Kierukan poiston jälkeen raskaaksi... kuinka pian?

Niin, tuossa se kysymys tulikin... Ajattelimme jos yrittäisimme lasta, mutta kuinka pian olette tulleet raskaaksi kun olette hormoonikierukan poistaneet? Tuliko muuten mitään oireita poistosta? Runsasta vuotoa, kipuja tms.?

Kiitos vastauksista!
 
Memi
Hei. Mulla poistettiin hormonikierukka kesäkuussa -06. Olemme yrittäneet lasta sen jälkeen, no eipä vain näytä tulevan. Kuukautisvuotoa on tullut säännöllisesti joka kuukausi ja kierto on säännöllinen, mutta vuoto on tosi niukkaa, kestää vain pari päivää. En kyllä kaipaakaan mitään runsaita vuotoja. Kierukan aikana mulla ei ollut vuotoa lainkaan ja kierukka oli 3,5 vuotta.
Mulla keirukka aiheutti kyllä molempiin munasarjoihin kystat. Tuntuu vain niin ihmeelliseltä kun kaksi edellistä raskautta alkoi niin helposti, eikä tarvinnut edes yrittää. No onhan mulla kyllä ikää tullut lisää, olen 37v. Olisi vain ollut mukavaa saada vielä yksi ihana lapsi. Jospa se vielä tärppäisi.
 
Gerbeera
Moi,

voiko olla mahdollista, että kierukan hormonoonit vielä vaikuttaisi asiaan?
Raskausmahdollisuuden sanotaan palautuvan pian pillereiden ja kierukan lopettamisen jälkeen mutta olen miettinyt josko se on yksilöllistä miten hormoonitasapaino muuttuu.
Oliko sulla ensimmäisen ja toisen lapsen välillä kierukka käytössä?

Itse olen ajatellut josko kevättalvella kävisin poistamassa kierukan. Nyt olen tykännyt kovasti, kun vuodot ovat niin vähäiset.
 
memi
Hei. Mulla ei ollut kierukkaa edellisten kahden lapsen välillä eli nyt oli ensimmäisen kerran. Jospa se olisi vain niin yksilöllistä miten hormonitasapainon palautuu, kuten kerroit. Täytyy vain malttaa odotella.
 

Yhteistyössä