Meillä se on toiminut vaikeina aikoina ,samoin myös hörpyttäminen.
 
oon huomannu kans kun tuttipullo ei kelpaa sinä päivänä niin hedelmäsoseet menee alas hyvin ilman kitinöitä kun ne on viileitä. täytyypä kokeilla sita nokkamukia jos auttais niin poika sais edes jonkin verran maitoa. kun reppana ei oo kahen päivän aikana suostunu ottamaan maitoa kun muutaman desin:(
 

Yhteistyössä