kierukkaraskaus

  • Viestiketjun aloittaja mamma-75
  • Ensimmäinen viesti
mamma-75
luin, että joku oli tullut raskaaksi vaikka oli ollut kuparikierukka.
onko kenelläkään tietoa tai kokemusta siitä, että olisi tullut raskaaksi jos käyttää hormonikierukkaa? oliko se niin eli muistanko oikein eli jos tulee raskaaksi silloin niin lapsi ei välttämättä olisi terve?

pilleriraskauksista olen kuullut paljon, mutta miten tosiaan nämä kierukkaraskaudet???
 
niin en ole kyllä kuullut myöskään kierukka raskaudesta, mutta kaikki on ehkä mahdollista. itselläni on pilleriraskaus menossa ja vielä on tuplat tulossa. ennestään on kaksi 10 ja 12 vuotiaat lapset.. joista vanhempi on myös pilleriraskaudesta alkunsa saanut..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2006 klo 11:15 mamma-75 kirjoitti:
luin, että joku oli tullut raskaaksi vaikka oli ollut kuparikierukka.
onko kenelläkään tietoa tai kokemusta siitä, että olisi tullut raskaaksi jos käyttää hormonikierukkaa? oliko se niin eli muistanko oikein eli jos tulee raskaaksi silloin niin lapsi ei välttämättä olisi terve?

pilleriraskauksista olen kuullut paljon, mutta miten tosiaan nämä kierukkaraskaudet???

Meidän kuopus sai alkunsa hormonikierukasta huolimatta. Täysin terve tyttö.
 
Itse odotan kuparikierukkavauvaa rv 27+3. Kierukka on jossain vaiheessa poistunut omineen (ainakin todennäköisesti, kun ei ole 5 ultrassa näkynyt(5,8,11,20 ja 22 viikoilla) eikä lääkäri sitä löytänyt sisätutkimuksessakaan.

Että kyllä näitä tapauksia on.
Kuparikierukka sinänsä ei aiheuta sikiölle vaurioita vaikka olisikin kohdussa sikiön kanssa. Ennenaikaisen synnytyksen riski on kyllä suurempi, jos kierukka on vauvan kanssa. ja kierukan poistossa raskausaikana on suurempi keskenmenon riski.
Hormonikierukan vaikutuksesta sikiöön ei minulla ole mitään tietoa, kun ei itselläni ole ollut aiheellista niin ei ole tullut etsittyä tetoa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2006 klo 13:14 aramanda kirjoitti:
Itse odotan kuparikierukkavauvaa rv 27+3. Kierukka on jossain vaiheessa poistunut omineen (ainakin todennäköisesti, kun ei ole 5 ultrassa näkynyt(5,8,11,20 ja 22 viikoilla) eikä lääkäri sitä löytänyt sisätutkimuksessakaan.

Että kyllä näitä tapauksia on.
Kuparikierukka sinänsä ei aiheuta sikiölle vaurioita vaikka olisikin kohdussa sikiön kanssa. Ennenaikaisen synnytyksen riski on kyllä suurempi, jos kierukka on vauvan kanssa. ja kierukan poistossa raskausaikana on suurempi keskenmenon riski.
Hormonikierukan vaikutuksesta sikiöön ei minulla ole mitään tietoa, kun ei itselläni ole ollut aiheellista niin ei ole tullut etsittyä tetoa.

Minun hormonikierukkaraskauden selvittyä Kättärin perhesuunnittelupolin ylilääkäri alkoi selvittämään mitä haittaa siitä hormonista voi olla. Tiedusteli suoraan hormonikierukan valmistajalta, eivätkä ne sielläkään osanneet mitään sanoa.
 

Yhteistyössä