kierto ei ole vieläkään normalisoitunut :/

siis sen jälkiehkäisyn jäljiltä. ensin tuli sen kierron vuoto ihan ajallaan jossa olin ehkäisyn ottanut, seuraavassa kierrossa meni 55 vrk ja nyt meneillään olevassa tuli ovulaatiokin vasta kp 28, eli varmaan menee 42vrk tässäkin kierrossa. :'( :'( :'(

kuinkahan pian tämä normalisoituu? ihan kamalaa kun tällä tavalla meni kierto sekaisin. toivottavasti se palautuu ennenkuin aletaan sitä ihanaa pientä omaa nyyttiä kunnolla toivomaan. se tässä juuri huolestuttaakin, että jos nyt meni kaikki ihan sekaisin ja raskaaksi tulo vaikeutuu :'(

miten teillä muilla jälkiehkäisyä käyttäneillä kävi, menikö kierto sekaisin ja kuinka nopeasti se korjaantui?
 
Mischa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:31 helmiäinen kirjoitti:
ja sinä taas puutuit turhaan asiaan :whistle:

luuletko tosiaan että tuo harald kuvittelee jälkiehkäisyn tarkoittavan aborttia? ;)
Sitä en tiedä.Ehkä ei vaan ymmärtänyt tekstiä?
Minä nyt puutun milloin mihinkin asiaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:34 Töllin Ruusa kirjoitti:
Mulla on ollut ihan kunnossa hetimiten. :/

Tosin siitä on aikaa toistakymmentä vuotta, tuskin ovat edes samoja pilsuja nykyään?
apteekissa ne miehelle sanoivat, että kierto saattaa mennä vähäksi aikaa sekaisin. ja kyllähän sen ymmärtää, aikamoinen pommihan tuo on hormoneja.

stressaa vaan kun se vauva olisi ensi vuonna haaveissa saada alulle. muutenkin jo pelottaa ettei sitä omaa kirppua saada, sitten tuli vielä tämä \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:39 vieras kirjoitti:
Niin, siis miksi jälkiehkäisy jos kuitenkin vauvan haluat?
oletko itse elänyt kuin pellossa aina, ihan vain siksi että haluat lapsen sitten joskus?

kai sinäkin herranen aika olet ehkäisyä käyttänyt muulloin. siis silloin kun et vauvaa ole yrittänyt. ainakin toivottavasti olet näin tehnyt.

:flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:43 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:39 vieras kirjoitti:
Niin, siis miksi jälkiehkäisy jos kuitenkin vauvan haluat?
oletko itse elänyt kuin pellossa aina, ihan vain siksi että haluat lapsen sitten joskus?

kai sinäkin herranen aika olet ehkäisyä käyttänyt muulloin. siis silloin kun et vauvaa ole yrittänyt. ainakin toivottavasti olet näin tehnyt.

:flower:
Kyllä olen ehkäisyä käyttänyt. En kyllä jälkiehkäisyä vaan hankkinut pillerit ennen sukupuolielämän aloittamista ja kondomia vaatinut yhdynnän aikana.

Jos olisin jo vauvaa suunnittelemassa ja olisikin ehkäisy pettänyt niin sitten varmaan odottaisin että kuinka käy. Jos olisin sitten raskaana, niin hyvä, olihan se jo suunnitteillakin.
 
No varmaan sun kiertosi olisi mennyt ilman tuotakin sekaisin, sillä mä en näe syytä että yksi jälkiehkäisy sekoittaisi pitkäksi aikaa kierrot, eihän ne hormonit jää lorvimaan elimistöön vaikka jytyjä pillereitä onkin :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:47 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:43 helmiäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:39 vieras kirjoitti:
Niin, siis miksi jälkiehkäisy jos kuitenkin vauvan haluat?
oletko itse elänyt kuin pellossa aina, ihan vain siksi että haluat lapsen sitten joskus?

kai sinäkin herranen aika olet ehkäisyä käyttänyt muulloin. siis silloin kun et vauvaa ole yrittänyt. ainakin toivottavasti olet näin tehnyt.

:flower:
Kyllä olen ehkäisyä käyttänyt. En kyllä jälkiehkäisyä vaan hankkinut pillerit ennen sukupuolielämän aloittamista ja kondomia vaatinut yhdynnän aikana.

Jos olisin jo vauvaa suunnittelemassa ja olisikin ehkäisy pettänyt niin sitten varmaan odottaisin että kuinka käy. Jos olisin sitten raskaana, niin hyvä, olihan se jo suunnitteillakin.
ihan vain tiedoksi, että me emme eläneet kuin pellossa kun sen jälkiehkäisyn tarvitsimme. meiltä petti ehkäisy (kondomi). siksi vastuuntuntoisina haimme jälkiehkäisyn, emmehän ehkäisyä olisi käyttäneet jos vauva-asia olisi silloin ollut ajankohtainen.

jos olisin raskaaksi jälkiehkäisystä huolimatta tullut, olisimme ehdottomasti pitäneet sen pikkuisen. ei tämä tilanne niin huono lapsen saamiselle olisi. nyt vain odotamme yritystä siihen saakka, että saan loppusuoralla olevat opintoni valmiiksi. haluamme lapsemme parasta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:51 helmiäinen kirjoitti:
ei tämä tilanne niin huono lapsen saamiselle olisi. nyt vain odotamme yritystä siihen saakka, että saan loppusuoralla olevat opintoni valmiiksi. haluamme lapsemme parasta.
Niin, sitä juuri ihmettelinkin, että miksi jälkiehkäisy, jos tilanteenne on se, että vauvan haluatte, eikä tilanne lapsen saannille olisi huono.
 
Niin ihan sellasta vaan, että jälkiehkäisyhän EI ole mikään abortti, vaan siinä käsittääkseni estetään mahdollinen hedelmöityminen. On siis nimensä veroisesti ehkäisy.

Aborttipillereitäkin on olemassa, mutta sehän on sitten ihan eri juttu. Siinä abortoidaan pillereiden avulla jo olemassa oleva alkio.

Että ottakaa aikuiset ihmiset selvää, enneku rupeette taivasteleen.
:/ :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:49 Pehmeäpupu kirjoitti:
No varmaan sun kiertosi olisi mennyt ilman tuotakin sekaisin, sillä mä en näe syytä että yksi jälkiehkäisy sekoittaisi pitkäksi aikaa kierrot, eihän ne hormonit jää lorvimaan elimistöön vaikka jytyjä pillereitä onkin :/
ei ne hormonit juu sinne elimistöön muhimaan jää, mutta kyllä se kierto siitä saattaa tosiaan sekaisin mennä. tuollainen iso kerta-annos kun voi vaikuttaa elimistön omaan hormonitoimintaan, minäkään kun en hormoniehkäisyä ole muuten käyttänyt pitkiin aikoihin.

silti hirvittää. lähinnä siksi, että milloin tämä tilanne korjaantuu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:51 helmiäinen kirjoitti:
ei tämä tilanne niin huono lapsen saamiselle olisi. nyt vain odotamme yritystä siihen saakka, että saan loppusuoralla olevat opintoni valmiiksi. haluamme lapsemme parasta.
Niin, sitä juuri ihmettelinkin, että miksi jälkiehkäisy, jos tilanteenne on se, että vauvan haluatte, eikä tilanne lapsen saannille olisi huono.
no voi herranen aika. emme vielä silloin yrittäneet lasta. emmekä vielä nytkään yritä. mutta jos vielä ehkäisyn ja jälkiehkäisyn jälkeen olisin ollut raskaana, toki olisimme lapsen pitäneet koska sinänsä tilanne ei ole mitenkään huono lapsen saamiselle. onko tämä nyt niin vaikea ymmärtää? meillä kaikilla on erilaiset tapamme toimia. me toimimme näin. vielä ei ollut lapsen yrittäminen/toivominen ajankohtaista. pian on. silloin emme luonnollisestikaan käytä ehkäisyä ;) :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:53 voiei kirjoitti:
Tätä mä en vieläkään helmiäinen tajua, että nyt vauva ei saanut tulla, mutta ensi vuonna = ½ vuoden päästä kyllä...onpa tarkkaan ajoitettua hommaa.
samaa mäkin olen ihmetellyt, muissakin vastaavissa jutuissa... eikä sitä vauvaa aina sitten kuulukaan, juuri sillä hetkellä kun sellainen laitetaan "tilaukseen".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2007 klo 12:53 Cathryn kirjoitti:
Niin ihan sellasta vaan, että jälkiehkäisyhän EI ole mikään abortti, vaan siinä käsittääkseni estetään mahdollinen hedelmöityminen. On siis nimensä veroisesti ehkäisy.

Aborttipillereitäkin on olemassa, mutta sehän on sitten ihan eri juttu. Siinä abortoidaan pillereiden avulla jo olemassa oleva alkio.

Että ottakaa aikuiset ihmiset selvää, enneku rupeette taivasteleen.
:/ :whistle:
niinpä. periaatteessa jälkiehkäisy toimii kuten tavallinenkin yhdistelmäpilleri. se vain otetaan kerta-annoksena. siltikään se ei vaikuta jo alkaneeseen raskauteen.
 

Yhteistyössä