Kiertopäivät paukkuu reilusti yli, testit negaa. Kokemuksia?

Moikka kaikille!

Elikkäs uusi käyttäjä olen, vasta rekisteröitynyt. Vähän taustatietona kertoisin, että olen 23-vuotias nainen, juuri kouluni päättänyt vastavalmistunut sairaanhoitaja. Miehen kanssa ollaan yhdessä oltu yli kolme vuotta, hänellä entisestä suhteesta jo 8-vuotias poika. Yhteisestä esikoisesta haaveet olleet jo vuoden, mutta koulun takia yrityksen aloitusta ollaan lykätty. Ehkäisykapselin poistin viime vuoden kesän lopulla, koska se aiheutti niin paljon haittavaikutuksia. Siitä lähtien ollaan oltu ilman ehkäisyä, käytössä vain keskeytetty yhdyntä. Ensimmäinen luomukierto ollut marraskuussa ja sen jälkeen kierto ollut sellaista 32-39 pv.

Nyt tilanne on se, että on menossa jo kiertopäivä 45, eikä menkkoja näy. Ihme oireita on ollut viimeisen kaksi viikkoa. Mm. kahvi ei maistu, yököttää ruokailun jälkeen, itkuherkkyys ja raivarit (jotka ei siis todellakaan minun tapaisia). Mitään muita oireita ei ole, ei edes normaaleja kuukautisia ennakoivia oireita. Kaksi testiä tein pari päivää sitten, toisen aamupissasta ja toisen illalla. Testit olivat kuitenkin negatiivisia.

Kysymykseni teille kokeneemmille olisikin: onko kellään muulla käynyt niin, että varsinaisia raskausoireita ei ole, menkat on myöhässä ja testit negaa? Mikä on ollut tuloksenne, onko menkat sitten alkaneet vai oletteko saaneet testiin plussan vähän myöhemmin? :)
 
Mulla on ollut kierto aina noin 28 päivää ja luomuyrittämisen aloitettua oli kyllä yksi kierto missä mentiin noin kp35 asti. Tein muutamia testejä menkkojen ollessa myöhässä, mutta negoja ne oli kaikki. Jostain tuntemattomasta syystä kierto vain meni sekaisin sen yhden kerran.
 
Elikkäs voi siis olla kyseessä ihan vain pitkittynyt kierto. :/ aika kurjaa kyllä kun vauvahaaveet on ja kohta aloitetaan oikeasti yritys, niin tosi tympeetä jos kierto on pahimmillaan tämän mittainen :/ muutta jospa se täti tulisi kylään nyt tässä parin pv:n sisällä, ei tarvitsis sitten enempää miettiä :)
 
Ite kääntyisin herkästi lääkärin puoleen jos kierrot pitkittyisi, kun toiveena kuitenkin on se plussa :)
Itsellä kävi pari vuotta sitten niin, että "kierto" vaan pitkittyi ja pitkittyi, eikä millään meinattu alkaa tutkimaan. Lääkäri totesi, että kyllä ne alkaa ja se on vaan joku hormonipiikki meneillään, vaikka aina ollu siihen asti säännöllinen kierto. Olikin sitten keskeytynyt keskenmeno, sitten kun vuoto vihdoin alkoi oli kierto sekaisin puolisen vuotta.
 
Joo tiedän tunteen kyllä. Olin ihan innoissani kun menkat myöhässä ekaa kertaa ikinä mutta negatestit sitten kertoi karua totuutta mulle ja alkoihan ne menkatkin sitten jossain vaihessa suureksi pettymykseksi.

Mutta tässä hommassa tuntuu olevan kaikki kyllä mahdollista, joten tsemppiä jos vaikka sulla olisikin siitä paremmasta vaihtoehdosta kyse :)
 
Yleensä kyse on ovuloimattomasta kierrosta. Kun keltarauhanen ei muodostu niin estrogeeni jatkaa suht koholla joka selittää monet "raskausoireet ". Vuoto alkaa vasta kun limakalvo alkaa rapistua pois.
Näitä kiertoja on kaikilla naisilla mutta kaikilla kierto ei silti välttämättä pitene. Toisilla pitenee paljonkin. Mutta yksittäisinä nämä on ihan normaali ilmiö ja todennäköisesti ensi kierrossa tilanne on taas toinen :) Eli sikäli mitään "hoitoja " tähän ei yleensä tarvita ellei menkat jää todella pitkälsi aikaa pois tai kierto ei tasaannu ollenkaan.
Tsemppiä.
 

Yhteistyössä